Kumppanin löytäminen miehen näkökulmasta
Huomasin keskustelun kumppanin etsimisestä naisnäkökulmasta ja ajattelin aloittaa ketjun miesnäkökulmasta.
Olisi hienoa löytää samanhenkinen nainen, jolta saisi rakkautta ja jolle voisi osoittaa rakkautta.
Olen sinkku, aikaisemmat parisuhteet löytyivät harrastuksista ja kaveriporukasta. Niissä ei tällä hetkellä ole sopivia naisia. Aloitteita teen naisille jos huomaan tapahtumassa kiinnostavan naisen. Suunnilleen 3/10 lähestymisestä on johtanut treffeihin. Kuukaudessa treffejä 0-2.
En mielelläni nostaisi aloitteiden määrää, koska en ole ulospäin suuntautunut ja kuormitun vieraan ihmisen seurassa. Kokeilin myös nettideittejä, mutta niissä on vähän sopivia naisia.
Pari vuotta sitten kokeilin pikadeittejä, mutta suuri osa oli pintaliitäjänaisia.
Olen pitkään ihmetellyt miksi valtio ei ole perustanut puolisonetsintä palvelua? Nettitreffipalvelujen tarkoituksena on tehdä rahaa, ei yhdistää ihmisiä!
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa, valtion pitäisi perustaa deittipalvelu ja järjestää speed dating tapahtumia. Tinder tarkoituksella ei näytä sopivimpia mätchejä, jolloin kumppania ei löydy eikä LAPSIA SYNNY! Tosi törkeää, että tinder leikkii tulevaisuudellani.
Miksei vaan tuotaisiin Aasiasta naisia tänne?
Esim. Thaimaan syntyvyys naista kohden on 1,0 eli vielä matalampi kuin suomalaisnaisten. Mistä sinä nämä supersynnyttäjät kaivat?
Pari vastausta:
- Oletuksena on ettei naisella ole väkivaltataipumusta, mielenterveyshäiriöitä tai liiallista päihteiden käyttöä. Jos on ne yleensä tulevat ilmi tapailuvaiheessa.
- En sanonut haluavani kevyttä suhdetta. Mielellään eri asunnot, jos naiselle asuminen samassa asunnossa on oleellista voin neuvotella asiasta kun suhdetta on pari vuotta.
- Kyse ei ole etten haluaisi koskaan matkustella naisen kanssa, en halua matkustella usein.
ap
Vierailija kirjoitti:
Käsitin listasta, ettei mt ongelmaa tai fyystäkään sairautta suvaitse. Joku hyvin hoidettu sairaus oli poikkeus. Hän etsiin helppoa naista?
Kaikkea saa haluta. Tämä sulkee pois sitä enemmän naisia mitä enemmän sitä ikää on ja antaa ap:sta sellaisen kuvan, että ei ole elämässä tullut isoja ongelmia vastaan. Mutta ei tämäkään kriteeri väärin ole. Saa hakea helppoa, ja hyvä vaan jos tietää, ettei itsestä ole jakamaan arkea, jossa on jotain ylimääräistä säätöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa kuin sinä. Matala syntyvyys on isoimpia ongelmiamme. Kaveripiiri täynnä fiksuja miehiä, jotka eivät löydä naista.
Seurustelu on kahden kauppa. Mikäs naisissa yleisesti on noiden fiksujen miesten mielestä ongelma, kun eivät löydä sopivaa? Vai eivätkö vaan ole yleisesti kiinnostuneita kenestäkään?
Naiset eivät kuulemma koe kipinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa, valtion pitäisi perustaa deittipalvelu ja järjestää speed dating tapahtumia. Tinder tarkoituksella ei näytä sopivimpia mätchejä, jolloin kumppania ei löydy eikä LAPSIA SYNNY! Tosi törkeää, että tinder leikkii tulevaisuudellani.
Esim. Thaimaan syntyvyys naista kohden on 1,0 eli vielä matalampi kuin suomalaisnaisten. Mistä sinä nämä supersynnyttäjät kaivat?
Kokeillaan sitten vaihteeksi Etelä-Amerikkaa. Sieltä olisi varmasti lähtiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinä sinne. Kenenkään muun lähtemisistä et voi pǎättää, omistasi voit.
Vierailija kirjoitti:
Listat toimii käytännössä huonosti, koska ne ei ota huomioon keskinäistä kemiaa, joka oikeastaan ratkaisee kaiken.
Minä löysin mieheni netistä (eli hän myös löysi minut :)) ja onneksi en pitänyt kiinni epäoleellisista kriteereistä. Mieheni ei esim. tykkää koirista. Ajatuksena tämä oli täysin luotaantyöntävä, mutta koska olen allerginen, asia ei vaikuta elämäämme, koska koiraa en voi koskaan ottaa. Tämä vain yhtenä esimerkkinä, mutta muitakin oli. Varmasti mieskin jousti joissain asioissa.
T. Toisella kierroksella oleva nainen
Näiden kriteerilistojen kanssa on kyllä todella oleellista tietää mikä on 1) oikeasti ehdotonta (usein lapsiluku, allergiselle voi olla lemmikit, mitkä elämäntapajutut), 2) mikä on todennäköistä että toinen ei kiinnosta (esim. erilaiset arvomaailmat, erilainen tausta), 3) millä oikeasti ei ole arjessa mitään väliä (esim. onko kiinnostunut jostain itselle tärkeästä jutusta jos se juttu ei kuitenkaan ole koko elämä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielläkin syntyvyys vaihtelee maasta riippuen 1,1 ja 2,1:n välillä eli ei missään riitä väestön uusiutumiseen.
