Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ja naisen välinen ystävyys

Vierailija
04.01.2026 |

Meillä oli hyvä ystävyyssuhde erään miehen kanssa,  kunnes hänen vaimonsa sekosi ja kuvitteli, että meillä olisi suhde . Pidämme edelleen yhteyttä, mutta vain minun toimesta, eikä vaimo tiedä sitä. Miksi mies toimii näin? Miehen mielestä ei vaikuta meidän ystävyyteen, mutta tottakai vaikuttaa , jos ystävyys on enää sen varassa, että otanko minä yhteyttä. Mies ei ilmeisesti uskalla, koska ei vastaa viesteihin, mutta soittaa kun hänelle sopii. Soittaessaan on ihan oma itsensä. 814

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupäätelmä: jos esim. opiskelet miesvaltaisessa yliopistossa, sinulla ei voi olla juurikaan kavereita siellä.

Vierailija
42/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo voi kokea myös tän ystävyyden emotionaalisena pettämisenä, jos mies kertoo toiselle naiselle enemmän ajatuksiaan yms. kuin omalle vaimolleen. Kaikki pettäminen ei ole seksiä.

Suosittelisin että annat nyt miehen olla ihan rauhassa, ettet tahtomattasi ole rikkomassa jonkun avioliittoa vaan siksi että haluat olla ystävä väkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole erityisen viehättävä. Tavallinen 4- kymppinen kahden lapsen äiti , mies löytyy. Harrastuksen kautta ollaan tavattu, ei tapailla. Ei ole ollut mitään suhdetta eikä sutinoita. Siksi ihmettelenkin tätä. Ehkä se sitten on niin, ettei mies uskalla sanoa vaimolleen, että ystävyys jatkuu edelleen. 

Vierailija
44/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihmettelen että ystävät pitää yhteyttä,mutta vaimo ei siitä tiedä. Se ei ole ok. Eri asia jos vaikka kahvitellaan tai iltaa vietetään sitten porukassa, eikä ole mitään salattavaa. En se minäkään luottas, jos kuulisin että ystävyyttä ylläpidetään minulta salassa. Eli mitä ihmettä on salattavaa? Ei normaalia ystävyyttä tartte salailla.

Eli on ihan normaalia vaikka miten sairaalloisen mustasukkaisesti kontrolloida toisen ihmissuhteita? Ja vika on sen, joka "salailee"? 

Vierailija
45/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä en tosiasiassa usko miehen ja naisen väliseen ystävyyteen aidosti. Uskoisin, että kyseinen nainen aistii ettei tässä ystävyydessä ihan puhtaat jauhot ole pussissa. 

Ainakin minulla väkisinkin tulee seksuaalisia ajatuksia naisesta. En vain voi sille mitään. En pysty suhtautumaan tylsän platonisesti - kuten miesten kesken pystyn. 

Vaikka teillä olisi ikäeroa 20 vuotta tai tietäisit, ettei nainen ole hetero tai muutoin ei ole kiinnostunut sinusta?

Luuletko tosissasi, että lesbous jotenkin estäisi miestä kiinnostumasta naisesta? :D

Vierailija
46/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppupäätelmä: jos esim. opiskelet miesvaltaisessa yliopistossa, sinulla ei voi olla juurikaan kavereita siellä.

Ei voikaan. Kenelle tämä oikeasti tulee yllätyksenä? 

Vierailija
47/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta meillä kaikillahan on miehiä työkavereina, ainakin joskus työelämässä. Ja ne on pelkkiä kavereita työssä, ei sen enempää eikä vähempää.

Olen miesvaltaisella alalla, olin.yli 10 v. työpaikkani ainoa nainen. Ja todellakin olen siellä työkaveri muiden joukossa.

Eikö sinua kukaan ole lähestynyt tai häiriköinyt seksuaalisesti? Itselläni nimittäin on täysin päinvastainen kokemus. Heti kun joutuu vähän kauemmin työskentelemään suunnilleen omaikäisen mieskollegan kanssa, väliin tulee seksuaalinen jännite. Pari työpaikkaromanssiakin tässä vuosien mittaa ollut, joten ei tässä yksin miehiä voi syyttää. 

Kyllä sen huomaa kuka on helppo ja ketä kannattaa yrittää.

Vauvalla asiat toki tiedetään. Olen kai sitten tällainen kyläpyörä. Kahden miehen kanssa ollut seksiä ja ikää 51 v. Se että tulee seksuaalinen jännitä ei tarkoita, että tulee sitä seksiä :)

Vierailija
48/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä en tosiasiassa usko miehen ja naisen väliseen ystävyyteen aidosti. Uskoisin, että kyseinen nainen aistii ettei tässä ystävyydessä ihan puhtaat jauhot ole pussissa. 

Ainakin minulla väkisinkin tulee seksuaalisia ajatuksia naisesta. En vain voi sille mitään. En pysty suhtautumaan tylsän platonisesti - kuten miesten kesken pystyn. 

Samat ajatukset näin naisena. 

Vierailija
49/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö minun biseksuaalina hyväksyttää kaikki ystävyyssuhteeni jollain toisella ihmisellä? 

Vierailija
50/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihmettelen että ystävät pitää yhteyttä,mutta vaimo ei siitä tiedä. Se ei ole ok. Eri asia jos vaikka kahvitellaan tai iltaa vietetään sitten porukassa, eikä ole mitään salattavaa. En se minäkään luottas, jos kuulisin että ystävyyttä ylläpidetään minulta salassa. Eli mitä ihmettä on salattavaa? Ei normaalia ystävyyttä tartte salailla.

Tätä tarvitsee koska seko vaimo kilahtaa yhteydenpidosta.

Ja sitten mies voi sanoa, että kaikki on vaimon syytä, vaimo on seko, mies haluaa erota ja alkaisitko olemaan muutakin kuin ystävä hänelle. Aikansa piiritettyä mies tokaisee, että okei, no, ei häntä pelkkä ystävyys kiinnosta, että joko seksiä tai ei mitään, mutta pelkkä ystävyys ei kiinnosta.

Joo miehet ovat tällaisia. Ja jotkut muijat päästävät silti miehen tekemään mällitarpeet reikiinsä 🤮

Vierailija
51/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli naispuolinen ystävä vuosien ajan. Käytiin yhdessä elokuvissa, taidenäyttelyissä ja joskus baarissa lasillisella. Toisinaan laitoimme hänen luonaan ruokaa ja keskustelimme esim lukemistamme kirjoista. Sitten tapasin naisen jonka kanssa muutin yhteen ja tuo ystävyysuhde katkesi koska avovaimoni (nyt jo ex) sai aivan kauheat raivarit jos edes ystäväni nimi mainittiin. Nyt kun ex asuu jo uuden miehen luona olen muutaman kerran nähnyt tätä ystävääni ja pahoitellut tilannetta. Hänellä on nykyään miesystävä enkä tiedä mitä tämä mies on mieltä jos hänen naisella on eri sukupuolta olevia ystäviä niin olen ollut mahdollisimman etäinen koska en halua pilata kenenkään elämää. Mutta on se järkyttävää huomata että aikuinen ihminen ei voi ymmärtää että pelkkä ystävyyskin on mahdollista aikuisen miehen ja aikuisen naisen välillä.

Vierailija
52/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö minun biseksuaalina hyväksyttää kaikki ystävyyssuhteeni jollain toisella ihmisellä? 

Tuleeko tämä oikeasti sinulle yllätyksenä? Eihän sinulla voi olla kavereita.

Vierailija
53/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä tiedät sen mistä, oletko tavannut vaimoa? Tuskin se yhtäkkiä ihan tyhjästä raivostuu.

Eikö sua häiritse olla mukana pettämisestä? Sitähän tuo on, kun sitä ei voi avoimesti tehdä.

Mulla oli nuorempana ystävänä pitämäni mies. Ne oli silloisen naisen kans jotain musta riidellyt ja miehen mielestä täysin perusteetonta. Nainen itse otti yhteyttä ja toivoi mun pysyvän poissa, mies oli hänelle vielä kuulema mua haukkunut ja mitätöinyt. Oli jo silloin alle parikymppisenä likkana tajua olla tunkeutumatta siihen. Ja joo, se mies kutsui mua kullaksi (kuulema kaikkia miespuolisia kavereitaankin 🤦) ja sänkyynhän me mentiin sit myöhemmin. Ja oltiin ollu ennen naista. Lienee jätti asian kertomatta ja syytti naista mustasukkaiseksi hulluksi.

Aikuisena tunsin yhden miehen jota pidin parhaana ystävänä ja hänen kans päädyttiin sänkyyn 12 vuotta tuntemisen jälkeen, ihastumista oli jossain vaiheessa kun oltiin sinkkuja samaan aikaan. Aina ollaan automaattisesti jo aiemmin vähennetty yhteydenpitoa, jos toinen alkaa suhteeseen, se on normaalia ja kunnioittavaa ja aina myös se toinen osapuoli on tiennyt sekä minusta että hänestä.

Vierailija
54/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta meillä kaikillahan on miehiä työkavereina, ainakin joskus työelämässä. Ja ne on pelkkiä kavereita työssä, ei sen enempää eikä vähempää.

Olen miesvaltaisella alalla, olin.yli 10 v. työpaikkani ainoa nainen. Ja todellakin olen siellä työkaveri muiden joukossa.

Työpaikalla ja työkaveri on vähän eri asia kuin kaveri työn ulkopuolella.

Vierailija
55/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit oikea ystävä, kunnoittaisit hänen avioliittoaan ja lopettaisit yhteydenpidon etkä alkaisi tuollaiseen salailuun. 

Osa ihmisistä voi olla ystäviä miehet ja naiset keskenään, osa ei voi. Se nyt on vaan hyväksyttävä ja kunnoitettava tätä eroa. 

Vierailija
56/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli naispuolinen ystävä vuosien ajan. Käytiin yhdessä elokuvissa, taidenäyttelyissä ja joskus baarissa lasillisella. Toisinaan laitoimme hänen luonaan ruokaa ja keskustelimme esim lukemistamme kirjoista. Sitten tapasin naisen jonka kanssa muutin yhteen ja tuo ystävyysuhde katkesi koska avovaimoni (nyt jo ex) sai aivan kauheat raivarit jos edes ystäväni nimi mainittiin. Nyt kun ex asuu jo uuden miehen luona olen muutaman kerran nähnyt tätä ystävääni ja pahoitellut tilannetta. Hänellä on nykyään miesystävä enkä tiedä mitä tämä mies on mieltä jos hänen naisella on eri sukupuolta olevia ystäviä niin olen ollut mahdollisimman etäinen koska en halua pilata kenenkään elämää. Mutta on se järkyttävää huomata että aikuinen ihminen ei voi ymmärtää että pelkkä ystävyyskin on mahdollista aikuisen miehen ja aikuisen naisen välillä.

Riippuu kehityksen tasosta. Joissain maissa laitetaan luentosaleissa esirippu sukupuolten välille, sillä muuten säntäisivät heti parittelemaan.

Vierailija
57/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka teillä olisi ikäeroa 20 vuotta tai tietäisit, ettei nainen ole hetero tai muutoin ei ole kiinnostunut sinusta?

Luuletko tosissasi, että lesbous jotenkin estäisi miestä kiinnostumasta naisesta? :D

Mutta silloinhan myös miehen vaimon pitäisi helpommin ymmärtää, että ystävyys on ns. turvallinen eikä siinä ole mitään seksuaalista.

Vierailija
58/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten vaikka therian, niin kyllä ne omat ystävät on myös puolison tuttuja ja ystäviä. 

Vierailija
59/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos siitä tulee naisten kumppaneille ja suhteelle ongelmia ja pitää pitää yhteydenpito salassa.

Harvempi ihminen on sairaalloisen mustasukkainen ja ok asioiden kanssa kunhan rajoja ei ylitetä. Oon mm raksalla usein ainoana naisena, ja koulu ja ammattivalintojen takia mulla on lähinnä mieskavereita. Se on ollut ok kaikille, paitsi yhdelle joka oli väkivaltainen, mustasukkaisuus ei ollut mitenkään tervettä, epäili ihan kaikkea ja petti itse selän takana ties minkä verran.

Vierailija
60/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se mieskin kilahtais jos vaimo pitää salaa yhteyttä johonkin mieheen.