HS: n juttu " olen ottanut lukuisia vitutussaikkuja'
Kommentit (123)
Tämmöisessä vaativassa asiantuntijatyössä tuollainen vitutussaikutus olisi äärimmäisen typerää. Koska kukaan ei tee mun hommia silloin kun olen poissa, turha poissaolo ainoastaan aiheutaa kahta suuremman kiireen töihin palattua.
Sama periaatteessa lomien kanssa, mutta ne yleensä pyritään keskittämään koko porukka suunnilleen samaan aikaan, jolloin hommat sitten pysähtyy. Mutta annas olla, jos erehdyn pitämään lomaa silloin kun muu porukka ei pidä: siitä seuraa aivan helvetillinen kiire sekä ennen että jälkeen loman.
Saikku otetaan soittamalla esimiehelle. Max 5 päivää.
Aina voi sanoa että on kuumetta ja flunssan oireita. Tosin en kertaakaan ole syyttä ollut saikulla, pikemminkin päinvastoin.
Jos siis teillä tarvii aina jonkun todistuksen, voitte kiittää siitä löyhällä työmoraalilla varustettuja entisiä ja ehkä myös nykyisiä kollegoitanne.
Yhdessä entisessä työpaikassa oli näitä sarja saikuttajia. Olivat vakituisessa työsuhteessa
Helppohan se on kun ei vaadita saikkutodistusta.
Yleisimmät syyt olivat usein migreeni tai mahatauti.
Ottivat monta kertaa kuukaudessa saikkua.
Edes esihenkilö ei puuttunut tilanteeseen eikä välittänyt.
Vitutussaikut kertovat ensisijaisesti huonosta johtamisesta ja muista ongelmista työpaikalla. Ei saikun tarpeessa olevan laiskuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheissähän tämä onnistuu helposti, kun aina voi ilmoittaa syyksi jonkun lapsen yskän tai hammaskivun.
Meillä ainakin lapsen sairastelusta tarvitsee todistuksen, ei riitä omailmoitus koska kyse ei ole omasta sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vitutussaikut kertovat ensisijaisesti huonosta johtamisesta ja muista ongelmista työpaikalla. Ei saikun tarpeessa olevan laiskuudesta.
Voi johtua myös omasta heikosta motivaatiosta tai kateudesta yritykselle, ettei jakseta välittää jos itselle löytyy helposti uusi työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi irtisanomisia helpotetaan. Vielä pitäisi saada Ruotsin malli, jossa eka saikkupäivä menee työntekijän piikkiin. Työn tuottavuus täällä on surkea ja nämä paskaläjät ovat siihen yksi syy. Tuet pois ja vastuu ihmisille!
Hyvä kun jengi menee kipeänä töihin ja tartuttavat muutkin! Tai vaihtiehtoisesti saavat oman tilanteensa pahennettua. Siinä oikein viimeisen päälle harkittu tuottavuusloukka!
Vierailija kirjoitti:
Ja kun tulee yt:t tai naama ei muuten vaan miellytä niin kenkä heilahtaa. Ei tämä ole mikään normi palkansaajan työsuhde-etu.
Se onkin julkisen puolen työntekijän etu. Poissaolotilastot kertovat. Mutta ajat muuttuvat, tulee yt:t sinnekin ja pätkienkin saanti vaikeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua myös omasta heikosta motivaatiosta tai kateudesta yritykselle, ettei jakseta välittää jos itselle löytyy helposti uusi työpaikka.
Kateudesta yritykselle? Nykyään on kyllä aika harvassa ne, joille löytyy helposti uusi duuni.
Ahkeruus, sisu ja tunnollisuus, suomipojan identiteetin kulmakivet.
Eipä ole tullut moisia saikkuja otettua. 5 vuoden aikana olen ollut 4 päivää saikulla. Enkä ole huomannut muidenkaan saikuttavan erikoisen paljon. Mutta toisaalta meillä onkin töissä hyvä ilmapiiri ja hyvä esimies, ehkä se auttaa. Ja itsellä on isot lapset, jotka ei enää tuo jokaista flunssaa tai oksennustautia kotiin.
Mä olin kerran yli viikon sellaisella. Kun siellä melkein hullujen huoneella on kiusaamista todella paljon. Eikä siihen viitsitä puuttua. Kuka siinä melussa voi tehdä yhtään mitään ???? Siis NS töitä ?????? Kun siellä ei ole hetkeäkään rauhaa, varsinkaan torstaisin syönnin ja siivousten jälkeen, kun alkaa nolo melu karaoke, ja siinä kukaan ei osaa laulaa ollenkaan, vaan huutavat, rääkkyvät yms nolosti sen NS biisinsä. Ja joskus on jopa usea kerralla !! Joka ikinen torstai !!!!!!!!! Kerran kuussa se on ok. Ei kerran viikossa !!!! Siellä pitäisi olla jokaisella oma NS työhuone, jonne ei kuulu mikään melu !!
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisessä vaativassa asiantuntijatyössä tuollainen vitutussaikutus olisi äärimmäisen typerää. Koska kukaan ei tee mun hommia silloin kun olen poissa, turha poissaolo ainoastaan aiheutaa kahta suuremman kiireen töihin palattua.
Sama periaatteessa lomien kanssa, mutta ne yleensä pyritään keskittämään koko porukka suunnilleen samaan aikaan, jolloin hommat sitten pysähtyy. Mutta annas olla, jos erehdyn pitämään lomaa silloin kun muu porukka ei pidä: siitä seuraa aivan helvetillinen kiire sekä ennen että jälkeen loman.
Av-mamman vaativa asiantuntijatyö :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Hän saattaa esimerkiksi olla luonnevikaasi työryhmässä kommentoiva psykiatri.
Jos vituttaa voi ottaa palkatonta vapaata. Sairaana sitten on parempi jäädä kotiin, mikäli se sairaus on sellainen ettei työhönsä kykene. Kun näitä saikkuja saa vain itse ilmoittamalla, niin varmasti moni sitä hyödyksi käyttää. Kyllä useimmilla se kynnys jäädä sairauslomalle on aika korkea. Itsekkin sinnittelin päivän loppuun asti töissä vaikka oli todella kipeä olo ja kotona sitten kun mittasin kuumeen sitä oli lähes 39 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän ne korkeimmin koulutetut on. Ja sitten lisäksi sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Hän saattaa esimerkiksi olla luonnevikaasi työryhmässä kommentoiva psykiatri.
lol? aamupäivät täällä roikkuu lähinnä toimittajia ja vasemmistoaktiiveja, ja tietty ne normi äippälomalla olevat ja nykyfeminismiin uskovat kulttuurituotajat sun muut somevaikuttajat joilla ei työ paljoa päivää rasita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuuluu työnantajalle / esimiehelle sairausloman syy. Kaikki sairauslomat eivät ole palkallisia. Voit olla kertomatta syytä, jos et palkkaa halua. Miksi saikutat neuroosi/ ketutus/ laiskuus saikkuja jos et syytä kehtaa kertoa ? Kyllä oikean sairauden kuten esim. keuhkokuumeen syyn kehtaa työnantajalle kertoa.
Terveisin palkanlaskija
Ei kuulu. Suurin osa saikuista on varmastikin flunssaa, mutta on myös keskenmenoja, intiimialueiden vaivoja, pukamia ja verenvuotoa, menehtymisiä, itsemurhia ja suruja.
Jos työ on vähänkin fyysistä, on helppo lääkärissä valittaa jännetuppea tai selkää tai polvea tai muuta.
Meillä ex työpaikalla osa luki jopa lääkärikirjasta mitä oireita on jännetupessa ja miten sen kuuluu vihloa ja miten ei kun lääkäri kättä kokeilee.
Tuolla kikalla moni sai 2-3 viikon sairauslomia ihan terveenä ja he hakivat näitä lomia vielä 5-6 kertaa vuodessa.
Ei esihenkilön tarvitse tätä suuressa organisaatiossa edes seurata. HR-järjestelmä ilmoittaa, koska henkilö pitää ottaa puhutteluun.