Kumppanin löytäminen miehen näkökulmasta
Huomasin keskustelun kumppanin etsimisestä naisnäkökulmasta ja ajattelin aloittaa ketjun miesnäkökulmasta.
Olisi hienoa löytää samanhenkinen nainen, jolta saisi rakkautta ja jolle voisi osoittaa rakkautta.
Olen sinkku, aikaisemmat parisuhteet löytyivät harrastuksista ja kaveriporukasta. Niissä ei tällä hetkellä ole sopivia naisia. Aloitteita teen naisille jos huomaan tapahtumassa kiinnostavan naisen. Suunnilleen 3/10 lähestymisestä on johtanut treffeihin. Kuukaudessa treffejä 0-2.
En mielelläni nostaisi aloitteiden määrää, koska en ole ulospäin suuntautunut ja kuormitun vieraan ihmisen seurassa. Kokeilin myös nettideittejä, mutta niissä on vähän sopivia naisia.
Pari vuotta sitten kokeilin pikadeittejä, mutta suuri osa oli pintaliitäjänaisia.
Olen pitkään ihmetellyt miksi valtio ei ole perustanut puolisonetsintä palvelua? Nettitreffipalvelujen tarkoituksena on tehdä rahaa, ei yhdistää ihmisiä!
Kommentit (147)
Löytyykö tuollain kriteerilista edellä oikeasti rakkaus? Kertokaahan kaiken kokeneet. Itse olen aina vain rakastunut ja koska en rakastu tuntemattomiin, niin mikään deittiäppi ei kohdallani toimi. Tarvitsen aikaa tutustua ihmiseen, että se kehittyisi kiinnostukseksi ja rakastumiseksi. Kaikki deittiäpit toimii niin, että ihmisestä pitää tehdä salamana jotain päätelmiä, ei se ap siitä miksikään muutu vaikka sen deittiäpin olisi pistänyt pystyyn itse jeesus. Se ei vaan todennäköisesti toimi sullekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä harrastat ja mikä se sun aallonpituus on, jolla naisen pitäisi olla? Kuulostat muuten aika samanlaiselta tyypiltä kuin minä, suht' samoja odotuksiakin. Missäs harrastuksessa sut voi siis tavata?
Sulla on aika kova luotto valtioon, että sellainen palvelu toimisi paremmin kuin kaupalliset.
Laitoin tästä lyhyesti kuvaukseen, mutta jollain tavalla naisen olisi hyvä olla kulttuurista kiinnostunut. Käyn monipuolisesti erilaisissa kulttuuritapahtumissa.
Aaltopituudella tarkoitan naisen olevan tärkeimmistä asioista samoilla linjoilla. Lisäksi ymmärtäisimme toisiamme.
Kun katsoo miten surkeasti nykyiset kaupalliset palvelut toimivat niin pahemmin onnistuminen olisi ennätys...
ap
No tässä on oma yhteensopivuuteni sinun kaltaiseen mieheen
+ Ikä +-10 vuotta.
En tiedä ikääsi, joten en voi vastata.
+ Nainen on samalla aaltopituudella.
En tiedä sinusta tarpeeksi voidakseni vastata.
+ Ei ole lapsia eikä halua niitä.
Ei ole lapsia, mutta haluan niitä.
+ Huumorintaju ja arvot lähellä itseäni. Vaikea kuvailla tarkemmin, mutta tuskin tulisin juttuun äärivasemmistolaisen tai äärioikeistolaisen naisen kanssa.
Itsellä on suht liberaalit arvot, vaikka en ole erityisemmin politiikasta kiinnostunut.
+ Yhteinen kiinnostuksenkohde, esim. taide, tanssi.
Olen kiinnostunut taiteesta ja tanssista.
+ Pitää läheisyydestä.
Pidän läheisyydestä.
+ Haluaa vakavan parisuhteen, ei halua avointa suhdetta tms. Tutustuu rauhallisesti, seksillä ei ole kiire.
Haluan vakavan parisuhteen, tutustua rauhallisesti, seksillä ei ole kiire.
+ Ulkonäön suhteen naisihanteeni on naapurinnainen. En tarkoita kaikkien sopivanikäisten naisten olevan hyvännäköisiä, mutta suurin osa on.
Luultavasti kuulun tuohon kategoriaan.
+ Osaa riidellä rakentavalla tavalla, ei ole ns. draamakuningatar.
En ole draamakuningatar, vaan ratkon erimielisyydet rauhallisesti.
- Erittäin ekstrovertti ja haluaa jatkuvasti lähteä kanssani tapahtumiin. Rakastaa matkustamista.
Olen introvertti, jolla on hyvät sosiaaliset taidot. Rakastan matkustamista.
- Käyttää usein päihteitä.
Päihteiden käyttöni on varsin vähäistä.
- Asuu kaukana, kaukosuhde on perseestä.
En osaa vastata, kun en tiedä missä asut.
- Materialisti. Kallis asunto, hienot vaatteet yms. tärkeintä elämässä.
Pehmeät arvot ovat ne tärkeimmät, mutta arvostan myös rahalla hankittavia kivoja asioita.
- Työ on elämä.
Perhe on tärkein, mutta myös uran on tuotava sisältöä ja intohimoa elämään.
- Reilusti ylipainoinen tai sairaalloisen laiha. Ei ole ongelma jos naisella on vähän mahaa. En syty reilusti yli- tai alipainoisesta naisesta.
Olen normaalipainoinen ja terveelliset elämäntavat.
- Haluaa asua yhteisessä asunnossa.
Haluan asua kumppanin kanssa yhdessä.
- Levoton luonne.
Välillä, tosin meditoin ja joogan, jotta mieli rauhoittuu.
- Haluaa olla 24/7 yhdessä.
Olen itsenäinen, mutta kaipaan myös paljon läheisyyttä.
Saathan sinä treffejä, etkö osaa viedä asiaa eteenpäin ja sopia uusia ja siitä sitten taas jatkoa?
Miehilla rakkaus=sek si. Ei kiinnosta enää miehet. Huonojakin ovat tällä saralla, mikä ihmetyttää, kun eivät näköjään muuta edes ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Saathan sinä treffejä, etkö osaa viedä asiaa eteenpäin ja sopia uusia ja siitä sitten taas jatkoa?
Hän ei todennäköisesti jaksa tutustua, eikä jaksa ne naisetkaan. Sellaista se on nykyään.
Tuurista kiinni osuuko sopiva kohdalle. Aloitteista ja sosiaalisuudesta ei ole haittaa.
En itse usko että mikään sovelluskaan asiaa ratkaisisi täydellisesti. Yleensä suhteissa on joku mysteerinen kipinä tai arvaamaton voima josta se homma lähtee jos on lähteäkseen. Voi olla jonkun kanssa paperilla täydellisesti yhteensopiva mutta kipinä puuttuu. Ja joskus rakastuu täysin odottamattomasti johonkuhun joka ei ole ollenkaan omaa tyyppiä.
Miksi sulle AP ei käy nainen, jolla on lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo sun lista on ihan realistinen.
Itse jäin miettimään tuota yhteisiä mielenkiinnon kohteita, taide/ tanssi. Mitä tämä tarkoittaa? Että haluaisit lähteä taidetta katsomaan tai tanssimaan kumppanin kanssa? Onhan tämäkin sosiaalista toimintaa, mutta et halua extroverttiä?
Visuaalinen kauneus kiinnostaa taiteessa, mutta nainen ei saa olla materialisti, ei saa olla kiinnostunut kauniista kodista, vaatteista yms... kalliista, hienoista tavaroista. Eikös nämä vähän niinkuin sulje toisiaan pois?
Eli käytännössä vaatii täydellistä, sielukasta naista :D kysymys kuuluu, onko ap ihminen jonka seura vastavuoroisesti tarjoaa naiselle jotain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jäin miettimään tuota yhteisiä mielenkiinnon kohteita, taide/ tanssi. Mitä tämä tarkoittaa? Että haluaisit lähteä taidetta katsomaan tai tanssimaan kumppanin kanssa? Onhan tämäkin sosiaalista toimintaa, mutta et halua extroverttiä?
Visuaalinen kauneus kiinnostaa taiteessa, mutta nainen ei saa olla materialisti, ei saa olla kiinnostunut kauniista kodista, vaatteista yms... kalliista, hienoista tavaroista. Eikös nämä vähän niinkuin sulje toisiaan pois?
Eli käytännössä vaatii täydellistä, sielukasta naista :D kysymys kuuluu, onko ap ihminen jonka seura vastavuoroisesti tarjoaa naiselle jotain
Niinpä. Epäilen että itsellään ei ole mitään tarjottavaa. Muutenkin huvittavia nämä kilometrin mittaiset kriteerilistat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Itseä ei kiinnosta sopia kenenkään kriteereihin, kuten karjamarkkinoilla olenkohan sopiva HÄNEN kriteereihin... enkä käytä elämästäni tippaakaan tällaisten miesten hyväksi
Vaikka itse etsit miestä joka täyttää kriteerisi?
Ehdottomasti, ja tuntematon joka tarjoaa listan kriteereistään ei täytä kriteereitäni
Ääh. Huomaat sitten vasta myöhemmin että eihän se nainen sulle mitään iloa elämään tuonut. Todellisuudessa ne vaan vie enempi kuin antaa. Imevät sinut kuiviin ja vievät lopulta sulta liki kaikki itsemääräämisoikeudet.
Ja tämä tulee 40 vuoden kokemuksella naisten kanssa elämisestä.
Tähän tuli nopeasti enemmän vastauksia kuin luulin, tässä nopeasti vastauksia:
- En halua omia lapsia ja yleensä ottaen en pidä lapsista. Siksi parisuhde lasten äidin kanssa ei hirveästi innosta. Jos nainen hyväksyisi etten haluaisi peruskohteliaisuutta läheisempiä välejä lapsiin, lapset eivät asu naisen luona ja nainen olisi muilta osin sopiva voisin ehkä harkita. Tämä ei ole asia josta haluaisin ensimmäisenä joustaa.
- Pidän maalauksista, museoista, taidenäyttelyistä yms. Tanssin osalta eniten pidän suomalaisesta tangosta. Kokeilin myös argentiinalaista tangoa mutta on liian vaikea laji. Ei liity mitenkään töihin, puhtaasti harrastuspohjalta.
- Kokeilin Happy Pancakea ja kävin treffeillä. Siellä ei ollut hirveästi sopivia naisia. Tinderiä kokeilin kerran ja se oli uskomatonta paskaa. En etsi naista ulkonäön vaan persoonallisuuden perusteella.
- Listan ei ole tarkoitus olla kaikenkattava vaan enemmän mitä tuli nopeasti mieleen sopivasta naisesta. Mielellään ei mielenterveysongelmia tai fyysisiä sairauksia. Jos niitä on, ne toivottavasti ovat hoidossa eivätkä hirveästi vaikuta mahdolliseen parisuhteeseen.
En etsi naista lista mielessä vaan tämä oli enemmän kuvausta millainen voisi olla sopiva nainen.
- Paikkakunta on 10 suurimman joukossa.
- Mielellään on töissä, työttömyys ei ole ongelma jos tekee parhaansa löytääkseen työpaikan. Yleensä ottaen en arvosta rahaa tai omaisuutta, riittää että tulot olvat suuremmat kuin menot.
- En halua naista jolle tärkeintä on olla aina menossa jossain, käyn tapahtumissa kun olen sopivalla tuulella ja viihdyn kotona. Käyn mielelläni esim. museossa katsomassa maalauksia, mutta en ole kiinnostunut naisesta jolle tavarat yms. on tärkeintä. En näe tässä ristiriitaa.
-En etsi täydellistä vaan minulle sopivaa naista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö tuollain kriteerilista edellä oikeasti rakkaus? Kertokaahan kaiken kokeneet. Itse olen aina vain rakastunut ja koska en rakastu tuntemattomiin, niin mikään deittiäppi ei kohdallani toimi. Tarvitsen aikaa tutustua ihmiseen, että se kehittyisi kiinnostukseksi ja rakastumiseksi. Kaikki deittiäpit toimii niin, että ihmisestä pitää tehdä salamana jotain päätelmiä, ei se ap siitä miksikään muutu vaikka sen deittiäpin olisi pistänyt pystyyn itse jeesus. Se ei vaan todennäköisesti toimi sullekkaan.
Sama. Jos lähtökohtaisesti tutustuu tapahtumissa ja harrastuksissa, niin silloin ei ole deittiäppi-ihmisiä. Ja todella monet naiset ei ole.
Mulle naisena tärkeää on nähdä, miten mies suhtautuu ihmisiin ja elämään ympärillään. Ja tietysti, miten suhtautuu minuun. Kiinnostus on kuitenkin niin paljon fyysistä, sitä ihan peruskemiaa, sopiiko feromonit yhteen (naiset tietää tämän) ja herättääkö ulkonäkö kiinnostuksen (miesten ja naisten juttu). Myös se keskustelu, miten se soljuu, miten hyvin luetaan toistemme sanattomia viestejä ja miten joku inhimillisen olemisen perusrytmi sopii yhteen. Ja tietysti, miten se oma autonominen hermosto toisen seurassa reagoi. Onko riittävän rento ja turvallinen olo, toisaalta myös fyysistä kiinnostusta. Ei näitä tiedä kuin näkemällä ja pitää kohdata joskus useampia kertoja, että se yhteinen aallonpituus löytyy. Ei niin että treffeillä vähän pakotetussa asetelmassa niitä yritetään sovittaa yhteen tai testata, että sopiiko (kun molempia jännittää ja pitäis vielä suht' nopeasti päättää).
Oletko ap jollakin tavoin aivovammainen?
Tekstisi vaikuttaa konemaiselta ja suhtaudut naisiin kuin vertailisit eineslihapullia tai 55 tuuman telkkuja.
Tunne-elämää ei vaikuta olevan ja älyäkin alle keskiarvon.
Vierailija kirjoitti:
No kato mies saa tykätä mutta nainen ei. Miehellä pitää olla kivaa, naisella ei tartte eikä saa olla. Niin incelit ajattelevat.
Olen miettinyt samaa kuin sinä. Matala syntyvyys on isoimpia ongelmiamme. Kaveripiiri täynnä fiksuja miehiä, jotka eivät löydä naista.
Vierailija kirjoitti:
Ääh. Huomaat sitten vasta myöhemmin että eihän se nainen sulle mitään iloa elämään tuonut. Todellisuudessa ne vaan vie enempi kuin antaa. Imevät sinut kuiviin ja vievät lopulta sulta liki kaikki itsemääräämisoikeudet.
Ja tämä tulee 40 vuoden kokemuksella naisten kanssa elämisestä.
Mikä tossu sinä olet jos sinulta on ihan itsemääräämisoikeudet viety? Telakoidu ihan rauhassa muiden ukkojen kanssa jos naiset ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa kuin sinä. Matala syntyvyys on isoimpia ongelmiamme. Kaveripiiri täynnä fiksuja miehiä, jotka eivät löydä naista.
Seurustelu on kahden kauppa. Mikäs naisissa yleisesti on noiden fiksujen miesten mielestä ongelma, kun eivät löydä sopivaa? Vai eivätkö vaan ole yleisesti kiinnostuneita kenestäkään?