Tampereen ratikoiden lipuntarkastus on vitsi
Pari kertaa on osunut kohdalle muutaman vuoden aikana. Kummallakin kerralla sieltä olisi hyvin ehtinyt poistua liputtomana ennen kuin ne ehtivät omalle kohdalle. Ja toki myös vaatetuksesta näkee heti kun astuvat sisälle. Mikä järki tässä on? Tyhmä pitää olla jos matkustaa ilman lippua ja jotenkin onnistuu jäämään siitä kiinni.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lambit leimailee aina joka matkan ja tarkkailee myös muiden leimaamisia :-D Suomalainen on kyllä hupaisa ikuinen lapsikansalainen. Lottovoitto syntyä tänne hei.
Kukaan ei estä sinua lähtemästä pois Suomesta, kun et selvästikään viihdy täällä tiukkapipojen seurassa.
Minähän en pakene epämiellyttäviä asioita, vaan pyrin muuttamaan ne! Kyllä Suomesta turha tottelevaisuus vielä karisee, kun päättäjät jatkavat leikkauspolitiikkaansa. Tulee olemaan mielenkiintoista seurattavaa.
Loputtomiin ei voi ihmisiä kuristaa ja olettaa, että ne pysyvät nöyrinä ja kiitollisina orjina. Lappakaa vaan lisää rahaa Ukrainaan!
Onnea vaan matkaan, kun lähdet maailmaa muuttamaan. Kyllä ihmiset on nykyään sekaisin päästään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin smurffit on kunnon sotilaita.
Viimeks stadissa junassa tarkastaja jäi odottamaan että liputon matkustaja osti lipun ettei tarttis sakkoa kirjoittaa. Tosiaan motivoi tunnollista suomalaista mitään lippuja ostamaan.
Itse näin kun päästi ma mun menemään, kun oli jo seuraavalla jäämässä. Tuon ihmisen ei olisi pitänyt toimia lipun tarkastajana. Auktoriteetti 0.
Helpompi sallia rötöstelyt kuin joutua itse Hesarin sivuille viikon rasistina tai saada turpiinsa muutaman euron lipun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olet jäljillä. Robotiikka ja tekoäly tulevat viemään loputkin työpaikat. Luonnollinen seuraus on, että ihmiset saavat tuotteita ja palveluita, mutta heidän ei tarvitse niistä maksaa.
Olen vain aikaani edellä. Se on aina raskas osa, neandertaalit ei kykene ymmärtämään.
Niiden robottienkin hankinta ja huoltaminen tulee maksamaan sekä järjestyksenvalvonta julkisissa kulkuneuvoissa.
Ja siivous esimerkiksi.
Reittien sunnittelu, tietyöt, ratojen kunnostus...kyllä näitä keksii ja muut keksivät varmasti myös veloittaa
Vierailija kirjoitti:
Ai että nautin kun totiset torvensoittajat kihisee kiukusta :DDD Joku ei maksa ratikkamatkasta!!! Törkeää! Kyllä tälle nyt täytyy jotain tehdä! Haukutaan ainakin tyhmäksi niin kuin lapset hiekkalaatikolla, se auttaa vähän. Mutta mikä auttaisi tuohon pipon kireyteen ja kyylämäisyyteen paljon? Kuolema varmaan.
Kasvaisit aikuiseksi, tyttö kulta.
Onnea vaan matkaan, kun lähdet maailmaa muuttamaan. Kyllä ihmiset on nykyään sekaisin päästään...
Jospa hän on nuori. Nuorena kuvittelee pystyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyt siis sen, että verot maksetaan ulkomaille (Bolt ei ole suomalainen yritys) ja kuljettaja joutuu tekemään ylipitkiä päiviä ja/tai hakemaan kelatukia elättääkseen itsensä (ja perheensä). Ainakin verotuksesta on turha valittaa sen jälkeen, kun itse tukee rahan siirtymistä ulkomaille. En giedä tapahtuuko sitä Boltilla, Überillä vai millä sovelluksella eniten, mutta juuri oli lehdessä juttua siitä, että kuljettajat hylkäävät jo hyväksymänsä kyydin, kun saavatkin toisen alustan kautta paremman samaan aikaan. Vain idari ei mieti valintojensa eettisyyttä olenkaan.
