Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kapuloita rattaisiin lapsettomuushoidoissa

Vierailija
02.01.2026 |

Olen 34v nainen ja ollaan samanikäisen miehen kanssa yritetty lasta nyt puolitoista vuotta joista viimeinen 6kk lapsettomuushoidoissa.

Hoidot on julkisella ja käynnistyneet hitaasti. Ainoa vika ollaan löydetty miehestä, jolla hieman alentunut siemennesteen laatu viitervoihin nähden. Mulla hieman epäsäännöllinen kuukautiskierto, mutta vikaa ei ole löydetty ja ovulaatiot joka kierrolla testattaessa löytyneet.

Ollaan sovittu että aluksi kokeillaan inseminaatiota. Hoitoon liittyen mulle määrättiin Letrozol-lääke, jota söin kahden kierron ajan. Lääke ei sopinut mulle ollenkaan. Mulla on paniikkihäiriö joka on pitkään ollut hyvässä hoitotasapainossa, mutta lääkkeen kanssa tuli helvetti irti: valtavat yöhikoilut, unettomuus, paniikkikohtaukset, mielialanvaihtelut, jouduin ottamaan sairaslomapäivän töistä. Kuukautiskierto muuttui entistä epäsäännöllisemmäksi.

Lisäksi noiden kahden kierron ajan ei edes päästy inseminaatioon, koska eka ovulaatio osui viikonlopulle ja julkisella ei tehdä inseminaatiota viikonloppuisin. Toka ovulaatio sattui miehen työmatkan aikaan.

Kysyin hoitoyksiköstä voisiko lääkkeen jättää pois ja sanoivat että voidaan kokeilla inseminaatiota ilman lääkettä kun vaan saan seuraavan positiivisen ovulaatiotestin.
Mies kuitenkin suuttui tästä ja sanoi että ei halua jatkaa hoitoja jos en syö lääkettä. Hän ei kuuntele vastanäkemyksiä, sanoo vaan että mun pitäisi tehdä oma osani.

En tiedä mitä tehdä. En halua syödä lääkettä ja mielestäni mies on kohtuuton. Monet keskusteluyritykset eivät ole auttaneet. Tuntuu että hedelmälliset kuukaudet valuu hukkaan.

Miehellä on diagnosoitu masennus ja on mielestäni turhan kova kontrolloimaan asioita. Hänellä on lisäksi tulossa paljon työmatkoja joita pystyisi halutessaan perumaan mutta ei suostu siihen, todennäköisesti osa niistäkin menisi ovulaationi päälle. Tuntuu jo ettemme ikinä pääse inseminaatioon.

Mitä tässä pitäisi tehdä? Olen jo miettinyt miehen jättämistä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto yrittää kertoa teille jotakin kun ei suo teille lasta. 

Vierailija
2/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paniikkihäiriö . . . lopetin lukemisen tähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto ei ole järjellinen persoona joka kertoo asioita. 

Vierailija
4/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedä ainakin mitä sinun ei pitäisi tehdä, lasta. 

Vierailija
5/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letrozolit oli kieltämättä aika hirveitä. Tsemppiä. 

Vierailija
6/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen syntyy koko ajan sairaampia ja mielenterveysongelmaisempia lapsia, eikä heitä pidä tehdä enää yhtään lisää. 

Vierailija
7/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävää että masentuneet yrittää saada lapsen. Ei masennus nimittäin sillä parane vaan pahenee uupumuksen ja hormoniheittelyiden takia.

Laittakaa mieluummin päänne kuntoon ja menkää adoptiojonoon. Ohitatte vilauksessa erään brysseliläisen fasistin.

Vierailija
8/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen syntyy koko ajan sairaampia ja mielenterveysongelmaisempia lapsia, eikä heitä pidä tehdä enää yhtään lisää. 

On oikeastaan hassua, että lapsen hankkiminen tuntuu olevan kenelle tahansa oikeus, jopa hoidoilla veronmaksajien piikkiin. 

Vierailija
9/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin outoa, että hedelmöityshoidot kohdistuu sinuun vaikka vika on miehen heikossa siittiötuotannossa. Silloin yleensä pestään ne siittiöt, eli keinotekoisesti nostetaan siittiölukua ja onnistumisen todennäköisyyttä sekä käytetään in vitro-hedelmöitystä.

Vierailija
10/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Letrozolit oli kieltämättä aika hirveitä. Tsemppiä. 

Kiitos! 
-ap

Vierailija
11/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloituksen perusteella kuulostaa, että maailma ei tarvitse enempää teidän geenejänne.

biologinen suojamekanismi on näköjään päätynyt samaan ja yrittää suojella ihmiskuntaa teidän jälkeläisiltänne.

Vierailija
12/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi noin vanhojen pitäisi lisääntyä?

Vierailija
13/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran deittailin 4-kymppistä miestä, joka oli kaksi vuotta aiemmin eronnut 10 vuoden parisuhteesta ja hän kertoi, että he olivat vaimon kanssa olleet ilman ehkäisyä muutaman vuoden sillä ajatuksella, että lapsi saa tulla jos on tullakseen, mutta ei sitten tullut. Sitten eron jälkeen ex-vaim oli heti tullut raskaaksi uudelle miehelle. Herää ainakin minulle epäilys, että sillä miehellä on niin huono sperma, ettei kykene ilman apua siittämään lasta.

Vierailija
14/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajien rahoillako te koitatte väkisin saada epäkelpoja geenejänne levitettyä?

Vierailija
15/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teistä ole vanhemmiksi

Vierailija
16/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonto ei ole järjellinen persoona joka kertoo asioita. 

ei, mutta se automaattisesti estää huonolaatuisten lisääntymiskelvottomien ihmisten raskaudet.

Vierailija
17/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedä ainakin mitä sinun ei pitäisi tehdä, lasta. 

Ei ainakaan nykyisen äijän kanssa.

Vierailija
18/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ikävää että masentuneet yrittää saada lapsen. Ei masennus nimittäin sillä parane vaan pahenee uupumuksen ja hormoniheittelyiden takia.

Laittakaa mieluummin päänne kuntoon ja menkää adoptiojonoon. Ohitatte vilauksessa erään brysseliläisen fasistin.

Heips, ollaan kyllä kumpikin oltu mt-hoidon piirissä ja työkykyisiä. Julkisen puolen lapsettomuushoidoissa katsovat aina kokonaistilanteen mukaanlukien mielenterveysasiat,  katsoivat että hyvä tilanne lapselle tulla.

Aika monilla on mt-ongelmia mutta eivät hae apua ja silti lapsia tekevät.

-ap

Vierailija
19/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä haluat lapsen syyttelevän ja kontrolloivan miehen kanssa, joka ei tee omaa osuuttaan vaan ravaa työmatkoilla ovulaatioidesi aikaan ja sitten painostaa sinua syömään epäsopivaa lääkitystä koska sinun muka pitää tehdä osuutesi? Haluaako mies oikeasti lasta? Sinun kanssasi?

Vierailija
20/37 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kunnossa ihmiskunta on tulevaisuudessa, kun lääketieteen avulla väkisin tehdään frankensteinin hirviöitä huonojen ihmisten epäsopivilla geeneillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan