Seksin varaan ei kannata rakentaa suhdetta!
Tämmöinen huomio ja oppi nuoremmillekin. Pitää olla jotain parempaa. Jopa pelkkä järjellinen liitto voi onnistua jos vertaa.
Kommentit (35)
Kyllä se vaan kantaa läpi vaikeiden aikojen, kun kipinää on. Kun seksi jonkun kanssa toimii, niin se vaan toimii eikä vuodet sitä mihinkään muuta. En sekstaile kavereideni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Usein kuulee joidenkin valittavan siitä kun kumppani oli muuten hyvä mutta seksi ei ollut tajunnanräjäyttävää.
Seksi ei ole todellakaan tärkein asia pitkässä liitossa, vaan aivan muut asiat. Älkää keskittykö vääriin asioihin. Pohdi mielummin onko kumppani luotettava, uskollinen, vastuullinen, kunnioittava.
Jos kumppani ei kiinnosta seksuaalisesti, niin onko sillä edes mitään väliä pettääkö hän?
Voi onnistua, jos läheisyys ei merkitse mitään. Mutta itse en halua edes halailla pelkkien kavereiden kanssa. Kosketus taas lisää yleensä hyvinvointia.
Ei lannata seksin varaan, mutta ei myöskään kannata jos seksi ei ole pidemmän päälle mieluista.
Vierailija kirjoitti:
Jossain ne halut puretaan kaveriliitoissakin. Yleensä vieraissa.
Ei välttämättä. Minulle sopisi paremmin kuin hyvin, että avattaisiin suhde. Mies ei halua. Seksiä meillä ei ole ollut koskaan, jotain seksuaalista toimintaa alussa. Ns. järkiliitto ja kumppanuus molempien hyödyksi. Ja ollaan huomattavasti läheisempiä kuin ystävien kanssa kuitenkin.
En missään nimessä alkaisi suhteeseen sellaisen naisen kanssa, ellei nimenomaan seksi toimisi intohimoisena molemmin päin. Huippukuuma voi olla melko kuumaa tosi pitkään, mutta valmiiksi kädenlämmin ei valitettavasti muutu kuumaksi ikipäivänä. Mikäli seksi ja läheisyys toimii, muu on soviteltavissa, mutta toisin päin on turhaa rakentaa minkään värisiä pilvilinnoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata seksin varaan, mutta ei myöskään kannata jos seksi ei ole pidemmän päälle mieluista.
Juu. Seksi on yksi tärkeimmistä osa-alueista, muttei tietenkään ainoa.
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä alkaisi suhteeseen sellaisen naisen kanssa, ellei nimenomaan seksi toimisi intohimoisena molemmin päin. Huippukuuma voi olla melko kuumaa tosi pitkään, mutta valmiiksi kädenlämmin ei valitettavasti muutu kuumaksi ikipäivänä. Mikäli seksi ja läheisyys toimii, muu on soviteltavissa, mutta toisin päin on turhaa rakentaa minkään värisiä pilvilinnoja.
Sama juttu. Menin intohimoisen tytön kanssa naimisiin, jonka kanssa seksi ja läheisyys oli taivaallista. Jouduin hänen halustaan nuorena parikymppisenä naimisiin ja nyt oltu 50v yhdessä. Paras päätös eläissäni ikinä. Himo, kipinä, läheisyys ja seksi jatkuneet säännöllisesti näihin päiviin asti. Bonuksena, että kaikki muukin on toiminut parisuhteessa ja vaimo tiennyt minunkin tarpeistani, lapset jne, paremmin kuin minä itse ja pitänyt niistä huolen. Ilman rakkautta ja hyvää seksiä en olisi ollut edes parisuhteessa.
Totta, jos mies ei anna kunnollista hyvää, himokasta seksiä päivittäin, en kestäisi.
Miksi nainen ei saisi nauttia eroottisista leikeistä ja seksistä sen ajan kun hän on seksuaalinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Usein kuulee joidenkin valittavan siitä kun kumppani oli muuten hyvä mutta seksi ei ollut tajunnanräjäyttävää.
Seksi ei ole todellakaan tärkein asia pitkässä liitossa, vaan aivan muut asiat. Älkää keskittykö vääriin asioihin. Pohdi mielummin onko kumppani luotettava, uskollinen, vastuullinen, kunnioittava.
Jos kumppani ei kiinnosta seksuaalisesti, niin onko sillä edes mitään väliä pettääkö hän?
On tietysti. Pettäminen on epätehellisyyttä, petos. Ei sellaista halua kukaan suhteeseensa.
Vierailija kirjoitti:
Ei lannata seksin varaan, mutta ei myöskään kannata jos seksi ei ole pidemmän päälle mieluista.
Jaa. Vahingosta viisastuneena taidan rakentaa seuraavan suhteen 90% seksille. Kun ei enää tarvitse puolison olla vastuullinen vanhempi eikä tarvitse miettiä rahaa tai uraa.
Vierailija kirjoitti:
Toi lopun lista on itsestäänselvyys, mutta minulle arvottomia, jos toinen ei halua minua seksuaalisesti ja nauti siitä itse yhtälailla.
Aijaa, no olen eri mieltä. Vetovoima on pitänyt meidät yhdessä pian 30v. Mitä jos sitä ei olisi ollut alkuunkaan? Seksi on yksi elämän iloja, ilman sitä liitosta puuttuisi jotain olellista. Kulutettais sekin aika sitten juttelemalla vai. Ei ne poissulje toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan kantaa läpi vaikeiden aikojen, kun kipinää on. Kun seksi jonkun kanssa toimii, niin se vaan toimii eikä vuodet sitä mihinkään muuta. En sekstaile kavereideni kanssa.
Joo ja sitten kun oltu yhdessä nuoresta lähes yhtäjaksoisesti ja ollaan toistemme ekat, sitä näkee toisen aina sellaisena kehen ihastui niin mahdottomasti silloin joskus. Onneksi oli rohkeutta lähteä innokkaan miehentaimen mukaan. Perinteisin menoin sikäli, että hän pokasi mua heti kun tultiin murkkuikään ja minä ujostelin jonkun aikaa. Kaikenlaisia vaiheita ja aikoja on takana ja toivottavasti edessä. Kipinä kantaa.