Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ ENSKATTARET keskviikkona 25.04. ~*~

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja myöhemmin tuun sitten kertoilemaan neuvola- ja lääkärikuulumiset.

Nyt aamupalan pariin ja sitten kaverille kylään!!

PALAILEN MYÖHEMMIN!!

Rakkaudella

Lisbet ja Viivi, rv 28+5.

Vierailija
2/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei eilen ehtinytkään kurkkimaan enska-pinoa, joten siellähän oli vaikka mitä.... sitten jos vielä muistaisin, mitä kaikkea, mutta....

DAJM oli uusi tulokas, tervetuloa minunkin puolestain, itse olen myös pääkaupunkilaistunut Pohjois-Karjalainen (niinkuin tais olla joku muukin), Joensuusta tarkemmin ottaen. Aikas paljon siellä tulee vieläkin käytyä, ehkä vähän hillitympään tahtiin kuitenkin tulevaisuudessa.

SANLE oli myös ilmestynyt enskapinoon, ja on saman unitaudin kourissa, kuin mitä itekkin olin ekoilla kuukausilla. Nukuin kun pikku karhu, mikä tahansa hetki oli hyvä hetki päiväunosille.(ja se synnyttikin itseasiassa hasarditilannetta, koskapa olin ekat kuukaudet oppaana ulkomailla ja rokuliin nukkuminen asiakasköörin odottaessa ei ole alalla suotavaa:/)

Oma napa kävi neuvolassa maanantaina, hempat oli niin alakantissa, että pitänee taas popsia rautaa. Onhan ne kerran mulle jo määrättykin, mutta kun ainakin retaferit eivät oikeen masulle sopineet, niin myönnän niitä vähän huonosti syöneeni. Toinen pikku paukku oli se punnitus tuokio: viime neuvolakäynnillä kun oli tullut vain 100g/viikko, niin sitä oli sitten kai tullut vähän liiaksi " juhlistettua" Nyt kun tuota elopainoa oli karseat +1400g, jaiks!! Namut lensi kyllä kaapinperälle ja keksit ja tuoremehut samaten (kaksi viimestä on heikko kohta meikäläiselle), eli se 10 kiloa ei mennyt rikki mitenkään hivuttelemalla, vaan kertalaakista! Siinä sitten nöyränä tyttönä kuuntelin neuvolantätin " mitäs ontullut syötyä" puhetta, miettien että kaikesta päätellen pikkukiviä!

Maanantai-iltana sitten sattui toinenkin accidentti, koskapa menin ja liukastuin portaissa. Pyllylleni/alaselälleni onneksi laskeuduin, mutta kylläpä säikäytti! Eilen vielä soitin neuvolaan, että mitä pitäisi pitää silmällä, mutta kun mitään istukan repeytymisoireita ei ole ollut. Masumatonenkin liikkuu ja mihinkään muualle kuin kämmenen kokoiseen mustelmaan tuolla alaselässä ei erityisesti koske, niin taisimmepa oikasti selvitä säikähdyksellä. huh! Ei lisää samanlaisia!

Eipä sitten (onneksi) muuta, nyt laitan taas työvaihteen päälle. kolme viikkoa enää:D

maarula 32+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on taasen uusi päivä aluillaan ja ihan täällä kotosalla ollaan. Jotain pieniä supisteluja eilen illalla tuli, mutta muuten vauva köllii tyytyväisenä äiskän masussa. Hohhoijaa...

Maarula, onneksi ei käynyt pahemmin kun kaaduit! Säikähdit varmasti aika lailla... Ja tuosta raudasta. Mulle määrättiin neuvolasta Obsidania kun hb laski. Söin kiltisti annetun ohjeen mukaaan, mutta ei mitään vaikutusta. Näin osasin vähän odottaakin, koska nuorempana oli ongelmia matalien arvojen kanssa eikä sopivaa rautalääkettä millään tahtonut löytyä. Nyt sitten sain hempan nousemaan nestemäisillä Maltofer-tipoilla. Ja mikä ihaninta, mulle ainakaan ei tullut mitään mahavaivoja noista tipoista. Eikä ne edes maistu kovin pahalta kun veteen/mehuun sekoittaa. Vähän kalliimpi tietysti on kuin nuo tabletit, mutta ihan mieluusti maksoin kun kerran apuakin oli.

