Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.:*:.:*:. Kesäpallojen *

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut NIIN hyvä päivä! Töissä meni tavallisesti vaikeiden raha-asioiden kanssa aivan unelmahyvin, meidän yrityksessä näyttää olevan kesäkuukaudet mukavasti reilassa. On kyllä ollut varsinkin noiden rahojen kanssa aivan liian hyvät tuulet töissä, kyllä perussuomalainen pessimisti ryhtyy jo epäilemään että kohta tulee jokin romahdus..

Niin ja justiinsa kälylle (eikö oo mukava vanha sana) hehkutin kuinka mies on aivan käsittämättömän loistava ollut koko raskauden ajan. Kestänyt mun mielialat, ravannut vauvatarvikeliikkeet ja pitänyt kuin kukkaa kämmenellä. Inhaa hehkutusta teille, joiden siipat riipii, mutta välillä näin meilläkin, on niitä pitkiä huonojakin aikoja ollut :(

Noh huomenna mun maailma romahtaa kun uskalsin ihan kirjoittaa hyvistä asioista ;)

Maha se on suuri ja vauva liikkuu paljon. On todella ikävää kyllä kun neuvolasta saadun ohjeen mukaan ei saa enää selällään nukkua. Mulla on lonkat niin kipeet ja tuskaista uni että yöt on varsin katkonaisia. Niin tekis mieli vielä olla selällään.

Ei päätöstä taikka mitään kuulumisia Kelasta, kauanko niillä voi mennä sen päätöken aikaansaamiseen??? Eikö pakkauspäätös voisi jo tulla kuitenkin. Tietääkö kukaan kuinka kauan kuuden kuukauden tulojen mukaan päätöksessä menee Helsingissä. Haluun sen pakkauksen jo hypisteltäväksi....

Ei mitään oikeeta aihetta valittaa taaskaan :)

Rouvaii

Vierailija
22/57 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on äitiysloma yhden työpäivän lähempänä - jippii! Nyt olen lomaa alkanut jo oikeasti odottaa kun väsymys tuntuu lisääntyvän eikä tuo mahakaan enää ole niin mukava kannettava. Varsinkin parina viime päivänä on mm. ylösnousut olleet hieman hankalia, tuntuu ettei suoraksi pääse. Eilen vielä tuntui että huimaa, tänään ei sitten niinkään - pari kertaa tuntui päätä kääntäessä, että huiii, nyt heittää. Pistin tuota huimailua väsymyksen piikkiin, meillä mies kanssa painaa ylitöitä minkä ehtii :( ja kukas muukaan se sitten hoitaa lapset ja kodin omien töidensä lisäksi jollen minä?! Tänään kyllä sanoi, että tekee vielä kaksi ylimääräistä vuoroa ja sitten saa riittää vähäksi aikaa - katsotaan kuinka pitkä aika tuo " vähäksi aikaa" on..

Väsymyksen lisäksi öinen lonkkakipu on alkanut vaivata täälläkin. Siinä mielessä vielä olen onnekas, että kipu on lähinnä vain vasemmassa lonkassa, taidan nukkua aika paljon sillä kyljellä.. Vessareissut on edelleen harvassa öiseen aikaan, mutta mielenkiinnolla odotan ensi yötä, kun nyt illasta olen juonut pari kupillista teetä ja puoli litraa vissyä (kevyt olo), voipi olla edessä reissu jos toinenkin ;)

Onko muita uudelleen synnyttäjiä, joilla ei ole kuin kaksi ekaa lääkärikäyntiä neuvolassa? Meillä ei kolmatta ole, jos ei ole mitään ihmeitä. Ja sitten taas ohjaavat jo melkein äitipolillekin jos aihetta on.. Eli mä odottelen ensi viikon neuvolakäyntiä lähes yhtä paljon kuin nukkumattia tänä iltana, jotta saan tiedon siitä mitenpäin vauveli on. Toisaalta mitään suurta kuperkeikkaa tms. en ole tuntenut, mutta jotenkin olen alkanut miettiä että olisiko vauveli kääntynyt taas raivotarjontaan. Tai sitten työntää vaan välillä varpaitaan niin tuonne alas ettei aina tunnu kovin mukavalle. Oikeastaan toivon, että vauvelin tarjonta olisi vielä vähän epäselvä, jotta ultraisivat uudestaan. Ja kyllähän sitä mielellään kokoarviota tästä pikkujättiläisestä kuulisi, samoilla käyrillä (tai siis niiden kortissa olevien yläpuolella) menee kuin edellisetkin, eli mitään pikkuruista en usko tästäkään tulevan. Kuitenkin toiveissa että olisi alle 4,5 kiloinen, mutta se selvinnee parin kk:n sisällä?!

No mutta nyt iltapuuhiin ja sitä nukkumattia odottamaan! Kuulumisiin!

Sykkis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä minunkin mielestä arvio tosi aikaisilla viikoilla ja sitä tässä olen itsekkin jo useampaan kertaan ihmetellyt???

Mulla esikoiselta ainakin tehtiin synnytystapa-arviossa ensin lääkäri käsikopelolla tutki lantionluut ja sitten ultrasi vauvan ja antoi koko arvion ja taisi se vielä ultralla lantiotakin katsoa.(?) Ja lääkäri sitten käsikopelo tutkimuksen sekä sukutaustani (eli äidillä ja isosiskolla on ahtaat lantiot) perusteella määräsi tarkempiin tutkimuksiin eli lantionröntgeen, jossa sitten todettiin lantiossa ylälantionahtauma ja että ihan max koko alakautta synnytettävälle vauvalle on 3.5kg, jos on siis oikeassa tarjonnassa.

Mutta eihän sitä kokoa ja tarjontaa vielä näillä viikoilla voi tietää ja nähdä??? Vauvahan voi vielä tehdä yllärit ja kääntyä viimeisillä viikoilla istumaan. Mitä en kyllä usko, kun kerta on niin alhaalle jo itsensäjuntannut ja on ollut rv 19 asti RT.

Minä sain lähetteen ja kutsun suoraan äitiyspolin synnytyslääkäriltä, kun kävin siellä silloin joskus tammikuussa noitten minun veren geenivirhe hommeleitten takia, sekä, kun näillä viikoilla minulla alkoi istukka esikoiselta prakailemaan ja lapsivesi alkoi vähentyä vähentymistään sekä tyttö ei enää kasvanut juurikaan loppu aikoina. Eli tarkastus ja tarkkailukäynti on samalla monelle muullekkin asialle. Kutsu tuli sitten ensi viikolle sen takia, kun minulla on silloin tarkoitus aloittaa tuo verenohennus lääkitys tupla määrällä synnytykseen saakka. Kai siinnä on sitten vähän säästö systeemit mielessä, kun lyödään kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja hoidetaan nuo verihommat ja synnytysarviot samalla käynnillä. En tiedä, mutta ihmettelen suuresti??? Ainakin silloin tammikuussa se synnytyslääkäri puhui synnytystapa-arviosta samalla käynnillä, mutta saas nähdä mitä siellä nyt sitten tapahtuu.

Minua kyllä pelottaa ja jännittää tuo käynti monestakin syystä ihan kauheasti, kun niin elävästi muistan tytöltä sen viikottaisen ultraus ja tarkastus rumban viimeisillä viikoilla ja jatkuvan älyttömän huolen ja hädän lapsen takia. Mutta nytten ainakin liikutaan ja myllätään siihen malliin mahassa jatkuvasti, että ei paljon tarvitse liikelaskentoja tehdä.:) Sekä vauva on kasvanut hyvin tällä kertaa.:)

Oltiin tytön kanssa Ideaparkissa kangas ostoksilla ja hallelujaa minun jalkoja sen reissun jäljiltä..Nyt iltapalalle.:)

Tuuli@

Vierailija
24/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on herätty taas jo klo 5.30. Mä en tajua miksi mä herään niin aikaisin ja en saa sitten enään unta. Ärsyttävää. Vaikka nyt olen taas jo ihan hyvällä tuulella kun on aamupala syöty ja suihkussa käyty.

Mietin, että pitäisiköhän sitä viikonloppuna aloitella laittamaan vauvan tavaroita kuntoon. Lähinnä kaivamaan noita pojan vanhoja vaatteita varastosta esiin ja turvaistuimen hankinta meillä on myös edessä.

Mies tosin on koko viikonlopun töissä että eipä siitä mitään apua saa. Sillä on nyt ollut ihan tajuton työputki, lähtee aamuvarhain ja tulee myöhään illalla. Onneksi kuulemma kohta helpottaa ja pystyy pitämään vauvan synnyttyä 2kk vapaata (kesäloma+isyysloma+ ylitöitä). No, joo taitaa tässä porukassa olla muutama muukin " yksinhuoltaja" tällä hetkellä miesten töiden ja raksahommien takia.

Näköjään ei ole ihmeitä kerrottavaa joten annan palstatilan muille.

Toivotaan, että tänään on kaikilla hyvä päivä =)

Iiran

Vierailija
25/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään 33+0! :D

Mulla on edellisissäkin raskauksissa ollut supisteluherkkä kohtu, mut en lepoon oo niistä joutunu, kun kohdunsuu avautunu silti tarpeeks hitaasti. Mut oli mulla viimeks kohdunsuu auki 36+ jo 4cm. Vähän jännittää, että onko nyt auennu mitenkään, kun oon levänny paljon enemmän. Mut nyt oon huomannu, että ei oo enää tuon rv32 jälkeen levollakaan onnistunu välttämään noita suppareita. Eilen kävin hissukseni kaupassakin ja siitä koko illan sit kiristeli mahaa. Mut hyvin noita viikkojakin jo on.

Tänään iltapäivällä nla, joten illalla varmaan heitän kuulumisia vielä.

Tuulia oli käyny kangasostoksilla, jos oikein muistan? Mitäs aiot niistä tehdä? itseäkin houkuttais käydä kangaskaupassa nyt kun ois aikaakin tehdä kaikenlaista vielä...

Hulda 33+0

Vierailija
26/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan täältäkin! Täälläkin herätty jo 5.40, en ymmärrä miksi en saa nukuttua...no esikoinenkin päätti sit herätä jo kuudelta, olikin sit äsken ihan nakkipala kun vein tarhaan ;)

Lonkat, ah, ihanaa kun kolottaa! On veemäistä herätä siihen, että tunnin välein täytyy vaihtaa kylkeä kun sattuu. No, kaipa tuo kohta alkaa helpottaa - kesällä viimeistään.

PISSANÄYTTEESTÄ..Mulla on ollu aikoinaan ihan kunnon virtsatulehduskierre ja estolääkkeet yms. Sen takia neuvolassa pistetään usein myös viljelyyn virtsa ja oonkin tottunu aiemmilta ajoilta, et jos haluaa antaa kunnon näytteen niin antaa sit hautuu 3-4 tuntia. Etttä näin täällä. Eipä tuosta niin kovin paljon haittaa oo ollu, että kotosalla lirauttanu purkkiin ;)

SYNNYTYSTAPA-ARVIO mulla viikoilla 35+6. Viimeks tais olla viel pari päivää aiemmin...

LÄÄKÄRINEUVOLAkäynneistä joku tossa jutteli...lahopää ei muista kukas hää oli. Mutta meillä olis kai ollu vaan pari lääkärineuvolakäyntiä koko raskauden aikana, ensisynnyttäjille oli muistaakseni 3. Nyt oon käyny tarkistaaa tota kohdunsuun tilannetta ylimääräisillä kerroilla. Ainoa alkuperäinen lääkärineuvolakäynti olis nyt tää synnytystapa-arvio, muista kerroista en oo niin varma...mut ei kovin usein kuitenkaan

PIstetään nyt torstain kunniaks vähän plussiakin mukaan

+ Meen moikkaa työkavereita tänään

+ Meinaan käydä pitkästä aikaa kaupungilla vähän ostoksilla, pakollisilla ja ei niin pakollisilla...jos vaikk tarttuis henumanulta jotain kivaa mukaan ittelle ja vauvalle (en oo viel mitään ostanu vaaville...)

+pääsee päikkäreille

+pääsee syömään ravintolaan kaverin kanssa

Miinuksena mainittakoon, että seiskan tilaus loppui, NYYH =D

Mukavaa päivää!

Monni ja masulainen 34+1

Vierailija
27/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia,

mulla tuo synnytystapa-arvio taitaa perustua ennemminkin mun edelliseen synnytykseen eikä niinkään siihen minkä kokoinen tai missä asennossa tämä vauva on. Edellinen synnytys oli aikas traumaattinen kokemus mulle ja miehelle - hengenlähtö oli mulla pari kertaa lähellä - joten luulen, että ne haluaa TAYSsissa antaa meille keskusteluapua ja hyvin aikaa valmistautua tähän synnytykseen. Ainakin luulen, että tuosta syystä tää on näin aikaisin. Arvion jälkeen on aika varmasti muutama käynti edessä pelkopolilla...

Kuulostaa [b]Uula[/b] tosi tutulta nuo teidän tättärään tempaukset ja sun fiilikset äitiydestä! Määkin oon nyt todennut, että kahdestaan en lähde tytön kans liikkeelle kuin vain vaunujen kanssa. Saa pyöräillä sit isänsä kanssa. Aika raskasta on sekä henkisesti että fyysisesti kantaa potkivaa ipanaa... Eikä meilläkään tyttö todellakaan usko puhetta. Lähtee monesti käveleen ihan eri suuntaan kuin pitäis ja kävelis varmaan maan ääriin, eikä tulis äitiä ikävä...

Päivän plussia:

+ päästään illalla miehen kans meidän lempparibändin keikalle

+ tyttö saa viettää laatuaikaa mummonsa kanssa

Tuosta synnytystapa-arviosta en tiedä onko se plussaa vai miinusta... Voi olla rankka keikka, mutta saadaanpahan tietoa, että onhan tällä pikkuisella nyt kaikki hyvin - eiköhän ne siel ultraa!

-satu ja sintti rv33+5

Vierailija
28/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli kyllä kammo päivä, iski kauhea ahdistus kun taas pitää varmuuden vuoksi kökkiä vaan kotona kun pistää heti supistamaan pienikin liikkuminen. Ainut ulkoilu oli esikoisen haku tarhasta, joka siis on meidän entisen kodin lähellä: sateessa ilman sontsaa, paleli niin pirusti, Aatu yritti ilmeisesti etsiä ulospääsyä joka rööristä kun riehui kuin apina, edestakainen matka joka on yhteensä 10 km tarvitsi 5 eri bussikyytiä ja vei aikaa 1,5 tuntia ovelta ovelle.

Olin kyllä henkisesti niin murskaantunut että nyt oikein naurattaa :)

Kun mulle laitettiin lähete synnytystapa-arvioon, niin samalla laitettiin pyyntö että pääsen esim. psyk.sairaanhoitaja/kätilön juttusille. Kutsu tulikin ja kävin viime maanantaina juttelemassa. Mä en pelkää synnytystä enkä mitään fyysistä kipua/tuskaa, vaan sitä kauheeta ahdistusta mikä pukkasi päälle sillä sekunnilla kun esikoinen syntyi ja joka eteni sitten kunnon masennukseksi asti. Kun nyt menin kättärille os.3:lle, niin heti kävi ahdistamaan ihan kamalasti ja itku tuli kun muistin mikä olo siellä oli viimeksi ollessa. Se kätilö oli tosi ihana ja nyt käyn hänen luonaan 1-2 kertaa ennen synnytystä ja sitten jatketaan tapaamisia vielä synnytyksen jälkeen. oli tosi helpottavaa kun nyt tietää että on olemassa tukiverkostoa heti jos sama toistuu.

Hitsi kun pähkäilen että pitäiskö varata aika mun lääkärille ihan vaan pään vuoksi, että tsekkauttais ton kohdunkaulan tilanteen. Että onko siellä muutoksia, kun painontunne alhaalla on kyllä lisääntynyt huomattavasti sen " löydöksen" jälkeen. No mietitään nyt vielä. Ei ole mulle kuulunut Kelan päätöksestä mitään, itsekin haen sitä 6kk:n tulojen mukaan maksettavaa rahaa. Vähän jänskättää kun viimeinen palkkatili tuli viime pe ja nyt sitten odotetaan kelan rahoja. Sisustus syö aika paljon rahavaroja joten olis kiva tietää milloin sitä tulee lisää...

Olen ihan äimänä kun olen lukenut että monet ovat luopuneet selällään nukkumisesta vasta nyt!!! Itse en ole pystynyt nukkumaan selälläni varmaan 5 kuukauteen ja tyyny on ollut kylkiasennossa jalkojen välissä jo saman verran. Johtuu varmaan tosta mun mahan mallista, joka on kuin paidan alla olisi ämpäri (huom. ei enää pallo) eli töröttää todella tanakasti eteenpäin :) Ja äimänä olen kyllä myöskin siitä 34 viikolla tehtävästä synnytystapa-arviosta, itsellänikin se tehdään 36+1.

Elämän iloja loppukevennykseksi:

+onneksi on uusi kiva asuinympäristö ja palvelut tosi lähellä, varsinkin kauppa alakerrassa on superluksus (vaikkakin lihottava)

+vappu ja vappujuhlat kaverin luona häämöttävät

+tänään saadaan vihdoin pesukone

+huomenna saadaan vaatekaapit

+mies on ollut ihana oma itsensä muuttostressin jälkeen

+esikoinen on ottanut muutokset tosi reippaasti ja on ihana myöskin

SM & Aatu 32+1

Vierailija
29/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni taas ikuisuus ennenkun sain unta.. kelloo en edes uskalla arvuutella varmaan oli jo jälkeen 2:n.

Mieskin siinä yritti silitellä selkää (mun rauhottumisrefleksi), mutta ei auttanut.. Siinä tosin otettiin hieman illalla yhteen sen kanssa.. väsyny ja hermot kireellä mulla ainakin iltasin niin sitten annatan tuleen..

Miestä varmaan oikeesti v*** mun huonotuulisuus ja kiukuttelu, mutta en voi ite sille mitään.. oon 24/7 kotona poikien kanssa päivästä ja viikosta toiseen.. ei harrastuksia tai mitään muutakaan. pari kertaa oon käyny kävelyllä.. thats it! Vähemmästäkin jermu kireellä =(

Ehdotti eilen että oltais tänään menty syömään ja leffaan ja pojat anopille hoitoon.. no ekaks pitäsi vaan käydä tyhjään kärry kaattikselle ja tolla se VIELÄKIN makaa joten saa unohtaa menonsa kyllä tota menoo!!

Onko muillla vähentyny vauvan liikkeet? Eilen oikein aloin kiinnittää huomiota siihen että purri ei touhua enään yhtä vilkkaasti kun ennen.. en ala panikoimaan, mutta silti huolestuttaa. Onhan tota tilaa tietysti vähempi ja kyllä niitä liikkeitä tulee varmaan se 10x tuntiin jos hieman tönii sitä liikkeelle.. Kuinkahan kauan sitä uskaltaa olla vaiko soittaa neuvolaan/synnärille tosta.. (niin paljon vaan musta ollu noita kohtukuolemia ja ne pelottaa perk***)

Sit toinen asia että välillä musta tuntuu että mun naama olis keltasempi.. Veli kysykin että oonko käyny solariumissa kun näytän tekoneekeriltä.. Olin kyllä poikien kanssa päivät ulkona kun oli ne ihanat ilmat, mutta... Ei mua nyt niin kutise jalkapohjista tai käsistä.. kaikkialta muualta kyllä ajoittain..

Mua ei yhtään kiinnostais ottaa nyt neuvola aikaa kun mun vakituinen on lomalla ja siellä on sellanen vanha akka joka ei tiedä mistään mitään!!!

pakko laittaa plussiakin.. ettei mee ihan itkuks

+ POKS POKS POKS RV 34 TÄNÄÄN TÄYNNÄ =) !!!!!!!!!!!!

+ulkona ei sada *koputtaa puuta*

+pieni lista puuttuvista tavaroista ja pääsee kaupoille =)

+sain eilen vihdoin vietyä spr:lle jätesäkin vaatteita pois vaatehuoneesta

Neuvolakuulumisia odotellaan niiltä joilla tänään oli sellanen =D

Vointeja mahakkaat kanssasisaret!

mani ja purri rv 34 =D

Vierailija
30/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeesti mulla menee hermot!

MIES VAAN MAKAA!!!!!!!!!!!

Saatana että mua suututtaa!! Kahvi seissy jo monta tuntia ja hommia pitäis tehä.. mää oikeesti otan kohta auton ja vien ite ton kärryn kaatikselle ja tyhjään se YKSIN! Mihinkään mää en saa apua tolta paskalta! Mua raivostuttaa niin että itkettää...... mun tekis mieli heittää sormus mäkeen ja laittaa mies perässä.. mihin helvettiin mää tollasta tarvin. Tää päivä on sen " ainut" vapaapäivä (eilen loppuyövuoro) ja jotain pitäis saada aikaseks. Kyllä jos salille pitäis mennä tai jotain sen mieleistä/omaa tekemistä niin tekee samantien! AAAAAAAAAAAAARGH!

Sit kun jostain jotain sanon niin mää kuulemma valitan vaan koko ajan.. KAPPAS MIKSKÖHÄN??????????

Musta oikeesti tuntuu että huollan 3 lasta tällähetkellä ja 4 on tulossa.. yksin pidän kodista huolta ja poikia hoidan.. miehelle ilmeisesti riittää kun käy töissä ja harrastuksissa..

Viime vuonna tähän aikaan ite kävin koulussa (aamusta),töissä(iltavuoroon) ja vielä hoidon kodin siihen päälle.. Koittais edes yhden vi*** päivän mun osaa!!!

Anteeks teille kun räyhään täällä, mutta pakko oikeesti purkaa tätä päätä tai oon kohta joukon jatkona jossain pitkässäniemessä!

Mun sietokyky on täynnä... mää en enään jaksa tätä...

Vierailija
31/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups tänään oli taas neuvola ja kaikki hyvin.:) Hb oli vaan taas pudonnut ja oli nyt 110, paineet 95/57 (joka on kyllä ihme, kun en ehtinyt yhtään ennen paineiden mittausta levähtää ja hengähtää) Vaan matalathan nuo paineet on tietysti aina olleet, mutta outoa kyllä, kun normaalisti kaikilla nousee raskauden myötä paineet niin minulla käy toisin päin. Eli tasaisen varmasti on tultu alaspäin lähdöstä 107/61. Pakko kysäistä sitten ensi viikon polilla noista paineistakin. (kun vaan taas muistais..) Paino oli noussut kahdessa viikossa 800g ja nyt kokonaissaldoni on 8.6kg. SF-mitta oli 29.5cm eli taas 2cm/2vko:a. Vauvalla hyvät, tasaiset sykkeet 140, RT ja nukkumassa oli pikkuinen, kunnes doblerilla herätettiin.

Th:lta kysäisin tuosta huimasta, lorisevasta valkovuodosta ja oli sitä mieltä, että toisilla se vaan on niin runsasta ja voi melkein tosiaan lorista, kun kuukautisvuoto tai lapsivesi. Eli normaali on, kuten myös niistä minun inhoista keltaisista lima klönteistä sanoi, että ei huolestuisi, koska ei verta mukana.

Uula: Meillä myös hyvin voimakastahtoinen ja vilkas tuo tyttö. Tänäänkin neuvolan jälkeen mentiin ensin puistoon ja sitten siitä kerhoon ja ajattelin, että josko olisi vähän normaalia rauhallisempi siellä kerhossa, kun on joutunut tavallista aikaisemmin heräämään ja oltu ulkonakin ennen kerhoa, mutta kissan viikset. Siellä tuo pirpana veti taas pää kolmantena jalkana ja minä mahoineni perässä..Sainkin kerhon ohjaajalta taas kommentin, että aika reipas liikkeinen tyttö..juups.:) Tuntuu, että kaikki muut tytöt istuu aina kaikissa kerhoissa nätisti pinnit suorassa ja meidän tyttö painaa posket punaisena ja tukka putkella sitten poikien kanssa menemään. Minulla on välillä sellainen huono äiti olo, kun en saa tuota menijää millään rauhoittumaan. (ilman kauheaa huutoa ja itkua.) Ja tuntuu kurjalta, kun välillä törmää niihin aikuisiin joiden mielestä lasten pitää vain näkyä, mutta ei kuulua ja varsinkin tytöiltä odotetaan rauhallista ja sievää käytöstä. Ei meidän tyttö ole millään muotoa tuhma tai ilkeä vaan pikemminkin päin vastoin tosi kiltti, auttavainen, reipas ja sosiaalinen, mutta ahh niin villi ja voimakastahtoinenkin. Ihana oma tättähäärä joka tapauksessa.:))

Huldako80s se oli, joka kysyi minun kangas ostoksistani? Ostin tytön tulevaan huoneeseen sisustuskankaita. Ikkunaverhot, sänkykatos verhot ja päiväpeitto. Mä olen ihan hurahtanut ompelu, sisustus ja kaiken maailman kodin järjestely hommiin. Ja voisin tässä vähän tarkemminkin selostaa tytön tulevaa huonetta. Hypätkää yli, jos sisustus jutut ei kiinnosta.;)

Ikkunan sivuverhoihin tulee päävärinä valkoista ja reunat ja helma+" tamppi" tulee sellaista puna/valko pieniruutuista kangasta. Sänkyverhoon tulee valkoista ohuempaa kangasta+ reunoihin ja helmaan ohut reunus tuota samaa puna/valkoista ruutukangasta ja päiväpeitto tulee punaisesta yksivärisestä tikkikankaasta. Ja tuota ruutukangasta jää niin paljon yli, että siitä saa sitten vaikka tyynyjä tuonne sänkyyn.

Huonekalut on valkoisia. Sänky on sellainen valkoinen metallipäätyinen aika prinsessamainen, korkea lipasto joka on myös aika romanttistyylinen, sekä pieni valkoinen lasten pöytä ja 3 tuolia ostetaan jahka ehditään. Matto on puna/valkoinen. Lisäksi on tulossa Ikealta sellaisia valkoisia seinähyllyjä ja isomummon vanha valkoinen piianpeili ja valkoinen kapioarkku. + tietysti nuo miljoonat ja taas miljoonat lelut ja tilpehöörit. Voi, kun sormet syyhyää täällä, kun pääsisi toteuttamaan itseään ompelu ja sisustushommiin.:)

Sori pitkät höpinäni, nyt lopetan.:)

Tuuli@ 33+5

Vierailija
32/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä tiedä, onko mitään mieltä kirjoittaa tänne, kun luvassa on taas pelkkää valitusvirttä. Että saa ihan skipata tän viestin jos ei halua pilata päiväänsä.

Mulla oli eilen se haikaranpesän synnytyssuunnitelman teko. Halusin ehdottomasti mennä sinne julkisilla, vaikka mies tarjoutui kuskiksi. Ajattelin vain, että ulkoilu tekisi hyvää ja koska miehellä muutenkin työtunteja 10 miinuksella, sais viihtyä enemmän siellä työmaallaan, jotta palkasta ei tulisi vähennyksiä.

Meiltä on metroasemalle matkaa jotain 400m ja päätin senkin välin sitten kävellä bussin sijaan. Täysin väärä valinta. Koko matkan supisteli ilkeästi ja lopulta teki jo niin kipeää että olin valmis murtumaan siihen paikkaan. Itku ei todellakaan ollut kaukana. Ei niinkään kivun vaan henkisen harmituksen takia. Alkoi niin paljon ottaa päähän, ettei mitään enää muka pystyis tekemään ilman suppareita. Lisäksi oloihin on tullut alkuraskaudesta tuttu pahoinvointi takas huimauksineen sekä kaikenmaailman liitoskivut. Urhoollisesti sitten jatkoin matkaani lähes kaksin kerroin ja niin hitaasti kuin vain pystyin. Perille lopulta pääsin ja se suunnitelma ja kätilö oli ihan ok. No, takaisin tullessa satoi vettä kovasti ja tarkoitus oli mennä vielä suoraan neuvolaan synnytysvalmennukseen. Sinnekin lopulta pääsin mutta enpä taas ollut ajatellut, että siellä fyysisesti harjoiteltaisiin eri synnytys- ja rentoutusasentoja... Siitäpä ne supparit sitten vasta innostuivatkin. Tulivat varmaan jotain parin minuutin välein. Mies tuli lopulta hakemaan mut pois sieltä kun töistä pääsi ja suorilta kampesin itseni kuumaan suihkuun. Edes se ei auttanut!!! Olin lisäksi niin rättipuhki, että kaaduin sänkyyn ja päätin, etten anna ajatustakaan enää suppareille. Jotain kolme tuntia siinä sängyssä vielä supisteli ikävästi jonka jlk alkoivat pikku hiljaa lientyä ja vähentyä. Nyt aamusta on tullut enää muutama vähemmän raju. Pitänee ottaa tämä päivä oikein tosi rauhallisesti...

Huokaus.. se siitä valitusvirrestä. Lääkäri ensi viikolla, jolloin nähdään onko muutoksia kohdunsuulle tullut.

Tein Millin kanssa sopimuksen, että syntyy kolmen viikon päästä, kun 37 viikkoa on täynnä... mutta EI euroviisujen aikaan... Hehe.

Parempaa päivää kaikille toivottaa

Odessa79 ja Milli 34+5

P.s Onko muuten Canasta kuulunut mitään pitkään aikaan?! Missähän hän mahtaa luurata... ei kai vaan jo synnytyspuuhissa?

Vierailija
33/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kuvitella miltä susta tuntuu... Vaikka siis mies nykyään tekeekin oman osansa ja nyt menee hyvin. Mut tokaa odottaessa olin yhtä hermona. Ja meillä kans syksyllä oli tilanne se, että mä opiskelin ja kävin töissäkin. Ois varmaan melko nopeeta äijä lentänyp ihalle, jos ei ois tehny mitään kotitöitä sillä välin. :O Mut koita kestää! Kyllähän se vähän helpottaa, kunhan tää hormoniväsymyskin meistä lähtee. :)

Tuuli@: Me aiotaan muuttaa isompaan asuntoon johon molemmille tytöille tulee siis omat huoneet ja arvaa vaan tekiskö mun jo alkaa suunnitella sisustusta niihin huoneisiin. :D Mut kun ei nyt voida muuttaa ja ihan heti synnytyksen jälkeen en jaksais muuttaa, niin täytyy nyt kärsivällisesti ootella ja kitus tässä ahtaassa kolmiossa.

Kohta ois nlaan mentävä... Tekis NIIN mieli syödä toi jätskipala pakkasesta, vaikka tiiän, että mulla on alkanu sokerit nousta turhan helposti. :O

Hulda 33+0 (Viikko enää ja mäkin alan kirjoitella POKS!) x)

Vierailija
34/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa vaan ei minua ainakaan kenenkään valitukset ja miehen haukkumiset haittaa.

Nim.merkillä juuri tällä viikolla miestään täällä solvannut.;D

Täällä on vaan niin helppoa anonyymina kiehua ja jupista. Ja kummasti se auttaa vaan jaksamaan ja sietämään kaikenlaista, kun vaan saa johonkin kiukkunsa purkaa. Ja minulla monesti pelkästään se, että saa kirjoittaa tuntemuksensa johonkin ylös auttaa.

Ja kyllähän tuo sinun kiukkusi on ihan oikeutettua tuossa tilanteessa. Itse varmasti räjähtäisin vastaavassa tilanteessa ja olisin jo ajamassa kärry perässä kohti kaattista ja todennäköisesti onnistuisin peruuttamaan sen kärryn sitten sinne kaattiksen kuoppaan ja joutuisin hattu kourassa nöyrästi soittamaan miehen apuun.;)

Meillä mies on ihan tolkuton työmyyrä. On aina ollut ja varmasti tulee aina olemaan. Tekee työkseen työtä jossa on suuri vastuu moneen suuntaan, mutta toisaalta on taas työssä joka on ollut unelma pikkupojasta asti ja saa toteuttaa itseään ja kunnianhimoaan. Tuo oman firman perustus oli vähän sellainen pieni " vahinko" , kun sille tuntui olevan niin suuri tilaus ja töitä on kyllä ollutkin sitten enemmän, mitä nyt ehtisi tehdä. Ja samalla tuo kaikki mahdollistaa sen, että minä pystyn olemaan kotona ja hoitamaan lapset ja kodin. Ja toivottavasti jatko kouluttamaan itseäni.(?) Niin ja raksa hommatkaan, kun ei ihan itsestään hoidu ja minusta ei siellä juurikaan ole tuon meidän pikku marakatin ja mahan kanssa apua niin nekin luonnollisesti kaatuu miehelle. Ja minä kiukuttelen ja mökötän sitten vielä kaiken päälle miehelle..:/ Pitääpäs olla tänään miehelle erityisen kiltti, kun tulee illalla kotiin.

Rassaa vaan välillä ihan tolkuttomasti tämä jatkuva oravan pyörä ja kiire, vaikka pää sääntöisesti olenkin todella onnellinen ja tyytyväinen osaani ja mieheeni. Mutta jospas se sallittanee meille näissä hormooni tyrskyissä.:)

Meille tulee huomenna kaksi toiminnan naista (anoppi ja miehen veljen vaimo) auttamaan muutossa ja siivoamisessa. Se on huiskis ja tsadaa vaan, kun kaikki on hoidettu. Ovat oikeasti sellaisia tarmon pesiä, että pelkästään sen huiskimisen ja menon vierestä seuraaminen saa oman olon hengästyneeksi ja väsyneeksi.;) Ja minä en saa kuulemma nyt enää rasittaa sitten itseäni enää yhtään, että he kyllä hoitavat kaikki.:) No sehän passaa. Ihanaa!!:)))))))))))))

Mega loruilija Tuuli@ taas linjoilla.

Vierailija
35/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli viime raskaus just tommosta raivopäistä menoa, mies vitutti ihan kympillä joka käänteessä. nyt mä en ole niin hormoonien vietävänä.

kävin neuvolassa tänään..mun painosaldo aukesi 1,2kg painoa kahdessa viikossa!!!! Joo supisteluja on tullut koko helvetin päivän aika kivuliaina, lepoa ja lepoa tästä lähtien on tarjolla. Mulle sanottiin et jos tulee 10 kivuliasta supparia päivässä on syytä lähteä näytille!!! Ihan vaan tiedoksi Odessalle ja Saaramarialle.

Terkka kysy moneen kertaan et tuntuuko et synntys olis alkanut, ilmeisesti kävelin niin vaikeesti. Kyllä mun alapäätä painaakin joku aika lujaa, siis tuntuu jo tuolla peräpäässäkin.. vittu (anteeksi kielenkäyttö) jos tässä lähtö tulee, kiva maata sairaalassa viikkokausia.

No nyt mun pitää lähtee piikittämään ja vaippoja ostamaan

kuumetta rv 33+3

Vierailija
36/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAN TOSI!!

No, mulle taas terkka sanoi viimeks, et asialle ei voida tehdä mitään, et käynnistyy jos käynnistyy... Mutta mullahan olikin se " ääliö" terkkari. Oikeesti mulla ei ollut käynyt edes mielessä, et pitäis näytillä käydä... Apua!

No, tänään on onneksi ollut rauhallisempaa... Huh.

Ja siis myös mulla jokainen supistus tuntuu tuolla peräpäässä paineena. Lisäksi tietty selässä, mahassa ja alapäässä ja vielä jotenkin taka/sisäreisissä sellaisena jomotuksena. Kuulostaako teidän kokeneiden mielestä nämä mun supparit jo synnytyssuppareilta tai niitä ennakoivilta?? Kun mähän olen siis ekakertalainen enkä silleesti osaa arvioida.

Mietin jo et raaskisiko sitä ihan yksityiselle mennä niin sais ultran samalla... toisaalta tuntuu niin turhalta kun neuvolalääkäri kuitenkin jo viikon päästä. Ja sinne päivystykseenkään en nyt viitsisi mennä, kun tilanne ei " päällä" . Olisi eilen pitänyt käydä kun siellä sairaalassa sentään olin jo valmiiksi suunnitelmaa tekemässä...

Odessa 34+5

Vierailija
37/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

säteilee sisäreisiin,peräaukkoon,alaselkään ja niitä ei voi sitten olla huomaamatta!!!! Ne supistukset kun voi joltakin viedä ihan tajun. Mut kyllä minusta noi suppareilta kuulostaa ja kovasti. Juo Odessa paljon vettä tai muita nesteitä ja magnesium kuulemma auttaa supistuksiin.

Sulla kyllä alkaa olla jo hyvät viikot parin päivän päästä vauvaa ajatellen. Kunhan saisit vaikka viikon vielä armonaikaa niin sit ei olis mitään hätää. Siis eihän sille voi mitään jos synnytys nyt käynnistyy, mut olishan se vauvan puolesta kiva et sais noita viikkoja kerättyä vielä. Ihme neuvola sulla Odessa, mä luulin et mun terkka vetää pohjat mut kyllä se näköjään osaa huolestua kun tarve tulee.

