HS: n juttu " olen ottanut lukuisia vitutussaikkuja'
Kommentit (123)
Hesarin buu duunarit buu -juttu vaihteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi irtisanomisia helpotetaan. Vielä pitäisi saada Ruotsin malli, jossa eka saikkupäivä menee työntekijän piikkiin. Työn tuottavuus täällä on surkea ja nämä paskaläjät ovat siihen yksi syy. Tuet pois ja vastuu ihmisille!
Vituttaako pikku porvaria kun et pysty ottamaan ihmisiltä tukia pois? Jos olet noin saatanan tyhmä ettet ole kuullut suurtyöttömyydestä niin sinun ei pitäisi olla missään töissä. Noin tyhmä ihminen kuuluisi jonnekin hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että kokoomuslaiset mediat Iltalehti ja Iltasanomat tuuttaa päivästä toiseen Kokoomuksen agendaa. Paljon keksittyjä juttuja että saadaan tavallinen työntekijä näyttämään pahalta ja että potkulaki on siksi täysin ok...
Mutta huomaa, että esim yksi tekee "vitutus lomalla" omia töitään, ettei ne kasaannu. Ja toisten työt saa sen kuorman katkaisemaan selän.
Mielestäni artikkeli koski huonoja esihenkilöitä ja vain työntekijöiden selviytymismeganismeja.
Huono johtaminen lisää saikuttelua. Pomo huutaa joka päivä jostain. On kiire ja pitää saada joku homma valmiiksi ennen kuin työpäivä loppuu. Ylitöistä ei haluta maksaa mutta pitäisi päivää jatkaa. Kyllä sellaisessa työpaikassa saikut paukkuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaslomalla ollaan silloin, kun ei kyetä töihin, ei niitä turhaan esihenkilölle ilmoiteta. Aika monesti olen ns puolikuntoisena töitä tehnyt vuosien työhistorian aikana, mutta kuumeeseen vedän rajan. Jos on kuumetta, soitan esihenkilölle, joka myöntää sairauspoissaolon. En soittele turhaan, niin minuun luotetaan. Kyllä sen puhelimessa jo äänestä kuulee jos on sairaana. Muut poissaolot myönnetään/todetaan työterveyden kautta.
No sinä olet toiminut asiallisesti. Mutta tässä on kyse nyt näistä v..tu mä en jaksa enää-tyyppisistä hermoheikoista läjistä, joita valitettavasti joukkoonme mahtuu.Taidat olla itse se pahin paskaläjä. Ole hyvä ja t a p a itsesi ettei kanssaihmiset joudu enää kärsimään psykopaattisuudestasi.
Oletko itse mahdollisesti juuri tällä hetkellä vitutus-sairaslomalla?
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että kokoomuslaiset mediat Iltalehti ja Iltasanomat tuuttaa päivästä toiseen Kokoomuksen agendaa. Paljon keksittyjä juttuja että saadaan tavallinen työntekijä näyttämään pahalta ja että potkulaki on siksi täysin ok...
TÄMÄ. Ei ole olemassa riippumatonta mediaa. Työnantajien ja EK:n asialla ovat ja mielipidemuokkausta tekevät
Paskaläjätyönantajat voisivat vaikka ampua itsensä niin työhyvinvointi paranisi. Psykopatia pomolla lisää huomattavasti työntekijöiden kuormitusta ja saikuttelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös käytössä tuo 3 päivää omalla ilmoituksella enkä voisi kuvitellakaan käyttäväni sitä väärin. Ei omatunto kestäisi.
Sama täällä! Käytän omailmoitusta poissaoloon vasta kun olen niin sairaana, että en oikeasti pysty työhön. Tämähän on ihan hullua, jos tätä käytetään väärin!
Joo, sinunlaisesi tartuttavat kaikki työkaverinsa kun tulette sairaana töihin että kiitos vaan 😠 Olet itsekäs
Ei juoppous eikä laiskuus tartu hei. Vasemmistolaisuus voi tarttua, jos päästetään paasaamaan vapaasti ideologiaa siitä että kaikki yrittäminen ja yrittäjät on riistämistä etc, mitä hesarikin tuntuu toistavan jatkuvasti juttujensa lankana. Hesarin juttuaihelista tuntuu olevan suoraan jostain kommunistipropagandan käsikirjasta kun jatkuvasti maalitetaan yrittäjiä, rikastuneita, yrityksiä, liikaa omistavia, ja ihannoidaan työnvieroksumista, turhia sairaslomia, sosiaaliturvalla elelyä, etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheissähän tämä onnistuu helposti, kun aina voi ilmoittaa syyksi jonkun lapsen yskän tai hammaskivun.
Niitä lasten oikeita sairauksia on niin paljon, ettei todellakaan sen päälle voi ottaa päivääkään "omaa lomaa", jos haluaa saada työnsä tehtyä.
Luulet ettei toiset hoida?
Meinaat että jos sari sairaanhoitaja vetää lonkkaa tekosairaana, kukaan muu ei hoida sen hommia??
Vierailija kirjoitti:
Paskaläjätyönantajat voisivat vaikka ampua itsensä niin työhyvinvointi paranisi. Psykopatia pomolla lisää huomattavasti työntekijöiden kuormitusta ja saikuttelua
Ripuliaktivisti ei ole ymmärtänyt että hänellä on vapaus irtisanoutua jos ei työpaikka miellytä joten sensijaan että hän opiskelisi ymmärtämään miten työmarkkinat toimivat on hän täällä levittämässä vihapropagandaa. Punikit ja muut heikkolahjaiset vassarit ovat tällaisia holhottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi irtisanomisia helpotetaan. Vielä pitäisi saada Ruotsin malli, jossa eka saikkupäivä menee työntekijän piikkiin. Työn tuottavuus täällä on surkea ja nämä paskaläjät ovat siihen yksi syy. Tuet pois ja vastuu ihmisille!
Vituttaako pikku porvaria kun et pysty ottamaan ihmisiltä tukia pois? Jos olet noin saatanan tyhmä ettet ole kuullut suurtyöttömyydestä niin sinun ei pitäisi olla missään töissä. Noin tyhmä ihminen kuuluisi jonnekin hoitoon.
Ihmisiltä voidaan ottaa tuet pois, helpostikin.
Vierailija kirjoitti:
Huono johtaminen lisää saikuttelua. Pomo huutaa joka päivä jostain. On kiire ja pitää saada joku homma valmiiksi ennen kuin työpäivä loppuu. Ylitöistä ei haluta maksaa mutta pitäisi päivää jatkaa. Kyllä sellaisessa työpaikassa saikut paukkuu!
Meillä on yksi sellainen jolle tekisi mieli huutaa.
Johtuu ihan siitä että se on epäpätevä, aikataulut ei pidä, lupaa kaiken muttei toimita mitään... Siitä ei pidä sen työkaveritkaan.
Et jos sulle huudetaan, sille on syynsä. Yritä vähän parantaa.
Oman työn näkökulmasta tuo kuulostaa siltä, että ei varmastikaan tee kovin tähdellistä työtä, jos tuosta vain voi olla poissa ilman, että hommat kaatuvat muiden niskaan.
Kyllä kuuluu työnantajalle / esimiehelle sairausloman syy. Kaikki sairauslomat eivät ole palkallisia. Voit olla kertomatta syytä, jos et palkkaa halua. Miksi saikutat neuroosi/ ketutus/ laiskuus saikkuja jos et syytä kehtaa kertoa ? Kyllä oikean sairauden kuten esim. keuhkokuumeen syyn kehtaa työnantajalle kertoa.
Terveisin palkanlaskija
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheissähän tämä onnistuu helposti, kun aina voi ilmoittaa syyksi jonkun lapsen yskän tai hammaskivun.
No, lapset kyllä sairastaa ihan oikeasti eikä meillä ainakaan lasten sairastelut ole mitään aikuisten lekotteluja! Mieluummin sitä on töissä kuitenkin.
