Lapsiystävällinen alue vantaalla jossa hyvä asua?
Kommentit (29)
Välillä tietysti jotain kuuluu, mutta harvemmin.
Miten kukaan ei mainitse Hiekkaharjua?? Omatkotitalo-alue, puistoja, Tikkurilaan kävelymatka, juna-asemakin ja jopa 4 kauppaa. Ihan loistopaikka. On Golf-kenttää, peltoa (=rauhallista), metsää ja kuitenkin KAIKKI palvelut alle kilsan säteellä (päiväkodit jne)
Hiekkis on todella lasten paratiisi, isoja taloja, rauhaisaa, varakkaampaa väkeä, en keksi mitään syytä, miksi täältä lähtisin:)
Ruskeasanta+ Simonlaako toiseksi parhaat alueet eikä todellakaan lentomelu häiritse.
Vierailija:
Vierailija:Arvaa, miksi siellä tuota toimintaa on? Juuri alueen pahojen ongelmien vuoksi. Eräänlaista ennaltaehkäisevää toimintaa, että ihmiset pysyisivät normaalin elämän raiteilla, eivätkä ajautuisi alkoholin ym. vietäviksi. Hyvä niin, mutten kyllä vapaaehtoisesti sinne muuttaisi. Olen nimittäin asunut siellä opiskeluaikoina.
Joo, tosi syrjäytyneitähän me ollaan kaikki....tule katsomaan Koivukylän asemalle ja bussipysäkeille sitä työmatkaajien ja opiskelijoiden lauman määrää aamuruuhkassa!
Kuule, on täällä muutakin tekemistä kuin juominen ja perhekerhot! Esimerkiksi toi Matarin pulkkamäki on tosi suosittu ja Kuusijärven lenkkipolku. Ja näyttäisi olevan noita puutarhapalstojakin, jalkapalloa ja käsityökerhoja, kirjasto ja Rekolan raikkaan toimintaa, nettikahvila. Lapsille painia, satujumppaa....Mutta ennaltaehkäiseväähän ne kaikki, ettei me ruvettaisi tekemisen puutteessa ryyppäämään...tosin en ole yhtään deekuksi aikovaa siellä harrastuksissani nähnyt....luulen että niillä on ihan oma kerho, Huugosta väärin laulettua karaokea olen kuullut ohi kävellessä....
Eli jos alueella ei ole harrastuksia, se on ilman muuta rauhallista aluetta ja hyvää lapsiperheelle? No niin voi väittää. Esim. appi asuu alueella, jossa lähimpään naapuriin on puoli kilsaa eikä Venäjällekään niin pitkästi. Mutta jostain syystä siellä ei ole lapsiperheitä....eikä busseja....eikä perhekerhoja.....pelkkiä eläkeläisiä.....
Voisin hyvin kuvitella muuttavani sinne itsekin. Jakomäessä mä en ole koskaan käynyt, autolla ehkä ohi joskus ajanut. Ja ei se ainakaan meitä kovin lähellä ollut. Ja koska vaaralassa ei ole kapakoita, tai oikeastaan melkein mitään, niin siellä on tosi rauhallista. Kehätiet lähellä ja motari.
Itse asumme Länsimäessä. Tätä pidetään hirveänä slummina ja suunnilleen Vantaan pahimpana paikkana. Silti jopa täällä (ainakin tässä osassa jossa me asumme) on aivan mahtavaa asustella lasten kanssa. Taloyhtiössämme on kivoja naapureita ja paljon lapsia. Vieressä on koulu, kauppa, kirjasto, kivoja ulkoilualueita, sieni- ja marjametsiä... Terveyskeskuksen on alle kilometri. Työmatkat kuljen metrolla: ei tarvitse ostaa seutulippua kun kävelen tai vähän yli kilometrin Helsingin puolelle metroasemalle. Usein menen metrolle myös pyöräillen ja jätän pyörän metroasemalle. Olen tehnyt niin monta vuotta, eikä kertaakaan pyörää ole rikottu tai varastettu tms.
Poika harrastaa futista tuossa ihan vieressä olevalla kentällä, talvella treenit ovat koulun salissa. Lähiseudun nuorista ei ole meille ollut ikinä mitään häiriötä. Päinvastoin meillä on käynyt mukava abityttö lapsenvahtina.
Esim. Askistossa jylisee enemmän kuin monilla lentokentän läheisillä alueilla.
NIKINMÄKI: Ihana rivitalo/omakotitaloalue, jota suosittelen lämpimästi. Ilman autoa tosin sinne ei kannata muuttaa, vaikka bussit kulkevatkin melko usein nykyisin...
MAARUKKA: Uudehkoja kerrostaloja, paljon lapsiperheitä. Ihan kiva alue ja rauhallinenkin, vaikka onkin Mikkolan kupeessa... Päiväkoteja on lähellä ihan kiitettävästi...
METSOLA on myös kivaa omakotitaloaluetta, tosin rivitaloasuntojakin siellä on...
Kaikki edellämainitut on Korsosta n. 5km säteellä. Korsossa on sitten isot kaupat(2x S-market, K-Veljekset) ja muitakin palveluja... =)
MItäs hälle kuuluu?? Onko sinkku nykyään??
Vai että ihan asunut opiskeluaikana...
Tämä oli varmaan joku maalaistyttö, joka nyt kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoo millainen Vantaa oikeasti on.
Mäkin olen käynyt Vantaan hienoissa avoimissa päiväkodeissa ja kerhoissa " ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä" . Ehkä musta ei nyt tule alkoholistia!