Naiset kerokaa miten otetaan hyvä somekuva?
Kommentit (17)
80/90 luvun kylppärissä missä taustalla näkyy vessapönttö kansi auki, peilin edessä otettu selfie missä näkyy kaksoisleuka ja nenäkarvat. Siihen vielä joku ihana teksti esim EI SIT LÄSKEILLE!! tai OTA SELVÄÄ!!
Liikaa visuaalisia elementtejä, katse jää poukkoilemaan kuvan eri elementtemien välillä. Informaation hahmottaminen viivästyy.
1. kamera päälle
2. katso kameraan ja hymyile
3. paina nappia
Kuva on nyt otettu. Onnittelut!
Tärkeintä on että kuvassa on henkilö itse ilman lippalakkia ja aurinkolaseja. Siinä ei ole pääosassa mikään kolmen kilon hauki, vaan henkilön kasvot. Hymy on ok.
Ota joku elukka syliin (elävä), ota kuva yläviistosta ja hymyile.
Mihin tarkoitukseen? Jos tarkoitat somea tai deittiprofiilia josta olisi tarkoitus pitää niin ainakin itse pidän luonnollisuudesta, ei tarvitse siis olla mikään mallikuva. Kunhan on tunnistettava ettei tule pettymyksiä.
Mallikuvat ja muut taiteelliset kuvat ovat asia erikseen.
Joskus kiinnostava kuva voi sisältää eri vastakohtaisia elementtejä. Janina Lohilahden kuvassa pyöri ja keikisteli seinän kulman edessä. Yllättäen toimiva. Hän on pyöreä monesta kulmasta - terävä kulma. Elementit korostavat toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarkoitukseen? Jos tarkoitat somea tai deittiprofiilia josta olisi tarkoitus pitää niin ainakin itse pidän luonnollisuudesta, ei tarvitse siis olla mikään mallikuva. Kunhan on tunnistettava ettei tule pettymyksiä.
Mallikuvat ja muut taiteelliset kuvat ovat asia erikseen.
Lisään tähän vielä että hymy ei ole pakollinen, luonnollisuus on parempi kuin tekohymy joka on aina oksettava näky.
Kontrasti kohteen ja taustan välillä voi olla väri, valööri, materiaali tai ajatuksellinen.
Mee kalastamaan ja pyydä naapurin Jaskaa ottamaan susta kuva siinä laiturilla sen hauen kanssa
Itsestäni hyvä somekuva. Kännykkä jalustalle. tarpeeksi kauas yksivärisestä seinästä. Tuulessa liukuvat vaatteet. Mustat. Seinä vaalea. Diagonaalinen suunta. Liike-epäterävyys.
Muista että kännykän linssit pyöristävät kasvoja.
Jos haluat oikeasti tyylikkät ja uskottavat kuvat niin varaa aika valokuvaajalta.
Yleensä kamera ylös, ja nostetaan naama sitä kohti, että kaksoisleuka ei näy.
Toinen hyvä kuva minusta. Puolivartalomuotokuva. Aurinko 115 astetta kameran ja minun kulmasta takaviistoon. Vartalo hiukan viistoon. Pää eri suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Muista että kännykän linssit pyöristävät kasvoja.
Sun pitää ottaa kuva tarpeeksi kaukaa ja zoomata. Niin ei tule vääristymiä.
Valokuvauksen perustaa. Kuva on kolmiulotteinen, kun kohde tulee mahdollisimman paljon irti taustasta. Usein paras tausta on yksivärinen tai toistuvaa kuviota, kuten tiiliseinä.