Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te saatte tehtyä kotitöitä, kun vauva inisee lähes koko ajan?

Vierailija
05.01.2026 |

Kyseessä siis 5 kk ikäinen vauva, joka ei tunnu oikein viihtyvän missään muualla kuin mun vieressä tai sylissä tissi suussa! Jos laitan hänet vaikka sitteriin, jotta saan tehtyä ruokaa tai laitettua pyykkiä kuivumaan, niin lähes välittömästi alkaa ininä, joka vaan voimistuu, jos en heti ennätä reagoida... Ei enää edes nuku pitkiä pätkiä päivällä, kun havahtuu miltei heti, jos lähden pois vierestä! Öisin nukkuu hyvin ja vaunulenkeillä, kun vaunut liikkuu... Mutta en nyt tällöin tee kotitöitä... Minulla vaan ei hermo eikä sydän kestä kuunnella sitä voimistuvaa ininää, joka muuttuu lopulta itkuksi, joten on sitten otettava syliin ja lyötävä tissi suuhun...

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa inistä ! Itse olet opettanut tississä roikkumaan.  Meillä syötiin ja sitten pois tissiltä. Minulla oli muutakin tekemistä kuin  huvituttina  oleminen

Vierailija
2/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva rintareppuun tai kantoliinaan, niin voi helposti tehdä kotitöitä samalla. Tosin mitään kuumaa en käsittelisi vauva rintarepussa.

Kolmen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa inistä ! Itse olet opettanut tississä roikkumaan.  Meillä syötiin ja sitten pois tissiltä. Minulla oli muutakin tekemistä kuin  huvituttina  oleminen

Nykyään ei enää suositella tuota tapaa.

Vierailija
4/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeet päähän ja vauva eri huoneeseen

Vierailija
5/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa se vähän inistäkin, ei se siihen kuole.

Vierailija
6/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt odottaa. Kyllä se siitä.

Vierailija
7/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat sen pois. Inisköö jollekkin muulle

Vierailija
8/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tärkeämpi kuin kotityöt, eli niistä voi laistaa, maailma ei siihen kaadu :)

Vierailija
9/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen tapaa? Kun ei opeta tapaa sitä ei tule!!

Vierailija
10/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ei kuulu kasvaa äitiinsä kiinni. Opeta myös hänelle se. 

Vierailija
11/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tärkeämpi kuin kotityöt, eli niistä voi laistaa, maailma ei siihen kaadu :)

Näin se on. Kyllä sen samassa taloudessa asuvan isänkin on tehtävä kotitöitä ja oltava vauvan kanssa kotona ollessaan... Eli ei ap:n tarvitse kaikkea yksin suorittaa toivottavasti!

Vierailija
12/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla oli muutakin tekemistä kuin  huvituttina  oleminen."

Minusta taas parasta oli olla huvituttina oleminen, sai luvan kanssa katsella ohjelmia =)

Vierailija
13/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole iniseviä kakaroita. Eikä tule.

Vierailija
14/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän "nykyään" siis suositellaan ja kuka suosittelee? Ja sä tottelet jokaista suositusta mitä joku keksii milloinkin tuulettaa? Meillä käytetään omaa järkeä lastenkasvatuksessa.

Vierailija
15/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen tapaa? Kun ei opeta tapaa sitä ei tule!!

Sitä, että annetaan vauvan inistä! Neuvotaan, että vauvan tarpeisiin tulee reagoida viipymättä! Toki hetken ininää nyt kestää, mutta itkua ei.

Vierailija
16/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, alapeukuttajat, teistäkö kotityöt lasta tärkeämpiä :O ? Tuolla tavalla uuvutatte itsenne.

Vierailija
17/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat sen pois. Inisköö jollekkin muulle

Niin sinutkin olisi pitänyt antaa kun vauvana inisit äitisi tissin perään.

Vierailija
18/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Kyllä sen samassa taloudessa asuvan isänkin on tehtävä kotitöitä ja oltava vauvan kanssa kotona ollessaan... Eli ei ap:n tarvitse kaikkea yksin suorittaa toivottavasti!

Kommenttisi on offtopic

Vierailija
19/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole iniseviä kakaroita. Eikä tule.

Olet sinäkin saatana ollut inisevä kakara.

Vierailija
20/143 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin . 4 lasta hoitanut ja ei mitään ongelmaa. Ihan mihin itse opettaa niin nii sitä vauva kaipaa. Tietenkin saatava läheisyyttä muuta ei jatkuvasti  joka inaukseen.   Ruokaa ym tehdessä  oli rintarepussa tai setelissä että näki minut  tai lattialla.  Terveen lapsen kanssa ei tarvitse patikoida ja hötkyillä joka inauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä