Minkä helv..in takia isot lottovoitot menevät aina niille urpoille jotka eivät halua lopettaa työntekoa tai nauttia rahoistaan muuten?
Tämäkin 74 miljoonaa voittanut älyn jättiläinen ilmoitti vain että ei enää tee pyhäpäivisin töitä voittonsa jälkeen. 🤦 Sitten on myös näitä jotka ilmoittavat vain että korkeintaan uusivat rintamamiesmörskänsä ikkunat ja jatkavat työntekoa hautaan asti vaikka tili pursuaa miljoonia. Perilliset sitten korjaavat hedelmät.
Miksi isot voitot menevät aina noille? En itsekään ostaisi urheiluautoja tai törsäisi hölmösti mutta takuulla sijoittaisin ja toimisin niin ettei tarvitsisi tehdä päivääkään normi palkkatyötä toisen palveluksessa.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JOku väitti, että lapsensa puolesta voi maksaa asunto- ja autolainoja ilman lahjaveroa. Vero.fi väittää, että ei voi!
Omistusoikeus itsellä, hallintaoikeus lapsella .Tai jopa tekee lapsen kanssa vuokrasopimuksen, kukaan ei valvo miten mitätön se vuokra on. Ihan hyvin voi tehdä sellaisen sopimuksen, että lapsi maksaa vastikkeet ja pitää asunnon kunnossa, mutta kukaan ei valvo kuka maksaa siinä tehdyt remontit.
Laittasit 70milj voittaneena lapsen maksamaa vastikkeen jne.
Huh huh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko että suurvoiton saajalla on tarvetta sijoitella, voi nekin rahat huveta siihen
Suomalaisen köyhän opittu näkemys: ei kannata sijoittaa vaan kuluttaa. Sillä tavalla sitä köyhänä myös pysyy.
Miksi PITÄISI sijoittaa. Raha riittää sijoittamattakin itselle ja lapsille ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai voi, mutta verot
Lahjoita miljoona lapselle, tämä maksaa alle 150000 lahjaveroa. Kannattaa kysyä etukäteen että ottaako hän ollenkaan sitä lahjoitusta vastaan vai kieltäytyykö? Minun lapset ei kieltäytyisi...
Täysin hukkaan se "vain" 150 000 menee, jos sen verottajalle lahjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai voi, mutta verot
Lahjoita miljoona lapselle, tämä maksaa alle 150000 lahjaveroa. Kannattaa kysyä etukäteen että ottaako hän ollenkaan sitä lahjoitusta vastaan vai kieltäytyykö? Minun lapset ei kieltäytyisi...
Voit maksaa verot tai antaa summan + verot lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä. Ihan naurettavaa. Itse lopettaisin heti työt ja alkaisin harrastaa, opiskella, matkustella ja hamstraisin elämyksiä ja kokemuksia, en tavaroita.
Suurin osa ihmisistä ei tiedä, mitä vapaudella tekisivät, siksi valitsevat vankilan. Se on turvallisempaa.
Sama. Tuolla summalla en ole edes varma ostaisinko asuntoa mistään, kun voisin matkustella ja asua loistohotelleissa. Mitään keittiötä en ainakaan tarvitsisi. Miksi käyttäisin aikaani kokkailuun, kun voisin nauttia koko ajan ammattilaisten sapuskista? Miksi keittelisin edes aamukahveja, kun on ammattilaisia, jotka voivat tehdä sen?
Minun "työni" olisi kielten opiskelua, liikuntaharrastuksia, taidenäyttelyitä, konsertteja, matkustamista ja pidempiä oleskeluja kohteissa.
noin minäkin ajattelin joskus 10 vuotta sitten, mutta hotellissa asumiseen todellakin kyllästyy aika nopeasti. Kuukausi minulla yleensä vielä menee, mutta toinen alkaa jo tuntua puulta. Ja jos talvea lähtee pakoon tropiikkiin, niin kyllä siinä nyt yleensä ainakin 4 kk menee. Asuntoja on kyllä pari kappaletta, mutta on välillä kiva olla eri paikoissa. Joistain paikoista voi vuokrata huvilan, mutta joskus on tyydyttävä hotellin sviittiin. Todellakin haluan että on oma keittiö. Ravintolaruoka ei nimittäin välttämättä aina oikein sovi, jos haluat syödä terveellistä, täysjyvää, hyviä rasvahappoja jne. Tai muuten se alkaa nopeasti näkyä vatsan ympärillä. Eikä oman henkilökunnan kanssa matkustaminen pitkäksi aikaa ole yksinkertaista, joten itsekin tulee joskus kokkailtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdat, että verottaja nappaa tämän tästä osansa itselleen. Periaatteessa lahjoittamalla 74 000 000 e lapsilleen ja lapsenlapsilleen antaa samalla valtiolle 12 550 000 e. Ostaessasi 3 00 000 euron hintaisen kiinteistön maksat varainsiirtoveroa 90 000 e. Tuo 74 miljoonaa on loppupelissä käyttäjälleen paljon, paljon vähemmän! Ellei perusta tiliä Cayman-saarille ja ryhdy lailliseksi veronk'iertäjäksi.
Rahat tulee puhtaana käteen ja näissä taitaa myös olla mahdollisuus silloin heti alkuun nimetä jonkinlainen porukka lähipiiristä, jonka kesken rahoja voi jakaa ilman verokarhun puuttumista.
En tiennyt että miljoona voiton voi jakaa lähipiirin kesken.
Ei varmasti onnistu Suomessa ilman, että tuosta menisi poliitikoille jotain 60-70%.
Lahjavero 1 000 000 euroon saakka on 31 %. Yli 1 000 000 menevästä osasta pitää maksaa 34 %. Tilin perustaminen veroparatiisiin ei auta, jos lahjan saajat ovat Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kertoisin julkisuuteen juuri sen, että jatkan työntekoa enkä muuta elämääni juurikaan millään tavoin. Se, mitä sitten oikeasti tekisin, olisi aivan toinen asia. Omia asioitaan ei kannata liian tarkasti julkisuuteen kertoa, saattaa muuten joku tunnistaa, kenelle tuo iso voitto meni.
Kertoihan voittaja aika paljon kuitenkin että on töissä missä ollaan pyhinä töissä ja asuu Hesassa omakotitalossa jos lumitöitä pitää tehdä. Itse en olisi noin paljon kertonut.
Voittopaikkakunta taidetaan kertoa Veikkauksen tiedotteessa joka tapauksessa, joten sen kertomatta jättäminen ei muuttaisi mitään. Mikäli paikkakunta on kovin pieni, niin tällöin ei kerrota tarkkaa paikkaa vaan esimerkiksi, että voitto meni Varsinais-Suomeen.
Minäkään en olisi kertonut, minkälaisessa talossa asun tai minkälaista työtä tai työaikoja teen. Mutta, Helsingissä on vajaat 700 000 asukasta ja myös omakotitaloja on mittava määrä. Helsingissä myös varmasti asuu omakotitaloissa tuhansittain sellaisia ihmisiä, jotka ovat myös pyhinä töissä. Eli, eipä tuostakaan nyt ihan helppo ole päätellä, että kenelle voitto osui.
Viestini pointti oli se, että en todellakaan kertoisi julkisuuteen siitä, mitä aion voittorahoilla tehdä tai mitä teen työpaikalleni. Tekisin, mitä tekisin, mutta ei koko Suomen tarvitse sitä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä. Ihan naurettavaa. Itse lopettaisin heti työt ja alkaisin harrastaa, opiskella, matkustella ja hamstraisin elämyksiä ja kokemuksia, en tavaroita.
Suurin osa ihmisistä ei tiedä, mitä vapaudella tekisivät, siksi valitsevat vankilan. Se on turvallisempaa.
Sama. Tuolla summalla en ole edes varma ostaisinko asuntoa mistään, kun voisin matkustella ja asua loistohotelleissa. Mitään keittiötä en ainakaan tarvitsisi. Miksi käyttäisin aikaani kokkailuun, kun voisin nauttia koko ajan ammattilaisten sapuskista? Miksi keittelisin edes aamukahveja, kun on ammattilaisia, jotka voivat tehdä sen?
Minun "työni" olisi kielten opiskelua, liikuntaharrastuksia, taidenäyttelyitä, konsertteja, matkustamista ja pidempiä oleskeluja kohteissa.
noin minäkin ajattelin joskus 10 vuotta sitten, mu
Hotellikuolema tulee viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat suomalaiset on sisimmältään syntyneet orjaksi eivätkä osaa ajatella oravanpyörän ulkopuolelle. Vapaus pelottaa. Siksi moni, varsinkin vanhemman sukupolven kasvatti, ei uskalla hypätä tuntemattomaan.
Moni tarvitsee arkeensa rytmiä ja kavereita ja työ antaa noita molempia. Työtön ja miljonääri joka ei käy töissä on oikeastaan samalla viivalla.
Asun pienessä kylässä ja jos saisin lottovoiton ja irtisanoutuisin töistä niin minua kyllä naapurit luulisi työttömäksi. Niin kävi jo kun korona aika alkoi ja aloin tehdä etätöitä, heti oli maapuri talojen eläkeläiset kyselemässä että olenko vielä samassa firmassa töissä kun tein etänä päivät kotoa ja naapurit ihmetteli miksen lähde autolla aamulla mihinkään.
Jotenkin ärsyttävää että Suomeen tuli tuo Eurojackpot peli kun voitot on niin älyttömän suuria,. Tavallisen Loton voiton nyt ymmärtää ja jos voittaa vaikka miljoonan Lotossa niin Hesassa se ei varmaan kauan riitä jos ostaa heti vaikka miljoona kämpän keskustasta ja kalliin auton. Mutta 74 miljoona on älytön summa yhdelle ihmiselle eikä sitä saa ikinä käytettyä. Ja kesällä joku voitti myös Kotkassa 58,3 miljoonaa ja siellä kämpät maksaa tyyliin 1100 neliöltä niin onhan tuo älytön summa yhdelle.
Eihän sillä saisi edes Rembrandtin ja Gezannen ja muiden maalauksiakaan. Maksavat monet yli 150 milj. euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tota 74 miljoona tarttis edes mitenkään sijoittaa ja silti pärjäisi oikein leveästi loppuelon ajan
Riippuu elämäntyylistä. Tavis pärjäisi. Mutta jos ostelee heti kartanoita, huvijahteja, miljoonahuviloita ja miljoonien ökyautoja, saatttaa käydä niin että käyttövarat aika äkkiä hupenee ja joutuu eläkeköpöikäisenä myymään omaisuuttaan pois ja lopulta asuu taas vanhassa 40-luvun ok-talossa normieläkkeen turvin. Mutta olihan hauskaa jonkun aikaa.
Ja luulet että moinen pelleily pysyisi salassa julkisuudelta. Herätkää nyt jo pahvit. Jos ei puhuta yhdestä eikä kahdesta miljoonasta, eikä edes seitsemästä, vaan 70 miljoonasta, niin se on jo niin älytön summa, ettei tuota stooria usko enää Erkkikään.
Luulen, että aika monet nimenomaan ei hahmota enää seitsemän ja seitsemänkymmenen miljoonan eroa.
tuossahan jos jättää lapsilleen perinnön verottaja vie monta miljoonaa mamutukseen ja mädätykseen
nyt ymmärrän nallea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tota 74 miljoona tarttis edes mitenkään sijoittaa ja silti pärjäisi oikein leveästi loppuelon ajan
Riippuu elämäntyylistä. Tavis pärjäisi. Mutta jos ostelee heti kartanoita, huvijahteja, miljoonahuviloita ja miljoonien ökyautoja, saatttaa käydä niin että käyttövarat aika äkkiä hupenee ja joutuu eläkeköpöikäisenä myymään omaisuuttaan pois ja lopulta asuu taas vanhassa 40-luvun ok-talossa normieläkkeen turvin. Mutta olihan hauskaa jonkun aikaa.
74 miljoonaa on niin suuri summa, että saa tosissaan laittaa haisemaan ennen kuin noin käy.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että on ihan fiksua jatkaa kuten ennenkin. Herättää melkoisesti kateutta, jos paljastaa voittaneensa 74 miljoonaa euroa. Itse irtisanoutuisin vasta aikaisintaan seuraavana kesänä kun olisi suunnitelma edetä matalalla profiililla.
Joo kyllähän sitä työkavereille jotain joutuu selittämään. Varsinkin jos on siihen saakka antanut ymmärtää olevansa eläkevirassaan;). Ulkomaille muutto antaa samalla hyvän selityksen irtisanoutumiselle. Toinen vaihtoehto on hakea opiskelupaikka ja jäädä ensin opintovapaalle. Sitten "löydätkin uuden uran" etkä enää palaa hommiin. Yrittäjäksi ryhtyminen on kolmas, mutta ihmiset ovat niin uteliaita, että yritystoimintaasi stalkattaisiin varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat suomalaiset on sisimmältään syntyneet orjaksi eivätkä osaa ajatella oravanpyörän ulkopuolelle. Vapaus pelottaa. Siksi moni, varsinkin vanhemman sukupolven kasvatti, ei uskalla hypätä tuntemattomaan.
