Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotan kauhulla sitä, kun täytän 44 vuotta

Vierailija
16.11.2025 |

Tutkimukset ovat osoittaneet, että ihmiset ikääntyvät kahdessa ryppäässä äkisti ja paljon. 44 vuoden iässä ja toisen kerran 60-vuotiaana. Tämän olen bongannut tutuistani, jotka ovat täyttäneet 44. Toden totta, monet ovat vanhentuneet yhdessä vuodessa enemmän kuin vuosikymmenessä. Heille on tullut paljon ryppyjä, ulkomuoto on selvästi vanhemman ihmisen ja osa on jopa lihonut vuodessa paljon, kun aineenvaihdunta hidastuu.

Itsellä on tämä sama edessä, kun 44 v lähestyy. Miten tästä kammosta pääsee eroon? Muutenkin on ollut jo rankkaa näyttää ikäistään vanhemmalta, kun sairaus teki minut vanhan näköiseksi jo kolmekymppisenä.

Ap

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta äkkiä japaniin. Japanissa kun kävin niin 70 vuotiaat naisetkin oli yhtä virkeitä kuin 40 v naiset. Monen naisen kanssa juttelin ja ne kyseli mistä olemme ja olivat todella hyväkuntoisia ja virkeitä. Jotai ne tekee siellä ja syö oikein tai jotain että ovat niin virkeitä.

Vierailija
2/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän veikkaan, ettei ap:lla ole aasialaiset geenit...

Geenit kun tuppaavat vaikuttamaan aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 47v ja yhtäkkiä alan muistuttaa nättiä noita-akkaa. Mihin nuoruus meni? Katosi.

Vierailija
4/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta äkkiä japaniin. Japanissa kun kävin niin 70 vuotiaat naisetkin oli yhtä virkeitä kuin 40 v naiset. Monen naisen kanssa juttelin ja ne kyseli mistä olemme ja olivat todella hyväkuntoisia ja virkeitä. Jotai ne tekee siellä ja syö oikein tai jotain että ovat niin virkeitä.

Ruokavalio

Vierailija
5/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut 44 v työelämässä. Ihan ihmisen näköinen olen vieläkin eikä mikään hirvitä.

Vierailija
6/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut 44 v työelämässä. Ihan ihmisen näköinen olen vieläkin eikä mikään hirvitä.

Hyvä kommentti! 😊👍🏻

Vierailija
7/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se rupsahtaminen tapahtuu juuri 44 vee syntymäpäivän vastaisena yönä. Meet nukkumaan nuorekkaana, mutta heräät rajusti rupsahtaneena.

Vierailija
8/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, olen 56 ja tuota ei ole tapahtunut. Ehkä sitten 60, mutta tuskin

Vierailija
9/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappunaamari ympärivuotiseen käyttöön. Säästyy aikaakin kun ei tarvitse meikata.

Vierailija
10/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 51 eikä mitään dramaattista tapahtunut 44 vuoden iässä. Esivaihdevuosioireet mulla alkoi jo 42-vuotiaana, ja siinä kohtaa vähän tissit roikahti alaspäin ja vyötärölle siirtyi rasvaa pepusta ja reisistä. Mutta naama ei mitenkään dramaattisesti muuttunut, eikä ole muuttunut vieläkään. Toki vähitellen ilmeuurteita tulee ja rasva poskista vähenee, mutta ei siinä mitään yhtäkkistä ole tapahtunut.

Muistaakseni muutenkaan tuo tutkimus ei mitenkään tutkinut tai maininnut ulkonäön muutoksia, vaan koski aineenvaihdunnan, immuniteetin ja tiettyjen keskeisten sisäelinten toimintaa. 

Vierailija
11/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio

Ihan erilainen, paksumpi, rasvaisempi ja enemmän aurinkoa sietävä ihotyyppi on isompi syy. Näitä on ihan tutkittu, ja hitaimmin ikääntyy mustat, sen jälkeen aasialaiset, nopeimmin valkoihoiset. Pahin yhdistelmä on valkoihoinen joka asuu aurinkoisella seudulla, valkoinen iho saa helposti aurinkovaurioita ja rypistyy jo nuorena.

Vierailija
12/12 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 51 eikä mitään dramaattista tapahtunut 44 vuoden iässä. Esivaihdevuosioireet mulla alkoi jo 42-vuotiaana, ja siinä kohtaa vähän tissit roikahti alaspäin ja vyötärölle siirtyi rasvaa pepusta ja reisistä. Mutta naama ei mitenkään dramaattisesti muuttunut, eikä ole muuttunut vieläkään. Toki vähitellen ilmeuurteita tulee ja rasva poskista vähenee, mutta ei siinä mitään yhtäkkistä ole tapahtunut.

Muistaakseni muutenkaan tuo tutkimus ei mitenkään tutkinut tai maininnut ulkonäön muutoksia, vaan koski aineenvaihdunnan, immuniteetin ja tiettyjen keskeisten sisäelinten toimintaa. 

Varmasti aineenvaihdunnan, immuniteetin ja sisäelinten toiminnan muutokset näkyvät myös ulkomuodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan