Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet jos joku haluaa 6 lasta?

Vierailija
02.11.2011 |

Meillä olisi siihen taloudellinen mahdollisuus. Olemme lisäksi todella lapsirakkaita. Mutta pidetäänkö meitä hulluina jos niin monta lasta on? :) Tiedätkö yhtään 6 lapsista perhettä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan 12! :)

Vierailija
22/43 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelen, että sellainen ihminen yrittää täyttää jotain tyhjyyttä lapsilla, siinä onnistumatta. Retki itseensä on jäänyt kesken. Sisäisesti onnellinen ei tarvitse niin montaa lasta. Sorry, vastasin kun kysyit.

En ole samaa mieltä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!

Vierailija
24/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on töissä ja koti kunnossa ja pystyy elättämään ne, niin omapa on asianne.

Vierailija
25/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri heidän, jotka pitävät lapsista, ovat terveitä ja on taloudellisiakin resursseja, pitääkin tehdä lapsia. Aivan erinomaista, että haaveillaan useammasta, toimeen nyt vain.

26/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 on just hyvä! 🤩 

Vierailija
27/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia ovat myös kuusilapsiset perheet ja vanhemmat. Liian pieniä iköeroja en oikein ymmärrä.Liuan pieni ikäero on sellainen,  jossa äiti ei ehdi toipua eivätkä kaikki saa riittävästi huomiota. Useimmiten kuusi lasta on kunnianhimoisen, energisen pariskunnan valinta, ei todellakaan löysä ratkaisu. Kuuden lapsen vanhemmat eivät ole vauva-aikaan addiktoituneita tms. He tietävät elämäntapavalintansa pitkäjänteisyyden. 

Vierailija
28/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tapana ajatella toisten valinnoista yhtään mitään.

Vierailija
29/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta lasta hankkivat ei mun mielestä oikein ymmärrä, että vastaan voi tulla sairastuminen tai työttömyys. Siinä ei sitten paljon niitä lapsia ajateltukaan. Iso perhe vaatiii paljon rahaa, ei vain rakkautta.

Vierailija
30/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelen, että sellainen ihminen yrittää täyttää jotain tyhjyyttä lapsilla, siinä onnistumatta. Retki itseensä on jäänyt kesken. Sisäisesti onnellinen ei tarvitse niin montaa lasta. Sorry, vastasin kun kysyit.

En ole samaa mieltä..

Joskus näin on, joskus ei.

Vierailija
31/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita perheitä, joissa on 6 lasta tai enemmän.

Taustoja on monia.

Ei yksin se, että perheessä on 6 lasta, tee siitä tietynlaista.

Vierailija
32/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta lasta hankkivat ei mun mielestä oikein ymmärrä, että vastaan voi tulla sairastuminen tai työttömyys. Siinä ei sitten paljon niitä lapsia ajateltukaan. Iso perhe vaatiii paljon rahaa, ei vain rakkautta.

Usein heillä on usko siihen, että "kyllä työtä tekevälle löytyy".

Ja siihen, että terveesti elävä ei ennen aikojaan sairastele.

Molemmat uskomukset usein pettävät.

Vierailija
33/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 15:50"]

Ajattelen että siinä on todennäköisesti äidillä pakkomielle vauva-aikaan. Ei tunne itseään tärkeäksi jos ei ole jatkuvasti vauvaikäistä lasta. Tai joku muu mielenhäiriö tai sitten ei vain välitä siitä montako lasta tulee, vaan antaa tulla.

[/quote]

No minulla ei ainakaan ole pakkomiellettä vauva-aikaan, lapset kolmessa sarjassa, ikäerot sarjojen välillä 7v ja 6v. Ekassa sarjassa kaksi lasta, 7v väliä, sitten kolme lasta, 6v välissä ja yksi lapsi.  Hassua että oletetaan että kaikki suuperheen lapset olisi yhtä aikaa pieniä, kotona hirveä hulina ja sisarukset tappelee jne. Ei ole hulinaa eikä tappelua, isoimmat täysi-ikäisiä, asuu vielä kotona. Ahdasta on ja kaikki muut sotkee ja minä yksin siivoan joka on aika turhaa.. Olen yh, mutta omaa aikaa on sen verran kuin otan, ei tarvitse erityisesti viihdyttää lapsia, keksivät itse tekemistä ja tulevat hakemaan huo

Tämä on monille perheille mahdotonta, koska koulutus ja hedelmällisyyden rajat pakottavat hankkimaan kaikki lapset noin kymmenen vuoden sisällä. Naisen ikä on tällöin 25-35. 

Vierailija
34/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaiset elävät isoissa maataloissa ja ovat jo talonsa omistajia. Kaupungissa iso perhe on mahdollista vain lääkäriperheissä. Ei näillä ole taloudellisesti huolta huomisesta.

Ihan eri asia on nämä ulkomaalaiset, jotka eivät hahmota tulotasoaan, kun ovat tottuneet niin vähään ha vanha kulttuuri määrittelee lapsimäärää. Näitä pitäisi valistaa.

Vierailija
35/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ja nostan hattua! Hienoa, että on vielä ihmisiä, jotka tekevät lapsia. Itsellänikin on monta lasta (enkä muuten ole pakoillut palkkatytötä vaan käynyt lasten välillä siellä "lepäämässä") ja työtä ja vaivaahsn se vaatii, mutta on noista valtavasti iloakin. Nuorin nyt jo 10 v.

Vierailija
36/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei onnistunut mutta tuo, että lasten hankintaan olisi 10 v aikaa, ei alkuunkaan pidä paikkaansa jos hedelmällisyydessä ei ole ongelmaa. Ei se 35-vuotiaana lopu.

Vierailija
37/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, että elämä on riski. Jos haluaa varmistaa lapsille täydellisen elämän, täytyy jättää ne synnyttämättä.

Vierailija
38/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusi lasta meillä, ja en pahemmin ajattele mitä muut ajattelevat. Kotityöt eivät lopu koskaan, ja mm. ruokakulut ovat hämmästyttävän suuret.. On niin totta mitä aikaisemmin kirjoitettiin, että kuusi ei mene siinä missä kolmekin. Viidenkin lapsen hoitaminen on paljon vaativampaa kuin neljän.  Selvää on, että kuudelle ei pysty antamaan niin paljon henkilökohtaista huomiota kuin yhdelle tai kahdelle, mutta väitän että lapset oppivat paljon sisaruksiltaan, ja oppivat myös joustavammiksi. Niin, ja kuudelle ei todellakaan voi tarjota joka päivälle kalliita harrastuksia. Ne täytyy löytyä kotoa, tai muuten "halvalla kaavalla". Ei aika ja rahat riitä. Niin ainakin meillä missä ei eletä ylenpalttisesti.

Kyllä suurperheen pystyy perustamaan, jos isäkin on mukana kodin arjessa, ja työajat ovat kohtuulliset. Lapsia olemme ohjanneet ottamaan vastuuta kotitöistä, mutta ei tietenkään käyttää heitä lapsityövoimana, vaan että huolehtisivat mm. astiat

Kuulostaa hiton ankealta.

Vierailija
39/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vaan jos pylly kestää, sehän on vaan hienoa että joku

jaksaa lisää veronmaksajia pullauttaa.

viimeset 3 taitaa muutenk tulla ku vähä jalkaa nostaa

niin ei pitäs synnytyskään kovin vaikeeta olla.

Vierailija
40/43 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinmoista hulluutta se on. Varsinkin jos perheen isä on reissutyössä paossa perhevelvoitteita. Masokismia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi