ELOISTEN keksiviikko!!!
Meillä haisee kakka, joku siis taas täystyöllistetty aamu kuudesta lähtein..
Kommentit (45)
Mies ja esikoinen vilahti just ovesta ulos ja pistin Neelan ekoille päikkäreilleen. Ei vielä oikeasti tähän aikaan olisi unien tarpeessa, mutta kun kohta lähdetään muskariin, on pakko tyttö nukuttaa vaikka väkisin.
SUURET KIITOKSET kaikille päivähoitoasiaa kommentoineille, sympatiseeraajille ja tsempittäjille! Tosiaankin, minä meinaan taistella tämän asian kanssa siihen asti, että saamme toivomani päätöksen. Täytyy vielä sekin sanoa, ettei me olla edes kovin kranttuja tuon hoitopaikan suhteen. Riittäisi, kun se paikka löytyisi edes omalta alueelta. Lähipäiväkoteihin en todellakaan usko lasten pääsevän. Meilläkin muuten alueella on se tilanne, että perhepäivähoitajia palkattaisiin heti kymmenen lisää, jos halukkuutta vain olisi. Mutta kun ei ole. Kaikista mieluiten minä Neelan pph:lle laittaisin.
MINIK: Olen monesti miettinyt aivan samaa asiaa, siis että miten vähän miehen elämä todellisuudessa muuttuu, kun vauva tulee taloon. Itseasiassa meillä miehen arki on paljon HELPOMPAA nyt, kun vaimo on kotona. Kun yleensä meillä molemmat osallistuu yhtä paljon mm. kotitöihin, on tilanne tällä hetkellä se, ettei miehen tarvitse juuri koskaan: siivota, käydä kaupassa, laittaa ruokaa, hoitaa lasten ruokailuja, hakea lasta hoidosta, viedä harrastuksiin, hoitaa käytännön asioita tms. Tilanne muuttuu samantien, kun minä lähden takaisin töihin. Voi olla miehelle kova shokki, vaikka hän kyllä tiedostaa sen, miten helppoa arki hänelle nyt on. On sen kerran tai pari minulle sanonutkin.
Mutta nyt riittääköön tämä paasaus.
Neela on nyt sitten keksinyt alkaa protestoimaan yöunille jäämistä. Tähän asti tyttö on aina jäänyt kiltisti omaan sänkyyn nukahtamaan, nyt alkaa heti vaativa itku, kun äidin kasvot häviävät näkyvistä. Samoin tyttö on keksinyt senkin, että jos yöllä oikein kovasti huutaa, pääsee äidin ja isän väliin nukkumaan. Pitäisi kai jaksaa pistää tuo pikkunainen ruotuun, mutta toisaalta kuka sitä jaksaa yöllä kuunnella mitään itkuja. Kohta tuo tyttö varmaan muuttaa meidän makkariin nukkumaan. Toivottavasti ei sentään.
Neela on myös keksinyt SEISOMISEN ihanuuden. Ei sentään vielä itse nouse seisomaan, mutta tykkää siitä, että häntä seisotetaan. Kovasti tässä odotellaan sitä, että neiti tajuaa itse nousta pystyyn. Kovat treenit on jo päällä.
Eipä tällä kertaa muuta! Kiva, että paistaa aurinko! Mielikin on heti paljon pirteämpi!
Kivaa keskiviikkoa kaikille!!
Meillä nukuttiin tänään puoli seitsemään:) Leevi kyllä tissutteli kolmeen kertaan yön aikana,mutta isommat vetelivät yön läpi! Siitä saadaankin hyvä aasinsilta...
CALATHEA: Kuinkas toinen vieroitusyö sujui?
MINIK: Totta puhut tuosta miehen elämän muuttumisesta. Meillä ei edes viisi lasta ole muuttanut kauheasti miehen elämää,varsinkaan kun minä olen kotosalla. En tiedä onko mies tottunut liian hyvälle,mutta saa nähdä kuinka käy kun meikälikka palaa joskus töihin...Voi olla ettei tuo tajua ollenkaan,että osa hommista siirtyy minun kontoltani hänen hoidettavakseen. Eipä ole ainakaan mitenkään huomioinut puheissaan asiaa.