Miehellä on tänään nimpparit ja ajattelin käydä jotain kivaa jälkkäriä ostamassa kunhan tästä saa itsensä liikenteeseen. Meinasin, että leivon itse, mutta taidan tyytyä konditorialiikkeen antimiin...

Mukavaa päivää kaikille enskattarille!

t. iida-linnea 39+6

Vierailija
4/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli ihan kauhea pyörimisyö, sen siitä saa, kun taas rehkii liikaa ja hoidattaa itseään...eikä tilannetta helpottanut se, että juuri ennen nukkumaanmenoa tuli miehen kanssa sanaharkkaa ja tietty mulle kauheen paha mieli, joka ei siitä sitten poistunut ja vieläkin itkettää ja kiukuttaa...on mieli jotenkin tosi herkässä nyt...ja siellä sun täällä on valkoisia maalinkappaleita, kun paiskoin ovia kiinni (vanhassa talossa ja asunnossa väliovissa maali hiukan hilseilee ja paiskoessa irtoaa...)...

I-L:N vaavi viihtyy äidin masussa, mutta eiköhän se sieltä ennen vappua tule - vappua juhlistamaan! Söötiltä kuulostaa sun aikeet juhlistaa miehen nimpparia:=)

MAARULA onneksi selvisi säikähdyksellä liukastumisesta - hyvä niin!

LISBET-rouva se on kiireinen;=)

Missä on viikkotoverini HIPPUX?

Nyt en jaksa muuta, koetan tässä keksiä jotain piristystä päivään...

-mooli 37+5

Vierailija
5/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää aina välillä käydä metsästämässä noita Jushkan kuulumisia :) Samassa kaupungissa ollaan, muttei koskaan ehditä näkemään... :/ Mut hyväähän teillekin kuuluu, sitä en vaan pysty millään käsittää missä vaiheessa säkin oot noita viikkoja tuohon malliin kerännyt?!?

Iida-Linneallakin h-hetki lähenee, toivottavasti vaikka joskus kesällä onnistutaan sovittaa " paikallistreffit" Keravalle!

Moolikin voi paksusti, hyvä niin! Eipä oo sullakaan enää pitkää aikaa odoteltavana!

Eipä tässä muuta, voikaahan paksusti ja tervetuloa vauvapuolelle mukaan vaan!

t. Ope ja Aino-neiti 6 kk

Vierailija
6/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouspäivä täällä, yöks. Ikävän harmaa päivä täällä Savossa ainakin. Mites muualla Suomessa?

Sanle, tervetuloa enskoihin (jos en ole aiemmin toivotellut) =)

Eka ultrassa käynti on kyllä mieleenpainuva muisto, hyvä kun masussa on kaikki hyvin!

Maarula, onneks et kaatunut pahemmin! Oli onnea mukana. Minäkin kipittelen päivittäin portaita ja aina välillä käy mielessä että entä jos kaatuu? No, voihan niitä onnettomuuksia sattua missä vaan eikä kannattais liikaa alkaa pelkäämään. Hyvä kuitenkin että sulla kaikki hyvin!

Jushkalla on jo iiso maha, kiitos kuvasta =)

Iida-linnealle toivottelen suppareita *sup*sup*

Ja mukavia nimipäiväjuhlia.

Mulla on tullut outo oire.. Välillä (erityisesti iltaisin) sydän tuntuu hakkaavan muutaman lyönnin kovaan, sitten taas tasaista. Ei mitään hengenahdistusta eikä kipuja, sydän tuntuu välillä vaan lyövän muutaman lyönnin kovempaa. Tuntuu melkein kurkussa asti =/ Kai se johtuu siitä kun sydän (ja koko muukin kroppa) joutuu kovemmalle työlle raskauden aikana? onko kellään ollut samoja ongelmia?