Ota ihan rennosti nyt etkä matkustele metroilla pitkin kaupunkia ;)))

kuumetta

Vierailija
38/57 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän oon ollu levossa jo 5vkoa, mut oon jotenkin hivenen uskaliaammaksi tullu sen jälkeen, kun poksahti rv32 täyteen. Pientä kiristelyä on siis ollu herkästi. Mut eilen sit tuli kivuliaita supistuksia ja kun mulla ei edellisissä synnytyksissäkään oo ollu kivuliaita suppareita, kuin loppuvaiheessa niin mies pakotti näytille päivystykseen.

Lääkäri meinas laittaa osastolle, mut vannoin ja vakuutin, että mulla on hyvät lepomahikset kotona. Joudun nyt lapset laittaa edelleen koko ajan päiväkotiin, kuopuksella vielä todettiin eilen paha anemia. :( Kurjaa laittaa väsynyt pieni sinne, mut onneks mieskin kuuli miten lääkäri vakuutti, että lepoa täytyy ainakin viikko vielä jatkaa.

Kohdunsuu oli kiinni, vaikka se mulla on alkanu ennen aueta supistuksista. Kohdunkaulaa olikin sit jäljellä vaan 1,8cm. (Mä oon ennen menny synnyttämäänkin niin, että kohdunkaulaa on vielä 2cm jäljellä...) Kiva kun ei yhtään tiiä oliko se noi supistukset vai onko se pystyasennosta ruvennu pienenemään.

Kaikki muuten ok. Painoarvio 1,8kg, laskussa käyrällä. Mut siinä ei sinänsä mitään uutta, ku edellisetkin on kasvuhidastuma-tapauksia... Seuraava ultra sittenkin siis vasta 2vkon päästä. :/ Viikon päästä pitää mennä ktg-käyrään, kun terkkari löys sydänäänistäkin jotain häikkää. Eilen ne oli päivystyksessä kyllä ihan ok.

ODESSA: Mulla eiliset supparit tuntui ensin reisissä. Sit häpyluun tienoilla, sit levis selkään ja pahimmat kipus ihan kohdun ylös asti. Mut enimmäkseen siis keskittyivät just tuonne kohdun alas. Yli minuutin oli kesto. Kyllähän nuo kuulostaa samanlaisilta kuin nuo mun. Kannattaa käydä tarkistamassa, vaikka itekin eilen vastahakoisesti lähdin...

Hulda 33+1

Vierailija
39/57 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jiihaa, perjantai, kevät ja kukkaset...sen kunniaks meikkis heräs sit jos 5.00 ja ei meinannu uni tulla silmään sitten millään!

ODESSA ja HULDA, kuulostaa kurjilta noi teijän supistelut! Mulla tais vähän (KOPKOP) auttaa kun makoilin ja löhösin taas viikon verran, eilen sit olin kaupungil, olo ihan melko OK illallal, supistellu ei niin tiuhaan ku yleensä. Oon kans alkanu juomaan enempi, jos se sit vähän auttais. Vihloo kyllä alakerrasta aikalailla vähänväliä, ei ollu tällaista esikoisesta. Mut onneks on 1,5 vkon päästä synnytystapa-arvio, niin sittenpähän tietää tilanteen.

Esikoisen vein tarhaan äsken, naamiaispäivä. Oli hassu näky ku pienet ja pippuriset oli pukeutunut naamiaisasuihin =D Hellyyttävää!

Tänään olis sitten vuorossa leffapäivä, sain eilen työkavereilta ison kasan leffoja lainaks. Jee!

Eilen kaupungilta läks sitten mukaan vaikkas ja mitä...Finlaysonilta oli tullu ihana eläin aiheinen pussilakanasetti poikien ja tyttöjen väreissä. Semmonen piti sit ostaa ja vauvalle vaatteita iso kasa. Mua ei sais päästää ollenkaan kauppoihin ;)

Ihana ilma ulkona. Muutenkin ihan jeesfiilis. Vauva potkii kovin vähän väliä. Ma on neuvola, pääsee taas puntarille, jiihaa!!

Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!

Monni ja masulainen

Vierailija
40/57 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kesäkuiset! Heräsin vähän myöhään tähän palstailuun, mutta vieläkö ehtinee mukaan? Oon jonkun päivän lueskellut viestejänne, ja en nyt muista vielä muuta kommentoitavaa, kuin nuo synnytystapa-arviot. Tuntuu tosiaan vaihtelevan viikot joilla sinne mennään, mulla on päivää vaille viikko 37 kun sinne pääsen (Taysiin). Nyt on siis tasan 35 viikkoa täynnä. Pelottaa kyllä että synnytys käynnistyy ennen tuota arviota, kun asiaa punnittuani haluan suunnitellun sektion tällä kertaa, viimeksi päätyi kiireelliseen. Toki onnistunut alatie olisi se paras..mutta en usko sellaista tulevan kohdalleni, joten pienempi paha kai tuo suunniteltu sitten. Olo alkaa olla jo tosi muhkea ja pienikin kävely kaupungilla tai esikoisen kanssa leikkikentällä aiheuttaa suppareita ja tukalaa oloa riittää muutenkin. Vielä olisi mm. vaatehuoneen siivousta, ja pitäisi pestä esikoisen pieniä vaatteita odottamaan vauvaa :-)