En suostu enää koskaan muuttamaan muualle kuin ylimpään kerrokseen kerrostalossa
Sen verran olen saanut tuosta tavaroiden pudottelijasta kärsiä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylin kerros vähän niin ja näin. Vesivuodot ovat ekana siellä ja kesällä on helvetillisen kuumaa kun aurinko lämmittää kattoa.
Ei varmasti ole uusissa taloissa.
Suurin osa kerrostalo asujista ei asu uudessa talossa.
Minä asun vuonna 2025 valmistuneessa talossa.
Oletko sinä suurin osa?
Entä sitten, jos seinänaapuriksi sattuu joku, joka hakkaa seiniä? Ei ole ylimmästä kerroksesta apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, on vuoden 4. päivä ka mummojen ulina yläkerran kanta-astujista alkaa 😆
Öö minä olen mummo ja mietin miten minun jatkuva kävely häiritsee akakerran yksinhuoltaja isää. Villasukkia käytän, en kehtaa tohveleilla kävellä, jotkut halvat mitkä pitää ääntä.
Kiitos mummo <3 Hämmentävän ottaa muut asukkaat nykypäivänä huomioon. Itse olen yökukkuja ja vältän viimeiseen asti kaikenlaista tömistelyä ja kolistelua varsinkin hiljaisuuden aikaan.
Tuskinpa mummo kovinkaan paljon muita huomioon ottaa, koska häiritsee alakerran naapuria jatkuvalla kävelyllään.
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten, jos seinänaapuriksi sattuu joku, joka hakkaa seiniä? Ei ole ylimmästä kerroksesta apua.
Tai jonkun soittimen soittaja? Ihanaa kuunnella kun oman elämänsä pianisti soittaa samaa kappaletta tunnin tehden virheitä koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jonkun soittimen soittaja? Ihanaa kuunnella kun oman elämänsä pianisti soittaa samaa kappaletta tunnin tehden virheitä koko ajan
Tai joku mölisevä gamer-ukko, joka huutaa vttua, paiskoo ohjainta ja karjuu kuin eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, on vuoden 4. päivä ka mummojen ulina yläkerran kanta-astujista alkaa 😆
Öö minä olen mummo ja mietin miten minun jatkuva kävely häiritsee akakerran yksinhuoltaja isää. Villasukkia käytän, en kehtaa tohveleilla kävellä, jotkut halvat mitkä pitää ääntä.
Kiitos mummo <3 Hämmentävän ottaa muut asukkaat nykypäivänä huomioon. Itse olen yökukkuja ja vältän viimeiseen asti kaikenlaista tömistelyä ja kolistelua varsinkin hiljaisuuden aikaan.
Tuskinpa mummo kovinkaan paljon muita huomioon ottaa, koska häiritsee alakerran naapuria jatkuvalla kävelyllään.
Suurin osa tuntuu tamppaavan puukengät jalassa sen enempää ajattelematta. Mummo sentään käyttää villasukkia eikä kovapohjaisia kenkiä. Normaalista kävelystä ilman kenkiä ei kuulu ääntä.
Nauttikaa vaan kerrostalosta. Me rikkaat saamme asua hyvässä kodissa kaikista ihmisistä kaukana 😁
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa vaan kerrostalosta. Me rikkaat saamme asua hyvässä kodissa kaikista ihmisistä kaukana 😁
Mun köyhät kaverit asuvat ihmisistä kaukana vanhoissa taloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylin kerros vähän niin ja näin. Vesivuodot ovat ekana siellä ja kesällä on helvetillisen kuumaa kun aurinko lämmittää kattoa.
No meidän ullakkoasunnossa on kyllä viilennyslaitteet kunnossa. Hyvin toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä. Asumassani vuokratalossa on tällä hetkellä kolme tyhjää asuntoa, kaikki ylimmän kerroksen asuntoja.
Hissi?
Lapsiperheet ovat suoraan helvetistä. En toivo kellekkään niitä naapureiksi.
Sama. Lasten kanssa tykätään pelata sählyä olkkarissa. Alemmissa kerroksissa olisi ollut liian pienet huoneet.
Hyvä ja oikeansuuntainen ajatus. Itse kyllästyin meluhelvettiin kotona, kun oli hullu yökolistelija ja sarjapudottelija yläkerrassa ja lapsiperhe alakerrassa.
Muutin sitten uudiskohteen ylimpään kerrokseen, kun ajattelin, että a) nykyaikaiset äänieristykset ja säädökset ja b) ylin kerros. On tämä aavistuksen parempi, mutta ei missään nimessä hyvä.
Olen aiemmin vuosia sitten asunut uudiskohteessa keskimmäisessä kerroksessa, johon ei koskaan kuulunut pihaustakaan minkään ilmansuunnan naapurista ja oli naapureita ylhäällä, alhaalla ja molempien seinien takana. Joten ajattelin, että tämäkin olisi hiljainen, mutta en olisi voinut olla pahemmin väärässä. Siis nämä seinät on jotain pahvia. Herään aamulla makkarissa naapurin makkarin herätyskelloon, joka kuuluu tänne niin kovaäänisesti, että se herättää minutkin. Kaikki kolistelut ja myös hajut kulkeutuu toisista asunnoista ilmanvaihdon kautta. Tämä on todella heikkolaatuisesti rakennettu talo, vaikka onkin uusi.
Kannattaa ostaa uusista taloista yläkerran huoneisto. Niissä toimii kaikki. Miksi joku edes harkitsee vanhoja taloja ja alakerroksia?
Onko se paljon pyydettyä, että jokainen huoletii siitä mitä melua aiheuttaa ja kuinka kovaa ottakaa naapurinne huomioon KIITOS.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa valita kerros, niin samalla voinee valita rivi-tai omakotitalon.
Ei! En halua mitään puutarhatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se vesivuoto ala välttämättä katolta vaan voi alkaa ylläolevasta asunnosta.
Kyllä kattojen yllä on hieno asua, plussaa 32 neliön lasitettu kattoterassi. Mikä rauha ja näkymät.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Kanta-astujat vie hermot.
Montako astutussonnia niissä kerrostaloissa oikein asuu? Maatiloillahan ne ainakin ennen oli.
Ihminen on kanta-astuja. Jospa vaikka sivistäisit itseäsi sen sijaan, että kuuntelet ääniä.