HUHTI: No jo oli lääkäri teille sattunut,kummonenkohan papupata on itse mahtanut olla 8kk iässä,olisipa kiva tietää..Pöh...Luuleeko ne että lapsi osaa puhua 8kk iässä...juu...meillä on sitten ollut talossa monta kielipuolilasta, kun ovat oppineet ensimmäiset järkevät sanansa sanomaan vasta paljon lähempänä 1vsynttäreitään. Kaikenlaisia neropatti-kaikentietäviä lääkäreitä aina välille sattuu kohdalle, äidit ovat heidän mielestään vain välttävä paha ja lähestulkoon tietämättömiä...Ai että pistää vihaksi:)
Nyt on pakko lähteä poikia viihdyttämään,mies kun saapuu vasta iltapuolella sieltä kalareissulta...Koskahan meikäläinen pääsee " kalaan" ...
Opemamma ja Leevi 2808
Hienosti meni yö esikoisella, KIITOKSIA kaikille tsemppaajille!!! Tää toka ilta ilman pulloo siis meni ilman huutoja, mutta kukkui sängyssään kyllä vissiin lähemmäs yhtätoista..Ku vein sänkyyn, yhen kerran kysy velliä mut muistutin et pullohan oli rikki niin poika vaan nauro ja sano et " ai niin joo.." . Mut siellä jäpikkä sit leikki sängyssä, ei vissiin uni kuitenkaan tullu ilman pulloo. Ja yöllä ei heränny kertaakaan!! Eli just niinku oli tarkotuskin. :) Toivottavasti jatkossa menee yhtä hyvin..
Aava nousi ekan kerran eilen ihan ite istumaan. Tai nousi ja nousi.. :) Vääntäyty tosi hankalan näkösesti, mut istumaan pääsi. Ja meillä on kans tuo seisominen kovassa huudossa. Pittäis alvariinsa olla seisottammassa. Ja yölläki heräs yhen aikaan eikä millään enään nukkumaan. Mies sit oli sen kans alakerrassa leikkimässä jonnin aikaa. Johtuskohan noista uusista taidoista vai mistä lie, tuo yökukkuminen. Kyllä sitä jo monen vuoden katkonaisten öiden jälkeen alkais kaipaamaan ihan kokonaan nukuttuja öitä! Ja minä jo haaveilen uudesta vauvasta, eli ei ihan lähivuosina taida tarvia haaveillakkaan kokonaisista öistä.. ;)
HALLAKSELLAPAS oli outo lääkäri.. Mä aloin heti miettiin ja kuuntelen meijän likkaa, ei taija äitiä juuri sanoo.. Lähinnä kirkuu, huutaa ja mölisee... Se jäi-jäi-jäi-jäi soi korvissa yölläkin.. Sen verta isoääninen on typsy..
Ai nii joo, sellasta piti kysellä et mites se on tuon korvatulehuksen kanssa tuo kylpeminen? Kuinka kauan pittäis suojata korvat vedeltä, ja pittääkö oikeesti ylipäätään niin tehä? Meille ei lääkärit oo sanallakaan maininnu asiasta, enkä oo muistanu kysyä. Jostain on vaan jääny sellanen mielikuva et pitäis varoo tuota veden menemistä korviin. Oon siis laittanu tulpat tytön korviin, mut pitääkö vielä jatkaa kun tulehus on ohi..???
Ja ny mars pyykinpesuun...
Calathea ja Aava
Kaivaudun täältä eloisten ilmoille luovan tauon jälkeen. Oltiin viime viikonloppu Tampereella sukulaisissa ja alkuviikko sitten olikin
reissun jälkeistä tohinaa täysi enkä ehtinyt kuin lukemaan pinkat ja hirnumaan ääneen kakka- ja euroviisujutuille =) =) =)
Tekstin tuottaminen sitten jäi kun kello löi jo vaikka mitä yöllä ennenkuin ehdin koneen äärelle noita juttuja lukemaan.
PEPPER, tsemppiä edelleenkin tuohon päivähoitoasiaan. Sinulla on kyllä hyvin tuota taistelutahtoa ja päättäväisyyttä, asia varmasti järjestyy!
CALATHEA, mukava että teidän pullovieroitus etenee.
OPEMAMMA ja MINIK ja keitäs muita olikaan kun miehistä kommentoi...minä pohtinut myös tuhanteen kertaan että naiselle lätkitään roolia toisensa perään
ja oletetaan että siitä selvittäisiin ihan tosta noin vaan. No, minä en kyllä selviä. Mies on palannut silittämään paitansa itse ja osallistuu enemmän kotitöihin kuin syksyn aikana. Kummasti on helpottanut.
Se on vaan kummallista että kun isä on kotona, meno on jotenkin uhmiksellakin rauhallisempaa eikä hän kyllä taida saada ihan todellista kuvaa siitä millaista hurlumheitä täällä välillä on. Miehen kommentti onkin usein että ' eihän se mitään uhmaile' tai ' sujuuhan se syöminen ihan ok' . Epäreilua... Ajattelin jossakin vaiheessa päiväunitaisteluita hankkia Niinistön vaalikampanjasta tutun pahvifiguurin, siis tässä tapauksessa pahvi-isin tänne kotiin kun oli oikein paljon reissussa. Että laittais sen lastenhuoneen ovelle tuomaan päiväuniin ryhtiä...joopa joo.
HUHTI, kuten niin monet ovatkin jo kommentoineet, lääkäri kyllä kuulostaa olevan aika offilla. En voi ymmärtää että pitäis sanoa 8kk ikäisenä äitiä. Ei meillä ainakaan. Jotakin mämmmäää ja pärryytystä tulee mutta ei kyllä muuta. Mitäköhän sanois meidän kohdalla kun yks tytön lempijuttuja innostuneena on vinkua ja hinkua kuin bussin jarrut...
AHISTAA kun pitäis tehdä kotihoidontukianomus, on vaan jääny tämä asia. Tällä viikolla se on sinne Kelaan saatava, arrgh. Toinen juttu
on passien haku esikoiselle ja vauvalle. Tuntuu että aivan liikaa hommaa tälle kotiäidille näillä univajeilla. Jos laittaisikin miehen asialle kun
enhän mä sinne poliisilaitokselle pääse passiasioimaan ilman autoakaan...äääh.
Meillä meno on jo aikamoisen hurjaa, koko ajan pystyssä ja askeleita tapaillaan. Ostin ison rottinkisen kirjakorin olohuoneeseen ja sitä vasten seisoskelee tytteli. Ja samalla pitää sitten kirjoja kahmaloida sieltä korista ja välillä vilkuttaa ja tehdä vaikka mitä ihan kuin se huojuminen ei riittäisi. Istumaan siirtyminen on vielä hakusessa joten kun jalat väsyy siittä huojumisesta ja seisomisesta niin sitten kutsutaan ja lujaa. Toissapäivänä oli kurotellut siihen koriin niin että loppujen lopuksi tupsahti sinne pää edellä. Pudotusta ei onneksi juuri lainkaan, niin paljon on kirjoja korissa. Itse olin lastenhuoneessa jotakin järjestelemässä ja kurkkasin olohuoneeseen enkä nähnyt lasta missään. Siellä makoili korissa ihan hiljakseen tyytyväisenä sikiöasennossa. Ampaisin kerran ohitse ja ehdin jo huolestua mihin on karannut mutta korista löytyi =)
NEUVOLAMITOISTA, käytiin 8kk neukussa ja meillä painoa oli 7,5kg eli vissiin vähän köykäisemmän puoleinen. Pituus n.68cm. Sanoivat että katsotaan mitä 1,5v tarkastus sanoo eli koitetaan nyt sitten saada pituutta ja painoa aikaiseksi...Mä en tajua, meillä lapset aika minikokoisia vaikka me ollaan miehen kanssa ihan hyvän mittaisia. Ja miehen puolelta mm. siskonsa on 185cm pitkä. Nooh, kattellaan.
LÖÖPEISTÄ; voisin mäkin yhden lööpin lahjoittaa huomiseen iltikseen, nimittäin ' hurjistunut äiti imaisi huoltomiehen lehti-imuriin' . Kamaluus mikä mölytoosa!
Toisaalta, voisin kyllä kysäistä josko vois suunnatata hirmu-imurinsa suulakkeen tähän meikäläisen imetyshormonien latistamaan kuontaloon
ja nostattaa tukan oikein kunnolla pystyyn koko viikoksi. Tulis ilmava kampaus ja sitä rataa...
Ja koska muut loistoideat ovat loppu tällä hetkellä, kuittaan ja väistyn takavasuriin.
Kaikille pikku potilaille ja isommillekin paranemisia! Lillefi, onkos teidän flunssa jo selätetty?
Pepperille tsemppiä päivähoitotilanteessa.
Jamssa, miten teidän tilanne nyt on noitten allergioiden kanssa?
päivänjatkoja toivottaa,
Tuuli ja Elisa 8kk ja 2pv
kun olin kirjottanut vähän epäkorrektisti tuon ' hyvän mittaisia' siis en tarkoita sitä että yli 160cm on hyvän mittainen vaan eiköhän me kaikki olla ihan hyvänmittaisia pitkinä tai pätkinä...
tarkistelee tekstiään tuuli
pikku-ukko hampaita tekee lisää ja kirmasi sitten kanssa hereille tuossa puoli kuuden aikaan jo :S Pönttö siis normaaliakin sekaisempi täällä huushollissa just tänään. Onneksi ei ole mitään pakollisia menoja tai tekemisiä :)
Minik ja muut sisaret: Oikein kanssa odotan sitä aikaa kun tuo ukko jää pojan kanssa kotosalle - saapa nähdä kuinka suu pannaan kun minä tuun töistä ja istahdan sohvalle lukemaan hesaria.. tai siis pörrötän siinä ohimennen hiukan pojan päätä varmaan... Ihmettelen ääneen miten on lattialla villakoiria ja jääkaappi tyhjä ;P Tai että pyykkejä ei o pesty.. Eli hiukan on hampaankolossa täälläkin..
Meillä on tuolla kitisevällä nököhampaalla tänään sitte se 8 kk lasissa ;) Voi sylvi, miten aika kuluu.. Ja huomenna on se neuvola. Äiti täällä vähän jännittää paljonko jäädään 10 kilon painosta, ja mikä on venymä. Paljonkohan on yli 75 sentin..
Olipas taas oikein.. jutut nallulla, sori ;p
Mulla on kaikki viime päivien pinot lukematta, joten omaa napaa. Ensin kommentoin noista tän päivän jutuista sen verran, että mun täytyy sanoa, että meillä ainakin vauvan tulo on muuttanut huimasti myös miehen arkea. Johtunee siitä, että hän on nyt vanhempainvapaalla ja päävastuussa siis.
TAIDOT: Meillä on istuttu jo pari viikkoa ja ainakin viikon verran on jo noussut ihan mitä vaan tasoa vasten pystyyn. Saa koko ajan juosta perässä ettei satu vahinkoa.
Syy, miksi en oo päässyt pinoutumaan, eikä oo ollut fiiliksiäkään on se, että mun isä kuoli perjantai aamuna sydänkohtaukseen. Vaikka hänellä olikin sairauksia ja tavallaan oli odotettavissa, että lähtö voi tulla milloin vaan, niin suuri järkytys se on silti. Hautajaisia tässä järjestellään ja koitetaan selvitä päivästä toiseen. Tää on RANKKAA! Että semmosta kuuluu pääosin tänne.
Tsempit kaikille tassuttelijoille ja muille vierottajille.
Ikarus
Tuo Tuulin mainitsema lehti-imuri kampauksen kohottajana olisi kyllä loistojuttu täälläkin :) Vitsi, kun luoja on luonut mulle vaan ne pari hassua hiusta niin ilmaa kaivattaisiin tännekin tukan alle. Tuo edellä mainittu kapistus onkin sitten kyllä maailman hirvein keksintö, kokemusta on viime syksyltä. Yritäpä siinä nukuttaa vauvaa pihalla, kun huoltomies imuroi vaunujen vieressä. Järkyttävä ääni siitä syntyy, toivottavasti osaavat nyt olla pois sen kojeen kanssa. No, toisaalta tuon meidän lähellä olevan ison tien toisella puolella tekevät kerrostaloon uutta ulkopintaa ja siitä se vasta meteli lähteekin...ei käy kateeksi siellä asuvia ihmisiä sitten tippaakaan!
Kyllä on ollut hupaisaa lukea muidenkin juttuja miehistä. Meillä täällä mies on panikoinut jo kuukauden verran, että miten tulee pärjäämään pojan kanssa kotosalla sen 7 kuukautta, jonka aikoo olla hoitovapaalla. Tai kai ne muuten pärjäävät loistavasti, mutta tuo ruokahuolto vähän mietityttää. Raukka kyseli jo, että missä iässä sinne mäkkäriin voi mennä :) Minä juuri hänelle viikonloppuna totesin, että saa pärjätä ruokien kanssa, minä aioin syödä työpaikkaruokalassa lämmintä ja jonkun toisen tekemää ruokaa ilman mitään kiirettä ja ilman ainuttakaan tuolilta ylöshyppäämistä. Muuten mies on kyllä ihan aarre, tekee kotitöitä, siivoaa ja silittää siinä missä minäkin. Lisäksi hoitaa poikaa töiden jälkeen kiitettävästi ja välillä komentaa minut vähäksi aikaa tuulettumaan ulos, kun näkee töistä tullessaan ilmeestäni, että tänään on meenanneet taas seinät hyppiä päälle!
Mutta nyt ruuan laittoon, aurinkoista päivää kaikille!
Eloeppu
otan osaa suureen suruunne.
Eloeppu
nallu: Meilläkin on perjantaina se neuvola. Täälläkin jännätään, että josko jo lähelle kymppiä päästään. Onnea 8-kuukautiselle!
Seisomaan nouseminen on täälläkin tosi IN. On vaan aika huojuvaa puuhaa vielä ja yrittää nousta sitteriä tms kiikkuviakin esineitä pitkin ylös, että valvottavaa on täälläkin. Niin kun se laskeutuminen ei oikein vielä onnistu.
Mullakin on tänään hampaankolossa ja pahasti. Mun mielestä olisi kiva jos mies olisi kiinnostuneempi meidän kotikuulumisista. Kun mun jutut on vissiin niin tylsiä kun en täällä mitään isompia innovaatioita kehittele vaan on enemmän nämä arkiset jutut mielessä kuten vauva+kesälomansuunnittelu+kodin remppaaminen. Niin...mä olen sitten niin tylsä verrattuna noihin työkavereihin jotka käy monessa maassa kuukaudessa ja miettii noita maailman taloustilanteita yms. Että joo. Pitäisköhän jättää toi meidän ukkokin vähäksi aikaa tänne kotiin hoitovapaalle? Hyvä idea niin saisi senkin joskus maan pinnalle, vaikka tuo neiti on kyllä niin ihana että sen takia kyllä yrittää jaksaa...
Oletteko muut jo innolla suunnittelemassa mökkireissuja ja muuta kesäksi?
ikarus: Osanottoni suruun.
Pia
piti tulla nopsaan katsastmanaan tilanne täällä ja johan olin suru-uutisiakin jälleen täällä.
IKARUKSELLE minultakin valtavan suuri voimahali sekä jaksamista tuleviin päiviin!!
Niin ja TUULILLE tsemppiä kotihoidontuki-hakemuksen kanssa :). Eikö olekin jännä, miten jotkut aivan pikkuasiat voivat tuntua niin kamalan suurilta suorituksilta?? Mulla oli alkuvuodesta listalla, että pitäisi hoitaa Neelan passiasia, päivähoitohakemus, varata aika hammaslääkäriin ja pistää tuo kotihoidontukihakemus. Lykkäsin noita kaikkia ihan viime hetkiin saakka. Viimeisen homman (ja sen ikävimmän) eli hammaslääkäriajan tilaamisen hoidin vasta viime viikolla. Saamatonta touhua.
Nyt takavasemmalle ja lounaalle!
Ikarukselle osanotto ja paljon voimia! En voi edes kuvitella kuinka kamalaa teidän perheellä on. Toivottavasti saatte tukea ja apua toisiltanne!
Ja voimia, tukekaa toisianne surussa!
Tuo sun kertomasi miehestäsi olisi voinut olla mun kirjoittama! Mun miestäkään ei kyllä näytä juuri meidän arkikuviot kiinnostavan. Kun hän tulee töistä, kysyn yleensä aina miten päivä on mennyt (vaikken välttämättä olisi pätkääkään kiinnostunut hänen työasioistaan), mutta aika harvoin hän jaksaa kuunnella mun tarinoita siitä, mitä ollaan tehty leikkipuistossa, mitä ollaan leikitty, kenen kanssa olen jutellut ja mitä tms. Mulla pyörii tällä hetkellä mielessä suurin piirtein vain kesälomasuunnitelmat, tuo päivähoitoasia sekä 2-vuotistakuutyöt, jotka on just taloyhtiössämme päällä ja joista olemme rakennusyhtiön kanssa osittain riitautuneet. Miehen mielestä olen maailman tylsin tyyppi, kun jaksan vouhottaa jostain möykkyisestä pihasta, naarmuisista keittiötasoista ja muista " mitättömistä" asioista. Mun miehelle tekisi tosi hyvää viettää vaikka kuukausi yksin kahden lapsen kanssa. Voisi siinä hänenkin mielensä muuttua, kun näkisi mitä tämä arki ihan todellisuudessa on.
KESÄLOMAA mä suunnittelen kovasti ja se antaa mukavasti virtaa ankeisiin kotipäiviin. Meillä on tiedossa kuukauden kesäloma, josta vietetään kaksi viikkoa Espanjassa, viikko mökillä ja loput varmaan ihan vain kotosalla tehden pieniä kesäretkiä. Muumimaailma, Lintsi/Särkänniemi ja Puuhamaa ovat ainakin ohjelmassa.
Nyt sitten sinne lounaalle....
Ikarukselle iso voimahali ja osanotto. Mitkään sanat ei nyt varmasti lohduta muuta kuin että lapsista saa voimaa ja sitä arkipäivän iloa onneksi. Koittakaa kestää!
Meillä alkaa toivottavasti tauti helpottamaan - poitsu nukkui kellon ympäri yhdellä herätyksellä. Saatiin kaikki ottaa univelkaa takaisin. Olipa ihana herätä levänneenä. Meillä on esikoisen kanssa menossa tarramotivointi itsenukahtamiseen - monina iltoina kun on mennyt tuntikin, että on pitänyt istua sängyn vieressä ja nyt yritetään opetella siihen että äiti ja isä voi olla viereisessä huoneessa sillä aikaa kun nukahdetaan (sen tunnin aikana on keksitty jos ja ties mitä viivytyksiä). Meillä nukahdettiin 2,5v itse, mutta sitten uhmaiän kiukuissa annettiin periksi ja alettiin istumaan siellä huoneessa. Ei se minua haittaa jos siihen menee vartti tms. mutta tunti illasta on tosi pitkä aika kun pitäs hommiakin usein tehdä. Tarrasysteemi on otettu innolla vastaan ja on nyt kahtena iltana nukahtanut itsekseen ovi auki ja yölamppu päällä iltasadun jälkeen niin että me ollaan viereisessä huoneessa. On todella ylpee siitä! En ollu ihan varma tästä, mutta nyt tuntuu että olikin hyvä juttu. Nukahtaminen on tapahtunut tosi nopeasti mikä on varmasti hänellekin kiva juttu ettei ehdi tuskastua siihen yrittämiseen.
Meillä on poitsu oppinut vilkuttamaan ja sanomaan nam nam siskoa matkien;)
Tulipas omanapaista, piti kommentoida mutta nyt kuuluu nälkähuuto niin palailen jossain vaiheessa!
Papuna
otan osaa suruunne. Lämpimiä halauksia ja ajatuksia myös täältä.
oinasmamma
Ensiksikin Ikarukselle lämmin osanotto ja voimia raskaaseen aikaan!
Vai pitäisi 8 kuukautisena jo osata puhua. Onneksi meillä on lääkäri-neuvola vasta parin viikon päästä, joten ehditään muutama sana treenaamaan ;) Meillä ei istuta, kontata tahi seisota. No ryömitään sentäs. Ja erityisen mukava on tutkia pistorasioita ja äidin viherkasveja.
Kiva kuulla, että Pupen työt ovat lähteneet hyvin käyntiin. Kohta pääsetkin todistuksia kirjoittelemaan.
Täällä myös yksi, jolla pienetkin " virallisemmat" hommat ovat tulleet sangen vastenmielisiksi hoitaa. Kelan paperit sain sentäs eilen postiin, mutta verotoimistoon soittaminen odottaa vielä inspiraatiota. Onneksi päivähoitoasiat eivät ole vielä ajankohtaisia, sillä meikäläinenkin niistä aikanaan varmasti repii stressin jos toisenkin. Toivottavasti Pepperin perheen hoitojutut järjestyvät toivotulla tavalla.
Jokos mammoilla on simapannut porisemassa vappua varten? Me ollaan perinteisesti tarjottu jossain vaihetta vappua ystäville omatekoiset munkit ja simat, joten pitäisi ruveta suunnittelemaan, milloin ryhtyy siman tekoon. Nyt kuitenkin silityshommiin.
Päivän jatkoja!
Töppönen
hiiiirveesti voimahaleja,tiiän tasan tarkkaan miltä tuntuu! mun isän kuolemasta tulee enskuun 20pvä 1.v
joka ikinen päivä ikävöin isää!!!
sitten neukku kuulumiset: iida 10.145kg ja 70cm ja pipo 46cm eli ei tosiaankaan miinukselle olla tiputtu :D mut nyt iida on nukkunut huonosti joten seuraamaan sen touhuja..
joo meil ei kakka haise mut muuten työtä riittää ;)
kohta esikoista viemään (onneks auto käytös :D ) ja sitten kotiin jos iidukka nukkuu vähäsen ja sitten kybäks neukkulaan..tuun sitten kertoo joko meillä aletaan laihtumaan vai vieläkö jyrätään +20 käyrillä :D
mut nyt heipat vaan..