Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumppanin löytäminen miehen näkökulmasta

Vierailija
02.01.2026 |

Huomasin keskustelun kumppanin etsimisestä naisnäkökulmasta ja ajattelin aloittaa ketjun miesnäkökulmasta.

Olisi hienoa löytää samanhenkinen nainen, jolta saisi rakkautta ja jolle voisi osoittaa rakkautta.

Olen sinkku, aikaisemmat parisuhteet löytyivät harrastuksista ja kaveriporukasta. Niissä ei tällä hetkellä ole sopivia naisia. Aloitteita teen naisille jos huomaan tapahtumassa kiinnostavan naisen. Suunnilleen 3/10 lähestymisestä on johtanut treffeihin. Kuukaudessa treffejä 0-2.

En mielelläni nostaisi aloitteiden määrää, koska en ole ulospäin suuntautunut ja kuormitun vieraan ihmisen seurassa. Kokeilin myös nettideittejä, mutta niissä on vähän sopivia naisia.

Pari vuotta sitten kokeilin pikadeittejä, mutta suuri osa oli pintaliitäjänaisia.

Olen pitkään ihmetellyt miksi valtio ei ole perustanut puolisonetsintä palvelua? Nettitreffipalvelujen tarkoituksena on tehdä rahaa, ei yhdistää ihmisiä!

Kommentit (402)

Vierailija
121/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis toi et pariutuminen ulkoistettais valtiolle on vähän, että öö, miten? Aikanaan oli joku sovellus, mikä etsi facebookin kaverin kavereista vain niitä ehdotuksia, ja toimi hyvin, mutta siinä muutettiin sitä algoritmia, niin alkoi toimia huonommin. Ei sovellusten tarkoitus ole tehdä suhteita. 

Esim. Valtion sivu jonka tarkoituksena on yhdistää parisuhdetta etsiviä ihmisiä. Palvelu rakennettaisiin eri alojen ammattilaisten toimesta käyttäjän näkökulmasta. Ei mitään typerää pyyhkäisysysteemiä, sen sijaan kunnon hakutoiminto millä näkee mahdollisimman hyvin parhaiten sopivat käyttäjät. Esim. Okcupidon kysymys ja vastaus tyylinen toiminto muokattuna voisi toimia.

Nykyiset treffisysteemit on tehty firmojen rahantekokoneeksi, he eivät ole kiinnostuneita löytääkö käyttäjä sopivaa seuraa.

Ei teitä inceleitäkään muu kiinnosta kuin ikiomien tarpeidenne tyydyttäminen.

Vika ei ole apeissa vaan miehissä. Ei mikään ihme, että naisia ei enää kiinnosta.

Vierailija
122/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minusta naiselta ei toivota useinkaan muuta kuin uskollisuutta, kohtuullista ulkonäköä ja jokseenkin vastuullista käytöstä mikä usein tarkoittaa työssäkäyntiä tai lastenhoitokykyä.

En näe että odotukset naiselle hipoisivat todellisuudessa pilviä. Mieheltä samantasoiset toiveet,se ettei heittäydy toisen riesaksi. Ihan perushuomaavaisuudella pötkii jo pitkälle."

Naisilta odotetaan kotitöiden tekoa, ainaista hyväntuulisuutta, miehen elämän mukaan menemistä, karvattomuutta.. siinä nyt ainakin ne mitkä pätee useimpiin. Vessassa on sentään saanut käydä, vaikka siitäkin olen kuullut kuittailua. Aikuisilta miehiltä! Ikinä en ole miehelle sanonut, että käytkö sä oikeesti pa*kalla.

Jaa..olen ollut vaikeasti masentunut, epäkäytännöllinen ja haluton ja silti mies sieti tätä avuttomuuttani vuodesta toiseen. Teki yleensä ruuan, minä siivosin sitten. Halusin eron kun tajusin että tarvitsen oman tilan missä voin korjailla itseäni kaikessa rauhassa.

Toisten vessakäyntien kyyläämistä en pysty oikein kuvittelemaan. Täytyy olla jokin häiriö jo tuollaisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo sun lista on ihan realistinen. 

Itse jäin miettimään tuota yhteisiä mielenkiinnon kohteita, taide/ tanssi. Mitä tämä tarkoittaa? Että haluaisit lähteä taidetta katsomaan tai tanssimaan kumppanin kanssa? Onhan tämäkin sosiaalista toimintaa, mutta et halua extroverttiä? 

Visuaalinen kauneus kiinnostaa taiteessa, mutta nainen ei saa olla materialisti, ei saa olla kiinnostunut kauniista kodista, vaatteista yms... kalliista, hienoista tavaroista. Eikös nämä vähän niinkuin sulje toisiaan pois?

No kyllä taiteesta voi olla kiinnostunut vaikkei kallis auto, kalliit tavarat ja rakennekynnet ja tekoripset ole elämän perusta. Olen siis itse nainen. Jokainen saa elää miten tahtoo, mutta ymmärrän jos tuollainen ihminen ei viehätä ap:ta vaikka hän taiteesta onkin kiinnostunut.

Vierailija
124/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyit onko jotain mitä et ole ottanut huomioon. On todellakin.

Rakkaus. 

Sinulla on ostoslista.Siksi ehkä jäät yksin. Tai löydät toisen listan kanssa liikkeellä olevan. Se kestää minkä kestää. Rakkaus on ikuista. 

Kyse ei ole ostoslistasta vaan kuvauksesta millaisesta naisesta olen kiinnostunut. Voin joustaa jos sopiva nainen tulee vastaan, mutta joissakin kohdissa en voi joustaa. En usko rakastuvani tai suhteen toimivan jos esim. arvot, huumorintaju eivät kohtaa, naiselle maistuu alkoholi liikaa tai nainen ei pidä läheisyydestä (halaukset, suudelmat yms.)

No voi jumalauta nyt, ihminen! Etkö tajua, että tuo lista ei saa ketään kiinnostumaan sinusta vaan ainoastaan inhoamaan sinua.  Sulla on tuossa lisrassa fokus koko ajan omissa tarpeissasi. Olet kuin vauva, jonka listassa lukee: Nänni.

Nänni tosin refleksinä tuottaa maitoa, mutta nainen ei ala valuttaa kiimaa lukiessaan listasi ja tajutessaan täyttävänsä ehdot. 

Sun on kyllä pakko olla jotenkin pahasti vialla.

Vierailija
125/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulle AP ei käy nainen, jolla on lapsia?

En ole ap mutta en itsekään haluaisi miestä jolla on lapsia. En halua äidiksi enkä myöskään äitipuoleksi.

Vierailija
126/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo sun lista on ihan realistinen. 

Itse jäin miettimään tuota yhteisiä mielenkiinnon kohteita, taide/ tanssi. Mitä tämä tarkoittaa? Että haluaisit lähteä taidetta katsomaan tai tanssimaan kumppanin kanssa? Onhan tämäkin sosiaalista toimintaa, mutta et halua extroverttiä? 

Visuaalinen kauneus kiinnostaa taiteessa, mutta nainen ei saa olla materialisti, ei saa olla kiinnostunut kauniista kodista, vaatteista yms... kalliista, hienoista tavaroista. Eikös nämä vähän niinkuin sulje toisiaan pois?

No kyllä taiteesta voi olla kiinnostunut vaikkei kallis auto, kalliit tavarat ja rakennekynnet ja tekoripset ole elämän perusta. Olen siis itse nainen. Jokainen saa elää miten tahtoo, mutta ymmärrän jos tuollainen ihminen ei viehätä ap:ta vaikka hän taiteesta onkin kiinnostunut.

No jos on vaikka pienituloinen ja sen kautta enemmän sellaisen kirppistaiteen ja vintage-tyylin perään? Tai vaikka jonkun tietyn minimalismista tunnetun epookin, vaikka 60-luvun ja pop-taiteen harrastaja. Aika harvalla on oikeasti varaa ostaa mitään lempitaiteilijoidensa töitä, jos taulujen tai teosten hinnat alkavat jostain puolesta miljoonasta. Niitä voi käydä katsomassa taidenäyttelyissä ja ostaa kotiin näyttelyn katalogin.

Vierailija
127/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inspiroiva lista. Vertaan tässä omaani. 

+ Ikä +-10 vuotta. - sama

+ Ollaan samalla aaltopituudella niin että persoonallisuudet, kiinnostuksen kohteet arvot ja elämäntavat sopii riittävän hyvin yhteen. Kaikkea ei tarvii selittää rautalangasta. Osataan lukea toistemme kehonkieltä myös ja helppo hyväksyä toinen sellaisena kuin hän on. 

+ Ei ole lapsia eikä halua niitä. - sama, mutta ei ehdoton. Teinit ja siitä vanhemmat ok. 

+ Huumorintaju ja arvot lähellä itseäni. Vaikea kuvailla tarkemmin, mutta tuskin tulisin juttuun äärivasemmistolaisen tai äärioikeistolaisen naisen kanssa. Huumorintajukin on tärkeää, mutta vieläkin tärkeämpää on stressinsietokyky, että miten reagoi vaikeuksiin ja mikä ylipäänsä lasketaan vaikeudeksi ja mikä vaan elämäksi. 

+ Yhteinen kiinnostuksenkohde, esim. taide, tanssi. Joo, näiden lisäksi sarjat, spefi jne. 

+ Pitää läheisyydestä. Riittävän samat käsitykset siitä, mitä läheisyys on ja miten sitä ilmaistaan. 

+ Haluaa vakavan parisuhteen, ei halua avointa suhdetta tms. Tutustuu rauhallisesti, seksillä ei ole kiire. Sama. Seksuaalisuus enemmän tantra- kuin kinkysuuntaan. Arvostaa kehollisuutta ja aistillisuutta laajasti.

+ Ulkonäön suhteen naisihanteeni on naapurinnainen. En tarkoita kaikkien sopivanikäisten naisten olevan hyvännäköisiä, mutta suurin osa on. Terveet elämäntavat, jotka näkyy myös ulkonäössä. Normaalipaino tai lähellä. Yleinen siisteys. Ymmärtää tyylin ja tilannetajun päälle, että ulkonäkö on myös valintoja. 

+ Osaa riidellä rakentavalla tavalla, ei ole ns. draamakuningatar. Riitelyn tyyli menee riittävästi yhteen. Tarviin omaa tilaa ja miettiä omaa näkökulmaani. Kykyä ja halua kompromisseihin. 

- Erittäin ekstrovertti ja haluaa jatkuvasti lähteä kanssani tapahtumiin. Rakastaa matkustamista. - Olen ekstrovertti ja kaipaan seuraa tapahtumiin, mutta puoliso voi olla introvertimpi ja käyn sitten kavereiden kansssa. Kaikkialla ei tarvii olla yhdessä. Omiakin juttuja pitää olla. En tykkää matkustaa. 

- Käyttää usein päihteitä. - Ehdoton ei polttelutuotteille. Alkoholia en itse käytä, mutta jos toinen käyttää välillä vähän, niin ok, mutta en pidä humalassa olevista miehistä. 

- Asuu kaukana, kaukosuhde on perseestä. - Sama. 

- Materialisti. Kallis asunto, hienot vaatteet yms. tärkeintä elämässä. - Arvostaa materiaa. Itse olen enemmän minimalismiin päin, mutta samalla se mitä omistan on (riittävän) laadukasta ja tyylikästä.

- Työ on elämä. - Työ ei saa olla koko elämä, mutta elämä ilman työtä ei ole hyvää elämää. 

- Reilusti ylipainoinen tai sairaalloisen laiha. Ei ole ongelma jos naisella on vähän mahaa. En syty reilusti yli- tai alipainoisesta naisesta. - Terveet, kohtuulliset elämäntavat on must. Liikunta kuuluu elämään eri tavoin. 

- Haluaa asua yhteisessä asunnossa. - Yhdessä asuminen ja varsinkin yhdessä nukkuminen on tärkeää. Unirytmien ja nukkumisen muutenkin pitäis sopia yhteen, koska yhdessä nukkuminen on vaan niin kivaa ja rentouttavaa. 

- Levoton luonne. - Rauhallinen luonne on plussaa. Mä olen mielelläni se innostuvampi tapaus. 

- Haluaa olla 24/7 yhdessä. - Molemmille on selvää, että on yhteiset jutut (ja kaverit) ja omat jutut (ja kaverit). 

No niin, tulipas tällaista joulupukin toivelistaa. Mutta näitä on kiva joskus miettiä. 

Vierailija
128/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lähettää listasi joulupukille.

Listojen heiluttelu jo sinällään pudottaa alimpaan roskaluokkaan.

Sen lootan reunassa lukee: ääliöt ja narsistit.

Vierailija
129/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulle AP ei käy nainen, jolla on lapsia?

En ole ap mutta en itsekään haluaisi miestä jolla on lapsia. En halua äidiksi enkä myöskään äitipuoleksi.

Johtuu siitä, että mies lykkää ne sun hoitoon. Kuten näet, mies on riesa, joka etsii ilmaista palveluntuottajaa.

Vierailija
130/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listat on ihan hyviä itsetuntemuksen välineitä. Mutta kenelle ja missä niitä kannattaa jakaa, onkin toinen juttu. Ihmiset ottaa helposti itseensä, kokee hylätyksi tulemista, jos/kun eivät sovi toiveisiin. 

Vierailija
131/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä vika on naisen matkustelussa, jos ei kuitenkaan ole tarkoitus olla koko aikaa yhdessä? Monet meistä naisista on esim. asuneet ulkomailla tai matkustavat työnsä takia. Eli esimerkiksi lentoemännät eivät kelpaa?

No työstäänhän ei myöskään saanut liikaa tykätä. Ap:lla on joku alemmuuskompleksi. Pelkää että matkusteleva ja uralla etenevä nainen ei pidemmän päälle olisi hänestä kiinnostunut."

No eikä ole, haloo nyt! Minusta ihan normaaleja toiveita. Noiden asioiden on ihan hyvä osua yksiin. Jos toinen rakastaa matkustelua ja toinen ei siitä välitä tai sitä halua, on jokaisen loman suunnittelu ihan perheestä. Uraihminen ja koti-ihminen eivät myöskään välttämättä ole hyvä pari. Se koti-ihminen häviää kun uraihminen joutuu jäämään usein ylitöihin, on vapaalla väsynyt, stressaantunut tai intoilee työasioita 24/7. Toinen uraihminen ymmärtää paremmin ja voivat sparrata toisiaan.  Ei kaikkien tarvitse haluta kaikkia. 

Vierailija
132/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Ap haet lähellä asuvaa naista, eikö se jo rajaa pois paljon naisia? 

Vierailija
133/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap naisen löytämiseen. Tanssin parista varmaan löytyy kun lavakausi taas alkaa. 

Vierailija
134/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyit onko jotain mitä et ole ottanut huomioon. On todellakin.

Rakkaus. 

Sinulla on ostoslista.Siksi ehkä jäät yksin. Tai löydät toisen listan kanssa liikkeellä olevan. Se kestää minkä kestää. Rakkaus on ikuista. 

Kyse ei ole ostoslistasta vaan kuvauksesta millaisesta naisesta olen kiinnostunut. Voin joustaa jos sopiva nainen tulee vastaan, mutta joissakin kohdissa en voi joustaa. En usko rakastuvani tai suhteen toimivan jos esim. arvot, huumorintaju eivät kohtaa, naiselle maistuu alkoholi liikaa tai nainen ei pidä läheisyydestä (halaukset, suudelmat yms.)

Sulla on aika samanlaiset lähtökohdat tähän pariutumiseen kuin naisilla yleensä. Että kaipaat myös sitä henkistä yhteensopivuutta. 

Vierailija
135/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viliset ns punaisia lippuja:

-Et kerro ikääsi

-Olet valmis lyttäämään toisen poliittiset mielipiteet, jos ne eroavat omistasi

-et ymmärrä, että useimman on elätettävä itsensä työllään ja he saattavat pitää siitä

-liian tiukat harrastuskriteerit

-haluat parisuhteen, muttet halua olla yhdessä 24/7. Herää kysymys, tiedätkö itsekään mitä etsit?

-kyselet älyttömiä vierailta ihmisiltä. Miten me tietäisimme, unohditko jotain listalta vai et

-teet listoja ylipäätään ja lopuksi

-haluat ulkoistaa pariutumisesi valtiolle. 

Miksiköhän et löydä ketään sopivaa? 

:D

Toinen ihminen ei ole sinun jatkeesi

Ap sanoi olevansa nelikymppinen. Sanoi ettei halua kummankaan äärilaidan ihmistä politiikan suhteen, ei mielestäni ole kohtuuton vaatimus, ei kaikki jaksa kuunnella ääri-ihmisen vouhkaamista. Se että pitää työstään ei myöskään tarkoita että työ on automaattisesti koko elämä. Se ettei halua olla yhdessä 24/7 ei mitenkään ole ristiriidassa parisuhteen kanssa.

Vierailija
136/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listasta uupuu rakkauden lisäksi se ainoa tekijä, jonka vuoksi voisin ajatella suhdetta: vetovoima. On siinä ehkä kemiaa mutta muutakin varmaan on. Joku uusi asia.

Vierailija
137/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Vetovoimaa pitää olla ja sitä pitää myös tuntea itse.  Miten se kenelläkin toimii, vähän vaihtelee. Miten olla avoin sille? Ja avoin sille, että toinen tuntee vetovoimaa itseä kohtaan. 

Vierailija
138/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mennäänkö siinä sitten vain sinun tarpeiden mukaan? Et halua asua yhdessä, et myöskään matkustella yhdessä... Eli nainen on silloin vain ja ainoastaan sinua varten kun sinua huvittaa?

Vierailija
139/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas aika tehokkaasti asiallisetkin viestit poistetaan. Modelta jääny lääkkeet saamatta

Vierailija
140/402 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja onko kaikilla edes tarvetta vetovoimalla? Esim ihminen joka on koko ikänsä suhteissa, ei kai 28 ihmiseen voi olla vetovoimaa?