HS: n juttu " olen ottanut lukuisia vitutussaikkuja'
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Ja kun tulee yt:t tai naama ei muuten vaan miellytä niin kenkä heilahtaa. Ei tämä ole mikään normi palkansaajan työsuhde-etu.
Ihan yleinen käytäntö, näkee tilastoista että minkä verran työsuhde-etuna saikutetaan vs. keskimääräisen terveen työikäisen sairastelut esim. yrittäjillä, käytännössä pari päivää vuodessa, kaikilla ei sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitan naistyöterveyslääkärille ja sanon että uuvuttaa. Aina kaksi viikkoa sairaslomaa.
- opettaja 35vTämä.
- Sosiaalitäti48
Taas miehet esittämässä naisia. Laiskaa provoilua.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheissähän tämä onnistuu helposti, kun aina voi ilmoittaa syyksi jonkun lapsen yskän tai hammaskivun.
Ja näitä on paljon, jotenkin aina ilmaantuu peräkkäisiä epidemioita samoille perheille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitan naistyöterveyslääkärille ja sanon että uuvuttaa. Aina kaksi viikkoa sairaslomaa.
- opettaja 35v
Naislääkärit on tiukempia. Mieslääkärit leppoisampia. Kun mieslääkäri näkee tissit niin heti järjestyy viikko saikkua.
Jutun henkilö on mies. Vilauttiko tissiään vai miten saikkua järjestyi?
Vierailija kirjoitti:
Moraalittomat mulkut saikuttavat korkeapalkkaisista pesteistään kun eivät kestä paineita. Vaihtakoon duunariammattiin jos ei kestä!
On noita saikuttajia duunareissakin ja paljon. Yhtäkin katselin kun vähän väliä oli "selkä kipeä" ja sitten heppu vietti iltansa baarissa kun todellinen ongelma oli alkoholin kanssa.
Meillä esimies vaatii sairaslomalapun ja jokapäiväinen soitto työpaikalle, mikäli on omalla ilmoituksella (tes sallii x 3/v) hengitystieinfektioissa. Muuten kokee olevansa oikeutettu määrittelemään toisen työtehtävän ja esim migreenistä vaatii lääkärintodistusta. On sitä mieltä että myös mielenterveysdiagnoosit ovat hänen tietoisuuteensa kuuluvia ja hän voi ohittaa lääkärinlausunnon ja päättää onko tt työkykyinen. Odotan mielenkiinnolla, koska joutuu luottamusmiehen ja oman esihenkilönsä kanssa juttusille. Kansainväliset työntekijät käskee töihin kipeänäkin, koska nämä eivät osaa pitää puoliaan. Kiva työilmapiiri meillä? Ja juu, ollaan kaikki kipeänä tuon tuostakin. Soteala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- opettaja 35vTämä.
- Sosiaalitäti48
ja sitten itketään kun vuostulot eivät yllä miehen tasolle. yyh,mua uuvuttaa ja haluun vaan makaa sohvalla ja tunkea lisää rasvaa naamaani mut saman korvauksen.
Meilä ei ole varsinaisesti työterveyshuoltoa mutta vakuutuskortti on työnantajalta jossa vuodessa 100€ omavastuu. Eli sillä voi mennä yksityisellekin.
3 päivää omalla ilmoituksella, sitten jatko tilanteen mukaan, jos näyttää pitkittyvän niin lääkärintodistus jotta työnantaja voi karenssiajan päätyttyä hakea sairaspäivärahaa.
Kolme vuotta mennyt etätyössä ja pyöreät 0 sairaspoissaoloa. Flunssaa ym. on ollut mutta ei niin kipeä etteikö töitä olisi voinut tehdä.
Mulla on diagnoosi kroonisesta ja parantumttomasta sairaudesta, joka sinällään ei ole vaarallinen, mutta aiheuttaa aina silloin tällöin voimakkaita kiputiloja. Nykyisellä lääkityksellä kivut pysyvät itsellä poissa (kaikille lääke ei auta hyvin tähän sairauteen), mutta sitä ei kukaan tiedä. Joten voin noin kerran kuukaudessa vedota tähän sairauteen ja olla 2-3 päivää kotona pitämässä huolta jaksamisestani.
No tekeekö esihenkilö työnsä ja ottaa kolmannesta saikusta puhutteluun ja tarvittaessa työterveyden mukaan? Harvoin olen tätä todistanut. Ja siis sillä ajatuksella, että onko ylipäätään työhön kykenevä. Itse tiedän tapauksia, jolloin tällaisen jälkeen on saikut loppuneet.
Vierailija kirjoitti:
Moraalittomat mulkut saikuttavat korkeapalkkaisista pesteistään kun eivät kestä paineita. Vaihtakoon duunariammattiin jos ei kestä!
Miksi vaihtaisin korkeapalkkaisesta asiantuntijatehtävästä duunariksi? Älytön ajatus.
Minä en saikuta oikeastaan ikinä, en vain pysty.
Kipeänä menen töihin, vaikka ei saisi mennä. Viime yönä elämäni kauhein migreeni päänsärkyineen ja oksennuksineen.
Esimies ei ikinä uskoisi, että migreenin vuoksi olen työkyvytön (en löydä sanoja ja päätä särkee).
Velvollisuudentunto ei anna periksi, tiedän etten todellakaan ole korvaamaton tai edes parhaimpia työntekijöitä.
Sairaus se on psyykkinenkin syy. Jos työyhteisöä johdetaan siten, että osa voi niin pahoin ettei vaan jaksa, niin pitäisi olla johdossa peiliin katsomisen paikka.
Näin rehellisiä suomalaisia nykyään ovat.
Meillä on myös käytössä tuo 3 päivää omalla ilmoituksella enkä voisi kuvitellakaan käyttäväni sitä väärin. Ei omatunto kestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä miksi palkataan pikkulasten vanhempia. Koko ajan saikuttamassa kun lapsella on sitä ja lapsella on tätä. Jos itse olisin yrittäjä tai esimies niin en stana palkkaisi yhtään ainutta pikkulasten vanhempaa. Enkä myöskään yhtään tupakoitsijaa. Aina menossa tupakkatauolle.
Et ole yrittäjä eli et tiedä totuutta työntekijöistä.
Yrittäjä palkkaa vain hyvävelikerhosta joten joutuisit miettimään potkiako ulos se tupakoiva veljenpoika, välillä saikuttava veli vaiko muutoin töitä laistava eno joka ei tupakoi eikä saikuta.
Vierailija kirjoitti:
Ylpeä vasuritoimittaja kirjoittaa ihailevan jutun työnvieroksumisesta. Tätähän ei tapahdukaan suomimediassa kuin noin 128 kertaa päivässä.
Sua ei ole koskaan lyöty suuhun? Lopettaisi tehokkaasti paskavyörysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeä vasuritoimittaja kirjoittaa ihailevan jutun työnvieroksumisesta. Tätähän ei tapahdukaan suomimediassa kuin noin 128 kertaa päivässä.
Sua ei ole koskaan lyöty suuhun? Lopettaisi tehokkaasti paskavyörysi.
Ja ensimmäinen silakka tulikin sitten hesariin moderointivuoroon. Kohta alkaa oksennus persuista ja ketjujen katoilu, kuten joka ainoa aamu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- opettaja 35v
Naislääkärit on tiukempia. Mieslääkärit leppoisampia. Kun mieslääkäri näkee tissit niin heti järjestyy viikko saikkua.
Siis ne sun gynot?