Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset saa enemmän kuin mitä nuori työtön saa

Vierailija
01.01.2026 |

Työttömissä nuorissa on tulevaisuus kun eläkeläinen on jo melkein haudassa. Annetaan nuorille mielummin kaikki rahat.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eläkkeeni ansainnut työllä, maksanut vuosia eläkemaksuja.

Vierailija
62/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista kun nuoret ei pääse perustamaan perhettä ahneiden eläkeläisten takia.

Omista työtuloistaan ovat eläkkeensä kerryttäneet vuosikymmenien aikana. Miten eläkeläiset estää sinua perustamasta perhettä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuloissa pitääkin olla pieni ero jos on painanut hommia 50v verrattuna siihen että pyörinyt ostarilla muutaman vuoden.

Vierailija
64/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noita voi edes verrata keskenään. 

Vierailija
65/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuloissa pitääkin olla pieni ero jos on painanut hommia 50v verrattuna siihen että pyörinyt ostarilla muutaman vuoden.

Miksi? Jos on jo saanut 50 vuotta nauttia kovia tuloja, niin miksi pitäisi saada vielä muiden rahoilla loisia kuin kroisos?

Vierailija
66/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Jos on jo saanut 50 vuotta nauttia kovia tuloja, niin miksi pitäisi saada vielä muiden rahoilla loisia kuin kroisos?

Älyvapain kommentti asiasta jonka olen koskaan kuullut. Sulla ei ole kaikki muumit laaksossa. Hakeudu hoitoon, tarvitset vahvemman lääkityksen.

Vierailija
67/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset saavat itseasiassa enemmän kuin moni työssäkäyvä. Keskimääräinen eläke oli viime vuonna 2100 euroa kuussa.

Ja ne työssäkäyvät maksavat eläkemaksuilla eläkeläisten eläkkeet, kukaan ei ole maksanut eläkettään itse.

Niin, olen tähän mennessä maksanut 40 vuotta muiden eläkkeitä. Kun jään lopulta  itse eläkkeelle, odotan, että muut maksavat minun eläkkeeni. 

Vierailija
68/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla luuserilla ei ole varaa elättää edes itseäsi saati sitten muita.

Vierailija
69/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa eläkeläistem solvaaminen! Tehkää töitä 50-60 vuotta ja pääsette ansaitulle eläkkeelle. Pelkkä kansaeläke on aikas pieni, siis kannattaa tehdä töitä. Voitte lekotella ja naatiskella sitten sydämenne kyllyydestä. Meillä muuten kunnioitettiin aikanaan iäkkäitä ihmisiä, nyt hylkiöt odottavat vanhojen  kuolemaa. Pelkään ettei teille mikään autuus avaudu, ihmisyys ja lähimäisen rakkaus on tärkeintä, rehellisyyden lisäksi.

Vierailija
70/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on tosi tärkeä juttu, jotta pääsevät kuluttamaan, eivätkä lisääntymisikäiset voi kehittää elämiään tai perustaa perheitä! Excellent planning!

Persut ja Kokoomus teiltä leikkasivat, ei yksikään veroja maksava eläkeläinen. Esim. Keskisarja maleksii hautuumailla ja tienaa 7000€/kk + kulukorvaukset. Mene häneltä hakemaan rahaa.

Vierailija
71/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuntuu monesti unohtuvan se, että ysärille asti oli voimassa laki, että kunnan/valtion täytyi tarjota työttömälle työkuntoiselle työpaikka. Käytännössä nykyisillä vanhuuseläkeläisillä ei ole ollut pelkoa työttömyydestä, hyvähän se on ollut puskea pellavapäitä liuta ja ostella omakotitaloja ja kesämökkejä. Sitten huudellaan että nuorisolle että "Menkää töihin, työpaikan saa kun menee kysymään".

Vierailija
72/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla luuserilla ei ole varaa elättää edes itseäsi saati sitten muita.

Eikö sinustakin ole vähä-älyisen ihmisen merkki hyökätä henkilöön argumentin sijaan? Mitä tämä kertoo teistä eläkeläisistä?

Vierailija
73/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti kuvastaa erinomaisesti nykynuorison ( ei onneksi ihan kaikkien) ajatuksenjuoksua. Jos ei tilanne muutu, niin pelottaa ajatella, millaisessa Suomessa kymmenen vuoden kuluttua jo elämme. Nuoriso haluaa kaiken ilmaiseksi ja vanha polvi ei jaksa heitä enää elättää. Menee mielenkiintoiseksi, jos niin kauan olen vielä hengissä.

Vierailija
74/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on tosi tärkeä juttu, jotta pääsevät kuluttamaan, eivätkä lisääntymisikäiset voi kehittää elämiään tai perustaa perheitä! Excellent planning!

Millä tavalla eläkeläinen estää nuorten elämää? Ookkona vähän vajaa? Ookko kuullut ikinä opiskelusta? Vai osaatko sä lukea edes?

Vierailija
75/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset saavat itseasiassa enemmän kuin moni työssäkäyvä. Keskimääräinen eläke oli viime vuonna 2100 euroa kuussa.

Ja ne työssäkäyvät maksavat eläkemaksuilla eläkeläisten eläkkeet, kukaan ei ole maksanut eläkettään itse.

No kenen eläkkeen minä sitten maksoin YEL-vakuutuksestani?

Omasi, tai no jotain kolmasosan siitä

Vierailija
76/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuntuu monesti unohtuvan se, että ysärille asti oli voimassa laki, että kunnan/valtion täytyi tarjota työttömälle työkuntoiselle työpaikka. Käytännössä nykyisillä vanhuuseläkeläisillä ei ole ollut pelkoa työttömyydestä, hyvähän se on ollut puskea pellavapäitä liuta ja ostella omakotitaloja ja kesämökkejä. Sitten huudellaan että nuorisolle että "Menkää töihin, työpaikan saa kun menee kysymään".

Ysärillä oli parhaimmillaan liki viidennes työvoimasta työttömänä. Joskus aikaisempina vuosikymmeninä oli työllisyystöinä mm. lapiohommia tietyömaalla. En oikein tiedä, miten niistä ajoista joku saa päässään aikaiseksi jotain kultaisia vuosikymmeniä. 

Vierailija
77/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän, jos nuori työtön menisi töihin tienaamaan sitä omaa rahaa? Eläkeläiset on jo ne omat rahansa tienanneet.

Vierailija
78/78 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa eläkeläisten nauttia. Teen töitä 71-vuotiaaksi asti, nautin silloin sitten omasta eläkkeestäni jos sinne asti edes elän.

Ymmärrän turhaitumista kun kadulla kulkee 63-65-vuotiaita eläkeläisiä. Mutta tällaisen maailman he meille loivat. Ei meidän auta valittaa. Töihin siitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi