Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämässänne tapahtunut jotain, josta ette pääse yli vieläkään?

Vierailija
04.01.2026 |

Itselleni kävi nuorena naisena r*iskaus ja se edelleen kummittelee mielessäni, vaikka olen jo mummoikäinen. Sitä ei vaan voi unohtaa. Sekin, että ajattelen lapsenlapsiani, että heille ei kävisi pahasti. He kuitenkin ovat kasvatettu niin, että heillä on omanarvon tuntoa eivätkä anna kajota itseensä. Minä olin mummon ja papan kasvattama eikä tietenkään noista asioista puhuttu ja sen aikaiset miehet käyttäytyivät miten tahtoivat.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. 

Vierailija
2/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren rakkauden menetys. Tosirakkaus eli elämäni rakkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuren rakkauden menetys. Tosirakkaus eli elämäni rakkaus.

Sama täällä. Taitaa jälkikasvu jäädä multa saamatta. Muksuja tahtoisin vain rakkaudesta, olen nainen ja ikää on jo 35. Eikä kiinnosta etsiskellä jotain toista.

Vierailija
4/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina loppu.

Vierailija
5/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ilmaisua "päästä yli". Kaikki elämän kokemukset kulkevat mukana. Niiden kanssa oppii elämään. 

Vierailija
6/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero 2005. 

Vierailija
7/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ,mutta en pervoille uteliaille kerro. 😝

Vierailija
8/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi huolestuttavaa, jos elämän suuria kokemuksia ei muistaisi. Silloin on muistisairaus jo pahana päällä. 

Vierailija
9/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes voisi päästä yli esimerkiksi oman lapsen kuolemasta? 

Vierailija
10/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudeton elämä.

Vierailija
11/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sama täällä. Ei sitä unohda, vaikka olin vasta 4 vuotta, kun ahdistelu alkoi.  Muutamia vuosia sai juosta pakoon ja kestää nöyryytys, ennen kuin opin itseäni puolustamaan. 

Vierailija
12/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuu.. Tuli 4 metrinen aita vastaan.. Sileä vielä.. En ole vieläkään päässyt sen yli. 

Vierailija
13/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

💖🙏🌺

Vierailija
14/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten edes voisi päästä yli esimerkiksi oman lapsen kuolemasta? 

Ei siitä pääsekään, mutta sen kanssa vähitellen oppii elämään. Mulla nyt 10. vuosi menossa, ei enää vihlo jatkuvasti.

Vierailija
15/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ero mun rakkaasta hevosesta. Olimme rikkaita mutta 90-luvun lamassa meni kaikki. Jouduin myymään hevoset, 2 kpl.

Vieläkin näen unta tästä vaikka aikaa on mennyt 35 vuotta. Kaipaus ei kuole koskaan. 

Vierailija
16/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sattunut paljonkin ikäviä asioita.

Väkivaltainen lapsuus, joka oli ruumiillista ja henkistä kuritusta. Vanhemmat jatkoivat sitä ollessani vielä aikuinen ja siksi heihin oli pakko katkaista välit.

Puolison itsem u r ha ja siitä seuranneet taloudelliset kovat ajat.

Myöhemmin uudessa parisuhteessa lapsen kohtu k u O l e M a.

Työpaikkakiusaaminen joka varmaan katkaisi kamelin selän, tämä oli viimeinen niitti jaksamiselle.

No tästäkin selvittiin pienen levon jälkeen, mutta ikäviä asioita on sattunut tämäkin jälkeen.

Vierailija
17/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman vanhemman menetys,äidin,juuri siinä pahimmassa iässä, 14-vuotiaana, siitä on nyt jo kohta 17v, mutta kyllä se sattuu vielä joskus! :/

Vierailija
18/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalirikos täälläkin. Siitä on jo 15 vuotta. Se, että kerroin tapahtuneesta kenellekään, on tehnyt toipumisesta sata kertaa kauheampaa. (Se epäuskon ja muiden karmeiden asenteiden määrä!)

Vierailija
19/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisuhdeväkivalta, joka käsitti mm. kuristamista. Vainoaminen jatkui vielä eron jälkeen: ex tuli kotiini esim. rikkomalla ikkunan. Olin tuolloin parikymppinen, vastavalmistunut, elämä edessä jne. Koko elämä jäi jotenkin lähtöasetelmiin ja elämättä traumojen sekä pelkojen vuoksi. Olin ihan liian herkkä kokemaan tapahtuneet asiat.

Vierailija
20/45 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuoli onnettomuudessa oman virheeni takia. Asia on ollut mielessä edelleen hyvin usein vielä kymmenien vuosien jälkeen. Ei enää kuitenkaan joka päivä kuten ensimmäiset 10-15 vuotta. Tämä seuraa minua aina kuolemaani saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan