Tehkää mulle diagnoosi. Virtsan väri.
Virtsan väri ollut jo jonkin aikaa normaalia tummempaa. Aiemmin muistaisin,kun olen pissillä käynyt niin pyyhkiessä ei mitään väriä ole paperissa mutta nyt on selkeästi keltaista. Muita oireita ei ole tai olen tottunut/ en ole huomannut. Keskiviikkona soitan lääkäriin.
Kommentit (43)
Nestehukka, juo enemmän vetta. Aivan perustietoa...
Vierailija kirjoitti:
Juon kyllä vettä ja syön terveellisesti. En kyllä kolmea litraa mutta siis mikään ei ole muuttunut aiempaan ja nyt olen pistänyt tämän merkille muutaman kuukauden ajan.
Minkä ikäinen olet? Alle 50 vuotiaan on harrastettava seksiä yhdyntänä vähintään kaksi kertaa viikossa. Yli 50v riittää yleensä kerta viikossa. Muuten virtsan väri tummenee ja alkaa kirvelemään.
Vierailija kirjoitti:
Nestehukka, juo enemmän vetta. Aivan perustietoa...
Komppaan. Kokeile ap juoda muutamia laseja vettä, kivasti sen virtsan väri vaalenee.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka voi värjätä virtsan.
myös monivitamiinit, vitamiinit, lisäravinteet ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon kyllä vettä ja syön terveellisesti. En kyllä kolmea litraa mutta siis mikään ei ole muuttunut aiempaan ja nyt olen pistänyt tämän merkille muutaman kuukauden ajan.
Minkä ikäinen olet? Alle 50 vuotiaan on harrastettava seksiä yhdyntänä vähintään kaksi kertaa viikossa. Yli 50v riittää yleensä kerta viikossa. Muuten virtsan väri tummenee ja alkaa kirvelemään.
Bullshit.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla käytössä jokin ravintolisä, jossa on b-vitamiinia? Ylimääräinen b tulee vitsan mukana ja riippuen määrästä, voi värjätä virtsan hyvinkin tummankeltaiseksi.
Mulla pissa tuli ihan todella miltei fostorinkeltaiseksi, kun vedin b vitamiinii
Mitä ihmettä sinne lääkäriin soitat. Juo hyvä ihminen aamuisin heti herättyäsi pari lasillista vettä. Sitten ennen ruokailua juot taas yhden lasillisen .ennen iltaa vielä pari ,kolme lasillista vettä.
JA KATSO, IHME TAPAHTUI, pissa on ihan vaalean keltaista, ellet mitään ihmeellisia värimehuja /juomia juo.
Normaali ihminen vettä ainakin n 1.5 litraa JOKA PÄIVÄ. ( siihen ei kuulu kahvi, mehut ja viina,,alkoholi ja kahvi vaan kuivattaa elimistöä) Vesi kantsii juoda n 2 tuntia ennen nukkumaan menoa, ettei yöisin tarvi juosta kusella. Kerro ap torstaina, minkä väristä pisu tuon ohjeen jälkeen on.
Veden juonnin lisäämisestä...
Kokonaismäärään/vrk lasketaan, kuten jo mainittukin, kaikki juomasi neste.
Toki vesi puhdistaa, mutta 3 l vettä/vrk huuhtoo myös elintärkeitä aineita kehosta ulos, mistä seuraa ongelmia.
Labrassa selviää asia vaivattomasti jos huolettaa.
Ei noin hölmöä ihmistä voi olla , olethan provo, Aaapee?
Vierailija kirjoitti:
Toki vesi puhdistaa, mutta 3 l vettä/vrk huuhtoo myös elintärkeitä aineita kehosta ulos, mistä seuraa ongelmia.
Ei huuhdo. Mua låäkäri on ohjeistanut juomaan 3 litraa vettä vuorokaudessa.
Miten se menikään, että vettä juodaan monta litraa, mutta ikinä ei ole pissahätä?
Minulla on sateenkaaren värinen kusisuihku.
t. Tawja
Ethän vaan ole aloittanut jotain B-vitsmiinivalmistetta? Mulla on silloin pissi todella keltaista.
Itse toimin niin että kun huomaan virtsan olevan liian tumma, niin juon pari lasia vettä. Virtsa on aivan vaaleankeltaista kun kehon nestetasopaino on oikea. On helppo seurata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on. Aloin pesemään varaani ja alapääni pari kolm kertaa viikossa niin huomasin että se ominaistuoksu vaimentui. Huuhteli jotakin pois liikaa. Lopetin läträämisen niin nyt on kotoisa olo
Vierailija kirjoitti:
Ethän vaan ole aloittanut jotain B-vitsmiinivalmistetta? Mulla on silloin pissi todella keltaista.
Ap, han puhuu tummasta virtsasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku pervo🤮
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kipuja eikä mitään. Huolettaa nyt mut lisään veden juontia sitten entisestään. Juoko kaikki tähän kommentoineet sen 3l?
Ei, eikä sitä tarvitsekaan. Riittää kun saa noin 1,5 - 2 litraa nesteitä ruokailujen yhteydessä ja lisäksi juo 1 litran vettä. Laita illalla seuraaaksi päiväksi vesikannu valmiiksi jääkaappiin ja juo se päivän mittaan.
Itsellä tuppaa olemaan tummempaa. Juon paljon vettä. Ei minulla mitään tautia ole, koska näin on ollut jo ainakin 10 vuotta, että eiköhän jotain muitakin oireita olisi ollut ja terveystarkastuksissa huomattu.
Jos lisään entisestään veden juontia, saan rampata kusella kerran tunnissa. Se on liikaa.
Onko sinulla käytössä jokin ravintolisä, jossa on b-vitamiinia? Ylimääräinen b tulee vitsan mukana ja riippuen määrästä, voi värjätä virtsan hyvinkin tummankeltaiseksi.