Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ja naisen välinen ystävyys

Vierailija
04.01.2026 |

Meillä oli hyvä ystävyyssuhde erään miehen kanssa,  kunnes hänen vaimonsa sekosi ja kuvitteli, että meillä olisi suhde . Pidämme edelleen yhteyttä, mutta vain minun toimesta, eikä vaimo tiedä sitä. Miksi mies toimii näin? Miehen mielestä ei vaikuta meidän ystävyyteen, mutta tottakai vaikuttaa , jos ystävyys on enää sen varassa, että otanko minä yhteyttä. Mies ei ilmeisesti uskalla, koska ei vastaa viesteihin, mutta soittaa kun hänelle sopii. Soittaessaan on ihan oma itsensä. 814

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ahdistavalta. Pelkuriksi sinua kutsun ja hölmöksi.

Et kunnioita toisten rajoja.

Et uskalla tutustua vapaaseen mieheen.

Vierailija
122/127 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi vapaa mies ystäväksesi.

Ei ystäviä etsitä, ne tulevat eteesi huomaamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo miehet eivät halua naisia kavereiksi. Ei teillä ole mitään mitä antaa sellaiseen suhteeseen.

Aika moni mies kyllä hakee naisilta muutakin kuin seksiä. Miehet keskustelevat, avautuvat, hakevat empatiaa ja arvostusta jne. Näitä ei helpolla muilta miehiltä saa. Mutta toki siinä lähes aina on mukana myös seksuaalinen jännite eli en minäkään sitä puhtaaksi ystävyydeksi helpolla kutsu.

Miehen ja naisen välisessä ystävyydessä voi ihan olla vain kyse esimerkiksi yhteisestä harrastuksesta tai muusta mielenkiinnon kohteesta. Parhaimmillaan ystävyys on voinut jatkua jopa vuosikymmeniä. Välit ovat tällöin hyvin veljelliset/sisarelliset.

Olen itse siinä onnellisessa asemassa, että elämääni on kouluajoilta lähtien kuulunut vastakkaista sukupuolta oleva henkilö, joka on aina ollut minulle aito ystävä, siis jo yli kolme vuosikymmentä.

Vierailija
124/127 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskoin nuorempana miehen ja naisen väliseen ystävyyteen. Tästä pidin selvänä todisteena sitä, että minulla oli monta miespuolistakin ystävää, vaikka tietysti valtaosa ystävistäni oli naisia. No, elämä on myöhemmin edennyt niin, että olen ollut jo kymmeniä vuosia naimisissa. Miespuoliset ystävät hävisivät ympäriltä melkein kokonaan suurin piirtein siinä naimisiin menemisen aikoihin. Myöhemmin jokainen on jossain kohtaa avautunut, yleensä loppuillasta jurripäissään, että ei meistä sitten tullut paria. Meistä??? Mehän olimme vain ystäviä?

Olen aika varma siitä, että ne kaksi miespuolista harrastuskaveria, jotka eivät ole avautuneet tämmöisestä, olisivat hekin kyllä halunneet suhteen, he eivät vaan ole (ainakaan vielä) siitä avautuneet. Toinen heistä muuten lakkasi juttelemasta, kun alkoi seurustella, aika selvä merkki sekin.

Semmoiset peruskäytöstavat tuntuvat monelta mieheltä myös puuttuvan, että vaikka olisivat harrastuksessa kovinkin juttelevaisia, saattavat jättää tervehtimättä tai käyttäytyä hyvin pidättyvästi, jos ovatkin liikkeellä vaimonsa, lastensa tai perheystäviensä kanssa. Se on myös ihan selvä merkki siitä, että oikeasti juttelevat vain päästäkseen pöksyihin.

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän arvostan miehiä. Tuntuu, että miehille naiset eivät ole ihan oikeita ihmisiä, vaan aina jotain, mitä mietitään panomahdollisuuksia arvioiden. Se on halveksittavaa.

Vierailija
125/127 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ruma ja sairaalloisen lihava nainen. Miehet ovat aina pystyneet suhtautumaan muhun täysin platonisesti ja sen takia onkin ollut helppo olla miesten kaveri. 

Olen siis opiskellut ja ollut töissä miesvaltaisella alalla, joten ei siellä edes pahemmin naisia ole ollut.

Epäilen myös olevani autismin kirjoilla, joten se voi selittää miksi on helpompi kaveerata miesten kanssa.

N38

Tai sitten et vaan huomaa, ettei se ystävyys ole ihan ystävyyttä. Minä en nuorempana huomannut, lieviä kirjavia piirteitä itsellänikin.

Vierailija
126/127 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ahdistavalta. Pelkuriksi sinua kutsun ja hölmöksi.

Et kunnioita toisten rajoja.

Et uskalla tutustua vapaaseen mieheen.

Kunnioitan rajoja ja uskallan kyllä tutustua ihmisiin. Saa olla nainen tai mies, nuori tai vanha. Vapaa tai varattu, nämä ei ole kriteereitä ystävilleni. 

Vierailija
127/127 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up