Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ja naisen välinen ystävyys

Vierailija
04.01.2026 |

Meillä oli hyvä ystävyyssuhde erään miehen kanssa,  kunnes hänen vaimonsa sekosi ja kuvitteli, että meillä olisi suhde . Pidämme edelleen yhteyttä, mutta vain minun toimesta, eikä vaimo tiedä sitä. Miksi mies toimii näin? Miehen mielestä ei vaikuta meidän ystävyyteen, mutta tottakai vaikuttaa , jos ystävyys on enää sen varassa, että otanko minä yhteyttä. Mies ei ilmeisesti uskalla, koska ei vastaa viesteihin, mutta soittaa kun hänelle sopii. Soittaessaan on ihan oma itsensä. 814

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä en tosiasiassa usko miehen ja naisen väliseen ystävyyteen aidosti. Uskoisin, että kyseinen nainen aistii ettei tässä ystävyydessä ihan puhtaat jauhot ole pussissa. 

Ainakin minulla väkisinkin tulee seksuaalisia ajatuksia naisesta. En vain voi sille mitään. En pysty suhtautumaan tylsän platonisesti - kuten miesten kesken pystyn. 

Se, että sinä olet rajoittunut, ei tarkoita sitä että muut olisivat. Ihan näin miehenä, jolla paras ystävä ollut jo 24 vuotta nainen.

Vierailija
22/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo miehet eivät halua naisia kavereiksi. Ei teillä ole mitään mitä antaa sellaiseen suhteeseen.

Aika moni mies kyllä hakee naisilta muutakin kuin seksiä. Miehet keskustelevat, avautuvat, hakevat empatiaa ja arvostusta jne. Näitä ei helpolla muilta miehiltä saa. Mutta toki siinä lähes aina on mukana myös seksuaalinen jännite eli en minäkään sitä puhtaaksi ystävyydeksi helpolla kutsu.

Tämä. Naisia siedetään vain seksioption vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihmettelen että ystävät pitää yhteyttä,mutta vaimo ei siitä tiedä. Se ei ole ok. Eri asia jos vaikka kahvitellaan tai iltaa vietetään sitten porukassa, eikä ole mitään salattavaa. En se minäkään luottas, jos kuulisin että ystävyyttä ylläpidetään minulta salassa. Eli mitä ihmettä on salattavaa? Ei normaalia ystävyyttä tartte salailla.

Tätä tarvitsee koska seko vaimo kilahtaa yhteydenpidosta.

Ja sitten mies voi sanoa, että kaikki on vaimon syytä, vaimo on seko, mies haluaa erota ja alkaisitko olemaan muutakin kuin ystävä hänelle. Aikansa piiritettyä mies tokaisee, että okei, no, ei häntä pelkkä ystävyys kiinnosta, että joko seksiä tai ei mitään, mutta pelkkä ystävyys ei kiinnosta.

Vierailija
24/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta meillä kaikillahan on miehiä työkavereina, ainakin joskus työelämässä. Ja ne on pelkkiä kavereita työssä, ei sen enempää eikä vähempää.

Olen miesvaltaisella alalla, olin.yli 10 v. työpaikkani ainoa nainen. Ja todellakin olen siellä työkaveri muiden joukossa.

Vierailija
25/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi aivan hyvin olla vain kaveri miehen kanssa. Mies ei voi olla vain kaveri naisen kanssa, jos tilaisuus muuhun tulisi. 

Vierailija
26/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap roikkuu varatussa miehessä noin epätoivoisesti? Säälittävää. Oletko niin ruma ettet muualta huomiota saa?

Vierailija
27/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä en tosiasiassa usko miehen ja naisen väliseen ystävyyteen aidosti. Uskoisin, että kyseinen nainen aistii ettei tässä ystävyydessä ihan puhtaat jauhot ole pussissa. 

Ainakin minulla väkisinkin tulee seksuaalisia ajatuksia naisesta. En vain voi sille mitään. En pysty suhtautumaan tylsän platonisesti - kuten miesten kesken pystyn. 

Se, että sinä olet rajoittunut, ei tarkoita sitä että muut olisivat. Ihan näin miehenä, jolla paras ystävä ollut jo 24 vuotta nainen.

Onko epäviehättävä nainen?

Vierailija
28/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta meillä kaikillahan on miehiä työkavereina, ainakin joskus työelämässä. Ja ne on pelkkiä kavereita työssä, ei sen enempää eikä vähempää.

Olen miesvaltaisella alalla, olin.yli 10 v. työpaikkani ainoa nainen. Ja todellakin olen siellä työkaveri muiden joukossa.

Niin, tässä ollaan työkontekstissa, eri asia. Ja kyllä, ne sun työkaverimiehet ajattelee susta vaikka mitä ellet ole ruma. 

Vierailija
29/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asennossa ap se mieskaverisi tykkäsi sinua useimmin naida?

Vierailija
30/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena vastaan omasta puolestani tähän että, mies on aina minulle potentiaalinen seksikumppani. Ystävänä tärkeä ja ei mitään parisuhdetta, mutta vastakkainen sukupuoli kuka on hetero, tarkoittaa aina myös seksuaalista lisää suhteeseen. 

Vierailija
31/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua kukaan ole lähestynyt tai häiriköinyt seksuaalisesti? Itselläni nimittäin on täysin päinvastainen kokemus. Heti kun joutuu vähän kauemmin työskentelemään suunnilleen omaikäisen mieskollegan kanssa, väliin tulee seksuaalinen jännite. Pari työpaikkaromanssiakin tässä vuosien mittaa ollut, joten ei tässä yksin miehiä voi syyttää. 

Vierailija
32/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on miehelle tärkeämpi kuin sinä.

Vierailija
33/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin yksi nainen halusi väkisin olla ystäväni, mutta en pysty olemaan pelkkä ystävä naisen kanssa.

Vierailija
34/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tietenkin väittää, että vaimoa ei seksi kiinnosta, vaimo on seko ja mies aikoo erota tämän takia. Niin, vaimo sitten kertoo, että miestä ei ole pahemmin seksi ole kiinnostanut, mies vaan siirtyy sohvalle nukkumaan silloin kun pitäisi harrastaa seksiä yhteisessä sängyssä.

No, mies sitten ehdottaa ystävälleen, että kiinnostaisko seksi.

1) ystävä vastaa, että ei kiinnosta seksi, ollaanko vaan pelkkiä ystäviä niin kuin tähänkin asti

2) ystävä vastaa, että kyllä kiitos, seksi kiinnostaa

jolloin

1) -> mies aikansa odoteltuaan sanoo, että no, okei, ei minua oikein kiinnosta pelkkä ystävyys, että se on joko seksiä tai ei mitään

2) -> mies sanoo, että no, ei minua oikein kiinnosta olla sinun kanssa eikä seksi sinun kanssa, että lopetetaanko tähän tämä yhteydenpito ja se on hyvästi sitten

Vierailija
35/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkavereita ei voi valita.

Vierailija
36/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua kukaan ole lähestynyt tai häiriköinyt seksuaalisesti? Itselläni nimittäin on täysin päinvastainen kokemus. Heti kun joutuu vähän kauemmin työskentelemään suunnilleen omaikäisen mieskollegan kanssa, väliin tulee seksuaalinen jännite. Pari työpaikkaromanssiakin tässä vuosien mittaa ollut, joten ei tässä yksin miehiä voi syyttää. 

Kyllä sen huomaa kuka on helppo ja ketä kannattaa yrittää.

Vierailija
37/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko epäviehättävä nainen?

Ei, päinvastoin.

Vierailija
38/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupäätelmä: vaimo on siis seko ja kaikki vika on vaimossa.

Vierailija
39/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seko vaimo" on kliseinen tekosyy, kun mies ei itse halua ottaa vastuuta tekemisistään ja myöntää, ettei halua olla tekemisissä kanssasi enää. Tuota tekosyytä käytetään myös silloin, kun miestä ei kiinnosta lähteä poikien iltaan. "Sekoon vaimoon" on hyvä vedota, kun oikeasti mies vain halusi jäädä kotiin rentoutumaan mutta ei kehdannut kertoa totuutta kavereilleen.

Vierailija
40/127 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka teillä olisi ikäeroa 20 vuotta tai tietäisit, ettei nainen ole hetero tai muutoin ei ole kiinnostunut sinusta?