.:*:.:*:. Kesäpallojen *
Kommentit (57)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10137652&p=2&tmode=1&smod…
heps noin.. toivottavasti tuli=)
Tästä taitaa tulla mun ihan oma pino... Toivottavasti te muut kesäkuulaiset löydätte tän epäonnistuneen alotus pinon..
Kuopus päättikin sitten herätä jo klo 6.. ihanaa.. jopa tulikin nukuttua ruhtinaalliset 3 ½ h sitten..
Ehkä toi mies päästää mut päikkäreille kunhan ite herää ensi kun on nukkunut.. no onneks oli vika yölöysä niin ei nuku *koputtaa puuta* toivottavasti kamalan myöhään.
Meillä pojat on norm. aamu-unisia niinkuin vanhemmatkin!
mani, purri rv 33+6 ja kuopus 2v.
Mä oon todella alkanu aktivoitumaan vasta nyt tännekin, kun ei oikeesti oo mitään tekemistä. Just sain taas lapset miehen mukaan päiväkotiin. Kuopus ois halunnu jäädä kotiin ja kyllä teki pahaa, mut toisaalta ei tässä oo enää kuin reilu kuukaus ja sitten ovat kyllästymiseen asti kotona. (Täällä ei oo pihalla kavereita.)
Mä saan nukuttua öisin hyvin nykyään. Tosin aamulla oon melko puuduksissa, kun en herää edes vaihtamaan kylkeä. Tosin ihan hyvä vaan, kun se tyynyralli on mitä on. Iltaisin vaivaa levottomat jalat ja pitää pitää aina puolisen tuntia ennen nukkumaan menoa tukisukkia. Se helpottaa! Omituista on se, että tää on kolmesta raskaudesta ainoa jossa en oo kärsiny tippaakaan iskias-kivusta! :D En tiiä sit voiko olla, että lihakset jotenkin paremmassa kunnossa vai sit niin heikossa hapessa, ettei tunnu enää missään... x)
Huomenna olis nla. Pitää tunnustaa siellä, että verensokeri on nousussa... :/ Tosin saan sen pidettyä kurissa jättämällä karkit väliin ja syömällä ruisleipää paljon. Viikon päästä ois seuraava kontrolli-ultra naikkarilla. Silloin ollaankin jo 34+0! :O
Hulda 32+6
Yllätyin iloisesti , kun täällä oli jo näin hyvän pituinen kesäpino odottamassa näin aikaisin aamulla.:))
Ensimmäisen kerran sain minäkin tämän raskauden aikana oman osani yö valvomisista. Ensin lorisi valkovuotoa siihen malliin paljon, että piti hypätä pari kertaa ylös sängystä tarkastamaan tilanne, kun nimittäin samalla supisteli kipeästi ja sattui ihan peijakkaan paljon jonnekkin tuonne alapäähän. Itkua meinasin jo alkaa tuhertamaan, kun mietin, että jos synnytys käynnistyisi niin miten pieni ja ei valmis vauva olisi vielä. Onneksi kaikki supistelut jne loppui ja sain unen päästä kiinni. Herätäkseni ihan järkyttävän oksettavaan oloon..olin nukkunut taas selälläni ja siitä toivottavasti johtui tuo oksetusolo..tosin nytkin on vähän paha olo..toivottavasti ei ole mikään mahatauti! Nyt en kerta kaikkiaan jaksa oksennustauteja. ONKO NYT JOTAIN VATSATAUTIA TAAS LIIKKEELLÄ??? Tietääkö kukaan?
Pitänee vähän rauhoittaa tätä päivä riehumista ja ottaa varovaisemmin kaikin puolin, että pysyy vauva mahassa ja supistelut ja muut oireet kurissa. Nimittäin nuo yön supistelut oli jo oikeasti kipeitä ja kestoltaan aivan liian pitkiä.:(
Miehen kanssakin on rauha maassa ja minullakin hyvä tahto.:) Nimittäin ei mies ole sen kummemmin osallistunut tähän minun yhden naisen mielenosoitukseeni. Muutenkin tuntuu siltä, että tästä päivästä olisi tulossa hieman parempi päivä mielen kiemuroiden ja hormooni tyrskyjen osalta.
Vauva myllää ja punkee polvea, pyllyä ja kättä mahasta läpi ja kaivaa samaan aikaan päällään tuolla alhaalla. Hikkakin taitaa pienellä olla, eli ei tarvitse ainakaan liikkeistä tällä hetkellä olla huolissaan. Ihana pieni kulta.:)
Nyt aamutoimiin, kun tyttökin heräsi.:)
Hyvää alkanutta päivää kaikille kesiksille!
Kylläpä on outo vuorokausi takana. Lapset lähtivät eilen isovanhempiensa kanssa viikoksi Kreikkaan. Kummallista oli olla illalla kahdestaan miehen kanssa ilman mitään iltamesomisia pesuineen yms. Ikävä tietenkin on, mutta eiköhän tämä viikkoa tässä jotenkin kulu... Lapset soittivat illalla vielä ja kovasti tyytyväisiä ja edelleen innoissaan tuntuivat olevan, kun olivat käyneet jo uimassakin. Luulen kyllä, että nukkumaan käydessä on saattanut vähän ikävä iskeä. No, mummo on onneksi tosi hyvä tyyppi ja siellä varmasti pärjätään.
Mutta Saaramaria, mikä on sun tilanne?? Oletko käynyt näyttäytymässä??
Mulla oli toissapäivänä viimeinen cervix-kontrolli äitipolilla. Liikkeellä olo ei ole kummemmin vaikuttanut kohdunsuun tilanteeseen ja lääkäri sanoi, että tällaisina jatkuvia suppareita ei tarvii enää vahtia. Vain jos muuttuvat selkeästi kivuliaiksi ja tulevat tiheästi. Niinpä mä kävin eilen kampaajalla! Ihanaa, viimeksi hiukset oli leikattu tammikuussa ja kun mulla on lyhyt malli, jota on leikattu aina 1-1½kk välein, oli tarve leikkaukseen nyt ihan todellinen! Seuraavalla kerralla uskaltaudun istumaan niin pitkäksi aikaa, että otan värinkin. :-)
Että täällä ollaan vaihteeksi suht hyvillä mielin. Nyt aamutoimille ja palailen taas.
Vointeja kaikille!
miira 33+5
...Ja eilinen päivä.... isommat lapset ovat tulossa murrosikään ja osaavat todella hermoja koetella....
Välillä tämä vastuun kantaminen tuntuu todella ylivoimaiselta.
Olen siis ollut yksitoista vuotta kotiäitinä ja mies on yksityisyrittäjä, joten kodin ja lasten hoito on aika paljon minun vastuullani ja nyt alkaa tuntumaan siltä että se painaa liikaa.
Mies noukkii vain ne hyvät hetket lasten kanssa, kun on loppujen lopuksi niin vähän niiden kanssa... ja minähän sitten kurin ja järjestyksen pitäjä olen se kaikkein paha...
No, niin.... tänään olisi neuvola. Kunhan saisi tuon kuopuksen hereille. Hänelle näyttää tänä aamuna uni maistuvan.
Täytyy muistaa etten käy vessassa ennen neuvola reissua, muuten ei onnistu pissanäytteen anto. Vaikka kotona saan ravata 15min välein vessassa, mutta en ymmärrä kun neuvolaan menen, niin sitten ei millään meinaa pystyä näytettä antamaan.
Olo muuten ihan ok... ja mielikin varmaan tasaantuu, kunhan päästään kuopuksen kanssa ulos:)
Aurinkoista päivän alkua kaikille!!
T: Kiisseli ja masuasukki 31+3
Hellurei!
Nyt on hieman aurinkoisempi olo, vaikka ilma on pilvinen. Hyvänmielen päivä siis tänään tulossa... =D
Huldalle levottomista jaloista...Mul oli ekassa raskaudessa tosi ärtsyt levottomat jalat. Nyt ei oo onneks vaivannu. Tukisukkia tulee kuitenkin pidettyä melkei vuorokauden ympäri, jos ei tulis niin pal turvotusta...viimeks oli sekin kovin tuttua. Ei vois olla seksikkäämpää näkyä ku tällaiset ylisuuret " pikku" housut ja ihonväriset tukisukat =D UUH...
Tuuli@, toivottavasti ei ole vatsatautia. On tosi kenkkua herätä yöllä kun sattuu ja supistaa. Tääl supistukset tuntuu välil tosi kenkusti reisissä asti, mut onneks viimeistää yölepo on katkaissut supistelurumban. Hyvähyvä, että miehen kanssa asiat taas mallillaan. On ne kyl niin pirun sitkeitä kun jaksavat meijän oikkuiluja ;)
Vai että läks Miiran lapset reissuun! Aika outo tunne varmaan olla ilman lapsia viikon verran, mutta tekee varmaan kaikille ihan hyvää! Onko sun supistelut olleet kipeitä ja tehneet jotain tuhojakin, kun joudut käymään kontrollissa? Sori, on mennyt ihan ohi... Multa katsottu 2 vkoa sitten tilanne, siinä kaik oli ihan jees ja neuvolassa viimeviikolla täti sanoi, et turha tässä sit enempiä on ronkkia, kun viikkoja alkaa kuitenkin olee ihan OK. Aina toi ronkkiminen ärsyttää kohdunsuuta lisää.
PISSANÄYTTEESTÄ...mä pyydän aina aamuajan neuvolasta, sit otan kotona aamupissasta, laitan hetkeks jääkaappiin (ihan muovipussin sisällä, ei tuu roiskeita) =D ja kiikutan sen neuvolaan. Ei toivookaan, että pystyisin pidättää ees 3-4 tuntii muuten, jotta saatais kunnon näyte.
Täällä ei kai kummempia. Paitsi että niskat on jumissa, kun joutuu nukkuu niin monen tyynyn kanssa. Refluksiperhana ei yhtään oo helpottunu raskauden myötä...Onkos kellään tietoa, mitenkäs onnistuu HIEROJALLA käynti raskauden aikana?
Nyt aamukaffeelle ja sitte ottaa pienet päikyt!
Päivänjatkoja
Monni ja masulainen 34 tasan
Täällähän on jo vaikka miten pitkä pino olemassa, ja minä kun olin niin olevinaan, kun ehdin ihan oikeasti kahdeksaksi töihin (eikä 15-25 min yli, niinkuin normaalisti)
Eilen soittelin vielä neuvolaan kompurointini takia (kun siis liukastelin niissä portaissa) Ja nyt on vähän haamuinen olo: koko ajan tunnussarvet pystyssä sen suhteen, että liikkuuhan vaavi ja liikkuukohan se nyt ihan tarpeeksi ja olikohan tuo nyt epätavallinen vihlaisu vai ei.... oikeasti ei mitään hälyyttävää kyllä kuulu, mutta kunhan olen säikkynä nyt.
Muutama ihan oikeasti hyvin nukuttu yö takana, lonkat ovat jotenkin rauhoittuneet, olisikohan noin, että on tullut itseään enemmän rasitettua, kävelylenkkiä yms. tullut enemmän kuin tavallisesti. Eli harjoituksen puutettakohan vain pari viikkoa juilivat.
Tuuli@ kyseli vatsataudeista, täällä ei vatsatauteilla, mutta joku ihme flunssa-aalto on tälle työpaikalle iskenyt. Sitten kun ihmiset vielä kampeavat ihan tosi sairaina tänne töihin, niin tulee itselle mieleen välillä, että jos te ette suostu jäämään sairaslomalle, niin kai sitä on itse kohta jäätävä pois, kun en todella enään haluaisi mitään virusta napata!
Miiralle vaan hyvää lepoviikkoa, nauttikaa ihmeessä " kahdestaan" (plus masuasukki) olosta, kun lapsoset ovat reissussa... itsekin pitäisi pian mennä taas kampaajalle, hemmottelua hmm:)
Nyt tämä taas käy aherrukseen, kolme viikkoa enää:))
Rupes oikein naurattaa toi teksti tosta pissanäytteen antamisesta. Notta ei kukaan kuvittele, että täällä Turussa annetaan näyte suoraan muovipussiin, niin pieni korjaus (voi olla, ettei kukaan muu ees noteerannu asiaa) ;) Että juu, ihan steriiliin purkkiin, purkki pussiin ja hetkeks jääkaappiin.
Tähän asti on mieskin osannut ottaa omat eväänsä töihin mukaan ihan oikeaoppisesti...
=D Monni
Juu, mulla on sama systeemi kuin Monnilla tuon pissanäytteen kanssa. Neuvolasta puhdas kannellinen purkki, johon pissaan aamulla ja pienessä pakastepussissa purkki jääkaappiin odottamaan neuvolaan vientiä varten. :-)
Niin, Monni, mä olen ollut viikolta 24+ saikulla supistelujen takia ja äitipolin seurannassa. Mulla on kaikissa raskauksissa ollut paljon ennenaikaisia supistuksia ja odotus sairaalassakin on tuttua. Nytkin lääkäri löysi yhdessä ultrassa jopa sisäsuun raottelua ja olen ollut vuodelevossa kotona. Kohdunsuu alkoi pehmenemään, mutta levon avulla kohdunkaulan tilanne pysyi hallinnassa ja nyt tosiaan on tilanne mullakin se, etteivät kuulemma ole enää kiinnostuneita mun kohdunsuusta, kun viikkoja on sen verran kasassa. ;-)
Perjantaina ajateltiin mennä miehen kanssa tutustumaan synnärille. Ollaan muutettu edellisen synnytyksen jälkeen ja tämän alueen synnytyssairaala on meille ihan tuntematon. Meillä kun on oma äitipoli täällä oman paikkakunnan sairaalassa ja synnytykset hoidetaan tuolla matkan päässä. Meiltä on 70km matkaa sairaalaan ja jännittää, että miten sitä osaa ajoittaa lähdön oikein, sitten kun synnytys käynnistyy. Aikaisemmin ollaan asuttu sairaalan lähellä. Edellisellä kerrallakin kerkesin olla sairaalassa vain vähän reilun tunnin, kun vauva syntyi. Nyt pitää sitten lähteä vielä aikaisemmin. Ja entäs jos käynti onkin sitten " turha" ?
Tällaista pähkäilyä nyt :-)
miira 33+5
Hyvä, kun mainitsit... :D Mä olin jo kokonaan unohtanu, että munhan pitäis harkita sitä tutustumiskäyntiä synnärille. :D Oon tosiaan kaks ekaa synnyttäny kättärillä ja tämän aion synnyttää naikkarilla. Olen siellä käyny jo äitipolilla ja pelkopolin keskusteluissa vähän esiteltiin synnäriä, mut siitä on jo vuosia... Lisäks sit oon ollu kyllä jo synnytyssalissakin yhden vuorokauden ja osastolla, mut mulle jäi siitä paha maku suuhun ihan vaan siks, että oli sellainen " paniikki" -tilanne. Sen takia oiskin hyvä päästä ihan kunnolla tutustumaan siihen, että mihin mennään jos ja kun synnytys alkaa ihan normaalisti turvallisilla viikoilla. Mä en tällä hetkellä nimittäin edes tiedä minne pitäis siellä mennä. :O
Hulda 32+6
Ihan kamalaa kun ei ole oma kone käytössä, huomaan olevani tosi nettiriippuvainen :)
Soitin eilen neuvolaan, sieltä käskivät soittaa kättärille. Kättärillä sanoi että jos rupeaa supistelemaan niin sitten sinne. No mullahan on supistellut jo rv:ltä 16... joten sitten kun vaikuttaa tositoimelta niin lähden. Onneksi on yksi raskaus jo takana, olisin aivan vauhkona jos nyt olisi eka tulossa.
Limaisiin yksityiskohtiin kun joku kyseli:
Limatulppa oli sellanen kirkas (seassa hieman kellertäviä kohtia) aika kiinteä köntsä, joka oli suuruudeltaan sellanen vähän kananmunan valkuaisosaa pienempi, löytyi vessapaperista. Tästä koosta päättelin sen olevan limatulppa koska jos se on joku muu, niin aika huolestuttavaa sekin :) Edellisessä raskaudessa limatulppa irtosi kun vedetkin menivät 38+, silloin se oli vaaleanpunertava. Koska nyt ei irronnut mitään muuta kuin se tulppa eli ei vettä yhtään niin en ole kauhean huolissani. Ja myös siksi, että kun tätä on ennakoitu jo viikosta 16, niin silloin lääkäri sanoi että päämääränä viikko 32 on jo TOSI hyvin ja tänäänhän se on täynnä. JA onneksi kerettiin muuttaa! Mutta olishan hyvä jos vielä menis aikaa, parikin viikkoa olisi jo paljon ja kuukausi tosi hyvin.
Peruin nyt sitten kaikki menot, eli tsuppailen vaan kotona ja tässä pihapiirissä. Iltaisin supistaa jalkeillaolo, joten köllintää on paljon luvassa.
Ihmeen levollisin mielin,
SM ja Aatu 32 tasan
Heips,
nytkö meilläkin alkaa jo nuo yökukkumiset, kun [b]mani[/b] oli varhain liikkeellä pinoa aloittamassa. Mullakin hieman huonosti nukuttu yö takana, kun oli niin " huono äiti" ja syyllinen olo kun esikoisen kans meinas olla eilen vähän rankkaa. Harmittaa kun tulee purettua näitä omia väsymyksiä ja hormonimyrskyjä häneen :-/. Eihän se pikkuisen remppanan syytä ole, mutta välillä ei vaan jaksa... Ja miehenkin kans sit sätittiin toisiamme illalla.
(.) Ei tästä mun levosta meinaa tulla mitään kun tuo raksatouhu niin vetää puoleensa! Ollaan etsitty ja osteltu laattoja lattioihin ja pesutiloihin ja nyt oon parina päivänä ollu talolla siivoamassa. Tietty meen nyt oman voinnin ja supistusten mukaan ja aika vähän supistuksia on nyt tullutkaan. Ehkä se työ sit vaan stressas niin paljon, että nyt kun siellä ei tartte enää käydä niin menee hyvin ;-).
Huomenna meillä on aika synnytystapa-arviointiin. Saa nähdä mitä siellä sanotaan vai sanooko ne oikein mitään... Ollaan miehen kans mietitty lista kysymyksiä, jotka on jääny epäselviksi siitä edellisestä synnytyksestä. Sitä synnytystä siellä onkin tarkoitus käydä läpi. Saa nähdä millaisia " flash-back" kejä mulle tulee ja iskeekö ahdistus. Sekin on mahdollista, että huomenna pistetään kalenteriin sektioaika eli tämän masuasukin syntymäpäivä - hui.
Ollaan lähdössä heti tuon TAYS käynnin jälkeen pääkaupunkiseudulle April Jazziin, joten en tiedä milloin pääsen tänne kertomaan mitä siellä päätettiin vai päätettiinkö mitään.
[b]Tuuli@[/b]: mun kaveri sairasti täällä Tampereella viikko sitten mahataudin eli on sitä ilmeisesti täälläpäin liikkeellä. Toivottavasti ei kuitenkaan tuu sulle. Tuo on kyllä kaikista näistä " kulkutaudeista" viheliäisin!
[b]Monni[/b] kyllä mä vähän mietin sitä sun pissapussi -juttua, mutta ymmärsin kyl sit mitä tarkoitit :-). Hymyilytti vaan!
-satu ja sintti rv 33+4
Tyttö päikkäreillä ja minä taas jotenkin löysin itseni täältä meidän pinosta.:)
Mulla muuten tulee muuton jälkeen eli nyt la-su pakollinen netti tauko, joka kestää aina 8-9.5 asti. Kun ei saada sen aikaisemmin nettiä uuteen asuntoon auki ja eihän meillä siellä maalla mitään nettikahviloita sun muita ole. Ellen sitten vieroitusoireiden ollessa pahimmillaan mene käymään kirjastossa koneella.;)
Kiinanpöpölle onnea synnytystapa-arvioon. On se kyllä kumma ja jännä miten aikaisilla viikoilla ne meille (sinulle ja minulle) tuolla TAYSissa tekee sen arvion, kun minullakin on se ens ke 2.5 ja silloin on viikkoja vasta kuitenkin 34+4. On kyllä hurja ajatella, että saisi jo nyt tietää vauvan mahdollisen syntymäpäivän, nimittäin jos minunkin kohdalla sectioon päädytään. Ihanhan tässä alkaa itseäkin jännittämään. Niin ja se pelkopoli käynti on jotenkin ihan hurja jo sen takia, että se " palaveri pidetään synnytyssalissa ja minusta tuntuu menen ihan lukkoon siinnä ympäristössä. Pitänee kirjoittaa itsellekkin jotain kysymyksiä ja ajatuksia muistiin ylös ennen, kun menen sinne, että en sitten vaan istu ihan äimänä ja lukossa suu supussa siellä salissa.
