Oliko sen Sveitsin tulipalon syy ihan puhdas ajattelemattomuus?
Jotenkin sain sellaisen käsityksen että tulen kanssa oli oltu varomattomia.
Kommentit (586)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku vielä, miten Suomessa paloi vajaa vuosi sitten koko hostelli ja kolme ihmistä kuoli? Joku typerys oli säilyttänyt nuotiosta kerättyä kuumaa tuhkaa päärakennuksen yhteydessä olevassa varastossa. Ihmisillä ei nykyään useinkaan ole mitään käditystä tulen vaarallisuudesta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pizzeria_Julietin_tuhopoltto
Eavintolan toiminnasta vastasivat irakilaiset Araz Bibani ja Aram Bibani. Ravintolan omistaja kertoi poliisin kuulusteluissa suunnitelleensa tekoa useita kuukausia ja hankkineensa teolle tekijät, Abbas Karim Muhammadin ja Zakhariya Hassanin.
Tällaista en muistanutkaan. Maamujen tekemä tuhopoltto ja vakuutuspetos yritys. Kolme suomalaista viatonta sivullista kuoli ja osa loukkaantui. Mitä tekivät SDP:et Päivi Lipponen ja Kimmo Kilj
ja tekijät vapaalla jalalla jo monta vuotta
Vierailija kirjoitti:
"Ja jokainen joka sanoo että ihan tavisnuoria olivat, katsokaa noita vanhempien ammatteja, lasten kaksoiskansalaisuuksia, heidän kouluja jotka mainittu, kuvia missä miljöössä ja vaatteissa heidät on kuvattu. Haloo. Eliittiä. Ei ole mikään Katinkullan mökkiosake, jos on chalet tossa kylässä ja "tultu tänne siitä asti kun olivat ihan pieniä". Ei edes alppimaiden kansalaiset kaikki laske tuolla ja juo tähtisade-shampanjaa teini-ikäisinä. "
No haloo. Mun poika on ollut töissä tuossa kylässä ja olen ihan tavan duunari. Ei sinne mennäkseen tartte olla "eliittiä".
No pankkiirien lapset ei tainneet olla töissä, eihän? Yhdellä kuolleista tytöistä oli lapsenvahti-ilmo paikallisella sivustolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja jokainen joka sanoo että ihan tavisnuoria olivat, katsokaa noita vanhempien ammatteja, lasten kaksoiskansalaisuuksia, heidän kouluja jotka mainittu, kuvia missä miljöössä ja vaatteissa heidät on kuvattu. Haloo. Eliittiä. Ei ole mikään Katinkullan mökkiosake, jos on chalet tossa kylässä ja "tultu tänne siitä asti kun olivat ihan pieniä". Ei edes alppimaiden kansalaiset kaikki laske tuolla ja juo tähtisade-shampanjaa teini-ikäisinä. "
No haloo. Mun poika on ollut töissä tuossa kylässä ja olen ihan tavan duunari. Ei sinne mennäkseen tartte olla "eliittiä".
No pankkiirien lapset ei tainneet olla töissä, eihän? Yhdellä kuolleista tytöistä oli lapsenvahti-ilmo paikallisella sivustolla.
Niin mikä on pointti? Kyllä minunkin poika kävi noissa paikallisissa paikoissa kavereittensa kanssa. Niissä nyt käy hyvinkin erilaista porukkaa. Itse käynyt usein syömässä kylän ravintoloissa. Ei tää mikään jetset paikka ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pankkiirien lapset ei tainneet olla töissä, eihän? Yhdellä kuolleista tytöistä oli lapsenvahti-ilmo paikallisella
Mun kaverilla kotona on au pair. Ei ne mitään rikkaita oo. Ja mitäs sitten jos ovat olleet rikkaita? Sama murhe kuitenkin.
Katsokaa netflixistä Loputon yö. Kertoo identtisestä yökerhopalosta, perustuu tositapahtumiin.
No ei siellä toki Kim Kardashianit ja prinssit ja prinsessat hilluneet mutta sen verran varakasta väkeä että muutamilla on varaa oikeudenkäynteihin.
Tarjoilija kai kuoli joka istui olkapäillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistaja Korsikalta. Korsikassa erittäin vahva mafia. Sanonpahan vain. En väitä omistajaa mafian jäseneksi. En ainakaan julkisesti.
Tuomio siis parituksesta aiemmin? Olisivatko nuo tai liittyvät Ndranghetan tms. rahanpesukuvioihin? Viranomaiset "unohtaneet" käydä baarissa 5 vuoteen. Missä juttua, että se katon sytyttänyt kuoli?
