Lue keskustelun säännöt.
Apua! Miten vierottaa talttahammas rinnasta?
18.07.2006 |
Meillä neiti 6,5kk, omistaa 2 hammasta alhaalla ja nyt jo yhden taltan ylhäällä. Kun alhaalle tuli hampaat niin puri muutaman kerran tosi kovasti. Ja siitä lähtien on yritetty tuttipulloa tyrkyttää. Huonolla menestyksellä. Nyt muutaman kerran hieman juonnut pullosta jossa juomanokka. Mietinkin että kannattaako enää tuttia tarjotakaan, vaan opettaa suoraan nokasta juomaan? Toisaalta tuntuu kun juo vielä yöllä, että tutista olisi helpompi syöttää. Osaako kukaan neuvoa!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ellen nyt ihan väärin muista, hammaslääkärit suosittelevat, että puolivuotiaana siirryttäisiin nokkamukiin. Näin minulle neuvottiin myös neuvolassa esikoisen kohdalla.
Esikoista imetin 9 kk. Kun hän nelikuisena aloitti kiinteät annoin vettä nokkamukista, jonka jälkeen meille ei enää tuttipullosta annettu edes korviketta, kun siirtyi sitten lopulta siihen. Samaan tapaan olen toiminut nyt kuopuksenkin (8 kk) kanssa, mutta jos olen ollut yön yli poissa, olen pakannut hoitokassiin varmuuden vuoksi tutit mukaan. Niitä on toistaiseksi käytetty hoitotilanteissa, sillä syö tuttipullosta kuitenkin paljon paremmin ja enemmän väsyneenäkin. Mielestäni voit hyvin käyttää tuttipulloa vielä yösyötöillä.
Meillä ei ole vielä kuopuksella hampaita, mutta puree silti tosi kipeästi. Lisäksi ei malta päivisin rauhoittua rinnalle ollenkaan. Olenkin ajatellut lopettaa imetyksen ihan muutaman viikon sisään ja siirrymme korvikkeeseen ja nokkamukiin. Jos juominen menee pelkäksi hörppäilyksi, saatan ottaa tutit käyttöön vuoden vanhaksi asti. Sen jälkeen tuttipullon käyttöön ei mielestäni ole perusteluita, kun lapsi siirtyy jo muutenkin normaaliruokaan. Itse olen monesti ihmetellyt parivuotiaita, jotka juovat ison tuttipullollisen maitoa iltaisin...
Mikäli et ole vielä ostanut pulloja/mukeja, suosittelen lämpimästi Aventin taikamukia. Heidän tuttipullonsa ovat myös mielestäni huippuhyviä varsinkin, jos lapsi on tottunut pääsääntöisesti imetykseen. Hiukan vanhempana meillä poika siirtyi käyttämään Tupperwaren nokkamukia. Vaikka en ko. valmistajan innokas kannattaja olekaan, ne ovat olleet myös käytössä loistavat!