Miesystävä jauhaa koko ajan nuoruuden naispuolisesta kaveristaan
Ei asuta yhdessä, mutta tapaillaan. Miehellä on jostain 90-luvun lopusta asti kiinteä nuoruuden kaveriporukka, johon kuuluu ainakin yksi nainen, jonka kanssa tapailevat myös kahdestaan. Nainen on perheellinen. Olen todella ärsyyntynyt miehen tavasta puhua jatkuvasti tästä naisesta, tulee mieleen, että onkohan jotenkin ihastunut tähän. Olin itse puhunu juuri aiemmin eräästä minulle sattuneesta asiasta, joka harmitti, eikä mies juuri kommentoinut, mutta annas olla kun tälle naiselle oli tapahtunut hieman vastaava kuin minulle, niin jopas miehessä löytyi niin paljon empatiaa, että minullekin tätä naisen tapausta on jo moneen kertaan maininnut. Muutenkin ärsyttää se, että mies on niin kiinni teiniajan kavereissaan ja hengailee näiden kanssa mieluummin kuin tapaa mua. Mitä tehdä? Jättää se sika? Mies on muuten ihana, kiltti, ei mikään naisten naurattaja.
Kommentit (27)
Olisiko yhtä epäilyttävää jos joku nainen puhuisi miehelleen miespuolisesta ystävästään`?
Minulla on kokemusta ap:n tilanteesta tuosta miehen näkökulmasta. Olimme seurustelleet vuoden, kun yhtäkkiä naispuolisesta kaveristani tuli iso ongelma. Ennen sitä ei ollut mitään ongelmaa. Tilanteen eskaloituminen johti siihen, että välit kaveriini katkesivat ja hänen "haamunsa" jäi kuitenkin vaikuttamaan suhteeseemme mustasukkaisuutena sen loppuun saakka.
Olisin toivonut, että kumppanini olisi kertonut aiemmin, että asia häiritsee ja siitä olisi voitu keskustella. Ap:n tilanteen tavoin puhuin usein ko. kaverista, kuten kenestä tahansa kaverista, myös positiiviseen sävyyn. Oletin, että on ihan luonnollista, että miehellä voi olla myös naispuolisia kavereita. Kumppanini kärsi huonosta itsetunnosta ja se vaikutti asiaan.
Joten ap ota asia asiallisesti puheeksi ja kerro mitä ajattelet. Se miten miehesi reagoi vaikuttaa sitten jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta ap:n tilanteesta tuosta miehen näkökulmasta. Olimme seurustelleet vuoden, kun yhtäkkiä naispuolisesta kaveristani tuli iso ongelma. Ennen sitä ei ollut mitään ongelmaa. Tilanteen eskaloituminen johti siihen, että välit kaveriini katkesivat ja hänen "haamunsa" jäi kuitenkin vaikuttamaan suhteeseemme mustasukkaisuutena sen loppuun saakka.
Olisin toivonut, että kumppanini olisi kertonut aiemmin, että asia häiritsee ja siitä olisi voitu keskustella. Ap:n tilanteen tavoin puhuin usein ko. kaverista, kuten kenestä tahansa kaverista, myös positiiviseen sävyyn. Oletin, että on ihan luonnollista, että miehellä voi olla myös naispuolisia kavereita. Kumppanini kärsi huonosta itsetunnosta ja se vaikutti asiaan.
Joten ap ota asia asiallisesti puheeksi ja kerro mitä ajattelet. Se miten miehesi reagoi vaikuttaa sitten jatkoon.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Saako kysyä, tapahtuiko tuossa vuoden seurustelun jälkeen jotain, miksi naisouolisesta kaverista tuli ongelma kumppanillesi, ts. aloitko puhua hänestä tavallista enemmän vai oliko niin, että kumppanisi ei ehkä ollut aiemmin näyttänyt mustasukkaisuuttaan? Minua ei aiemmin ole niin paljon häirinnyt naiskaverista puhuminen, mutta nyt kun hänestä puhuminen on lisääntynyt ja sävykin on "lämmin", niin ihmettelen, että mitä ihmettä mies sitten mun kanssa on, kun joku toinen on mielessä koko ajan..
Siinä oli kumppanin elämässä muutakin, mikä vaikutti "mitan täyttymiseen" ja tilanteen laukeamiseen. Suurin ongelma oli se, että puhuin kuulemma kaveristani liian ylistävästi ja flirttailevasti josta kumppani koki jääneensä kakkoseksi, vaikka emme kaverini kanssa olleet edes juuri tekemisissä. Mutta jos kumppani olisi maininnut asiasta heti, eikä vain kerryttänyt negaa sisällensä olisin itsekin korjannut ulosantiani sekä suhtautumista kaveriin ja suhteemme ja välit kaveriini olisivat olleet toisenlaiset. Nythän menetin tyhmyyttäni molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, naista ärsyttää. Enpä olisi uskonut.
Nainen on toiselle naiselle kateellinen tai mustasukkainen, mikä mullistava ennennäkemätön tapaus 😂
Sano että et ole mustasukkainen ( ? ) mutta et jaksa kuunnella siitä kaverinaisesta sanaakaan enään. Kysy suoraan miksi on niin kiinnostunut hänestä.
Kiitos asiallisista vastauksista. Lisään vielä, että mies on hieman introvertti, ei siis mikään kaikkien kaveri. Mies tuntee tämän naisen miehen myös, käsittääkseni ovat kaveriporukkansa kanssa samasta koulusta ja samoilta kulmilta kotoisin. Tuntuu kuin hän haikailisi koko ajan teiniaikojaan. Ollaan molemmat hieman päälle nelikymppisiä, mutta tuntuu, ettei mies pysty sitoutumaan kunnolla ja "aikuistumaan". Kaipa mun pitänee ottaa hieman etäisyyttä ja katsella ympärille.