Muuten ei mitään erityistä voinnissa. Varasin kolmen viikon päähän rakenneultran, yksityiselle joutuu täällä menemään. Kaupunki ei tarjoa kuin sen yhden ultran sillon viikoilla~12. Vähän epäreilua mut eipä auta ku itse maksaa.

täytyy mennä jatkaan siivousta että kerkiän iltapäiväksi töihin.

Hyviä vointeja kaikille!!

hermione rv17+1

Vierailija
7/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu ja alkuviikko meni nopsasti ilman että koneelle juuri ennätin, kun oli niin paljon kaikkea ohjelmaa. Mutta täällä ollaan taas, en oo vielä minnekään hävinny, ja tuskinpa täällä vielä muutamaan viikkoon synnyttämään lähdetään.

DAJM oli tullut odotuspuolelle mukaan, kovasti tervetuloa!

MAARULA, mullakin tullut viikon aikana kilon verran painoa lisää:( Tosin johtunee varmasti osaksi turvotuksesta. Ootko huomannu sulla turvotuksia? Hui, kun olit kaatunu portaissa! Mut onneks ei mitään pahempaa sattunu!

Varmaan IIDA-LINNEAn mies ilahtuu, kun saa nimpparileivonnaisen tmv.! Suppareita I-L:lle kovasti, jospa se pikkuinen kohta ymmärtäis ulostautua;)

MOOLI ei ollu saanu nukuttua hyvin, kurjaa:( Toivottavasti saatte puhuttua illalla miehen kanssa ja sulle tulis parempi mieli!

Mulla oli myös HERMIONE noilla samoilla viikoilla erilaisia tuntemuksia sydämessä, millon tuli lisälyöntejä tai hakkas muutaman lyönnin kovempaa. Ne kyllä sitten meni ajan myötä ohi, eikä niitä oo enää ollu. Mut on kyllä tosi inhottava tunne.

(.) Tänään kävin neuvolassa ja siellä kaikki OK. SF-mittaa ei vaan saatu otettua, kun Hippu työnsi itteensä jotenki tosi ylös, eikä ois voinu se saatu mitta kuulemma pitää paikkaansa. Ja maha oli kovan tuntunen koko mittausajan. Mut terkka sano, ettei voi ainakaan noin kauaa supistaa. No ens viikolla mitataan uudestaan ja jos edelleen samanlainen, niin sitte varmaan lähettävät äitipolille tarkastukseen.

Muakin kiinnostais kokeilla sitä vyöhyketerapiaa. Ainakin MOOLI oli käyny siellä, jos on muitakin vyöhyketerapiaa kokeilleita niin kertokaahan kokemuksia!

Hippux ja Hippu 37+4

Vierailija
8/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kotiuduin neuvolasta ja pikaisesti kotiin hakemaan varalta kampetta mukaan. Eli äippäpolin lääkärin konsultaation perusteella päivystyskäynnille äippäpolille paineiden nousun vuoksi. Terkka nyt sit vielä pelotteli, että voivat ottaa osastolle seurantaan, joten tässä yrittänyt nyt jotakin kampetta mukaan kerätä ja koirille varalta jo etsiä hoitajaa kun mies on huomiseen töissä.

Palailen linjoille heti kun mahdollista.

Moiks.

-Ninca ja Rimpula 36+5-

Ja samalla muuten tekevät siellä sen synnytystapa-arvionkin, jota vaadin :-)

Vierailija
9/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NINCALLE tsemppiä ja tulehan kertomaan kuulumiset!!

Toivottavasti kaikki hyvin!!!!

-m

Vierailija
10/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Tulin nopeesti minäkin moikkaamaan - ja HUI! Tehän ootte iso osa kohta tulossa ryminällä tonne vauva-puolelle! =D Mistä te ootte noi viikot keräänny? ;) No, onhan siitä omasta synnytyksestä tosin jo reilu 7vkoa kulunut, että ehkä ne viikot lisääntyy samalla teille, kuin mitä meitin pojalle tulee ikää, hih!

" Eemelistä" tuli muuten Arttu Olavi, ja on ollut tosi ihana ja kiltti vauva!

Mutta nyt poistun tekemään jotain hieman hyödyllistäkin, ennenkuin Arttu heräilee.

Pi-Ki ja Arttu reilu 7vkoa

Vierailija
11/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkaamaan onko Ninca käynyt jo kertoilemassa kuulumisia. Toivottavasti siellä kaikki on ok...

Kiva kun Ope ja Pi-Ki ootte käyneet meitä tervehtimässä. =) Perästä tullaan tuonne vauvapuolelle. Itse asiassa kovasti jo olisi toive päästä sinne siirtymään...

Vauvelin tulevan kummitädin kanssa juteltiin puhelimessa ja olipas kiva höpötellä ihan muitakin juttuja kuin vauvaan liittyvää. Hyvä välillä muistaa, että muutakin elämää on kuin tuo oma napa.. hih!

Nälkä alkaa olla, joten kaiketi pitäisi ruokaa rueta laittamaan.

t. iida-linnea

Vierailija
12/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli niinhän siinä kävi,ett nyt maataan täällä Kysin pre-osastolla. Seurantaa mahd.jopa synnytykseen asti. Tilanne tosin alhaalla viikossa muuttunut siten, ett kaulaa 1cm mut muutoin jo 2cm auki!! Ja en ole siis supistuksia tuntenut. Vauva muutoinkin laskeutunut jo kanavaan,muttei vielä ollut kiinnittynyt.

Muutoinkin tuo lääkärin tekemä tutkimus ilmeisesti alkoi irroittelemaan sitä kuuluisaa limatulppaa tai niin ainakin oletan tuon hieman verisen liman olevan. Tai sit vain limakalvot vuotaa?? Vauvan sykkeet ok, napanuoravirtaukset samaten ja vettäkin vielä riittävästi. Lantionkin katsoi ja hyväksi kehui, onneksi.

Nyt ei jostain syystä mitään kommentoivaa jäänyt mieleen,mut yritän (jos akku riittää ja hermot) kirjoitella kännykällä kuulumisia.

Ja ai niin, Listaemon paikka on nyt sit varmaan vapaa,ainakin jos täällä synnytkseen asti olen.

-Ninca ja Rimpula 36+6 (täällä lasketut viikot??) nla 36+5-

Vierailija
13/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä osastolla ollaan. ja voi olla, ett loppuun asti pitävät täällä riippuen labroista ja paineista.

Lääkärin tekemä tutkimus tosin osoitti,ett viikossa kohdunkaulan tilanne muuttunut: 1cm kaulaa ja 2 cm auki! Muutoinkin tutkimus sai aikaan sellaisen verensekaisen liman ilmaantumisen (anteeksi kuvaukseni). Alaosassa lantiota ei ahtautta, ylhäältä ei tietty arviota voida tehdä. Paineet ed.koholla, täällä otetussa pissassa prot 1 +:lla.

Mut siis täällä ollaan ja siten listaemon paikka on auki tai siis päivitykset mun osalta jää nyt kyllä tekemättä. Yritän lueskella teidän kuulumisia ja kirjoitellakin jos akku ja hermot riittää :-)

-Ninca ja Rimpula 36+5 (nla) 36+6 (kys)-

Vierailija
14/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai, minäkö:) No siis kävin vaan vaivasen " hetken" lukemassa tuolla synnytysasiaa puolella noita miesten parhaita kommentteja synnytystilanteessa. Naamaa oli kyllä aika vaikee pitää peruslukemilla, ihan hulvatonta juttua.... ja ihan sikamonta sivua. kannattaa siis käydä lukemassa jos ei vielä ole sinne saakka eksynyt!

HIPPUX kyseli, jotta oonko huomannu turvotusta. Kylläpä hyvinkin; vaikee olla huomaamatta kun jalkateriin jää pahimmillaan sormella painaessa kuoppa! Eli turvotusta on ihan älynä. Neuvolakortiin hyvä jos mahtuu tarpeeksi plussia siihen turvotusruutuun ja aionkin tuudittautua siihen uskoon, että painon heittely johtuu suurimmaksi osaksi nesteen määrästä:) (niinkuin se varmaan onkin, mutta ehkä silti ne herkut pysyy siellä kaapinpohjalla)

Kóhta lähden tästä kotia kohti. Huomenna onkin Haikaranpesässä ensimmäinen synnytysvalmennus tms. hässäkkä. saa nähdä mitä kaikkea meille kertoilevat:)

Maarula 32+2

Vierailija
15/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelen!!

Vierailija
16/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan Nincan kuulumisia. Ilmeisesti tavaroiden pakkaaminen ei ollut turhaa...

t. i-l

Vierailija
17/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän neuvolakuulumisia, just tultiin kotiin. Kyselin nyt tuosta mahan laskeutumisesta, mitä täälläkin viimeksi pähkäilin, ja terkka oli sitä mieltä että vähän aikaisemmin kuin normaalisti oli valahtanut alas (n. vk 33), mutta ei se kuulemma mitenkään tarkoita että Kaveri välttämättä olisi aikaisin syntymässä. Höh. Eli ihan niin kuin ainakin Iida-Linnea taisit sanoakin, että tuo on ihan hirveän yksilöllistä. Kaveri oli pysynyt nätisti RT:ssa, sf-mittaan oli tullut vielä pari senttiä lisää kolmen viikon takaisesta käynnistä (nyt 32) ja muutenkin kaikki kunnossa. Painoa on nyt tullut jo 11 kiloa koko raskausaikana. Mutta kai siitä sitten eroon pääsee¿

Nyt oli viimeinkin saatu myös meidän pikkupaikkakunnalle äitiysvalmennusryhmä kasaan! Tosin kaksi viimeistä kertaa menee ihan lasketun ajan molemmin puolin, joten saa nähdä ehdinkö niihin ollenkaan¿ Synnärilläkin oltiin tutustumassa tällä viikolla. Kiva oli kyllä nähdä sekin paikka niin tietää vähän mitä odottaa.

Dajmille tervetuloa tälle puolelle ja onnittelut plussasta!

Maarula oli ikävästi kaatunut, hui. Onneksi ei sattunut mitään pahempaa. Minusta tuntuu että oon välillä ihan hysteerinen tuon kaatumispelon kanssa, varsinkin talvella kun oli vielä liukasta. Mutta parempi kai se on olla vaikka vähän ylivarovainen¿

Moolilla taas univaikeuksia ja oviakin oli paiskottu :-/ Huomaa kyllä että hormonit alkaa olla vähän sekaisin kun joinakin päivinä tuntuu että ihan mistä tahansa saa mielensä pahoitettua ja sitten mies vaan ihmettelee että mitä oikein vollotan. Toivottavasti saatte sanaharkat sovittua miehen kanssa ja parempia yöunia toivottelen myös! Vähän nolona täytyy myöntää että tänä aamuna itse nukuin tyytyväisenä melkein puolille päivin¿ Mutta ehkä nuo yöpyörimiset tulee vielä tässä loppuvaiheessa tännekin vaivoiksi.

Hermionella oli sydän hakannut hassusti. Mulla on ollut ihan satunnaisesti pitkin raskausaikaa sellaista että välillä (yleensä kun jää paikalleen istumaan tai sitten sängyssä maatessa) jonkin aikaa tuntuu että sydän hakkaa ihan liian kovaa. Se on inhottavan tuntuista mutta on aina mennyt aika pian ohi. Ja kun ei ole ollut mitenkään säännöllistä niin en ole sen kummemmin huolestunut. Kai kroppa ja sydän vaan tosiaan on nyt kovemmalla rasituksella.

Ninca oli joutunut äippäpolille! Toivotaan että kaikki kumminkin olisi hyvin. Ehkä saamme vielä kännyraporttia perille asti¿

T: Meriheppa ja Kaveri, 35+5

Vierailija
18/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä on menny sitten vauhdilla!

Tosiaan menin klo 11 vanhaa työkaveria moikkaamaan ja sitten klo 12.30 olin jo toisella kaverilla kyläilemässä. Siellä sitten olin siihen asti että klo 14.15 oli neuvolaan aika.