Moni tarvitsee arkeensa rytmiä ja kavereita ja työ antaa noita molempia. Työtön ja miljonääri joka ei käy töissä on oikeastaan samalla viivalla.
Asun pienessä kylässä ja jos saisin lottovoiton ja irtisanoutuisin töistä niin minua kyllä naapurit luulisi työttömäksi. Niin kävi jo kun korona aika alkoi ja aloin tehdä etätöitä, heti oli maapuri talojen eläkeläiset kyselemässä että olenko vielä samassa firmassa töissä kun tein etänä päivät kotoa ja naapurit ihmetteli miksen lähde autolla aamulla mihinkään.
Sanoisit vaan, että joo joo työttömäksi jäin ja työttömyystuella tässä on kaikki nää uudet releet hankittu;)
Ihmettelin samaa kun kuulin 74 miljoonaa voittaneen aikovan "remontoida taloaan". Vaikka sillä on varaa ostaa vaikka kartano Ranskasta. Luulen ettei tuo voittaja ollut vielä käsittänyt kuinka suuren rahasumman voitti.
Olen nuorempana ihmetellyt usein lottovoittajien haastatteluita ja juuri tuota mielikuvituksettomuutta rahojen käytön suhteen ja miten elämä ei heillä omien sanojensa mukaan tule muuttumaan millään tavalla. Nyt vanhemmiten olen tajunnut olevani todennäköisesti sittenkin samanlainen. Ei vain kiinnosta tehdä suuria, lopullisia päätöksiä suurien rahasummien käyttämisestä, vaikka sellaisia joskus olisikin. Ahdistaa pelkkä ajatuskin, että pitäisi valita kallis talo ja asua siinä loppuikänsä ajan. Ja mitä huolia kalliiseen omaisuuteen aina liittyykään.
Näin yhtenä kesänä kun pääkaupunkiseudun uimarannalla oli keskieurooppalainen turistiperhe. Vastapäätä uimarantaa oli vierasvenesatamassa iso kallis purjevene. Tuli selväksi että purjevene kuului perheen isälle, koska hän nousi heti aivan hermona tuijottamaan kun joku veneilijä kulki veneellä väylää pitkin purjeveneen läheltä. Isä käyttäytyi kuin olisi uskonut veneilijän ajavan suoraan purjeveneen kylkeen. Ei näyttänyt rentouttavalta lomalta. Mitä järkeä on ostaa niin kallis purjevene, ettei enää kykene rentoutumaan kun pelkää sen vahingoittuvan?
Joo kyllähän sitä työkavereille jotain joutuu selittämään. Varsinkin jos on siihen saakka antanut ymmärtää olevansa eläkevirassaan;). Ulkomaille muutto antaa samalla hyvän selityksen irtisanoutumiselle. Toinen vaihtoehto on hakea opiskelupaikka ja jäädä ensin opintovapaalle. Sitten "löydätkin uuden uran" etkä enää palaa hommiin.
Riippuu ihmisen iästä ja luonteesta. Jos on jo esim. 5-kymppinen eikä ole koskaan osoittanut kiinnostusta lisäkoulutusta tai ulkomaille muuttoa kohtaan, niin ei sellaisia selityksiä varmaan ihan nopeasti uskottaisi.
Jos voittaisi 74 miljoonaa, sillä eläisi loppuelämän herroiksi, vaikkei sijoittaisi centtiäkään. Paitsi jos törsäisi kaikkeen älyttömyyteen, kuten omaan helikopteriin tms.
Itse elelisin hissukseen aika samanlaista, elämää kuin tähänkin asti. Töihin en vieraalle menisi tietenkään, mutta jatkaisin sitä hommaa, mitä olen tähänkin saakka tehnyt. Ehkä hankkisin kakkosasunnon ulkomailta ja talouteen toisen auton (en mitään satojentuhansien arvoista k*llinjatketta, vaan ihan peruskotteron), mutta siinä ne isommat ostokset olisi. Tottakai ostaisin sen jälkeen kaiken käyttötavaran mahdollisimman laadukasta, koska miksei, muttei ole mitään tarvetta hankkia mitään isompaa vain siksi, että massia olisi.
Sijoittamiseen viimeisenä tuhlaisin aikaa ja hermoja. Minkä hiton takia, kun rahaa olisi niin paljon, ettei sitä kaikkea tuolla edellä kuvatulla tyylillä mitenkään ehtisi kuluttaa? Jälkikasvuakaan ei ole, joten ei olisi tarvetta heidänkään takiaan yrittää saada pottia poikimaan.