Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En suostu enää koskaan muuttamaan muualle kuin ylimpään kerrokseen kerrostalossa

Vierailija
04.01.2026 |

Sen verran olen saanut tuosta tavaroiden pudottelijasta kärsiä.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylin kerros vähän niin ja näin. Vesivuodot ovat ekana siellä ja kesällä on helvetillisen kuumaa kun aurinko lämmittää kattoa.

Ei varmasti ole uusissa taloissa. 

Vierailija
22/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylin kerros vähän niin ja näin. Vesivuodot ovat ekana siellä ja kesällä on helvetillisen kuumaa kun aurinko lämmittää kattoa.

Missä parakissa oikein asut, jos katto jatkuvasti vuotaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa valita kerros, niin samalla voinee valita rivi-tai omakotitalon.

Omakotitalot maksaa yli miljoonan tällä asuinalueella, joten tyydyn kerrostalon ylimpään kerrokseen. 

Vierailija
24/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kerrostalo asujista ei asu uudessa talossa.

Vierailija
25/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori siitä jos joskus putoaa jotain. Tv. Ylimmässä kerroksessa asuva.

Vierailija
26/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin ylimpään kerrokseen viime vuonna yritettyäni asua ekassa kerroksessa. Joo, ne kanta-astujat, se on se pahin. Ei haittaa poraskäytävän askeleet, naapurin koiran satunnaiset haukahdukset. 

Pysyn ylimmässä. Eikä katto vuoda,

Hyvä säkä. Tässä talossa kahteen linjaan tullut katolta vesivahinko, toisella kertaa eivät alemmatkaan kerrokset säästyneet. 

Eikö neukkukuutioissa katot pidä sadetta?

Vierailija
27/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kerrostalo asujista ei asu uudessa talossa.

Minä asun vuonna 2025 valmistuneessa talossa.

Vierailija
28/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut reilu kymmenen vuotta ylimmässä kerroksessa ja huoneistoni on lisäksi kulmassa. Aivan mahtava sijainti huoneistolla ja lisäksi idän puoleinen, niin ei tarvitse kärsiä helteillä paahteesta.

Ja lisäksi minulla on turvallinen olo näin korkealla.

Vierailija
29/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin ylimpään kerrokseen viime vuonna yritettyäni asua ekassa kerroksessa. Joo, ne kanta-astujat, se on se pahin. Ei haittaa poraskäytävän askeleet, naapurin koiran satunnaiset haukahdukset. 

Pysyn ylimmässä. Eikä katto vuoda,

Hyvä säkä. Tässä talossa kahteen linjaan tullut katolta vesivahinko, toisella kertaa eivät alemmatkaan kerrokset säästyneet. 

Eikö neukkukuutioissa katot pidä sadetta?

Harvassa talossa mikään toimii, missä rakennustyön on tehnyt itäblokin reppurifirma, joka löytyy ketjutetun työn tekijänä.

Vierailija
30/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä tuhottoman kuuma, talvella kylmä kun pattereissa ei riitä lämpö ylös asti ja katto hohkaa kylmyyttä.

Vierailija
31/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli viimeksi vesivuoto ensimmäisessä kerroksessa. Onneksi asun ylimmässä.

Vierailija
32/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä tuhottoman kuuma, talvella kylmä kun pattereissa ei riitä lämpö ylös asti ja katto hohkaa kylmyyttä.

Ei kyllä ole ollut ongelmia lämmön kanssa vaan patterit lämpeävät oikein hyvin myös talvella. Helteillä on kyllä lämpimämpää, mutta pidän lämpötilän max 23 asteessa ilmastoinnilla, joten ei siitäkään ongelmaa. 

Vierailija
33/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, on vuoden 4. päivä ka mummojen ulina yläkerran kanta-astujista alkaa 😆

Öö minä olen mummo ja mietin miten minun jatkuva kävely häiritsee akakerran yksinhuoltaja isää. Villasukkia käytän, en kehtaa tohveleilla kävellä, jotkut halvat mitkä pitää ääntä. 

Vierailija
34/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylin kerros, maalämpö ja itse voi säädellä pattereista yöksi viileämpää näin talvella. 

Vierailija
35/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylin kerros aina paras ja kallein. 

Vierailija
36/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut vaikka missä kerroksessa, nyt 1. asuinkerroksessa, joka ei ole katutasossa (alla täysi kerros huolto- ym. tiloja), ja tämä on kyllä paras.

Pääsee nopeasti ulos, sisään, kellariin, puisto näkyy suoraan edessä eikä ylhäältä lintuperspektiivistä, ja paloturvallisuus on hyvä, kun parvekkeelta pääsee hyppäämällä elävänä alas.

😊

Vierailija
37/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipalossa 1. kerros turvallisin. 

Naapurit sulla on 24/7. Tulipaloa todennäköisesti ei ikinä.

Vierailija
38/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, on vuoden 4. päivä ka mummojen ulina yläkerran kanta-astujista alkaa 😆

Öö minä olen mummo ja mietin miten minun jatkuva kävely häiritsee akakerran yksinhuoltaja isää. Villasukkia käytän, en kehtaa tohveleilla kävellä, jotkut halvat mitkä pitää ääntä. 

Kiitos mummo <3 Hämmentävän ottaa muut asukkaat nykypäivänä huomioon. Itse olen yökukkuja ja vältän viimeiseen asti kaikenlaista tömistelyä ja kolistelua varsinkin hiljaisuuden aikaan.

Vierailija
39/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylin on usein kesällä pätsi ja talvella kylmä. Kattovuodot mahdollisia.

Yhdessä ylimmän kerroksen kämpässä kuulu alakerrasta kantakävelyt.

Rauhallista on ollut kahdessa uudehkossa kerrostalossa (2014 ja 2017), alimmassa kerroksessa. Toinen osaketalo, toinen vuokratalo. Vain 1 seinänaapuri ja toki päällä toinen naapuri. Oli ihanan hiljaista. Hissin äänikään ei kuulunut 

Vierailija
40/66 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä parakissa oikein asut, jos katto jatkuvasti vuotaa?

Eläkeläisten kansoittama taloyhtiö, jossa rempat tehdään myöhässä ja halvimman mukaan. Koska säästöt ja toive siitä että itse ehtii kuolla ennenkuin omalle kohdalle tulee ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi