Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***JOULUISTEN KESKIVIIKKO***

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan aamusta koneella ja ootellaan keittiön kuivaajaa, kun tiskikone vuoti lattialle...Ihan kiva, mutta onneksi emme olleet kerenneet remontoida keittiötä vielä ja toisaalta nyt tulee keittiö laitettua ekaks, joka ei ole yhtään huono juttu;-)

Että ihminen voi olla tyhmä, olimme viikonloppuna laivalla ja järkeilimme siskojeni kanssa että mäti yms herkut laivan seisovasta menee pakkasen kautta ja listeria kuolee, jolloin sitten söin mätiä. Kotona sitten mutkien kautta tajusin totuuden, pakkanen ei tapa listeriaa! Kiva tässä nyt odotella mitä tapahtuu :-(

Alkuun olin melko hämmentynyt raskaudestani, mutta nyt tuntuu jo tosi kivalle, että saisi pienen joulutontun..Toivotaan että kohtalo puuttui vain peliin ja laittoi asiat mielessäni tärkeysjärjestykseen.

Oma ).( täällä on puhuttu vatsan pullahduksesta esille, liityn kerhoon... Tosi outoa on, että näin ajoissa..Toki raskaus on minulle jo niin mones, ja edellisestä raskaudesta vuosi aikaa, että kengurupussi oli niinku jo valmiina, mutta silti, ei ole kyllä yhtään kivaa jos ihmiset alkavat tässä vaiheessa jo arvailemaan.. Onneksi lähimmät sukulaiset tietää, niin ei tarvitse yrittää piilotella niiltä.

Olo on melkoisen hyvä, huimaa noustessa ja väsyttää ja paleltaa, siinä se. Ei ole nälkä, ei tee mitään mieli, ei ole huono olo ei mitään. <hyvä niin, tietysti, en tarkkaan muista edellisiä raskauksia, mutta oireet on ollut aina lieviä. Loppuajasta sitten kärvistelen närästyksen ja valtavan mahan kanssa hyvä jos liikkumaan pääsee.

ponnari + itu 6+2

Vierailija
2/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas pitkästä aikaa! Luen kyllä pinoa joka päivä, mutta en ole nyt kirjoitellut, kun omaan napaan ei mitään erityistä kuulu, turvottaa kyllä minuakin. Ultraan on aikaa vielä viikko ja yksi päivä, sitä tässä odotellaan kuin kuuta nousevaa. Väsy on koko ajan eikä asiaa auta, että esikko päätti herätä neljältä ja kitistä viiteen saakka, sitten peräti kuuteen asti sai nukkua. Pian lähdetään ulkoilemaan, josko tuo nukahtaisi rattaisiin.

Äitiyspakkauksesta kyseltiin. Tällä hetkellä luulen ottavani sen, en oikein pitänyt tuon 2005-pakkauksen kuoseista ja lahjoitin suurimman osan eteenpäin sitä mukaa kun jäivät pieniksi. Muutenkaan meillä ei juuri ole 56 tai 62 kokoisia vaatteita, kun olivat lainassa kummipojalta. Oletteko muut ostaneet jo vauvanvaatteita? Minä ostin Tutan luonnonvalkoisen, hiirikuvioisen bodyn ja potkarit, olivat niin ihanan pieniä, ettei voinut vastustaa... Aika lailla muuten ovat kaikki vauvanvaatteet selkeästi tytölle tai pojalle suunnattuja, neutraaleja värejä ei paljon ole.

Esikko putosi eilen meidän alimmalta ulkoportaalta ja otsaan tuli " asfaltti-ihottumaa" , mitään en ehtinyt tehdä, vaikka olin ihan vieressä. Heti tuli sellainen tunne, että olen huono äiti, ja miten ihmeessä pärjään kahden kanssa, kun yhtäkään ei ehdi aina vahtia tarpeeksi... Itku on herkässä ja kaikki vastoinkäymiset tuntuvat vuoren kokoisilta, taitavat nuo hormoonit hyrrätä ylikierroksilla.

Pirteää päivää kaikille, nyt me lähdetään sinne ulos.

Minttuli 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että muillakin pömpöttää ja pahasti jo tässä vaiheessa. Varmaankin edelliset raskaudet ovat kyllä syyllisiä näin alkuvaiheen pullistumiseen

Karkkilakko on pitäny tosi hyvin, kohta tulee viikko täyteen:) Tosin muuta hyvää on jonkinverran tullu syötyä, mutta se on jo paljo se, koska yleensä syön karkkia ja muutahyvää

Gaiolen kuulumisia odottelen, onhan kaikki hyvin?

P-M +3

Vierailija
4/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pömppis on täälläkin. Kävin eilen lueskelemassa jenkkilän raskaussivustoja (voin laittaa linkin kun pääsen kotiin), jossa on tosi hyvät viikko-viikolta sepostukset ja siellä sanottiin, että toisesssa jne. raskauksissa maha tulee toisilla jo kahdeksannella viikolla näkyviin, koska vatsalihakset eivät ole enää niin tiukka paketti kuin ekassa... Mulla ei ainakaan ole. Six packin tilalla on reppu :( Onneksi se täyttyy taas :)

Gaiole: tulethan kertomaan kuulumisia.

Hyvää keskiviikkoa kaikille!

iksu 6+2

Vierailija
5/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys taitaa olla tämän tädin ainoa oire närästyksen lisäksi... mutta se väsymys onkin sitten IHAN KAMALAA. mitään ei tunnu saavan aikaiseksi...

mitään vauvajuttuja en ole ostanut, enkä varmaan osta kuin vasta joskus n. 20 rv:n jälkeen. sen verran ovat kolahtaneet noi keskenmenot, kun ekalle ostettiin mm. häämatkalta juttuja ja sitten se poistui meidän luota. :(

ei pysty enää toista kertaa ahistumaan niin paljoa, vaikka mieli tekisi shoppailla vaikka mitä...

Vierailija
6/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole: kerroit että oulun kiekko naytti samoja viikkoja+päiviä kahtena peräkkäisenä päivänä, muistithan vaihtaa kierron pituuden jos ei ole se 28pv mietin vain et jos kävikin ihan inhimillinen unohdus ja ensimmäiseen laskuun vaihdoit, ja toiseen unohdit :)

ON: väsymystä ja siitä johtuvaa saamattomuutta, tuntuu et mitään ei saa aikaseksi. mahaa nippailee, eilen tosin ei, mutta johan taas.

Jano, yöllä 2krt. vessaan ja nyt niin kauan odoteetu pahoinvointi on laskeutunut tähän huusholliin, parina päivänä ollu huonovointisuutta ja tänä aamuna sain juosta vessaan yökkimään mut tyhjä maha ni mitään ei tullu.

Ärsyttävin oire lienee se että tajuton nälkä, mutta ajatuskin jääkaapin sisällöstä saa voimaan pahoin, mitään ei yksinketasesti tee mieli.

Juu eilistä dokumenttia en katsonu, ihan siitä syystä että liekö koskaan olen ollut näin vainoharhainen mistään joten tunrhaan aiheutan lisä stressiä :D

Jabbadai ja pikkuinen 7+0

Vierailija
7/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole, kiitti tsempistä! Ja tulehan kertomaan omat kuulumisesi. Toivottavasti kaikki on ok. Mulla tuli esikoisen kanssa 4 päivää verta alkuraskaudessa. Kolmannen kanssa tuli rv 7+? verta parina päivänä ja tämän nelosen kanssa tuli myös verta, itseasiassa luulin että menkat alkoi ja unohdin koko " pelon" että olenkaan raskaana. Kaksi päivää tuli verta rv 4+jotain, kunnes se loppui. Sitten tein vielä negatiivisen testin ja kovasti ihmettelin mitä oikein elimistölleni tapahtuu. Vasta kun menkat oli 6 päivää myöhässä sain positiivisen testin. No se nyt ei liittynyt tohon verijuttuun mitenkään ;). Mutta siis on aika yleistä että verta tulee.

Aika jännää sinänsä että miksi tein posittiivsen testin noin myöhään, meinaan tiedän tasan milloin tämä vauveli on alkunsa voinut saada! Ja siitä yöstä oli positiiviseen testiin liki 3 viikkoa!!? Eli kaiken järjen mukaan tämä on sitten tyttö, eikös? ;)) Eikös tyttö tule silloin kun siittiöt ovat valmiiksi jo odottamassa? Eli siittiöiden on täytynyt odottaa liki 4 päivää mun laskujen mukaan ja poikasiittiöt kuolevat vuorokaudessa. Noh, sama se, molempia sukupuolia on jo joten ei tosiaan mitään väliä. Vaikka meidän tyttö, ekaluokkalainen, kovasti toivoi nimenomaan siskoa kun tuo nuorimmainen, poika, syntyi. Olis sitten 2 kpl kumpaakin sukupuolta!

Äitiyspakkauksen varmaan otan taas, olen ottanut jokaiselle sen ja vaikka mulla on viimevuotinen pakkauskin luulen että otan silti uuden. Eikös se rahallinen korvaus ole kuitenkin aika pieni suhteessa pakkauksen sisältöön? Ja tuosta viime vuoden pakkauksen toppapuvusta, kevytvanupuvusta ja töppösistä on jo lähtenyt langat " kerimään" siis on ihan purkautunut osittain nuo vaatteet. Ja toppatöppösissä on ihan reiät!! Ei kovin hyvää laatua taida enää olla nuo. Ja kovin on pojan värinen pakkaus jos nyt tyttö sattuisi tulemaan ;).

Meillä on keskimmäinen ja nuorimmainen olleet kipeinä koko viikon, kuumetta ja yrjötautia joten siksikin oma mieli aika maassa, että näitäkö vielä lisää -tyyliin.

Tänään muuten alkoi kunnon yrjötys, heräsin ekan kerran siihen että nyt lentää yrjö, ei sentään ole tullut mitään mutta olo on aika yök ollut tämän aamun, ja tuon pikkuveijarin 10kk ripuleita pestessä ei olo juuri kohennut!

Niin ja farkut puristi täälläkin, eilen sen huomasin, oikein sattui mahaan kun farkuissa kauppaan lähdin.

Aurinkoisempaa päivää kaikille!

t. mariadee ja tonttu 6+2

Vierailija
8/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iksu07: Meillä on, vielä ainakin, sama L.A.

Sikkaralla: Mä olen kanssa vielä varovainen, enkä aijo ostaa vauvalle mitään. Ostan alesta heinä- elokuussa vasta. Toivottavasti tarvitsisin mammavaatteitakin vasta silloin...

Ponnari: On se kuitenkin vain pieni se riski saada listeria. Täällä Espanjassa asiaan suhtaudutaan maltimmisemmin, pitää vain tarkkailla ruoan tuoreutta ja säilytystä enemmin. Ole huoleti!

Gaiole: Mulla sama juttu! 5. viikolla tuli 3 päivää tyhrua paperiin ja nyt sunnuntain jälkeen (piiiitkä ajomatka) tuli maanantaina ihan kunnon tippa paperiin. Vähän huolestuttaa... Mutta ei auta kuin odottaa, tänään menen varaamaan ekan neuvola -ajan ihan normaalisti. Mulla on epämiellyttävää painontunnetta kohdunsuulla, tuntuu kuin se avautuisi... No, kohta me kärvistellään yliaikaisina, kun ei vieläkään synny ;)

ON:Tosiaan tuota tuhrua on tullut ja jotenkin olen epäilevä tämän raskauden suhteen, voihan se jouhtua siitäkin, että tämä tuli yllärinä mutta... Kohtu tuntuu niin painavalta, en muista aikaisemmista ihan tällaista. Kellekkään ei olla uskallettu vielä kertoa, vaikka edellisistä kerrottiin näillä viikoilla. Nyt haluaisin odottaa ultraa tai ainakin sydänääniä.

Onko kellään kotidoppleria? Täällä sellainen olisi maksaisi vain 39,90. Mutta mitenkä oli sen turvallisuus???

Dosijas ja 6+2

Vierailija
9/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli pariin otteeseen ruskehtavaa tuhruverta viime viikolla (rv 6 ja jotain). Ensimmäisellä kerralla tuli parin tunnin ajan aina vessassa käydessä, mutta ei nyt kovinkaan paljoa kerralla eikä tullut pöksyihin asti. Pari päivää myöhemmin tuli kerran paperiin, eikä sen jälkeen mitään.

Joku kyseli voiko keskenmenoa estää? Tuli mieleen, että olen jostain lukenut (täältä tai muualta, en valitettavasti muista mistä), että foolihapon syöminen auttaisi jonkun verran. Muistelisin, että sen jutun mukaan osa keskenmenoista johtuu juuri foolihapon puutteesta, että ei kai se muihin syihin auta. Mutta on sitä joka tapauksessa hyvä syödä varmuuden vuoksi.

Enemmistöstä poiketen, minä taidan äitiyspakkauksen ottaa :) Meille tämä vauva on ensimmäinen, ja olisi ihan kiva saada jonkun verran vaatteita ilman vaivaa.

Muutaman vaatekappaleen olen jo ostanut.. :) Lupasin itselleni, että saan jokaisen uuden viikon kunniaksi ostaa vauvalle jonkun jutun (etten osta jo kaikkea valmiiksi, kun kuitenkin olen vielä niin alussa). Herkkinä hetkinä on sitten jotain, mitä hypistellä ja jotenkin pysyn paremmin positiivisella mielellä. Ja tuntuu vähän todellisemmalta ajatus vauvasta, nyt vaan on tuntuu siltä, että on kaiken maailman kipuja ja oloja ja ihme syömissääntöjä :P Kai se muuttuu sitten pikkuhiljaa todellisemmaksi.

rv 7+4

Vierailija
10/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten ensimmäinen neuvola, ja niitä perusjuttuja käytiin läpi. Yksi jäi vaan mietityttämään. tuorejuusto kiellettiin (tai vältettävä), tarkoittaen nuita creme bonjouria ja hovia tms. Mutta mitenkäs jos se on pastöroidusta maidosta tehty, niin eikös se silloin sovi... tekee niin vietävästi mieli voileipäkakkua, ja ajattelin sellaisen vapuksi tehdä, ja nyt ne nlantädit veivät senkin ilon =)

Seuraava aika on vasta kuukauden päästä, tai itse asiassa vähän reilu kuukauden, kun välissä on ultra, aika vaan tuntuu hirmu pitkältä...

Vointi on ollut yllättävän hyvä, olen jopa epäillyt että onkohan kaikki hyvin, kun pahoinvointi on ollut tosi vähäistä ja rintojenkin arkuus on vähentynyt... Tosin väsymys on lisääntynyt, mutta siitähän selviää nukkumalla =D

Ei muuta kuin hyvää keskiviikkopäivän jatkoa kaikille, ja anteeksi omanapaisuuteni

Heiluri 7+6

Vierailija
11/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiluri, itse olen ainakin syönyt Hovi-juustoa joka raskaudessa. Meidän neuvolassa kehotettiin välttämään vain " epämääräisiä" , ulkomaisia tuorejuustoja, mutta Valion tuotteiden pitäisi olla aika turvallisia. Vainoharhaisena olen kyllä pitänyt aika vähäisenä niidenkin käytön, koska voihan noissakin listeriariskiä olla, vaikkakin pienenpieni.

Eniten listeriaa on muuten viimeaikoina löytynyt ulkomaisista pakastemarjoista, joten kannattaa kuumentaa huolella ennen käyttöä!

Meillä kuopus on taas kerran räkätaudissa ja valvottaa öisin. Kuulosti siis hyvin tutulta tunteelta tuo jonkun huokaisu, että " vielä lisääkin näitä" . Itse tarvitsisi oikein erityisen paljon unta ja sitten toinen herää yskimään yöllä tunnin välein ja vaatii rauhoittelua nukahtaakseen uudelleen.

Maha on minullakin kasvanut selvästi. Matalavyötäröiset farkut vielä menevät, mutta nekin alkavat iltapäivästä puristaa. Mutta on ihan mukava ajatus vetää tutut mammavetimet taas päälle. Eivät ne kerinneet sitten olla kaapissa vuottakaan...

Hyvää päivänjatkoa kaikille

Nemorosa rv 8+6

Vierailija
12/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikko päiväunilla ja mamma säntää nettiin ja kotityöt saa jäädä...

Ponnari: Toivotaan, että hygienia laivalla on vimpan päälle ja vältyt listerialta. Itsekin olin eilen ihan muissa maailmoissa, kun laitoin makaronilaatikkoa ja siihen ripauttelin aurajuustoa mukaan. Tulin siinä suolaisen himossani napsineeksi aika siivut ennenkuin hokasin vaaran...

Heiluri: mun mielestä juurikin pastöroimattomasta maidosta tehdyt juustot on kiellettyjä, koska eikös se listeria nimenomaan siinä pastöroinnissa kuole.