Juu, hyväksyn. Paitsi että tuskin mitään veroja maksetaan minnekään. Pidän sitä eettisenä.
Minkä ikäinen olet? 13?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei haluta vaihdella rahaa niin mitä sitten vaihdellaan? Vai eikö kukaan vaan tee enää mitään? Se ajaa ketä sattuu milloinkin huvittamaan? Mikäs siinä liftaillessa?
Olet jäljillä. Robotiikka ja tekoäly tulevat viemään loputkin työpaikat. Luonnollinen seuraus on, että ihmiset saavat tuotteita ja palveluita, mutta heidän ei tarvitse niistä maksaa.
Olen vain aikaani edellä. Se on aina raskas osa, neandertaalit ei kykene ymmärtämään.
Luulen, ettei robotti avaa sinulle ovia ilman maksua. Niiltä ei sääliä tule herumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa kehdataan kehua omaa röyhkeyttä. Lipuntarkastajia pitäisi sitten olla ratikoissa enemmän, jotta nämäkin suhailijat saisivat kelpo sakot!
Sain kerran takavuosina kaverilta ylijääneitä HKL:n lippuja, jollaisella olin matkustamassa pahaa-aavistamattomana, ja eikös silloin tullut lippujen tarkastus ja sakot rätkäistiin. Toki aiheesta, koska liput olivatkin opiskelijalippuja, mikä asia ei tullut esille, enkä itsekään tyhmänä mokomaa älynnyt.
Jos itse yrittäisin jäniksenä missään mennä, tulisi takuuvarmasti lippujen tarkastaja!
Mutta kun se pointti oli että kun ne tulevat niin sieltä ehtii helposti pois seuraavalla pysäkillä. Eivät ne esim blokkaa uloskäyntejä kuten toki järkevintä olisi.
Näin kerran kun yksi tarkastaja blokkasi uloskäynnin, ja yksi tai kaksi meni tarkastamaan
Metrossa vartijat tulevat uloskäynneille, kun lipuntarkastajat katsovat liput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei haluta vaihdella rahaa niin mitä sitten vaihdellaan? Vai eikö kukaan vaan tee enää mitään? Se ajaa ketä sattuu milloinkin huvittamaan? Mikäs siinä liftaillessa?
Eiköhän kyse ole kuitenkin haluttomuudetasi kantaa korttasi yhteiseen kekoon? Olet vain kehittänyt tuollaisen lapsellisen psykologisen defenssin, jotta kestäisit itseaäsi yhteiskunnan kiittämättömänä elättinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yksityisyytensä suojaamisessa ei ole mitään idioottimaista. Päinvastoin ne jotka valvontaan suostuvat, ovat idiootteja."
Suosittelen, että lisäät muutaman kerroksen alumiinifoliota hattuusi.
Olipa näppärästi sanottu! Koskaan kuullut.
Eikös ollutkin? Kiva, että voin olla avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kyse ole kuitenkin haluttomuudetasi kantaa korttasi yhteiseen kekoon? Olet vain kehittänyt tuollaisen lapsellisen psykologisen defenssin, jotta kestäisit itseaäsi yhteiskunnan kiittämättömänä elättinä.
Minä ole keskustelun aihe, vaan Tampereen ratikkojen lipuntarkastus ja liputta matkustaminen. Mutta naisten, varsinkin AV-mammojen, on kovin vaikea pysyä asiassa.
Ihmisten nimittäminen yhteiskunnan eläteiksi on oikeistolaista propagandaa, joka on viime vuosina uponnut tyhmimpiin. Olen kuitenkin melko varma siitä, että palkkani on suurempi kuin sinulla. Siitä huolimatta tai ehkä juuri sen vuoksi en pidä ratikkamatkan maksamista kovin olennaisena asiana kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, hyväksyn. Paitsi että tuskin mitään veroja maksetaan minnekään. Pidän sitä eettisenä.
Mutta matkaliput pitäisi sinulle jostain maksaa? Selkeästi nämä eivät ymmärrä tekojensa seurauksia.
Ei tarvitse maksaa matkalippuja minulle. Matkustan ilman.
Ilmaisia lounaita, drinkkejä tai matkoja ei ole olemassakaan. Joku ne maksaa aina lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? 13?
Ja tämäkin mamma voisi pysyä ketjun aiheessa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asuinpaikka ei sovi pois saa muuttaa. Jos käyttää maksullista palvelua on pakko maksaa. Onko selkeää ja ymmärrettävää?
Ei ole ollut koskaan pakko maksaa. Onko selkeää ja ymmärrettävää?
Ihan sinun omaksi häpeäksi tuo jää.
Nämä tunnekylmien, rakkaudettomien vanhempien lapset eivät osaa hävetä tekojaan ja tekemättä jättämisiään. Heitä motivoi ainoastaan kostonhalu yhteiskuntaa kohtaan.
Olen alunperin Helsingistä ja muuttanut Tampereelle, ja Helsingissä oon tottunut siihen että kuukausilippu on maksettu kun se on maksettu. Tämä Tampereen meininki vaikuttaa siihen verrattuna jotenkin älyttömältä, että on pakko leimata vaikka on jo maksanut matkansa. Ihan varmasti käyttäjien määrää ja reittejä voisi rekisteröidä jollain muullakin tavalla kuin leimauspakolla. Pahinta on kuitenkin se että tämä on johtanut tuollaiseen kyttäysharrastukseen kanssaihmisillä ja siihen että sinun leimaamisesi kuuluu minulle-ajatteluun, siitä ei olisi tullut tällaista jos Nösse olisi toteuttanut systeeminsä jollakin muulla tavalla. Ei kukaan ole tullut lyömään sentään leimaamatta jättämisestä mutta kyllä jotkut silmä kovana tarkkailee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin smurffit on kunnon sotilaita.
Viimeks stadissa junassa tarkastaja jäi odottamaan että liputon matkustaja osti lipun ettei tarttis sakkoa kirjoittaa. Tosiaan motivoi tunnollista suomalaista mitään lippuja ostamaan.
Itse näin kun päästi ma mun menemään, kun oli jo seuraavalla jäämässä. Tuon ihmisen ei olisi pitänyt toimia lipun tarkastajana. Auktoriteetti 0.
Helpompi sallia rötöstelyt kuin joutua itse Hesarin sivuille viikon rasistina tai saada turpiinsa muutaman euron lipun vuoksi.
Pelkurimaisen konformistin maailmankuva.
Vierailija kirjoitti:
Jopa kehdataan kehua omaa röyhkeyttä. Lipuntarkastajia pitäisi sitten olla ratikoissa enemmän, jotta nämäkin suhailijat saisivat kelpo sakot!
Sain kerran takavuosina kaverilta ylijääneitä HKL:n lippuja, jollaisella olin matkustamassa pahaa-aavistamattomana, ja eikös silloin tullut lippujen tarkastus ja sakot rätkäistiin. Toki aiheesta, koska liput olivatkin opiskelijalippuja, mikä asia ei tullut esille, enkä itsekään tyhmänä mokomaa älynnyt.
Jos itse yrittäisin jäniksenä missään mennä, tulisi takuuvarmasti lippujen tarkastaja!
Olet ihminen, joten et voi mennä jäniksenä minnekään. Jos olisit jänis, sinut ajettaisiin raitiovaunusta pois.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tunnekylmien, rakkaudettomien vanhempien lapset eivät osaa hävetä tekojaan ja tekemättä jättämisiään. Heitä motivoi ainoastaan kostonhalu yhteiskuntaa kohtaan.
Tässä taas yksi mamma, jonka perse on löpsähtänyt kaikesta kyökkipsykologioinnista. Treenaamaan siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas yksi mamma, jonka perse on löpsähtänyt kaikesta kyökkipsykologioinnista. Treenaamaan siitä!
Taisi osua oikeaan?
Ja siivous esimerkiksi.