Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan oliko kova mm-Meksiko-kisakuume 40 vuotta sitten? Tunsiko kaikki koululaiset Maradonan jo ennen kisoja?

Vierailija
11.05.2026 |

Jälkikäteen noita pidetään parhaina kisoina ikinä mutta miten se oikeasti oli Suomessa työpaikoilla, koulupihoilla ja niin edelleen keväällä '86?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Maradona tunnettiin jo ennen kisoja. Ala-asteella olin ja kannatin Tanskaa. Ainakin meidän ala-asteen koulussa oli isohko juttu. En vielä tuolloin pitänyt futista umpitylsänä.

Vierailija
2/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EM-kisat 88 ja MM-kisat 90 oli isompi juttu koska tulivat parempaan katseluaikaan. Italian 90 -kisat oli kauhea pettymys kun pelin taso oli niin kurjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että, katsoin joka pelin. Tuolloin "löysin" jalkapallon. 

Vierailija
4/9 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyikö nuo kisat jo kokonaan Ylen kanavilla? Ei vain koosteita alkusarjan aikana?

Vierailija
5/9 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maradona pelasi hetken jo 1982 kisoissa. Oli silloin jo hypetetty lupaus. 

Vierailija
6/9 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EM-kisat 88 ja MM-kisat 90 oli isompi juttu koska tulivat parempaan katseluaikaan. Italian 90 -kisat oli kauhea pettymys kun pelin taso oli niin kurjaa.

Tehtiin niin vähän maaleja että piti sääntöjäkin muuttaa. 

Vierailija
7/9 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maradona pelasi hetken jo 1982 kisoissa. Oli silloin jo hypetetty lupaus. 

Siis 5 peliä ja teki 2 maalia.

Vierailija
8/9 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista mitään tuollaista. Olen ollut noin 12-vuotias 1986 enkä kyllä muista mitään Maradoonaa siltä ajalta. Olen sen nimen toki kuullut, varmasti jossain urheiluruudussa puhuttu, mutta en ole ollut lapsena ja nuorena tietoinen mistään jalkapallokisoista. Meillä äiti katsoi telkkarista formuloita, hiihtokisoja jne. mutta ei jalkapalloa katsonut kukaan.

Vierailija
9/9 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ala-asteella silloin. Pojilla oli pelaajista keräilykortteja ja tekivät tunnistus kilpailun. Maradona oli ainut pelaajan nimi jonka muistin, en muistanut vielä minkä näköinen hän oli, niinpä veikkasin häntä jokaisen kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi