Tampereen ratikoiden lipuntarkastus on vitsi
Pari kertaa on osunut kohdalle muutaman vuoden aikana. Kummallakin kerralla sieltä olisi hyvin ehtinyt poistua liputtomana ennen kuin ne ehtivät omalle kohdalle. Ja toki myös vaatetuksesta näkee heti kun astuvat sisälle. Mikä järki tässä on? Tyhmä pitää olla jos matkustaa ilman lippua ja jotenkin onnistuu jäämään siitä kiinni.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Aika usein nämä lippujaan leimaamattomat ovat maahanmuutajia. Pari päivää sitten n. 40-vuotias arabimies matkasi TAYS:n seisakkeelta Kalevan kirkon seisakkelle leimaamatta lippuaan.
Tarkastetaanko heiltä muka lippua? Jos tarkastetaan, saa tarkastaja kenkää rasismin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai luulitteko, että muut aikovat vaan maksaa puolestanne? Ehei. Kohta ette kulje ollenkaan.
Olen maksanut veroja Tampereelle sen verran paljon että kun en muuten kaupungin palveluita tarvitse niin ratikkakyydin silloin tällöin voin ottaa ilmaiseksi. Varsinkin kun jouduin kärsimään ratikkatyömaan takia kohtuuttoman paljon, ei saanut usein nukkuakaan kun sitä hiottiin ja mätkytettiin yötä päivää. Joten sydämellinen kiitos kyydistä! En tule koskaan ostamaan erillistä lippua.
Se nyt ei vaan toimi niin, että itse saa arvioida onko osallistunut maksuihin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja näkeehän sen että iso osa matkustajista ei maksa matkaansa vaan menevät vaan suoraan istumaan. Itsekin välillä tulee mietittyä että miksi tuhlata rahojaan.
Kyllä ainakin keskustan ulkopuolella kolmosessa suurin osa, lähes kaikki, leimaa lipun. Keskustassa varmaan ne muutamat pysäkit, joista nousee hörhöjä maksamatta.
Se nyt ei vaan toimi niin, että itse saa arvioida onko osallistunut maksuihin tarpeeksi.
Mutta itse saa päättää missä asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Boltia missään tapauksessa, eikä mitään muutakaan pingopangopongoyangoüberbyberiä. Jos haluaa taksilla matkustaa, niin ehdottomasti kunnon taksi, jossa myös kuljettaja saa korvauksen tekemästään työstä.
Oon ollut tyytyväinen Boltiin aina. Edullinen ja nopea, näkee kun on kohdalla. Mutta suomipersutakseista on karuja kokemuksia. Jotkut suorastaan uhkailleet. Käytökseltään usein tosi epämiellyttäviä. Tästä ei puhuta koskaan että korjattavaa olisi siinäkin päässä. Itse en enää koskaan käytä suomitaksia.
Hyväksyt siis sen, että verot maksetaan ulkomaille (Bolt ei ole suomalainen yritys) ja kuljettaja joutuu tekemään ylipitkiä päiviä ja/tai hakemaan kelatukia elättääkseen itsensä (ja perheensä). Ainakin verotuksesta on turha valittaa sen jälkeen, kun itse tukee rahan siirtymistä ulkomaille. En giedä tapahtuuko sitä Boltilla, Überillä vai millä sovelluksella eniten, mutta juuri oli lehdessä juttua siitä, että kuljettajat hylkäävät jo hyväksymänsä kyydin, kun saavatkin toisen alustan kautta paremman samaan aikaan. Vain idari ei mieti valintojensa eettisyyttä olenkaan.
Vierailija kirjoitti
Yllättävän hyvin ja mukavasti toimii.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyt siis sen, että verot maksetaan ulkomaille (Bolt ei ole suomalainen yritys) ja kuljettaja joutuu tekemään ylipitkiä päiviä ja/tai hakemaan kelatukia elättääkseen itsensä (ja perheensä). Ainakin verotuksesta on turha valittaa sen jälkeen, kun itse tukee rahan siirtymistä ulkomaille. En giedä tapahtuuko sitä Boltilla, Überillä vai millä sovelluksella eniten, mutta juuri oli lehdessä juttua siitä, että kuljettajat hylkäävät jo hyväksymänsä kyydin, kun saavatkin toisen alustan kautta paremman samaan aikaan. Vain idari ei mieti valintojensa eettisyyttä olenkaan.
Juu, hyväksyn. Paitsi että tuskin mitään veroja maksetaan minnekään. Pidän sitä eettisenä.
Juu, hyväksyn. Paitsi että tuskin mitään veroja maksetaan minnekään. Pidän sitä eettisenä.
Mutta matkaliput pitäisi sinulle jostain maksaa? Selkeästi nämä eivät ymmärrä tekojensa seurauksia.
Jos asuinpaikka ei sovi pois saa muuttaa. Jos käyttää maksullista palvelua on pakko maksaa. Onko selkeää ja ymmärrettävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Niinhän ne rikkaatkin tekee että itse arvioivat mitä haluavat rahoittaa. Sama tänne muille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kykenet kantamaan valintojesi seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Mutta matkaliput pitäisi sinulle jostain maksaa? Selkeästi nämä eivät ymmärrä tekojensa seurauksia.
Ei tarvitse maksaa matkalippuja minulle. Matkustan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Toimiko mukavasti lähtömaassasi myös?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kykenet kantamaan valintojesi seuraukset.
Ainakin paremmin kuin lambit ja julkinen valta, jotka molemmat tulevat olemaan isosti kusessa oman toimintansa johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Toimiko mukavasti lähtömaassasi myös?
Suomessa nimenomaan toimii. Rikkailta opittua. Liputta matkustaminen on minun veroparatiisini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Niinhän ne rikkaatkin tekee että itse arvioivat mitä haluavat rahoittaa. Sama tänne muille!
Ihmiset päättävät omista rahoistaan, eivät muiden. No sinä taidatkin olla vain liian tyhmä ymmärtääksesi miten tämä maailma toimii.
Vierailija kirjoitti:
Jos asuinpaikka ei sovi pois saa muuttaa. Jos käyttää maksullista palvelua on pakko maksaa. Onko selkeää ja ymmärrettävää?
Ei ole ollut koskaan pakko maksaa. Onko selkeää ja ymmärrettävää?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset päättävät omista rahoistaan, eivät muiden. No sinä taidatkin olla vain liian tyhmä ymmärtääksesi miten tämä maailma toimii.
Minähän nimenomaan päätän omista rahoistani. Toki verorahojani käytettiin ratikan tekemiseen, vaikka en sitä halunnut. Mutta nettopalkkani käytöstä päätän minä, et sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse maksaa matkalippuja minulle. Matkustan ilman.
Mietipä vielä toiseen kertaan. Saat lipuntarkastajalta tarkastusmaksulaskun, jätät senkin maksamatta? Tiesithän, että tuo maksu on suoraan ulosottokelpoinen viranomaismaksu eli Ulosotto perii sen seuraavasta palkasta/etuudesta. Lisäksi saat luottotietoihisi maksuhäiriömerkinnän, joka puolestaan vaikeuttaa monia asioita...
Matojen matkat loppuu 2026!