Tässä on taas yksi esimerkki siitä, että väärinkäytökset pilaa kaikki hyvät asiat. Monella työpaikalla on oikeus omalla ilmoituksella sopia esimiehen kanssa muutaman päivän sairauslomasta. Olen ollut parikymmentä vuotta lähiesimiehenä ja nähnyt, miten sairauslomia käytetään. On juuri näitä vakiosaikuttajia ja sitten sellaisia, jotka tulevat vaikka sairaana töihin. Usein näkee sitä, että nuoremmat ja terveemmät ovat saikulla ja vanhemmat ja sairaamat tekevät molempien työt. Ihmettelen, miten joku saa tehtyä tällaistä työkavereille. Näiden äkillisten sairauslomien paikkaaminen on erittäin hankalaa ja joskus jopa mahdotonta. Toisinaan on työnantajan taholta asetettu sijaiskielto. Olen iloinen, että olen jo eläkkeellä, eikä asia enää koske minua, mutta uskon, että tämä saattaa olla yksi syy irtisanomislain muutokseen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on taas yksi esimerkki siitä, että väärinkäytökset pilaa kaikki hyvät asiat. Monella työpaikalla on oikeus omalla ilmoituksella sopia esimiehen kanssa muutaman päivän sairauslomasta. Olen ollut parikymmentä vuotta lähiesimiehenä ja nähnyt, miten sairauslomia käytetään. On juuri näitä vakiosaikuttajia ja sitten sellaisia, jotka tulevat vaikka sairaana töihin. Usein näkee sitä, että nuoremmat ja terveemmät ovat saikulla ja vanhemmat ja sairaamat tekevät molempien työt. Ihmettelen, miten joku saa tehtyä tällaistä työkavereille. Näiden äkillisten sairauslomien paikkaaminen on erittäin hankalaa ja joskus jopa mahdotonta. Toisinaan on työnantajan taholta asetettu sijaiskielto. Olen iloinen, että olen jo eläkkeellä, eikä asia enää koske minua, mutta uskon, että tämä saattaa olla yksi syy irtisanomislain muutokseen.
Saikulla ollaan, kun ollaan sairaana. Ethän sä nyt lähiesihenkilönä (mitä et varmaankaan oikeasti ole) kannusta alaisiasi sairaana töihin!? Se ei ole mikään meriitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä lasten oikeita sairauksia on niin paljon, ettei todellakaan sen päälle voi ottaa päivääkään "omaa lomaa", jos haluaa saada työnsä tehtyä.
Nyt puhutaan paatuneista tapauksista eikä niillä ole aikomustakaan "saada työnsä tehtyä". Ne lähtee aina siitä röyhkeästä olettamuksesta että työkaverit hoitaa omien töittensä lisäksi. Kun näin ei tapahdu juostaan pomon luo itkemään työpaikkakiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä kuvittelet että se tuottavuus kasvaa kun sairaana töissä ollaan? Olen pois töistä silloin kun olen sairas ja iän mukana on tullut viisaus, että väkisin sinnittelemällä pitkään oireiden kanssa tulee vain pidempiä sairauslomia. Miksi esim. fyysisestä työstä aiheutuneiden vaivojen takia pitäisi tekijän kantaa vastuu ensimmäisestä sairauspäivästä? Me kun olemme kaikki erilaisia sekä fyysisesti että psyykkisesti ja reagoimme kuormitukseen eri tavoin. Ratkaisu ei ole sairastuessa rankaista työntekijää, vaan miettiä työn kuormitusta ja niin ehkäistä työn aiheuttamia fyysisiä ja psyykkisiä vaivoja.
Tämähän on se helpoin vaihtoehto, jos töitä voi tehdä kotonakin. Jos on potilaita/asiakkaita edessä, niin sairauslomalle jäämisellä pitää olla pienempi kynnys. Itse en ainakaan toivo, että esim. sairas lääkäri hoitaisi minua.