Daily Mail tai the Sun
Monet vähemmin loukkaantuneet ja baarin ulkopuolella olleet nuoret auttoi uhreja ja pelasrushenkilökuntaa. Turha moittia koko porukkaa jos muutama jäi juhlimaan eikä älynnyt vaaraa.
Kaikki ei heti edes huomanneet paloa. Jossain videossa näkyi, kun neliönmuoroisen baaritiskin toisessa päädyssa paloi ja tulisuihku shampanjien kanssa kulkenut kulkue meni iloisena toisessa päädyssä tiskiä.
Vierailija kirjoitti:
"Ja jokainen joka sanoo että ihan tavisnuoria olivat, katsokaa noita vanhempien ammatteja, lasten kaksoiskansalaisuuksia, heidän kouluja jotka mainittu, kuvia missä miljöössä ja vaatteissa heidät on kuvattu. Haloo. Eliittiä.
Monet suomalaiset ovat niin tynnyrissä kasvaneita, että he eivät ymmärrä sanontaa "money talks, wealth whispers". Yksityiskoulut, lasten kaksoiskansalaisuudet ja vanhempien hyvät ammatit ovat merkki siitä, että perhe on hyvin varakas. Kaikki perheet eivät mainosta itseään (rahojaan) sillä, että lomailevat kaikkein kalleimmissa lomakeskuksissa.
En tiedä miten tuo omistajapariskunta nukkuu yönsä, itseäni ahdistaa jo pelkkä ajatus siitä millaiset viimeiset hetket monella nuorella siellä on ollut. Tuossa koko tapahtumaketjussa on mennyt niin moni asia pieleen kuin olla ja voi.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-15443229/Swiss-bar-manager-fle…
Pomo pakeni ottaen samalla cashit mukaan. Sen ehti tehdä mutta ei auttaa muita turvaan.... Saa nähä miten oikeus kohtelee tätä parivaljakkoa
Vierailija kirjoitti:
Pomo pakeni ottaen samalla cashit mukaan. Sen ehti tehdä mutta ei auttaa muita turvaan.... Saa nähä miten oikeus kohtelee tätä parivaljakkoa
Tätä minä arvelinkin. Ennen tuon jutun julkaisemista ajattelin, että muija on tempaissut fyrkat mukaansa ja juossut ulos. Ja niinhän siinä kävi tuon jutun mukaan.
"Sveitsiläisen baarin johtajan kerrotaan paenneen paikalta käteistä täynnä olevan kassan kanssa uudenvuoden vastaanottamisen aikana. Baarissa kuoli 40 ihmistä tulipalossa, kun tulipalo levisi."
Voi hèlvetti sentään.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti mikä rotta.
Oon skeptinen saako sveitsissä kunnon tuomioita kun on maana sellainen veropakolaisia ja muita rikollisia suojeleva
"Ota rahat ja juokse." Tämä on hyvä ohje monessa tilanteessa. Niin ostajapuolelle kuin myyjällekin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten tuo omistajapariskunta nukkuu yönsä.....
Oletko koskaan miettinyt miten pedofiili, raiskaaja, vaimonhakkaaja tai lapsenpieksäjä nukkuu yönsä? Tai tuhopolttaja, joka on sytyttänyt asuintalon ja tappanut monta ihmistä? Rikolliset nukkuvat yönsä hyvin. Heiltä puuttuu kaikki empatiakyky ja häpeä.
Miksi ravintolaan ei ollut 16 vuoden ikärajaa?
Minkä sorttinen paikka se oikeastaan on, jonne pääsee bilettämään 14-vuotiaat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ravintolaan ei ollut 16 vuoden ikärajaa?
Minkä sorttinen paikka se oikeastaan on, jonne pääsee bilettämään 14-vuotiaat?
Siellä oli alaikäisille tarkoitettu tapahtuma.
Sveitsin paikallisviranomaiset myönsivät tiistaina, ettei Crans-Montanan turmaravintolassa ollut tehty paloturvallisuustarkastuksia viiteen vuoteen
Se video, jossa tansditaan ja jossa näkyy paloa rötillä huiskiva poika ja sitten pako portaikkoon, kuvaaja on kriittisesdä tilassa sairaalassa. Veljensä on tämän kertonut. Veli oli itse myös ravintolassa kellarissa, mutta onnistui pakenemaan paremmin.