Saharan eteläpuolinen Afrikka on poikkeus, mutta sitten tulee samalla HIV eivätkä nuo maahantuodut kuitenkaan synnytä uudessa kotimaassa yhtä paljon kuin siellä vanhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa kuin sinä. Matala syntyvyys on isoimpia ongelmiamme. Kaveripiiri täynnä fiksuja miehiä, jotka eivät löydä naista.
Seurustelu on kahden kauppa. Mikäs naisissa yleisesti on noiden fiksujen miesten mielestä ongelma, kun eivät löydä sopivaa? Vai eivätkö vaan ole yleisesti kiinnostuneita kenestäkään?
Se on kyllä paha puute. Koska jos ei koe kipinää, niin ei pysty sekstailemaan. Sitten jää kaveriksi, jos on muuten riittävästi yhteyttä.
Minä en ainakaan halua mitään valtion palvelua, mieluummin olen sinkku!
Vierailija kirjoitti:
Pari vastausta:
- Oletuksena on ettei naisella ole väkivaltataipumusta, mielenterveyshäiriöitä tai liiallista päihteiden käyttöä. Jos on ne yleensä tulevat ilmi tapailuvaiheessa.
- En sanonut haluavani kevyttä suhdetta. Mielellään eri asunnot, jos naiselle asuminen samassa asunnossa on oleellista voin neuvotella asiasta kun suhdetta on pari vuotta.
- Kyse ei ole etten haluaisi koskaan matkustella naisen kanssa, en halua matkustella usein.
ap
Kyllä tuo aika kevyeltä fwb-suhteelta kuulostaa mitä haet. Et halua joutua tekemään käytännössä mitään sen suhteen eteen, silloin tällöin vaan tavata kun haluat pukille. Onko ihme jos ketään ei moinen hirveenä kiinnosta?
Ihan ymmärrettävä tuokin kriteeri, että pää ja keho terve tai hoidossa. Se on sitten eri juttu minkä laskee, että hyvin hoidossa. Moneen asiaan on lääkkeet, mutta niillä on usein ei-toivotut sivuvaikutuksensa, ja sairaudet aina jollain tavalla vaikuttaa siihen arkeen. Jos itsellä on tai on ollut yhtä ja toista, niin silloin ne ottaa vaan "ai tämmöistä" -hengessä ja eletään niiden yli ja ympäri. Jos itsellä ei ole ollut mitään, voi helpommin mennä "kauhee kriisi stressi en kestä" -moodiin, jossa vaan luo sillä stressillään lisää vaikeutta omaan ja toisen elämään. Mutta kyllä keski-iän henkiseen kasvuun kuuluu, että sen kehon rapistumisen ja erilaisia ongelmia pystyy rakentavasti kohtaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä paha puute. Koska jos ei koe kipinää, niin ei pysty sekstailemaan. Sitten jää kaveriksi, jos on muuten riittävästi yhteyttä.
Niin on. Kouluun pitäisi tuoda pakolliset kipinätunnit. Ei mitään järkeä tässä, että ikäluokan fiksut tyypit jäävät ilman perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mies jolle käy melkein kaikki:
saat olla introvertti tai extrovertti, saat olla rahan perään tai jalat maassa tyyppi, saat olla vasemmisto- tai oikeistolainen, saat olla mukava tai veemäinen tai rauhallinen tai vilkas, saat olla muodikas tai et...
Ainoa vaatimus on peevelin hyvännäköinen, joka kohdasta.
...ja juuri näistä syistä olet, ja pysyt, sinkku.
Terveisin, kaikki maailman naiset
Vierailija kirjoitti:
Eli mennäänkö siinä sitten vain sinun tarpeiden mukaan? Et halua asua yhdessä, et myöskään matkustella yhdessä... Eli nainen on silloin vain ja ainoastaan sinua varten kun sinua huvittaa?
Ei oo väärin haluta helppoa ja mukavaa suhdetta ja toivoa sellaista ihmistä rinnalle, jolla on riittävän samanlaiset halut. Mutta mitä tarkempi ja harvinaisempi se lista on, niin sitä epätodennäköisemmin kumppani löytyy. Varsinkin jos oma vetovoima (henkinen tai fyysinen, emotionaalinen) on aika matala eli harva kiinnostuu.
Vierailija kirjoitti:
Pari vastausta:
ap
Tuo mielenterveyshäiriö rajaa aika suuren osan pois. Arvioiden mukaan 30-70% saa elämänsa aikana mt-diagnoosin. On ohimeneviä, toistuvia, kroonisia, lieviä, keskivaikeita, vaikeita, psykoottisia jne. Saat tätä vaatia tietysti, mutta sama juttu kuin ylipainoisten pois rajaamisen kanssa: vaihtoehdot käy vähiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sielläkin syntyvyys vaihtelee maasta riippuen 1,1 ja 2,1:n välillä eli ei missään riitä väestön uusiutumiseen.
No näitä Saharan eteläpuoleisesta Afrikasta tulleita naisia löytyy Suomestakin pilvin pimein, senkun vierailee jossain vanhustenhoivalaitoksessa.
Itse mielelläni lähettäisin vain nämä naisettomuuttaan ruikuttavat työttömät laiskurit jonnekin kehitysmaahan pelkän menolipunkanssa, paranisi se huoltosuhdekin.
Suosittelen lämpimästi uutta harrastusta
Ketä kiinnostaa mitä inceli haluaa?
Minä olen mies jolle käy melkein kaikki:
saat olla introvertti tai extrovertti, saat olla rahan perään tai jalat maassa tyyppi, saat olla vasemmisto- tai oikeistolainen, saat olla mukava tai veemäinen tai rauhallinen tai vilkas, saat olla muodikas tai et...
Ainoa vaatimus on peevelin hyvännäköinen, joka kohdasta.