Omistatko toppahousut tai kuoma-saappaat?
Mä en. Enkä ole aikeissa hankkiakaan. En käsitä miten toppahousuissa kulkevat jaksavat edes kuunnella sitä suih-suih-suih ääntä kävellessään.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä miten jollekin ihmiselle toppiksien suihsuih äänet ovat mainitsemisen arvoinen ongelma
On vaan huvittavan kova ääni, kun jo metrien etäisyydeltä kuulee, että nyt joku toppahousuinen lähestyy. En jaksaisi itse kuunnella sellaista koko ulkoilun ajan.
Ap
On toppahousut ja uudetkin aion hankkia. Laita korvalliset, voi suihsuih ääni kadota sinunkin korvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä miten jollekin ihmiselle toppiksien suihsuih äänet ovat mainitsemisen arvoinen ongelma
Lapsellista asioista pitää tehdä ongelma.
Luulevat että on hienoa palella.
En mä palele vaikka en toppahousuja tai lasten saappaita käytäkään.
Ap
Tottakai omistan Kuomat. Ihan parhaat pakkasella. Helppo laittaa jalkaan. Toki en nyt niillä kaupungille treffeille mene.
Ostin juuri elämäni ensimmäiset kuomat, ovat lämpimät ja sopivat pihalla lasten kanssa seisoskeluun, mutta aivan surkeat kävellä, oikein yllätyin että näinkö huonot ovat. Tosin eivät muutkaan tuollaiset lämpimät talvikengät kai ole mitään superhyviä kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai omistan Kuomat. Ihan parhaat pakkasella. Helppo laittaa jalkaan. Toki en nyt niillä kaupungille treffeille mene.
Onko esim. nauhalliset kengät mielestäsi vaikea laittaa jalkaan?
Untuvahousut ja takki ,huopikkaat tai vaelluskegät,kävin juuri kahdentunnin umpihankihiihto lenkin,ei suhise housut ja ei palele mittarissa -24 pakkasta
Molemmat on koko perheellä.Lämpimät ovat,pieni kahina ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista asioista pitää tehdä ongelma.
Luulevat että on hienoa palella.
En mä palele vaikka en toppahousuja tai lasten saappaita käytäkään.
Ap
Silti olet lapsellinen, en sillä ylpeilisi.
Vierailija kirjoitti:
Omistan vuorelliset nahkasaappaat. Voi kulkea - 10 asteen pakkasessa ilman sukkia.
M 60 +
Hankala se on kävellä vuorellisissa saappaissa, johan siinä kaikki jalan luut kärsivät. Osta seuraavan kerran vuorilliset saappaat ja hämmästy, miten helppo onkaan kävellä.
Toppahousut on ja ne tuleekin tarpeeseen Lapin reissulla. Kuomia en ole koskaan omistanut enkä huoli sellaisia.
Täällä Helsingin seudulla asuessa periaatteessa voisi pärjätä ilmankin, mutta käyn muutaman vuoden välein talvella Lapissa. Siellä viimeistään mielellään vetää kunnolla toppavaatetta päälle.
Vielä tuolla 17 asteen pakkasessa tarkenee hyvin ilman toppahousuja, kun on hyvät pitkät kalsarit ja farkut. Sievin talvikengissä riittää ohuetkin sukat. Mutta jos on 25 astetta pakkasta tai yli, niin mä vedän kyllä toppahousut jalkaan ja laitan vielä villasukatkin jalkaan. Pipo päässä ja toppatakin huppukin vielä lisäksi, niin eipä se suhina edes kuulu,
En. Vaikka olen töissä lasten parissa ja ulkoilen n.10 h/vko
Omistan viidet toppahousut, ja yhdetkään niistä ei suhise. Icebugin vetoketjukengät on lämpöiset, ei palele vaikka olis 30 pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä omistan. Suihsuih-ääni on pieni hinta siitä, että voin ulkoilla pitkään ja rauhallisesti ja silti pysyä lämpimänä näilläkin säillä. Toiset toppahousuni ovat kangasta, joka ei pidä suihsuih-ääntä, mutta siihen tarttuu lumi vähän kiinni.
kuomakenkiå minulla ei ole, vaikka kerran talvessa niistä aina haaveilen. Olisivat kätevät työntää nopeasti jalkaan esim mökillä.
Ääni johtuu reisien anatomiasta. Samettihousumuodin aikaan sitä vasta lähtikin kaikenlaisia vink vink -ääniä ihmisistä. Jonnet ei kai muista.
En omista. Nilkkoihin saakka oleva untsikka löytyy ja korolliset pitkät nahkasaappaat. Auto on tallissa asunnon vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Kuomatalvikengät omistan, mutta toppahousuja en. En lähde ulos kovassa pakkasessa. Sekin tuli koettua, kun aikoinaan oli 6 kk yli 30 astetta pakkasta joka aamu. Keksin, että kun pitkien housujen päälle vetää pitkän hameen, niin sen alle jää ilmaa, joka lämmittää sääria.
Miettikää, jos nämä pakkaset kestäisivät nyt huhtikuuhun saakka, niin kuin silloin. Vain yhtenä viikkona oli vähän lämpiämpää. Ja sitä autuutta seurasi kylmä ja sateinen kesä.
1987?
Toppahousut vuodelta -03. Pienten lasten kanssa ulkoillessa ne oli pakolliset, kun joutuu seisomaan välillä paikoillaan. Edelleen esim auton ikkunoiden skrapaus kovassa pakkasessa on kivempaa toppahousuissa. Ostin aikoinaan Seppälästä ja vielä ovat lämpimät, hiukan tiukat kylläkin. Mutta hyvin suihkii!
Toppahousut löytyy! Ne laitan päälle kun pakkasta on yli 15, muuten tarkenee ulkoilla softshelhousuilla.