Miksi sänky pitäisi pedata aamulla?
Miksi ei voi jättää petaamatta?
Riippuu tietysti missä sänky on, ja mitä siinä päivän aikana tehdään.
Mutta, jos on makuuhuoneessa vain öisin nulkumis käytössä.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Aivan turhaa työtä.
Ei kai tuossa mitään työtä ole? Tuuletan makuuhuoneen, kun käyn koiran kanssa aamulenkillä ja sen jälkeen petaan pedin. Siihen menee muutama sekunti vaan.
Mä syön perunatki kuorineen
Enkä petaa sänkyä enkä pakota lapsiakaan sitä tekemään.
Minusta elämä on kivempaa kun petaa sängyn ja laittaa siihen päiväpeiton. Se on hyvä aloitus päivälle. Ostin juuri alennuksesta uuden päiväpeiton.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mä petaan koska tykkään siisteydestä, mutta perunat syön kuorineen. Kukaan ei tule näistä sun kotiisi määräilemään. Teet niin kuin tykkäät.
En ole oikeastaan koskaan petannut. Jätän aamulla peitteet levälleen, suuren osan ajan makailen sängyssä ollessani kotona.
Ei hikistä sänkyä pidä pedata, homehtuu.
"Vierailija kirjoitti:
Pölyn takia petaan sängyn. Yöpöydälle kertyy aika paljoan pölyä, niin samalla tavalla se sänkyynkin kerääntyisi. Aamulla tuuletan makkarin ja sen jälkeen laitan päiväpeiton sänkyyn."
Minä ihmettelen miten joillekin sitä pölyä kertyy kaikkialle. Minulla kertyy pölyä vain lattialle. En vaan löydä sitä pölyä vaikka vetelen sormella pintoja. Ja minulla vielä on koira.
En mä ainakaan jaksa pedata vaikka yksiössä asunkin. Lisäksi käytän kivan näköisiä lakanoita joten miksi ne eivät saisi olla näkyvillä. Joskus harvoin laitan päiväpeiton jne. jos on tulossa enemmän vieraita ja tarvitsee istumapaikkoja.
Minä petaan mutta en käytä päiväpeittoa. Aamulla avaan ikkunan ja annan sängyn tuulettua sen aikaa kun olen suihkussa. Suihkusta palattuani suljen ikkunan, suoristan lakanat, pöyhin tyynyt ja levitän peiton sängylle, jalkopäähän pelkän torkkupeiton.
Teen kotona töitä eikä makuuhuoneessani ole ovea. Kuljen sitä kautta pitkin päivää vessaan enkä voisi kuvitellakaan että sänky olisi siinä levällään. Ei siihen tee mieli mennä illalla nukkumaan.
Siksi, että olisi siistinpää. Kampaan myös hiukset, laitan vaatteet kaappeihin yms. vaikkei vieraita ole tulossa.
Meillä lapset myös makoilevat ja tekevät läksyjä sängyn päällä farkuissa/vaatteissa, joissa ovat olleet koulussa tms, joten kivempi etteivät lakanoissa pyöri.
Muutamia syitä, ole hyvä.
Vuosia käytin petaamiseen. Sitten aloin pedata vähän myöhemmin kun sängyn pitää myös tuulettua. Nyt on sänky ollut jo joitakin vuosia aina petaamaton. Petaus vain kun on tulossa vieraita tai on juhlapyhiä kuten nyt jouluna. Ei ole lemmikkejä joten niitten karvoja ei sänkyyn pääse.
Vierailija kirjoitti:
Koska on ällöttävää mennä illalla ryppyisiin ja sotkuisiin lakanoihin nukkumaan.
Mikä niistä tekee sotkuiset? Sekö, että sinä nukut niissä?
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että olisi siistinpää. Kampaan myös hiukset, laitan vaatteet kaappeihin yms. vaikkei vieraita ole tulossa.
Meillä lapset myös makoilevat ja tekevät läksyjä sängyn päällä farkuissa/vaatteissa, joissa ovat olleet koulussa tms, joten kivempi etteivät lakanoissa pyöri.
Tämä on täysin totta, erityisesti lapset ja lasten kaverit joskus istuvat tai loikoilevat sängyllä päivällä ja silloinhan siinä on pakko olla päiväpeitto.
Pienessä yksiössä pienikin tekemätön yksityiskohta näyttää sotkulta.
Täytyy myös pysyä aktiivisena kun kotona tulee vietettyä paljon aikaa.
Ettei luiskahtaisi laiskuuden puolelle.
😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täysin totta, erityisesti lapset ja lasten kaverit joskus istuvat tai loikoilevat sängyllä päivällä ja silloinhan siinä on pakko olla päiväpeitto.
Mun käsitys pakosta on eri, ihan hyvät on ilman päiväpeittoa. Elämä on liian lyhyt tällaisten murehtimiseen.
Patja homehtuu jos sängyn petaa aamulla.
Spermat piiloon, terv. Coitus int..
Kiva on mennä sänkyyn sileiden lakanoiden väliin, kun ensin ottaa päiväpeiton pois suoristettujen vuodevaatteiden päältä.
En vaihtaisi muunlaiseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön perunatki kuorineen
Enkä petaa sänkyä enkä pakota lapsiakaan sitä tekemään.
Kai sä nyt pakotat sentään lapsesi perseen pyyhkimään?
Saahan ne petivaatteet suoristeltua petaamattakin