Doshijas: en ole nähnyt kotidopleria missään näillä leveyksillä myynnissä. Enpä ole tullut kyllä etsineeksikään, kun ei ole tullut edes mieleen. Mulla on kaksiosainen ja taaksepäin kallistunut kohtu, josta syystä sydänäänet kuuluu vasta tosi myöhään, esikolla vasta rv15+3 neuvolakäynnillä => siksikin haluaisin sinne ultraan kovasti hetimmiten

Nunia: kyllä se aika epätodelliselta itsestäkin tuntuu. Vauvan tulo muuttuu paaallljjjooon todellisemmaksi, kun näkee sen ultrakuvan ja siellä sen pienen sydämen sykkeen =)

ON: olin eilen ihan syövyksissä illalla ja vielä aamullakin oli kammo olo. Tänään oon onneksi saanut vältettyä salmiakit - noh pari pientä nappasin jälkiruuaksi =X Muuten meno jatkuu samaan malliin ja odotan kuin kuuta nousevaa ens keskiviikkoa ja sitä neuvolaa...

Hauskaa päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
13/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän asti olen vain lukenut viestejänne taustalla. Paljon onkin jouluvauvoja tiedossa!!!

Plussa testin tein pääsiäisen aikoihin. Meillä odotellaan neljättä ja LA näillä näkymin olis 19.12.

Täällä alkoi viikonloppuna pahoinvointi ja väsymys lisääntymään tosi paljon. Koko ajan pitäisi syödä, ettei vaan pääse vatsa liian tyhjäksi, jolloin olo huononee nopeasti. Iso ongelma on siinä, ettei mikään oikein maistu ja tosi monet hajut ja maut ällöttävät. Vielä en ole oksentanut, kerran yökkäilin jo pöntön päällä, mutta eipä mitään tullut kuiteskaan.

Onko kenelläkään kokemusta Multitabsin Raskaus inkivääristä??Auttaiskohan se tosiaan pahaan oloon ja mitenköhän nopeasti??

Listeriasta olikin puhetta ja täytyypä sanoa, että on se Listeria hysteria iskenyt tännekin päin, meninpä sitten minäkin syömään mätiä viikonloppuna : (

Onnelllista odotusta kaikille!

Liin@Lotta@ rv6+1

Vierailija
14/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei edes ajatusta sille antanut, mä vaan aina innostun nopeasti jostain. Sellainen kotiultralaite olis ihana, jos semmoinen olisi turvallinen. Näin malttamattomana voisi aina kurkistaa kohdu asukasta :) No, ehkä sellainen turvallinen vielä joskus keksitään, voidaan mummoina katsella tulevia lapsen lapsia.

Onko teille jotka odotatte pikkusisarusta, ollut raskauksissa samat mieliteot? Joku tietty juttu? Mä olen kaikissa halunnut kaikkea suolasta ja hapanta. Eikö tyttöjä odottaessa olisi pitänyt tehdä mieli makeaa ;)

Vierailija
15/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on niin sairaan paha olo koko ajan, en oikein kykene edes tietokoneella istumaan. Töitten jälkeenkin on niin väsy että nukhadan itse sänkyyn samalla kun esikoisen laitan kahdeksalta nukkumaan. Töissä jaksaminen on tosi vaikeaa kun on niin huono olo koko ajan, aluksi se oli vain iltaisin, mutta nyt se on 24h.

Maha on täälläkin valtaisa viikkoihin nähden, just alkoi rv 9 ja maha on mieletön. Töissä jo ihmiset vilkuilee mahaa, ihme ettei kukaan ole vielä mitään kysellyt, koska ihan selkeä raskauspömppis se siellä on. Kohta on pakko ostaa mammahousuja kun työhousut menee just ja just kiinni ja ahdistavat istuessa ja kyykistellessä, seisoessa ne sentään vielä menettelee. Ei nyt vielä haluaisi ihmisille kertoa uutisia kun ei olla vielä edes neuvolaan päästy.

Vauvajuttuja olen ostellut kirppikseltä jotain halpaa ja hyväkuntoista. Kaupasta ostan varmaan alesta jotain unisex juttua. Mutta aika paljon on tietty esikoisen jäljiltä vaatteita jäljellä, tosin osan olen kyllä myynyt pois kun en tiennyt tuleeko meille koskaan enempää lapsia.

Milloin teillä on muuten eka neuvola? Mulla menee viikolle 10+, aika myöhään kun eikös kohta pidä mennä sitten taas np-ultraan. Vielä yli viikko odotettava tuohon neuvolaan niin saa sitten kuulla ne sydänäänet (toivottavasti). Vielä kun ei ole mitään varmistusta asiasta.

Niin ja tervetuloa kaikille uusille!

Peppipiina rv 9

Vierailija
16/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihteeks harmaata... Pikaviisitillä poikkeen...

Omassa olotilassa ei muutoksia, järkyttävä palelu jatkuu.... Malttamattomana ootan ultraa, tulis varmuus tähän juttuun :)

Kiva et on muitakin jolla sama LA, ei taida olla mullakaan ennen ollu " kohtalotovereita" !

terkuin niad 5+0

Vierailija
17/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielitekoihin sen verran, että ekassa raskaudessa josta syntyi poika himoitsin rasvaista ruokaa (pitsat, hampurilaiset jne) sekä suklaata (lähinnä geisha). Salmiakki maistuu aina. Joulutorttuja tais mennä välillä pellillinen. Hedelmät ei kiinnostanut. Tällä syömisellä sitä saikin sitten ittensä aika tuhtiin kuntoon.

Nyt himoitsen greippiä ja päärynää. Mutta niiden lisäksi myös salmiakkihimo on säilynyt. Sulkaasta himoitsen vain sellaisia missä on minttua sisällä! Eli maraboun minttusuklaanapit ja after eight maistuu ihanille!

Mitkä hajut on sellaiset mistä teille tulee pahimmat ällötykset? Mulla on ihan samat kuin ekassakin raskaudessa:

1. kahvi (piti sitten senkin juominen lopettaa)

2. miehen partavesi (joka on minun ostamaa ja oikeesti tosi hyvätuoksuista)

taas peppipiina rv 9

Vierailija
18/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuin sainkin lapsilleni naamiaisasut valmiksi ja nuoremman puku valittiin parhaaks..ja toinenkin tuli kakkoseks =) Tuo kuopus oli keiju ja hurmas extraa ihan varmana puoleen selkään ulottuvilla luonnonkiharoillaan jotka oli nipsujen kanssa sykeröllä päässä ja kukkapanta lisänä. Vanhempi olikin sitten kukka..voin kertoa että oli vaikea keksiä miten toteuttaa ;)

Mutta se asian vierestä..mutta näköjään näinkin väsyneenä ja pahoinvoivana voi saada itestään kumminkin pakon eessä jotain irtikin ;)

Nuo kotidoplerit yms. on siinä mielessä aika huono vaihtoehto minusta että mitä sitten jos kuunteletkin sydänääniä väärin yms ja tuleekin iso paniikki että nyt ei kuulosta oikeelta jne...Tai jos sattuukin olemaan huonossa paikassa ja et löydä niitä ollenkaan!!?? Vähän väliä kyllä näilläkin sivuilla löytyy linkkiä mistä noita saa tilata..

Viikon päästä on toka neuvola..saa nähdä kokeileeko saada sydänääniä kuuluviin..muissa on kuulunu 10+ viikoilla ja sillon maanantaina on 9+5..et kattellaan. Pitää varmaan psyykata ittensä ettei pety jos ei ees yritä kuunnella!

Mulla on kanssa kaamee onkelma housujen kanssa! Omat vanhat on ihan hirveetä tuskaa pitää ja vanhat äipät on lainassa Norjassa jotka tosin toivottavasti parin viikon sisällä olisivat täällä!! Ja vaikka yhdet housut jo ostinkin niin pähkäilen vielä että vienkö takasin kun ei oikeen kunnolla tunnu istuvan jalkaan =/

Pahaolo tuntuu menevän joka toinen päivä sykleissä..no kiva et välillä saa hengähtää hetken!! Palelee edelleen..hrrr!!

Ruoka maistuu ja ei maistu..välillä ruoka on tooosi hyvää ja toisella hetkellä kaikki meinaa tulla ylös mtä yrittää suuhunsa tunkea =X Pari kolme viikoa ni jos sit helppais!!??

rv9+0

Vierailija
19/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joku nettilaiskuus iskenyt. On niiin väsy ja ei olevinaan kerkeä konetta avata. Jos nyt jaksais pienen pätkän kirjotella. Sannuska, osuit oikeaan. Tuttuja taidetaan olla:) Ihan kiva lueskella täälläkin kuulumisia.

Katsoin myös sen 4d-n eilen :( että pitikin mennä katsomaan!! Teki niin pahaa se " loinen" joka oli ihan oikeasti toinen vauva (tai pelkkä pää kylläkin). Mutta että se itki! ja osasi imeä!! huh huh. ja sitten saikin tosi hyvin unen päästä kiinni...

Joillain muillakin on ollut mahan vihlomista tai " viiltämistä" . Eilen aamulla kun heräsin, ja olin vielä makuulla niin aivastin tosi kovaa ja aika kova vihlasu tuntu vas. alavatsalla. Tuntui siltä kun olis revenny jotain. Mutta ei se sen jälkeen ole ollut yhtään kipeä.oli varmaan vaan jotain ihan vaaratonta. Toiv.

Äitiyspakkauksesta oli galluppia. Itse en aio varmaan ottaa, koska esikon jäljiltä kaikki on niin hyvässä kunnossa. Ajattelin ehkä panostaa tällä kertaa kestovaippailuun ja ostaa sillä rahalla sitten vaikka niitä.

Muuten olen jo malttamattomana kirpparilta ostanut jo parit retrofroteet kun on sattunut löytymään.

Kysymys kaikille niille joilla on lapsi/lapsia ennestään. Meinaatteko hankkia tuplarattaita ja jos, niin minkäikäinen on esikoinen silloin kun toinen saapuu??

Oon ite jo nyt miettinyt asiaa. Meillä on kyllä sellainen seisomalauta varastossa joka on saatu tutuilta kaupanpäällisenä kun ostettiin heiltä aikanaan esikolle vaunut. Mutta mieli tekisi tuplia. ikää meidän tytöllä on 2v9kk kun vauva syntyy. että matkat puistoon ja kauppaan kyllä jaksaisi jo kävellä tai seistä laudalla, mutta sitten kaiken maailman reissuja ja puuhamaita varten olisi kiva olla vaikka ihan matkaversiot, jotkut halvat ja kevyet.

ON: kuvotus senkun vaan jatkuu. Välilä tuntuu et helpottaa mutta sit aina seuraava päivä tuntuu olevan pahempi. Ehkä ihan pikkasen pidemmän aikaa pystyy olemaan syömättä. Lämmin ruoka tökkii ja näkkäri se on poikaa!! Ja makea on alkanut maistumaan täydellä mahalla. Vaikka vielä viikko sit kaikki makee ällötti.

Hassua miten samanlaiset oireet on nyt kun esikoisestakin. Alkuun jaffaa ja kaikkea suolaista. Paitsi pizzaa, hampparia ym.roskaruokaa.

Nyt sit on alkaa varmaan makean vuoro. Ja mahakin pömpöttää ihan samalla tavalla, tuntuu että puolet on tossa edessä ja puolet kyljissä. Näkyy varmaan jo nyt takaapäin ;) Oikeesti ihan mahdotonta iltaisin varsinkin . Taitaa tulla toinen tyttö...

Ja voi että kun harmittaa. Mulla piti olla tänään eka neuvola, mutta aamulla täti soitti ja perui. Oli tullu jotain kotikäyntejä.. plääh.

Että ensi perjantaihin joutuu odottelemaan.

Tulihan tätä tarinaa taas, katotaan jaksaisko sitä vähän ahkerammin tänne kirjoitella..

Vointeja kaikille kanssasisarille!!

T.kiikkis ja pellervoinen rv 8+4

Vierailija
20/33 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doshijas: Niin meillä tosiaan on sama LA :) Voi kun olisi sama asuinpaikkakin. Tänään täällä on niin harmaata ja kylmää. Onneksi olemme matkaamassa sinne espanjaan kesällä kahdeksi viikoksi :)

Tässä kiinnostava linkki, jos haluttaa käydä lukemassa raskausviikoista:

http://www.pregnancyguideonline.com/

Himoista sen verran, että esikosta söin jäisiä mansikoita koko pakkasen tyhjäksi.

Nyt olen mättänyt hirveesti karkkia.

Iksu 6+2