Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden puoliso on muuttanut omaan huoneeseen nukkumaan?

Vierailija
04.01.2026 |

Avovaimo on juuri ohittanut vaihdevuotensa ja samalla muuttanut nukkumaan vierashuoneeseen. Kuulemma heräilee öisin eikä halua pitää minua hereillä ja siksi nukkuu yksin. 
Seksiä ei enää ole ja muutenkin parisuhde on muuttunut ns. kämppis suhteeksi.

Mitään ei tehdä enää yhdessä vaan minulla on minun harrastukseni ja hänellä ainut harrastus on oleilla sohvalla ja kutoa tai pelata tabletilla jotain peliä. 
Itse olen ikäni harrastanut kuntoliikuntaa ja takavuosina avovaimokin lähti säännöllisesti kävelylle kanssani, mutta nyt on kaikki siis ihan kaikki yhteinen tekeminen seksi mukaan luettuna loppunut.

Onko muilla käynyt samalla lailla ja millä saisin avovaimon taas kiinnostumaan tekemään muutakin yhteistä kuin katsoa televisiota?

Kommentit (240)

Vierailija
161/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko suhteessanne ollut aiemmin hellyyttä? Kosketusta ilman seksiä. Halaatko Ap kumppaniasi, otatko sohvalla syliisi? Onko teillä hyvä keskusteluyhteys, ilmeisesti ei, koska et käy tätä keskustelua hänen kanssaan. Hyvissä parisuhteussa puhutaan kaikesta. Yleensä nämä suhteet, joissa seksi loppuu vaihdevuosiin, ovat olleet pääosin miehen miellyttämistä seksuaalisin palveluksin. Seksi on siis ollut yksisuuntaista. Naisen halut ja toiveet on ohitettu. Ei ole juuri juteltu. Vaimosi sohvautuminen viittaa lievään masennukseen. Mikä viittaa siihen, että hän haluaisi erota, muttei jaksanut aloittaa prosessia.

On ollut aiemmin helyyttä ja paljon. Sekä seksin yhteydessä että ilman että hellyys johtaisi millään tavalla seksiin. Olen pitänyt häntä kuin kukkaa kämmenellä ja järjestänyt hänelle kaikkea kiva

Kerroit, että järjestit hotelli-, risteily- ja ulkomaan matkoja. Kysyitkö koskaan vaimoltasi tykkääkö hän tällaisesta? Tämä nyt ihan siksikin, että näin teki ex miehenikin... Mutta, hän ei vaan koskaan ymmärtänyt sitä, että itse en halunnut hemmottelulomia. Olisin kaivannut metsään teltan kanssa eräilemään, liikunnallisia lomia ja jne... Mieheni ei vain halunnut silloin kuulla sitä, vaan halusi tehdä oman mielenkiintonsa mukaan. Hänkin puhui pitävänsä minua kuin kukkaa kämmenellä, vaikka tosi asiassa hän ei tuntenut minua tai halujani ollenkaan. Tai ei välittänyt niistä! Sama näkyi kalliina lahjoina. Yksikään ei vain ollut minulle mieleinen. Sanoin selvästi mitä haluan, ei sopinut. En tarkoita tätä pahalla, mutta haluan vain tuoda tällaisenkin näkökannan, eli tunnetko vaimosi aidosti. Tai haluatko tuntea. 

Uskon myös tuolla sairauden turvottamalla keholla ja sinun suhtautumisella siihen olevan iso vaikutus. Se on iso shokki naiseuteen ja sinä vielä asenteellasi lisäät sitä naiseuden "alasajoa " Juuri noiden yllättävien sairauksien vuoksi en ikinä voisi seurustella miehen kanssa joka ei rakasta minua, vaikka olisin minkä näköiseksi muuttunut. Rakkauden ja vedon kuuluu olla henkistä. 

Vierailija
162/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä nukumme vierekkäin - vielä. Ei kuorsata, eikä halata. Meillä mies lopetti sexin jo 10 v sitten, ei edes hyvää yötä sanota. En jaksa yksin aina sanoa tai antaa iltasuukkoa, kun en saa vastakaikua. Teen vaan ruokaa niin äijä on tyytyväinen. Yhdessä katsellaan telkkaria. Monesti mietin, hellyyttä ja kosketusta. Pitäiskö lähteä hakemaan sitä muualta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme pakkomielle se on harrastaa seksiä jatkuvasti. Kauhea stressi ja paine siitä. Yhteiskunta on yliseksualisoitu. Ihmiset aivopesty heti miettimään, että jokin vialla jos ei seksiä. Parisuhde on muutakin, keskusteluja ja haleja, yhteisen kodin ylläpitoa, tukea turvaa ja ystävyyttä. Jokainen pari tietää tilanteensa mutta itselle se seksi ei ole tärkeintä vaan rakkaus.

Vierailija
164/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme 5-kymppinen pariskunta. Nukumme eri huoneissa, vaikka seksiä harrastamme vähintään 3 kertaa viikossa. Onneksi talossamme on riittävästi huoneita. Mieheni ei kestä minun kuorsaustani. Minä heräisin noin 3-4 kertaa yössä, kun mies ramppaa kusella. Hyvä näin

Vierailija
165/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä niin kuin näköjään monella muullakin eli miehen kuorsauksen takia on pakko nukkua eri huoneissa, vaikka kuuluu se kuorsaus ovienkin läpi omaan makuuhuoneeseen. Pää meinaa joskus levitä ihan totaalisesti, kun olen niin täynnä tuota perkel..n kuorsausta kuunneltuani sitä vuosikausia. Mitä se cpap-maskikaan auttaa kuorsaukseen, kun mies nukahtaa usein jo ennen sen laittamista naamalleen. Siinä sitten käyn kesken omien unieni herättelemässä miestä maskin laittoa varten.

Jos mies vielä kehtaisi vongata seksiä, niin voihan vit.u!! Ei onnistu. Ei kiinnosta puolen minuutin touhut ylipainoisen kanssa, kun itse en saa siitä yhtään mitään muuta kuin pahan mielen. Ymmärtäisi mies edes kunnolla  laihduttaa, niin kuorsauskin loppuisi tai ainakin vähenisi. Laihduttaminen  auttoi aikoinaan vaivaan, kunnes kilot tulivat tuplana takaisin. 

Vierailija
166/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisten ökyrikkaiden ongelma joilla vähintään kaksi huonetta käytettävänä.

Vierailija
167/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin itse toiseen huoneeseen kun en jaksanut enää kuunnella ukon kuorsausta. Hän ei itse pitänyt kuorsaustaan ongelmana. Oli ihanaa nukkua kunnolla pitkästä aikaa ja elämänlaatu parani. Syyllisti kyllä siitä minua pitkän aikaa. Olemme eronneet jo kauan sitten. Syynä ei ollut eri huoneissa nukkuminen.

Vierailija
168/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin meistä on nukkunut eri huoneissa kauan. Kumpikin saa paremmin nukuttua kun kummallakin on erilainen rytmi. Toinen nukkuu heti eikä mikään häiritse. Toinen valvoo ja kärsii toisen kuorsaamisesta. Tämä on hyvä systeemi ja olemme onnellisia suhteessamme. Miksi pitäisi nukkua samassa huoneessa ja samassa sängyssä?

Vierailija
169/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus vaihdevuosinainen ja pitkä suhde. Samassa tilanteessa elää todella iso osa pareista. Toiset sit eroaa. Toisessa huoneessa nukkuminen on sekin yleisempää kuin luulisi. Onhan siinä yhtenä motiivina seksinvälttely. 

Seksinvälttelyynkin on syy. Jos en olisi juuri nykyisen puolisoni kanssa, tuskin kaipaisin seksiä juuri lainkaan (koska ne hormonit) mutta meillä silti sitä on, niin usein että puoliso ihmettelee kun olen kertonut libidon heikenneen. Koska on myös paljon rakkautta ja hellyyttä, ja hän panostaa aina myös minun nautintooni, eli haluan haluta.

Mikä teillä on seksinvälttelyn syy? Onko suhteessa jäljellä mitään muutakaan? -yksi eri huoneessa nukkuja

Koska ne hormonit? Miksi et kirjoittanut kokonaan lausetta?

Vierailija
170/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä sä olet ketään luuskaksi sanomaan? 

Sähän et tiedä tilanteesta mitään. Et edes sitä miten tämä unelmamiehes käsittelee ja puhuttelee vaimoaan. Kaikelle käytökselle on syynsä. Eikä tämä mies välttämättä ymmärrä (näe) tekemisiään kuin posin kautta.

Jos esim vegelle jatkuvasti kokkaa siankylkeä.. jne. Vie hiihtokeskukseen lomalle, vaikka vaimo inhois lunta ja laskettelua. Ei kai muutoin kukaan olisi noin kiittämätön."

En kokkaa perheelleni siankylkeä. Esimerkiksi eilen valmistin täytettyjä herkkusieniä perunamuusin kera. Herkkusienissä oli vaimon mukaan se vika, että niiden sisään pilkkomiini paprikoihin oli jäänyt siemeniä, eikä hän siksi voinut syödä ateriaa lainkaan. Myöhemmin päivällä, kun meille saapui ystäväpariskunta vieraisille, hän kaatoi mielenosoituksellisesti keittämäni kahvit viemäriin, koska en kuulemma osaa edes sitä keittää. Mitä taas pilaamaani yllätyssynttärilomaan

Sinulla näyttää olevan oikea stereotyyppinen vauva palstan nainen vaimona. Mikään ei kelpaa teet sitten mitä vaan. Mikähän suomalaista naista vaivaa noin niin kuin yleisellä tasolla? Nirppanokkia kaikki tyyni.

Vierailija
171/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin nukutaan eri huoneissa. Muutamia vuosia jo. Se on vaan parantanut meidän elämänlaatua ja yhteistä oloa. Seksiäkin on jonkun verran.. Mulle kumppanuus on tärkeempää ja rakkaus tietenkin. Semmoinen hiljainen yhdessäolo, kun ei tarvii hötkyillä. Tietää, että rakas on lähellä, tarvittaessa ihan liki.

Vierailija
172/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti nukutaan samassa huoneessa ja samassa sängyssä, vaikka ollaan jo ikäihmisiä (N67,M75) Sehän olisi kaiken loppu! En ymmärrä, miksi ikäihmiset eivät harrasta seksiä, sehän on iästä riippumatta ihanaa ja koko elämän suola..nukkuminen eri huoneessa tappaa viimeisenkin kipinän suhteesta.

Voi sua. Miksi luulet, että samassa sängyssä nukkuminen korreloi seksin kanssa?

Päinvastoin, se kipinä pysyy yllä kun pystyy nukkumaan paremmin yksin, eikä ole väsynyt ja vihainen.

Älä tee oletuksia toisten seksielämän laadusta nukkumispaikan perusteella. 

Entä jos käy nukkumassa naapurissa tai puolisoa 10-15 v nuoremman vieressä. Onko OK tulla kotiin harrastamaan seksiä, jos vielä vieraassa sängyssä vietettyjen öiden jälkeen jaksaa?

Niinpä, huomaat tästä provosta itsekin kuinka epärealistinen kommenttisi oli.

Vierailija
173/240 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:ne puolisoahan on mukavuudenhaluinen,  patalaiska tyyppi. Ei tuota tarvitse sen kummemmin analysoida.

Tuttavapiirissäni oli tuollainen pariskunta, oli käsittämätöntä seurata kuinka mies ihaili ja paapoi vaimoaan. Ihmettelin että minkä ihmeen takia, vaimo ei viitsinyt edes roskapussia viedä roskikseen. Miehen silmät lopulta aukesivat ja otti eron. Vaimo vielä vuosikymmenten jälkeen suree ja ihmettelee, mikä oli eron syy. Eipä uutta palvelijana enää löytänyt.

Vierailija
174/240 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on toinen..Tarkista puhelin kun menee suihkuun.Näin minä nappasin kerran kun oli exänsä kanssa salaa tavannut.

Vierailija
175/240 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus vaihdevuosinainen ja pitkä suhde. Samassa tilanteessa elää todella iso osa pareista. Toiset sit eroaa. Toisessa huoneessa nukkuminen on sekin yleisempää kuin luulisi. Onhan siinä yhtenä motiivina seksinvälttely. 

Paskat on. Mulle on tasan tarkkaan ykkösprioriteetti oma uni. Ilman kunnon unta en selviä järjissäni. Ja koska mies kuorssaa ja nykyään käyttää myös cpap-laitetta, en kertakaikkiaan pysty nukkumaan siinä metelissä. Toinen syy on miehen haiseminen, joka sekin on alkanut keski-iässä. En halua nukkua siinä hajussa. Siksi eri sängyt ja eri huoneet. Tingin ihan mistä tahansa muusta, mutta en enää omasta unestani. Olen kuitenkin valvonut kolmen lapsen takia ja siihen päälle tuo miehen kuorssaus vuosikausia. Olen kärsinyt todella pahoista uniongelmista moneen kertaan ja lääkkeellisesti sitä välillä hoitanut, ja lähtösyy en ole ollut minä itse, v

Vierailija
176/240 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko shittiä läpi mutta itse muutin toiseen huoneeseen nukkumaan kuorsaamisen takia

Käyn vanhassa makkaroista kyllä joka ilta kääntymässä seksin takia

Missä makkaroissa? Sen puolison ilmeisesti?

Vierailija
177/240 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen lukenut ketjun läpi ja analysoinut Vauva palstan keittiöpsykologeja voin todeta, että vika on minussa, joka haluaisi takaisin sen vanhan iloisen, huumorintajuisen hellyyttä (ja seksiä) rakastavan avovaimon, joka aikoinaan halusi harrastaa kävelylenkkejä ja muuta liikuntaa kanssani.

Minä en myöskään saa arvostella, enkä varsinkaan välittää siitä, että toiselle on vuosien aikana kerääntynyt 20-30 kg ylipainoa.

Olen myöskin saanut huomata täällä sen, että jos joskus hellittelen avovaimoani risteilyillä, teatterilla ym. ei ole oikein koska en ole kysynyt etukäteen että onko tuollaiset asiat OK.

Miten esim. hänen suosikkiartistinsa konserttiin vieminen yllärinä voi enää olla yllätys jos siitä pitää kysyä ja sopia etukäteen. 
Kaiken lisäksi hän on kertonut että on pitänyt noista risteilyistä, ulkomaanmatkoista, konserteista ym.

Lisäksi on ehdottoman tuomittavaa se, että haluaisin nukkua hänen vieressään.

Kiitos kuitenkin kommenteistanne. Minä lopetan tämän viestiketjun kommentointini tähän.

Hyvää loppuvuotta kaikille ja nauttikaa omasta rauhastanne ja yöunistanne omissa makuuhuoneissanne ja ennen kaikkea nauttikaa täydellisistä parisuhteistanne, joita teillä kommenttien perusteella tuntuu olevan.

T:ap

Vierailija
178/240 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvoin monta vuotta miehen kuorsauksen takia.  Kunnes tajusin että multa menee oma terveys  siihen oman unen puutteeseen. Mies kyllä liikkuu mutta mättää kaksin käsin paahtoleipää välipaloiksi. Muutosta ei ole tulossa. Menopaussi= men on pause. Yleisesti se nähdään naisten huvittavana ongelmana mutta miehillä sama. 

ei ole sama

Vierailija
179/240 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä miehillä on noin, koska miehet on hyvin ulkonäkö keskeisiä.

Naiset ei ole.

Itse en edes  huomioi miehen painoa erityisesti, vaikka se on avioliiton aikana vaihdellut paljon."

Mainittakoon nyt että minä joka kirjoitin että lihavaa puolisoa en halua, olen nainen. Puolisoni on mies joka ajattelee samalla tavoin. Onkos se niin että naiset on tottuneet tyytymään vähän heikompaankin kunhan vaan joku on? 

Vierailija
180/240 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suhteet ovat naaraille lopulta vain kaverisuhteita, kunhan naaras on saanut haluamansa.

Seksi on naaraille pelkkä kaupankäyntiväline. 

Lopeta sinä laskujen maksaminen kun naaras lopettaa seksin. Katso mitä tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän