Lapsiystävällinen alue vantaalla jossa hyvä asua?
Kommentit (29)
Usko tai älä. Alueella on negatiivinen kaiku, mutta tosiasiassa alueella asuu paljon lapsiperheitä ja palvelut ovat hyvät. Koulut ja päiväkodit ovat lähellä ja erilaista toimintaa on paljon myös kotiäieille. (perhekerhot, kahvilatoiminta, puistotätitoiminta jne)
Vierailija:
Usko tai älä. Alueella on negatiivinen kaiku, mutta tosiasiassa alueella asuu paljon lapsiperheitä ja palvelut ovat hyvät. Koulut ja päiväkodit ovat lähellä ja erilaista toimintaa on paljon myös kotiäieille. (perhekerhot, kahvilatoiminta, puistotätitoiminta jne)
Arvaa, miksi siellä tuota toimintaa on? Juuri alueen pahojen ongelmien vuoksi. Eräänlaista ennaltaehkäisevää toimintaa, että ihmiset pysyisivät normaalin elämän raiteilla, eivätkä ajautuisi alkoholin ym. vietäviksi. Hyvä niin, mutten kyllä vapaaehtoisesti sinne muuttaisi. Olen nimittäin asunut siellä opiskeluaikoina.
Rauhallinen alue, joskin paikoin aika tiuhaan rakennettu. Ollaan asuttu nyt parivuotta ja ei ole suunnitelmia pois muutosta.
On rauhallista ja mukavaa asua. Paljon leikkipuistoja jossa voi olla leikkiä.
...tietyt seudut hyvin rauhallisia kuten esim. Kivistö/Kannisto on. Toisaalta se onkin sitten kaukana kaikesta eikä palveluja löydy kuin ihan peruspalvelut (toki tulevat lisääntymään seuraavan vuosikymmenen sisällä).
En ehkä Vaaralankaan puolesta niin liputtaisi ainakaan vantaan yhtenä parhaana asuinalueena, se kun lepää rattoisien hakunilan ja jakomäen povessa... sinänsä ihan ok alue.
Omien kriteerieni pohjalta nostaisin hyviksi alueiksi esim. Ruskeasannan, Vapaalan, Hiekkaharjun ja Vantaanlaakson...muitakin löytyy. Nämä sijaitsevat sopivan lähellä palveluja, mutta ovat kuitenkin rauhallisia seutuja nimenomaan lapsiperheille. Enkä taida olla mielipiteenä kanssa yksin sillä juuri nämä alueet kuuluvat vantaan kalleimpiin. Silti esim. espoon hintoihin verrattuna ne ovat järkihintaisia.
Kartanonkoskesta/Pakkalasta/Tammistosta en oikein osaa sanoa mitään, kun se on alueena niin uusi ja erilainen.
Huono maine, mutta käytännössä emme ole päässeet todistamaan mitään huonoon maineeseen liitettyä. Ainakin minä ja lapset viihdymme.
Kilometrin säteellä on leikkipuistoja ainakin kuusi, löytyy hyvä kirjasto ja neuvolat. Päiväkotejakin riittää. Lisäksi harrastusmahdollisuuksia ja bussiyhteydet ja junayhteydet loistavat.
On ihan liian täynnä lapsiperheitä. Odottakaa vaan kun lapset kasvavat ja tulevat suht samaan aikaan esim. mopo ikään..prrrrrrrrrrrrrrrrrrpppppppprrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
uusi tarha, koulu ja neuvola. Nyt kun saatais se lähimarket, niin olis täydellinen
Muutin sieltä pois joitakin vuosia sitten juuri tuon takia. Palvelut oli viety jo aikoja sitten, oikeastaan ilman autoa siellä ei kannata asua. Nyt sitten hakkasivat ala-asteen metsänkin pois, eli ulkoilureitit vähenevät koko ajan...ne kerrostalot tulevat sinne moottoritien toiselle puolelle.
Kartanonkoski/Tammisto kannattaa kiertää kaukaa, jos tarvitsee lapsilleen päivähoitopaikkoja - sillä alueella niitä ei todellakaan ole tarpeeksi.
Tikkurilan palvelut kävelymatkan päässä ja hyvät liikenneyhteydet!
lähellä, palvelut kävelyetäisyydellä, rauhallinen ja lapsiystävällinenalue. Tervetuloa!
kyllä kuulopuheiden, netti- ja lehtijuttujen mukaan on kaikkea muuta kuin lapsiperheiden unelma-alue, kun peruspalvelut tökkivät pahasti.
Enpä tiedä, varmaan jonkun Länsi-Vantaan pientaloalueen " valitsisin" , en kuitenkaan kivistöä (onko länsi-vantaata vai pohjois?), kun se on niin kaukana/huonot yhteydet.
luonto lähellä ja rauhallista pientaloaluetta.
on aivan ihana. Ja täällä kyllä pelaa palvelutkin suhteellisen hyvin.
Olen asunut monessa paikassa ja yhteen minua ei enää ikinä saa: Keravan Kiltaan.
Asun lasteni kanssa Koivukylässä ja ollaan viihdytty hyvin. Neuvola, puheterapia ym. on toiminut hyvin ja varsinkin yhteistyö lastentarhan kanssa. Liikenneyhteydet mainiot ja Junapuistossa tuli hankittua monta tuttua äitiysloma-aikoina. Seurakunnalla toimiva kerho kävelymatkan päässä. Terveysasemakin on saatu ihan oma ja hieno. Omassa talossa naapurit morjestaa ja muutama sanakin vaihdetaan. Ja Citymarkettikin on tulossa, niin ei tarvitse vaateostoksille lähteä Keravalle tai Tikkurilaan.
Niitä ongelmataloja on tasan 2 tossa ostarin vieressä. Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia. Tottakai humalaisia ostarilla näkee, mutta saadakseen kaupasta kaljaa/päästäkseen baariin niiden pitää olla aika skarppina. Yöllä mulla ei ole ostarille muutenkaan asiaa. Ei täällä eikä muualla.
Huumeita et karkuun pääse, vaikka asuisit Ivalossa. Eniten narkkeja liikkuu omien havaintojeni mukaan Helsingin keskustassa.
Nikinmäki on ihana paikka lapsiperheen asustella :)
Muitakin mukavia ja rauhallisia pientaloalueita löytyy Korson alueelta: Matari, Metsola, Leppäkorpi, Vierumäki... Korso on mainettaan huomattavasti parempi asuinpaikka.
Vierailija:
Vierailija:Arvaa, miksi siellä tuota toimintaa on? Juuri alueen pahojen ongelmien vuoksi. Eräänlaista ennaltaehkäisevää toimintaa, että ihmiset pysyisivät normaalin elämän raiteilla, eivätkä ajautuisi alkoholin ym. vietäviksi. Hyvä niin, mutten kyllä vapaaehtoisesti sinne muuttaisi. Olen nimittäin asunut siellä opiskeluaikoina.
Tai no, ehkä tämä Pähkinärinne+lähiseutu on suht ok, paljon lapsiperheitä näyttäisi olevan...