Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistatko toppahousut tai kuoma-saappaat?

Vierailija
05.01.2026 |

Mä en. Enkä ole aikeissa hankkiakaan. En käsitä miten toppahousuissa kulkevat jaksavat edes kuunnella sitä suih-suih-suih ääntä kävellessään.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mulla on toppahousut! Asun Suomessa, jossa on joka vuosi pitkä pakkasjakso ja ulkoilen joka päivä. 

Ei häiritse mikään suihsuih-ääni yhtään enempää kuin lumen narskuminen kengän alla. 

Paljon enemmän häirtsisi, jos ei olisi toppahousuja ja joutuisi olemaan sisällä tälläisillä pakkasilla, puhumattakaan ulkona palelusta!

Vierailija
42/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä miten jollekin ihmiselle toppiksien suihsuih äänet ovat mainitsemisen arvoinen ongelma

On vaan huvittavan kova ääni, kun jo metrien etäisyydeltä kuulee, että nyt joku toppahousuinen lähestyy. En jaksaisi itse kuunnella sellaista koko ulkoilun ajan.

Ap

No ethän sä edes ulkoile. Problem solved.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Vaikka olen töissä lasten parissa ja ulkoilen n.10 h/vko

Mutta siis, omistan kuitenkin lämpimät vaatteet, joilla viime päivinäkin olen ulkoillut alle -20 asteen pakkasessa.

Vierailija
44/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahousut, tottakai. Harrastan laskettelua ja Lapissa ei voi oikein lasketella mitkään farkut päällä :D

Vierailija
45/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä miten jollekin ihmiselle toppiksien suihsuih äänet ovat mainitsemisen arvoinen ongelma

On vaan huvittavan kova ääni, kun jo metrien etäisyydeltä kuulee, että nyt joku toppahousuinen lähestyy. En jaksaisi itse kuunnella sellaista koko ulkoilun ajan.

Ap

Ulkoilen joka päivä, koska mulla ei ole autoa ja menen kaikkialle kävellen.

Ap

Vierailija
46/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ulkoilen joka päivä, koska mulla ei ole autoa ja menen kaikkialle kävellen.

Ap

Mitä sä sitten puet päälle?

Vierailija
47/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suih- suih vaan😂😂😂😂😂😂

Vierailija
48/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun hankkia vastamelukuulokkeet?

Vierailija
49/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei kerro miten itse pukeutuu pakkasilla ulkoillessaan vaan soittaa vain suutaan muille?

Vierailija
50/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap ei kerro miten itse pukeutuu pakkasilla ulkoillessaan vaan soittaa vain suutaan muille?

Soittaa suutaan? :D Miten voi mennä tunteisiin se, jos joku tuntematon ihminen ei tykkää kuomista ja toppahousuista. Heti puolustuskannalla ja valmiina hyökkäykseen ikäänkuin kyse olisi jostain kunnianloukkauksesta. Voi hyvä luoja.

Vierailija
51/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittaa suutaan? :D Miten voi mennä tunteisiin se, jos joku tuntematon ihminen ei tykkää kuomista ja toppahousuista. Heti puolustuskannalla ja valmiina hyökkäykseen ikäänkuin kyse olisi jostain kunnianloukkauksesta. Voi hyvä luoja.

Kyllä tuo aloitus on jo suunsoitoksi luettava, koska moittii niistä kävellessä lähtevää ääntä. Ei ne muuten läheskään kaikilla suhise.

Vierailija
52/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita lukea ap:n kommentteja tässä ketjussa. Selvää suunsoittoa ja trollaamista. En ole mitenkään puolustuskannalla vaan ihmettelen ap:n käytöstä.

Vierailija
53/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman Kuomia ei pärjää koiralenkeillä ja lumitöissä! Pari päivää sitten ostin uudet, kun edellisistä murtui pohja.

Vierailija
54/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan vuorelliset nahkasaappaat. Voi kulkea  - 10 asteen pakkasessa ilman sukkia.

M 60 +

Hankala se on kävellä vuorellisissa saappaissa, johan siinä kaikki jalan luut kärsivät. Osta seuraavan kerran vuorilliset saappaat ja hämmästy, miten helppo onkaan kävellä.

Mitä eroa on vuorillisilla ja vuorellisilla saappailla?

Saisko linkkiä.

Vierailija
55/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakarat eivät pukeudu lämpimästi. Ne tykkää palella. Ne pitää palelusta, hulluja ovat ?

En mä ainakaan palele vaikka en toppahousuihin ja kuomiin pukeudukaan. Enkä ole kakara 

Ap

Kiinnostaisi tietää miten pukeudut pitkälle lenkille kovalla pakkasella?

Vierailija
56/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan toppahousut, mutta ne on kyllä ihan äänettömät. Kuomia en omista.

Vierailija
57/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahousut kyllä, semmoiset vähän väljät hieman lumilautailuhousuja muistuttavat mukavan malliset. On ollut jo ainakin 20 v samat housut, merkki SPL aikanaan edesmenneestä Seppälästä ostettu. Harvoin käytän, mutta mukava vetää näin -20 pakkasilla jalkaan, ei palele.

Vierailija
58/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppikset on, myös Kuomat. Lumitöissä ihan parhaat. Toppahousut ulkoilulenkeillä must. Mitä muka muuta vois jalkaan pakkasilla laittaa ulkoillessa?

Vierailija
59/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toppahousut vuodelta -03. Pienten lasten kanssa ulkoillessa ne oli pakolliset, kun joutuu seisomaan välillä paikoillaan. Edelleen esim auton ikkunoiden skrapaus kovassa pakkasessa on kivempaa toppahousuissa. Ostin aikoinaan Seppälästä ja vielä ovat lämpimät, hiukan tiukat kylläkin. Mutta hyvin suihkii!

Hauskaa, en lukenut ketjua ennen omaa äskeistä kommenttiani ja ilahduin, että jollain muullakin on Seppälää vielä :D

Vierailija
60/65 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomat on niin  järkyttävät jalassa etten todellakaan. Hyviä ja upeita toppasaappaita löytyy kyllä, samoin toppavaatteita kaapillinen.

Kenellä pohjoisella pallonpuoliskolla EI ole toppavaatteita? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi