Kumppanin löytäminen miehen näkökulmasta
Huomasin keskustelun kumppanin etsimisestä naisnäkökulmasta ja ajattelin aloittaa ketjun miesnäkökulmasta.
Olisi hienoa löytää samanhenkinen nainen, jolta saisi rakkautta ja jolle voisi osoittaa rakkautta.
Olen sinkku, aikaisemmat parisuhteet löytyivät harrastuksista ja kaveriporukasta. Niissä ei tällä hetkellä ole sopivia naisia. Aloitteita teen naisille jos huomaan tapahtumassa kiinnostavan naisen. Suunnilleen 3/10 lähestymisestä on johtanut treffeihin. Kuukaudessa treffejä 0-2.
En mielelläni nostaisi aloitteiden määrää, koska en ole ulospäin suuntautunut ja kuormitun vieraan ihmisen seurassa. Kokeilin myös nettideittejä, mutta niissä on vähän sopivia naisia.
Pari vuotta sitten kokeilin pikadeittejä, mutta suuri osa oli pintaliitäjänaisia.
Olen pitkään ihmetellyt miksi valtio ei ole perustanut puolisonetsintä palvelua? Nettitreffipalvelujen tarkoituksena on tehdä rahaa, ei yhdistää ihmisiä!
Kommentit (402)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä vastaus ei toiminut nro 43 viestiin: Sopisin tuohon.
Missä päin Suomea asut?
Palsta ei oikein toimi seuranhakuun.
Vastauksia muihin kysymyksiin:
- Nelikymppinen.
- Ehkäisy kunnossa.
- Matkustelu itsessään ei häiritse, mutta häiritsee jos nainen haluaa jatkuvasti matkustaa kanssani. En halua aina olla menossa jossakin.
ap
Itse olen 40+-nainen, jolla on varsin samankaltainen lista toiveita kuin sulla. Lisäksi kaipaan ja en pysty kuvittelemaan suhdetta ilman että toisellakin on:
- rauhallinen, rakentava ja empaattinen suhtautuminen stressaaviin tilanteisiin ja elämän vastoinkäymisiin.
- perusterveet, kohtuuteen pyrkivät elämäntavat ja samalla ymmärrys siitä, että kaikki ei silti ole omissa käsissä esim. terveyden suhteen
Nää korostuu, kun ikää ja kaikenlais
Hyvät kriteerit. Toivottavasti löydät sopivan ihmisen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatimuksesi ovat liian kovat, vaikka oletkin valmis joustamaan. Miehenä moisiin vaatimuksiin ei ole vara. Jos haluat saada oikeasti kumppnin, niin vaatimukset pitäisi olla seuraavat ja niistäkin pitää olla valmis joustamaan:
* nainen
* elossa
Jännää. Yksikään nainen ei tyydy noin vähään eli ole noin epätoivoinen.
Et sinä etsi kumppania vaan ilmaisia palveluksia.
Minä olen monesti naisena tyytynyt lähes tuohon enkä voi suositella.
Kun oppii olemaan yksin säästyy monelta mielipahalta.
Muuten täytän ton listan kohdat ja kuulostaa aika samalta mitä itsekin kaipaan, mutta haluan kyllä asua yhdessä (tärkeä!) ja käydä yhdessä myös tapahtumissa (vähemmän tärkeä). Olisin myös varmaan liian ekstrovertti ap:lle, Kaipaan sellaista arjen jakamista, joka ei ap:ta taida kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla on näääiiiin paljon isompiakin ongelmia ratkaistavana tällähetkellä että eivät valitettavasti ole ehtineet sinun kikkelin tarpeita nyt miettimään.
Syntyvyyden lasku on aika hiton iso ongelma. Ja se on välitön seuraus siitä, jos sinkku ei löydä kumppania.
Ap ei halua lapsia.
Kysyit onko jotain mitä et ole ottanut huomioon. On todellakin.
Rakkaus.
Sinulla on ostoslista.Siksi ehkä jäät yksin. Tai löydät toisen listan kanssa liikkeellä olevan. Se kestää minkä kestää. Rakkaus on ikuista.
Vierailija kirjoitti:
No siis toi et pariutuminen ulkoistettais valtiolle on vähän, että öö, miten? Aikanaan oli joku sovellus, mikä etsi facebookin kaverin kavereista vain niitä ehdotuksia, ja toimi hyvin, mutta siinä muutettiin sitä algoritmia, niin alkoi toimia huonommin. Ei sovellusten tarkoitus ole tehdä suhteita.
Eikö iso osa kuitenkin etsiä niistä jopa epätoivoisesti suhdetta? Siis ihan oikeaa kestävää kumppanuutta?
Ihan kreisiä lähteä etsimään sivun pituisen ostoslistan kanssa ihmismyymälästä rakkautta.
"Minusta naiselta ei toivota useinkaan muuta kuin uskollisuutta, kohtuullista ulkonäköä ja jokseenkin vastuullista käytöstä mikä usein tarkoittaa työssäkäyntiä tai lastenhoitokykyä.
En näe että odotukset naiselle hipoisivat todellisuudessa pilviä. Mieheltä samantasoiset toiveet,se ettei heittäydy toisen riesaksi. Ihan perushuomaavaisuudella pötkii jo pitkälle."
Naisilta odotetaan kotitöiden tekoa, ainaista hyväntuulisuutta, miehen elämän mukaan menemistä, karvattomuutta.. siinä nyt ainakin ne mitkä pätee useimpiin. Vessassa on sentään saanut käydä, vaikka siitäkin olen kuullut kuittailua. Aikuisilta miehiltä! Ikinä en ole miehelle sanonut, että käytkö sä oikeesti pa*kalla.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus.
Sinulla on ostoslista.Siksi ehkä jäät yksin. Tai löydät toisen listan kanssa liikkeellä olevan. Se kestää minkä kestää. Rakkaus on ikuista.
Romanttisen rakkauden nimissä on saatu myytyä mitä hirveintä toisen vedätystä joten on aivan hyvä että alkuvaiheen lirkutteluun suhtaudutaan hyvin epäluuloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus.
Juuri niin. Ihminen on niin paljon muutakin kuin ominaisuusluettelo. Puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo sun lista on ihan realistinen.
Itse jäin miettimään tuota yhteisiä mielenkiinnon kohteita, taide/ tanssi. Mitä tämä tarkoittaa? Että haluaisit lähteä taidetta katsomaan tai tanssimaan kumppanin kanssa? Onhan tämäkin sosiaalista toimintaa, mutta et halua extroverttiä?
Visuaalinen kauneus kiinnostaa taiteessa, mutta nainen ei saa olla materialisti, ei saa olla kiinnostunut kauniista kodista, vaatteista yms... kalliista, hienoista tavaroista. Eikös nämä vähän niinkuin sulje toisiaan pois?
En ole ap. olen nainen ja esteetikko. Näen valtavaa kauneutta mm. luonnossa, taiteessa, ihmisiss, ja myös vaatteissa. Ei se ole materialismia, että pukeutuu kauniisti ja meikkaakin välillä. Kotini on kaunis, mutta kaikki huonekalut, verhot, matot vanhoja eikä mitään luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo sun lista on ihan realistinen.
Itse jäin miettimään tuota yhteisiä mielenkiinnon kohteita, taide/ tanssi. Mitä tämä tarkoittaa? Että haluaisit lähteä taidetta katsomaan tai tanssimaan kumppanin kanssa? Onhan tämäkin sosiaalista toimintaa, mutta et halua extroverttiä?
Visuaalinen kauneus kiinnostaa taiteessa, mutta nainen ei saa olla materialisti, ei saa olla kiinnostunut kauniista kodista, vaatteista yms... kalliista, hienoista tavaroista. Eikös nämä vähän niinkuin sulje toisiaan pois?
Kaunis ja kallis ei ole synonyymeja. Oletan ap:n tarkoittavan, ettei halua rahan ja muotilaukkujen perässä juoksevaa materialistia. Vrt. vintage-esineitä, kauniita kirjoja/taidetta mitä vaan keräilevä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
No siis toi et pariutuminen ulkoistettais valtiolle on vähän, että öö, miten? Aikanaan oli joku sovellus, mikä etsi facebookin kaverin kavereista vain niitä ehdotuksia, ja toimi hyvin, mutta siinä muutettiin sitä algoritmia, niin alkoi toimia huonommin. Ei sovellusten tarkoitus ole tehdä suhteita.
Esim. Valtion sivu jonka tarkoituksena on yhdistää parisuhdetta etsiviä ihmisiä. Palvelu rakennettaisiin eri alojen ammattilaisten toimesta käyttäjän näkökulmasta. Ei mitään typerää pyyhkäisysysteemiä, sen sijaan kunnon hakutoiminto millä näkee mahdollisimman hyvin parhaiten sopivat käyttäjät. Esim. Okcupidon kysymys ja vastaus tyylinen toiminto muokattuna voisi toimia.
Nykyiset treffisysteemit on tehty firmojen rahantekokoneeksi, he eivät ole kiinnostuneita löytääkö käyttäjä sopivaa seuraa.
Ei kuulu valtion hommiin. Jotain vastuuta nyt sentään ihmisillä itselläänkin pitää olla. Edes sen verran että menevät ihmisten ilmoille ja juttelevat potentiaalisille kumppaniehdokkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Valtion sivu jonka tarkoituksena on yhdistää parisuhdetta etsiviä ihmisiä. Palvelu rakennettaisiin eri alojen ammattilaisten toimesta käyttäjän näkökulmasta. Ei mitään typerää pyyhkäisysysteemiä, sen sijaan kunnon hakutoiminto millä näkee mahdollisimman hyvin parhaiten sopivat käyttäjät. Esim. Okcupidon kysymys ja vastaus tyylinen toiminto muokattuna voisi toimia.
Nykyiset treffisysteemit on tehty firmojen rahantekokoneeksi, he eivät ole kiinnostuneita löytääkö käyttäjä sopivaa seuraa.
Siis sä haluat että muut veronmaksajat etsii sulle naisen? Sori, mua ei kiinnosta maksaa sun pillunsaannin edistämisestä senttiäkään. Jos et osaa itse hoitaa jo olemassaolevilla palveluilla niin ole ilman.
Siis millainen olisi valtion puolison etsintäpalvelu? Voitko vähän valaista. Ja miten se eroaisi jostain tinderistä ja muista deittiapeista?
Vierailija kirjoitti:
Siis millainen olisi valtion puolison etsintäpalvelu? Voitko vähän valaista. Ja miten se eroaisi jostain tinderistä ja muista deittiapeista?
Varmaan se pitäis olla ukoille ilmainen ja toimittaa geneerisen naisen kenen tahansa pölkkypään sänkyyn, takuuvarmasti, ilman että ukon tarttee tehdä muuta kuin sanoa moi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla on näääiiiin paljon isompiakin ongelmia ratkaistavana tällähetkellä että eivät valitettavasti ole ehtineet sinun kikkelin tarpeita nyt miettimään.
Syntyvyyden lasku on aika hiton iso ongelma. Ja se on välitön seuraus siitä, jos sinkku ei löydä kumppania.Ap ei halua lapsia.
Ap:lle voi olla käyttöä kertakäyttömiehenä jos hommaa sterilaation. Muuten ei.
Aina huvittaa kun "mies ei halua lapsia" mutta on kuitenkin ihan pakko päästä ruiskimaan siittiöitä naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus.
Kyse ei ole ostoslistasta vaan kuvauksesta millaisesta naisesta olen kiinnostunut. Voin joustaa jos sopiva nainen tulee vastaan, mutta joissakin kohdissa en voi joustaa. En usko rakastuvani tai suhteen toimivan jos esim. arvot, huumorintaju eivät kohtaa, naiselle maistuu alkoholi liikaa tai nainen ei pidä läheisyydestä (halaukset, suudelmat yms.)
Jännää. Yksikään nainen ei tyydy noin vähään eli ole noin epätoivoinen.
Et sinä etsi kumppania vaan ilmaisia palveluksia.