Pissan vaan tarkisti, kun oli vaan viikko edellisestä käynnistä ja puhdas oli. Sitten istumaan ja odottelemaan lääkäriä. Pääsin sisään vasta klo 15.50, vaikka aika oli varattuna mulle klo 14.30!! Aina noita lääkäreitä saa oottaa!!! Ihan niinku muuta tekemistä ei olisi, kun istua ja päivystää niitä!!!!! =(

Kaikki oli kuitenkin hyvin, kohdunsuu kiinni ja vielä 3-4cm jäljellä. Viivi oli nyt sitten kääntynyt raivotilaan ja syke oli 145 (sama kuin viime viikolla).

Seuraava neuvola on nyt sitten 14.5, sillon onkin jo rv 31+3 täynnä!!! Voi kamala että aika menee äkkiä!!!

Nyt on kuitenkin mentävä Salkkareiden pariin. Kirjoittelen sitten VIIMEISTÄÄN 14.5 neuvolan jälkeen.

Rakkaudella

Lisbet ja Viivi, rv 28+5.

Vierailija
19/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meille syntyi kaksi suloista tyttöä 18.4. (siis käynnistyksellä laskettuna päivänä). Kotiin sairaalasta päästiin maanantaina. Kirjoitan synnytyskertomuksen kunhan kerkiän...

Kaneli

Vierailija
20/25 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan jällens!!

MAARULA oli muksahtanut pepulleen, onneks ei sen kummempaa sattunut muutakun mustelma kankkuun. Ja painoa oli vähän tullut lisää. No mutta onneks viimeks oli tullut niin vähän vaan. Mut harmittaahan se, mä meinasin pyörtyä edelliskerralla neuvolassa kun oli +800/vko... =P

IIDA-LINNEAn miehelle hyvää nimpparia!!

MOOLI oli nukkunu huonosti. Vähän sama ongelma. Kyljen kääntäminen alkaa olla urheilusuoritus, johon on pakko herätä aina yöllä... Toivottavasti saat miehes kanssa asiat kuntoon, ettei tarvii harmitella enää enempää.

YKKÖSOPE ¿murunen oli käynyt vakoilemassa. Kunhan mulla nää seuraavat 22 työpäivää kuluu, niin sit olen mammalomalla ja sit pitää viimeistään nähdä!! Näät sit mut vielä valaskalapallomahana. =) Ja missäs vaiheessa teidän neiti on täyttänyt 6 kuukautta?! APUUVA!!!

HERMIONE mulla oli kans rytmihäiriöitä suunnilleen tuossa vaiheessa. Nimenomaan extralyöntejä aika tiheesti. Terkka sano sillon että ne on ihan normaaleita kun kiertävä verimäärä lisääntyy ja sitä rataa. Ja se että kun ei ollut mitään rintakipua tai hengenahdistusta siihen liittyen niin kaikki on ok. Mut inhottaville ne tuntu sillon. Eiköhän ne mee ohi sullakin ajan kanssa.

HIPPUX miettii vyöhyketerapiaa. Se ois varmaan mukavaa.

NINCA on äippäpolilla. Odotellaan kännykkärapsaa, jos lähtee sujumaan. =)

PI-Kille ja Artulle vilkutukset!!

MERIHEPPA oli käynyt neuvolassa ja siellä kaikki ok. Hyvähyvä.

LISBETillä oli kans neuvolassa kaikki ok. Ja hyvä että kohdunsuun tilanne on ok.

KANELIlle ja ja tytöille ISOT ONNITTELUT!!! Voi miten ihanaa!!!

Mä olen tänään ollut tosi pipi, selkä on ihan kamala. Iskias on äitynyt niin pahaksi, etten tiedä miten päin ois. Ja nyt alkaa selkää muutenkin selvästi särkeä, varmaan sitä jännittää jotenkin tuota selkää muutenkin sit kun toi iskias vaivaa. Se äity siellä Porin reissussa viime viikon lopulla tällaiseksi ja pahenee vaan koko ajan. Ei kiva. Tänään en meinannut saada jalkaa toisen päälle kun istuin. Nytkin ihan vaan istuessa sitä tuikkii koko ajan. *perseestä*

Naksu on tosi vilkas näin iltaisin, tosi hurja menemään. Iltaihmisiä selvästi. =)

Jushka ja Naksu 29+6 APUUVA, HUOMENNA VAIHTUU VIIKOT KOLMEENKYMPPIIN!!!