Miksi sänky pitäisi pedata aamulla?
Miksi ei voi jättää petaamatta?
Riippuu tietysti missä sänky on, ja mitä siinä päivän aikana tehdään.
Mutta, jos on makuuhuoneessa vain öisin nulkumis käytössä.
Kommentit (88)
Olin lapsena ja nuorena aikuisena tästä tosi tarkka, mutta nyt en ole pedannut enää vuosiin. Enkä omilta lapsilta sitä edellyttänyt. Eivät vietä aikaa sängyissään päivällä, mikä voisi olla syy käyttää päiväpeittoa. Makkarit on meillä vaan nukkumista varten.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Petaamalla luot suotuisat olotilat pölypunkeille. Terveempää on jättää petaamatta.
Tämä on ihan totta, on siitä jo joitain vuosia kun tästä luin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo pölyn kerääntyminen ole mikään ongelma kun lakanat pestään 1-2 viikon välein
Kahdessa viikossa ehtii tulla pölyä vaikka kuinka paljon. Pyyhin pölyt kerran viikossa ja aina sitä on vaan.
Ikävä nukkua ryppyisissä lakanoissa.
Makuuhuone on yläkerrassa, en useinkaan käy siellä koko päivänä eikä kukaan muukaan. Eli en petaa, illalla ennen nukkumaan menoa suoristan lakanat. Enkä omista tällä hetkellä edes päiväpeittoa.
Ei pidä. Ellei siihen mene lemmikki tai ukko. Kosteus pitää antaa kuivua patjoista pois.
Jeesus näkee jos jättää petaamatta, eikä päästä taivaaseen.
Jos saa jonkun akan baarin jälkeen kylään.
T. M55.
Ei tartte jos ketään ei oo tulossa kylään.
Mä petasin vaan silloin kun lähdin baariin. Mutta turhaan tuli aina pedattua...
Samasta syystä kuin perunat kuoritaan
Ite tein yhdessä vaiheessa muutaman vuoden 3-vuorotyötä. Joka hetki ei vaan jaksanut pedata sänkyä. Tietty suoristin lakanan ja laitoin tyynyt suoraan, ja taittelin peitteen siististi. Päiväpeittoa ei vaan huvittanut laittaa sänkyyn. Vaikka siirtynyt tekemään muita hommia, niin jatkanut sängyn suhteen samalla linjalla. Pääasia itselleni on se, että se ei ole mikään myttykasa. Mikäli joku tulee käymään, vedän oven kiinni.
Minä petaan muuten, mutten laita päiväpeittoa kuin silloin, kun tulee vieraita. Mutta en halua jättää peittoja koko päiväksi myttyyn. Pesen ja tuuletan petivaatteita usein ja meillä siivotaan muutenkin säännöllisesti, se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se epäsiistin näköistä jos sänkyä ei ole pedattu. Hiukan sama kuin jos keittiön pöydällä on ylimääräisiä tavaroita.
Kukaan ei näe tuota epäsiistiä sänkyä. Lähden aamulla töihin ja suljen makuuhuoneen oven. Menen seuraavan kerran makuuhuoneeseen illalla kun menen nukkumaan. Keittiön tasot siivoan aamupalan jälkeen ja laitan tiskit koneeseen. Keittiössä vietän aikaa työpäivän jälkeen, mutta makuuhuoneessa vaan nukun.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että näytää siistiltä vain mt ongelmaiset jätää petaamatta
Tää.
Siis mitä petaaminen teille tarkoittaa? Jotkut tuntuvat tarkoittavan sillä vain peiton ja tyynyn suoritstamista etteivät mene myttyyn. Mun mielestäni tämän lisäksi päiväpeitto.
Peitossa ja tyynyssäkin on kosteutta.
Ei meillä ole tapana vieraiden mennä makuuhuonetta tutkimaan ja tarkistamaan onko sänky pedattu.