Huonovointisuus on ehkä vähän helpottanut, mutta välillä iskee sellaisena aaltomaisena yllättäen. Ruoka kyllä maistuu ihan normaaliin tapaan. Jospas tämä ei olisi mitään vatsatautia. *koputtaa puuta*
Onkohan jotain alkavan turvotuksen oireita, kun jalkapohjat tuntuu ajoittain ihan tosi kipeiltä. Ihan, kun neulatyynyillä seisoisi. Tähän asti ei ole vielä ollutkaan järin paljon turvotusta tässä raskaudessa, eikä nyttenkään mitenkään hurjasti ihan silmällä katsottuna pitäisi olla, mutta esikoiselta olin niin turvoksissa viimeisillä viikoilla, että silloin otettuja valokuviakin on vaikea katsoa, kun olen ihan vieraan näköinen ilmestys. Ja kaiken kaikkiaan aika monta kiloahan niistä kertyneestä 17:sta kilosta olikin sitten pelkkää nestettä, jotka jäi onneksi saikulle.
Huomenna neuvola saas nähdä onko painoa tullut miten.. Viime neuvolassa taisi kokonaissaldo jäädä alle 8kg.
Taitaisi olla viisainta mennä nytten itsekkin päikkäreille, kun kerta tyttökin nukkuu.
Tuuli@ 33+4
Tällä kertaa onneks valoisemmissa merkeissä. Itkut on itketty toivottavasti pitkäks aikaa eteenpäin ja miehen kanssa ajatuksia vaihdettu, joten nyt on taas elämä jokseenkin mallillaan. Vielä kun noi ilmat vähän lämpenis uudestaan...
( . ) Yö sujui melko hyvin. Joutuu vissiin lisäämään taas tyynyä pään alle, kun toi yksiön asukas tykkää tunkea öisin niin ylös ja melkein poikittain. Henkeä sit ahdistaa ja vatsanahkaa kirraa : (
Lonkat on jättäneet kipuilun vähemmälle toistaiseks.
Valkovuotoa tulee inhottavan paljon, mutta en ole käyttänyt pikkuhousunsuojia, kun ne vaan " hautoo" ja ärsyttää limakalvoja. Joutuu vaan vaihtaa alkkareita tiuhaan...
Pissanäytteisiin kommentti: En kerää näytettä kotona ja oon kertonut neuvolassa, etten pysty pidättelee 3-4 tuntia ennen siellä käyntiä. Ovat vaan todenneet, ettei haittaa. Mulla on kerran aikuisiällä ollut tulehdus ja sen kyllä ties heti! Kirveli ja poltteli niin kamalasti.
Pitäis kai pikkuhiljaa toukokuun vaihtuessa keräillä niitä kamppeita sairaalakassiin ja laittaa vauvan kotiintulovaatteet kans. Vaikkei kyl ole mitään merkkejä vielä synnytyksestä, mut mieluummin liian aikaisin valmiina, kuin et joutuu sit sekopäisenä kamoja kasaamaan lähdön hetkellä...
T. miitu rv 34+5
kp ja tuuli@
miten teillä on noin aikasin noi arviot? mää saan vasta 36 viikolla lähetteen sinne Tayssiin omalta lääkäriltä.. viime raskaudessa olin siellä tollon 36 viikolla.. tuntuu että nyt jotenkin venähtää kamalan myöhäseks =/ ?
Kuopus otti päikkärit onneks jo 10 jälkeen niin pääsin määkin vielä pariks tuntia nukkuun.. heräsin hyvällä päällä ja kaikkee.. nyt vaan rupes tympäseen taas vaihteeks yhtäkkiä.. tajusin kuinka paljon on tekemistä ja kaiken saa tehä kumminkin yksin.
Suppailuja on pari tullu tänään.. ihan vaan sellasia että on vaan asentoo pitäny korjata.. ei juuri muuten tunnu.
Eilen siivosin poikien vaatekaapin ja nyt pitäis pienistä vaatteista (parempi kuntoisista) tehä huuto.nettiin myynti läjä/läjät.. menin myös omat vaatteet läpi ja kamalan läjän sain aikaseks.. josko laittais senkin niin ei tartte lähtee kirppispöytää pitään.. sellaset ns. huonommat heitän illalla spr:n ovelle =P
Miehen pitäis lähtee sinne saunailtaan, mutta ei tosta ota selvää taas meneekö vaiko mitä.. sais kyllä hävitä tosta jos meinaa vaan sohvaa vallottaa koko illan )=/
...jonka olis voinu jättää väliin!! Esikon kanssa ulkoiltiin aamupäivällä ja mentiin yhden lähellä asuvan pihaan sitte kokeilemaan trampoliinia. No neitihän tykkäs pomppia puoli tuntia, mutta kun olis pitäny lähtee kotiin, niin sehän ei sopinutkaan. Itkupotkuraivarithan siitä tuli ja loppujen lopuksi se tuttu joutui saattamaan meidät kotiin kantaen tätä meidän rimpuilevaa uhmista. Itsekin yritin, mutta siinä oli matkaa n. vajaa kilsa kuitenkin, niin ois tullu kyllä vauva ulos, jos olisin joutunut ton esikonkin roudaamaan. Mulla ei ollu nääs vaunuja mukana, kun hänellä oli polkupyörä. Mitä tästä opimme? En enää lähde ilman vaunuja YHTÄÄN MIHINKÄÄN ton neidin kanssa. On nimittäin sen verran kovapäinen, että istui vain maassa, jos ei kannettu tai sitten lähti väärään suuntaan. Ei auttanut edes, vaikka sanoin, että heippa äiti menee.
Alkoi sitten vaan masentamaan, kun tuntuu että olen maailman kelvottomin äiti, kun en saa tuota pikkutättäräätä järjestykseen. Hän ei kerta kaikkiaan tottele puhetta, ainoastaan kantamalla saa esim. sisälle, jos ei muuten suostu tulemaan. Ja sehän on tässä loppuvaiheessa niin ihanaa... Tonikäinen ei vielä kunnolla ymmärrä tätä vanhaa kasvatusmetodia uhkailu, kiristys ja katteettomat lupaukset, eli järjellä selittäminenkään ei auta. Noh, ehkä tilanne on taas jo parempi sen suhteen puolen vuodenkin päästä.
PÄiväuniakaan ei neiti ole tänään tietysti nukkunut, joten mä olen aika rikki. Kaks yötä on menny valvoessa enemmän tai vähemmän. No, ehkä tästä elämä kirkastuu, kun menen aikaisin illalla nukkumaan.
Yöllä mietinkin, mitä saaramarialle kuuluu. Hyvä, että kaikki tuntuu olevan nyt kunnossa. ONhan se saattanut olla vaan valkovuotoakin.
Nyt taidan lähteä johonkin järkevään puuhaan, esim. siivoomaan kaappeja, kun isi tuli kotiin.
Uupunut Uula rv 34 + 1
Just katsoin tonne pojan täpötäyteen vaatekaappiin ja totesin, että puolet vaatteista on jäänyt pieneksi. Pitää taas käydä ne läpi ja laittaa pieneksi jääneet johonkin laatikkoon. Mutta minne mä taas saan ne laatikot mahtumaan? Tuntuu että joka yläkaappi on täynnä pieneksi jääneitä vaatteita odottamassa seuraavaa käyttäjää. Onneksi se on kuitenkin jo pian tulossa =)
Mulle sanottiin neuvolassa että vain silloin ekalla kerralla pitää olla pissanaytettä antaessa olla 4 tuntia käymättä vessassa ja muulloin riittää pikanäyte. Eli kunhan ei oo ihan just käynyt että saa näytteen annettua. Ihan tottako joillekin on sanottu, että vieläkin pitäs olla 3-4 tuntia pissaamatta?
Tosi aikaisin tosiaan teillä osalla on synnytystapa arvio! Mulla on vika neuvolalääkäri vasta viikolla 36+ koska kuulemma tuolloin tietää varmuudella onko perätila vai rt. ja jos edelleen perätila niin sitten synnytystapa-arvioon viikolla 37. Vähän kyllä itseä hirvittää, että se on noin myöhään. Mullahan siis edelleen vauva perätilassa, ainakin maanantaina oli.
Eipä muuta kun iltapalalle sitten vaan ja odottelemaan Greyn anatomian alkua-
Iiran 32+3
Kävin äsken kävelylenkillä metsässä ja voi että se voi tehdä ihmeitä sielulle, pieni kävely sateen jäljiltä olevassa luonnossa kuuntelemassa linnunlaulua. Nyt lämmin suihku ja puhtaat lakanat ja nukkumaan, niin avot - josko sais taas elämän jaloilleen!! On muuten meitsillä kohtuu huono kunto, kun tuolla lyllersin... mietin, että onneksi tässä ei oo enää kuin 3 viikkoa ja sitten voi reippailla jo ihan reippaasti, kun vauvakin alkaa olla melkein täysiaikainen.
PISSANÄYTTEESTÄ: joo, ei mullakaan oo 4 tunnin pissoista tietoakaan, tunnin ajan olis kuulemma hyvä olla rakossa ennen näytettä, eikä sekään ole niin nokonuukaa.
SYNNYTYSTAPA-ARVIOSTA: Mullakin se on viikolla 36 + 1, jolloin on vika neuvolalääkäri, enkä ajatellut asiaa sen kummemmin. Vauvelin pitäis olla raivotarjonnassa, ainakin viikko sitten oli ultrassa ja mitään suurta muljahdusta en ole tuntenut sen jälkeen. Maanantain neukkulassakin tuntui olevan raiviksessa. Vaikka toista odotan, en muista mitä siinä arviossa tehtiin? Lekuri arvioi vauvan koon ja lantion koon käsikopelolla?
Nyt suihkeeseen, moro huomiseen! (huomaa riimitys!)
Uula, edelleen rv 34 + 1
TARKOTUS OLI LAITTAA
.:*:.KESÄPALLOJEN KESKIVIIKKO-TORSTAI.:*:.
ei nukuta.. ei väsytä.. telkkarista ei tuu mitään.. kello jo niin paljon ettei voi edes touhuta mitään ettei pojat vaan herää..
Miks ei ihminen vaan voi nukkua sillon kun pitäis?=(
Huomenna sit taatusti väsyttää!!
EN muistanu koko hemmetin miehen huomista (ke) saunailtaa työvuoron kanssa. Mun puolesta senkun menee.. se ei oo koskaan ollutkaan missään noissa työn puolesta järkätyissä jutuissa mukana.. (mun mies siis sellanen ettei kotonakaan ota edes saunakaljaa jos pojat ovat kotona kanssa) ehkä kumpanenkin on nähny lapsena/nuorena tarpeeks tota ryypiskelyä (joskus valitettavasti vieläkin) niin meillä on vähän tällanen raivoraitis koti (ei siis tarkota että oltas mitään absolutisteja..ainoastaan lasten silmissä) silloin harvoin kun päästään viihteelle niin sitten ollaan myös viihteellä.. ja seuraavana aamuna on paha paha paha olla(ainakin mulla...pikkasen huono viunapää=D )
pikkasen eksy jutusta...
vauva on möyrynny koko illan kamalasti... taitaa hetkutella peppua puolelta toiselle, kun välillä supistaa ja sit taas vääntöä ja heps ollaan pylly toisella kyljellä taas.. pienet on reppanan ympyrät tuolla..
tekis mieli ottaa jotain hyvää.. mieskin toi suklaatia ennenkun lähti yövuoroon töihin.. mutta kun ei viitti.. vaikka tekis mieli.. nam..
Äsken jo puntaroin omenan ja suklaan välillä.. otin omenan..
joopa joo...
nyt tulee niiiiiiiiiiiin paljon kirjotusvirheitä että taidan mennä kattoon joko mun jonotusnumero nukkumatille olis seuraavana ;)
Aamuun zzzzzzzzzzzzz