Tupakka-askin riistohinta
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Keuhkosyövän voi saada ilman tupakkaakin.
Mutta tupakoivalla sen saanti on todennäköisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tupakoitsijoita selvästikin kismittää. Poikani polttaa ja kuulin jouluna ilouutisen, ettei enää arkipäivinä polta. Ja varmasti korkea hinta on yksi motivaattori vähentää.
Kismittäisikö sinua, jos tuote, josta olet riippuvainen, olisi yhteiskunnan verotetuin? Mieti hetki ennen kuin vastaat. Sä tuskin olet koskaan oikeasti miettinyt.
Olin koukussa sokeriin. Olen pystynyt vähentämään radikaalisti ja olen laihtunut. Se vaatii päättäväisuyttä ja halua tehdä terveellisiä valintoja. Vain minä päätän mitä suuhuni laitan.
Sokeripussin hinnan voisi nostaa kanssa sinne 13 euroon.
Polttaako muka joku vielä nykyään
Vierailija kirjoitti:
Eihän mikään hallituskoalitio oikeasti tue tupakoinnin lopettamista, kiristävät vaan verotusta.
Jos oikeasti haluaisivat, niin miedompien savukkeiden verotus oli vastaavan verran vähemmän - tukisi sillä tupakoinnin vähentämistä ja kokonaan lopettamista.
Mutta eihän sitä nyt sellaista voi tehdä, siinähän häviää jo verotulotkin; (vai mitä kokkaripersut, jotka tulette aina baarissa röökipaikalle, "yhdelle vaan" ;) )
Ia. ent. työkaverin kanssa tehtiin parhaimmat keksinnöt röökipaikalla....
Eikös kuitenkin jossakin vaiheessa suunniteltu tiettyä sukupolvea, joille ei anneta ikinä oikeutta ostaa tupakkaa. Ja siitä eteenpäin ei muillekaan. Eli että tupakoitsijat Suomesta jossakin vaiheessa loppuvat kokonaan.
Helvetin helppoa tuloa valtiolle. Oikeasti mitään muuta kriteeriä tälle asialle ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän olisi oiva hetki rueta vähentämään tupakointia ja jopa lopettaa, eikö? Säästyy rahaakin.
Jotkut käyvät ravintoloissa ja baareissa, jotkut matkustelevat. Jotkut poltavat. Miksi tämmöinen syrjintä tupakoivien kohti? Autot saastuttacat ilmaa, lentokonet saastuttavar. Sitten 90% vero niihinkin.
No tupakoijat on luusereita, niiltä saakin ottaa
Vierailija kirjoitti:
Tehän syytätte syyttömiä kaikesta . Moni ei polta silti syytätte että polttaa . Läski taas syömäreillä tuottaa paitsi paskaa niin terveydenhoitoon kuluja ja kuolee rasvaan kuin sairastaa sokeritauteja . Mässääjät. Yhtä paljon kuin tupakka maksaa maksaa se ruoka mitä ahmit itseesi .
No eihän täällä nyt raittiita ole väitetty tupakoitsijoitsijoiksi, mitä oikein sekoilet? .. eikä kaikki edes mässää liikaa. Kaikkien on syötävä. Tupakoitsija maksaa ruuan lisäksi ne tupakat.
Tupakka päivässä pitää lääkärin loitolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tupakoitsijoita selvästikin kismittää. Poikani polttaa ja kuulin jouluna ilouutisen, ettei enää arkipäivinä polta. Ja varmasti korkea hinta on yksi motivaattori vähentää.
Kismittäisikö sinua, jos tuote, josta olet riippuvainen, olisi yhteiskunnan verotetuin? Mieti hetki ennen kuin vastaat. Sä tuskin olet koskaan oikeasti miettinyt.
Olin koukussa sokeriin. Olen pystynyt vähentämään radikaalisti ja olen laihtunut. Se vaatii päättäväisuyttä ja halua tehdä terveellisiä valintoja. Vain minä päätän mitä suuhuni laitan.
Sokeripussin hinnan voisi nostaa kanssa sinne 13 euroon.
Niin voi. Mulla ei ole mitään riippuvuuksia enää. Alkoholin jätin jo noin 15v sitten. Haluan voida hyvin.
Kun lukee näitä tupakoitsijoiden vastauksia, tulee mieleen, että onko tupakoitsijoilla keskimäärin alhaisempi älykkyysosamäärä kuin ei tupakoitsijoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keuhkosyövän voi saada ilman tupakkaakin.
Mutta tupakoivalla sen saanti on todennäköisempää.
Niin vaan oli Kupiainenkin uskovainen ja raitis mies, mutta jäi lopulta kaljarekan alle...
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee näitä tupakoitsijoiden vastauksia, tulee mieleen, että onko tupakoitsijoilla keskimäärin alhaisempi älykkyysosamäärä kuin ei tupakoitsijoilla?
Löysinkin israelilaisen tutkimustuloksen, jonka mukaan on alhaisempi. Tupakoitsijoilla 94 ja ei tupakoitsijoilla 101.
Minusta on outoa, kun valtio yrittää vielä 2000-luvulla tehdä vanhaa kieltolakipolitiikkaa. Ei se ole ikinä ennenkään toiminut eikä se toimi nytkään. Valtio tulee häviämään ison kasan verotuloja tupakkapolitiikan takia.
Ettekö te tupakoimattomat oikeasti tajua, että kun ihmiset hakevat tupakat ulkomailta, niin valtion verotulot pienenevät? Sitten sinä maksat enemmän veroja. Joko tuloveroina tai välillisinä veroina (esim. bensa).
Tupakkaa on todella helppo hakea isoja määriä, koska se ei paina juuri mitään. Reppuun mahtuu monta kartonkia.
Jos esim. puoli askia päivässä polttava hakee Ruotsin Haaparannasta 10 kartonkia (=100 askia), niin se riittää 200 päiväksi. Ei siellä tarvitse kovin usein käydä.
Hinta 60€/kartonki eli 600€.