Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten niitä asuntoja ostetaan ennen kuin ovat julkisesti myynnissä?

Vierailija
04.01.2026 |

Kyselee epätoivoinen asunnon etsijä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ostivat seuraavasti: menivät kiinteistövälittäjän puheille, kertoivat minne haluavat muuttaa, ja välittäjä kiersi ovelta ovelle kysymässä olisiko joku taloaan myymässä. Tärppäsi.

Voit tehdä saman itsekin. Jos näet tosi mielenkiintoisen talon, kirjoita vaikka kohtelias kirje että jos olisitte kiinnostuneita myymään tämän talon, olisimme kiinnostuneet ostamaan.

Vierailija
2/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tuo palvelu maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan soittamaan ovikelloa siitä asunnosta jonka haluat ja ilmoitat maksavasi niin kovan hinnan jonka omistaja hyväksyy.

Vierailija
4/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat kirkko ja kaupunki -lehteen tai oman alueesi vastaavaan seurakuntalehteen ostoilmoituksen. Niin helppoa se on.

Vierailija
5/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisissa facebook-ryhmissä on asuntosivuja, jonne voi jättää osto- tai myyntitoiveita.

Vierailija
6/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on joku tietty alue/talo mielessä voit itsekin jakaa sinne ilmoituksia, joissa kerrot että olet kiinnostunut ostamaan tietyn kokoisen asunnon alueelta. Toki myös välittäjä voi tehdä tämän puolestasi palkkiota vastaan.

Vierailija
7/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä oheinen osta, kohta hinnat romahtaa. 

Vierailija
8/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilaatiikkooni tulee välillä viestejä, että ollaan kiinnostuneita ostamaan asunto tältä alueelta. 

Vierailija
9/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin muuttamassa paikkakunnalta, kun saman talon toinen asukas ilmoitti että  hänen sukulainen olisi kiinnostunut meidän asunnosta.  Kaupat tehtiinkin sitten nopeasti.  

Vierailija
10/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pudottelin ennen postiluukuista Halutaan ostaa -lappuja. Eivät ne johtaneet mihinkään. Välillä näkee rappukäytävien oviin laitettuja Etsin asuntoa täältä -lappuja.

Eikö kuitenkin ole helpompi ostaa asunto, joka on jo myynnissä?

Ihmetyttää välillä, kun minulla on myynnissä tietynlainen asunto tietyssä kaupunginosassa ja sen alueen Facebookissa jotkut kyselevät, että haluaisivat ostaa juuri sellaisen asunnon, harkitsisiko joku myymistä. Siis kummallista, että mikseivät he voi tulla katsomaan sitä minun asuntoani, joka on ihan julkimyynnissä? Kun olen laittanut heille yksityisviestin siitä, niin ei mitään vastausta.

Eli kokemukseni mukaan nuo kummallisesti kyselijät eivät ole oikeita ostajia, vaan etsivät jotain täydellistä unelma-asuntoa, mutta -90% alennuksella. Siksi eivät todennäköisesti tule oikeasti asuntoa ostamaan.

Vierailija
11/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pudottelin ennen postiluukuista Halutaan ostaa -lappuja. Eivät ne johtaneet mihinkään. Välillä näkee rappukäytävien oviin laitettuja Etsin asuntoa täältä -lappuja.

Ihmetyttää välillä, kun minulla on myynnissä tietynlainen asunto tietyssä kaupunginosassa ja sen alueen Facebookissa jotkut kyselevät, että haluaisivat ostaa juuri sellaisen asunnon, harkitsisiko joku myymistä. Siis kummallista, että mikseivät he voi tulla katsomaan sitä minun asuntoani, joka on ihan julkimyynnissä? Kun olen laittanut heille yksityisviestin siitä, niin ei mitään vastausta.

Eli kokemukseni mukaan nuo kummallisesti kyselijät eivät ole oikeita ostajia, vaan etsivät jotain täydellistä unelma-asuntoa, mutta -90% alennuksella. Siksi eivät todennäköisesti tule oikeasti asuntoa ostamaan.

Ehkäpä se talosi ei mahdu ostajien budjettiin tai on ilmoituksen perusteella muutoin epäsopiva.

Vierailija
12/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä se talosi ei mahdu

Kyse on kerrostaloasunnosta Helsingissä.

Asunto täyttää juuri aina ne kaikki listaukset, joita nuo kyselijät ovat Facebook-kyselyissään luetelleet. Siksi ihmetyttää. Tuntuu että osa asuntoja etsivistä on vähän epärealistisia toiveissaan. Jos haluaa tietynlaisen asunnon tietyssä hintahaarukassa ja tietyllä sijainnilla, niin eihän niitä kovin runsaasti tule myyntiin, pitää valita niistä, mitä on myynnissä. 

Vierailija
13/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kertoi, että hänen tyttärensä on raskaana ja he etsivät nyt taloa ja myyvät nykyisen asunnon pois. Kysyin extempore, että voinko tulla katsomaan asuntoa. Loppujen lopuksi tein sitten asuntokaupat ja olen ollut erittäin tyytyväinen tähän asuntoon. Työkaverin tytär miehineen löysivät omakotitalon, jossa edelleen asuvat lapsensa kanssa. 

Vierailija
14/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut kaverin asunnosta ja olen kertonut hänelle, että ilmoittaa heti, kun aikoo myydä asunnon. Hän on muuttamassa tässä parin vuoden sisällä. 

Vierailija
15/15 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin omakotitalon yhdeltä sukulaiselta. Tämä talo ei ole ikinä ollut missään myynnissä vaikka on muutaman kerran vaihtanut omistajaa.