Eläkeläiset saa enemmän kuin mitä nuori työtön saa
Työttömissä nuorissa on tulevaisuus kun eläkeläinen on jo melkein haudassa. Annetaan nuorille mielummin kaikki rahat.
Kommentit (72)
En ainakaan minä saa. Omaan käteen on tyytyminen eläkeläisenä.
Vierailija kirjoitti:
Surullista kun nuoret ei pääse perustamaan perhettä ahneiden eläkeläisten takia.
Mitä vanhempasi tai isovanhempasi tuumasivat kun kerroit tuon heille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Kannatetaan! Eläkkeet pois kaikilta eläkeläisiltä ja annetaan nekin rahat työttömille nuorille.
Ja eläkeläiset saunan taakse, niinkö?
Vastaisitko.
Vierailija kirjoitti:
Ai kaikki siis pitäisi saada tekemättä mitään?
Juuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista kun nuoret ei pääse perustamaan perhettä ahneiden eläkeläisten takia.
Mitä vanhempasi tai isovanhempasi tuumasivat kun kerroit tuon heille?
Odotan vastaustasi.
Voi noita penskoja. Vai että eläkeläisiltä eläkkeet pois. Sehän tarkoittaisi sitä, että kaikki kynnelle kykenevät eläkeläiset menisivät töihin näiden nykyisten eläkettä nostavien työläisten joukon jatkoksi. Tottakai työnantaja palkkaa eläkeläisen, koska hänellä on rutkasti enemmän työkokemusta kuin nuorella työttömällä. Mitenpä käy nuoren työttömän? Työttömyys ei kun jatkuu, jatkuu, jatkuu, eikä työpaikkaa ehkä ikinä eli kokonaisansiot elämän varrella eivät ainakaan nouse. Lisäksi hän saa kaverikseen lisää työttömiä, kun firmat irtisanovat nuoria työntekijöitä, koska nämä eläkeläistyöläiset osaavat työt paremmin ja ovat ahkerampia.
Olin 20 vuotta töissä ja sitä ennen kasvatin kotiäitinä 5 uutta veronmaksajaa. Eläkkeeni on nyt 1100 euroa kuukaudessa, ja siinä on myös kansaneläkettä. Ei tavalllisten ihmisten eläkkeet ole suuria. Nuori työtön voi vaikka kerätä pulloja saadakseen lisää tienestiä.
Onhan se väärin, jos nuorten pitää etsiä työtä. Parempi antaa heitin juhlia - kyllähän nuo eläkeläiset voivat palata työhön tuhlaamasta nuorille kuuluvia rahoja. Ovat jo kymmeniä vuosia kuluttaneet saaneet oman osansa, tai liikaakin!
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset saavat itseasiassa enemmän kuin moni työssäkäyvä. Keskimääräinen eläke oli viime vuonna 2100 euroa kuussa.
Ja ne työssäkäyvät maksavat eläkemaksuilla eläkeläisten eläkkeet, kukaan ei ole maksanut eläkettään itse.
Se eläkeläinen on tyypillisesti sen 40 vuotta osaltaan sitä eläkettään palkastaan maksellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on tosi tärkeä juttu, jotta pääsevät kuluttamaan, eivätkä lisääntymisikäiset voi kehittää elämiään tai perustaa perheitä! Excellent planning!
Jep, kuka suunnitteli valtion niin että kaikki resurssit ovat kuolemaa tekevillä ja nuoret sekä aikuiset nääntyvät. Miten meni omasta mielestä?
Voi vttu sun kanssasi. Minun työeläkkeeni maksaa työeläkeyhtiö jolle olen kantanut rahaa vuosikymmenet. Sitä paitsi olen sinun äitisi saatana.
Äiti! Elä kiroile tai vien eläkkeesi ja ostan kaljaa.
Turpa kiinni vätys. En ole kasvattanut poikasestani tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloita lakkauttamalla omien ahneiden vanhempiesi ja isovanhempiesi eläkkeet.
Voi vaikka tehdä lopullisen eutanasian niille niin valtio säästää.
Jos nuoren ajatustoiminta olisi pikkasen pitemmälle kehittynyt, niin voisi jotain rahaa harkitakin...
Jokaisella nuorella on yhtäläinen mahdollisuus kouluttautua ammattiin, jossa on töitä ja palkkaa tulee riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Voi noita penskoja. Vai että eläkeläisiltä eläkkeet pois. Sehän tarkoittaisi sitä, että kaikki kynnelle kykenevät eläkeläiset menisivät töihin näiden nykyisten eläkettä nostavien työläisten joukon jatkoksi. Tottakai työnantaja palkkaa eläkeläisen, koska hänellä on rutkasti enemmän työkokemusta kuin nuorella työttömällä. Mitenpä käy nuoren työttömän? Työttömyys ei kun jatkuu, jatkuu, jatkuu, eikä työpaikkaa ehkä ikinä eli kokonaisansiot elämän varrella eivät ainakaan nouse. Lisäksi hän saa kaverikseen lisää työttömiä, kun firmat irtisanovat nuoria työntekijöitä, koska nämä eläkeläistyöläiset osaavat työt paremmin ja ovat ahkerampia.
Minä olen vanhuuseläkkeellä ja teen töitä, koska niitä tarjotaan minulle. Kas kun osaan tehdä ne paremmin kuin nuoret.
Maksan myös veroja: työeläkkeeni ennakonpidätys on 25 % ja ansiotulojeni 35 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Kannatetaan! Eläkkeet pois kaikilta eläkeläisiltä ja annetaan nekin rahat työttömille nuorille.
Ja eläkeläiset saunan taakse, niinkö?
Voivat elää säästöillään. Heillähän niitä on mutta nuorilla ei.
Kultaseni, eläkettä saadaan yleensä tehdystä työstä. Haluaisit sitä varmaan itsekin sitten vanhana ja väsyneenä, kaikkesi työlle antaneena. Aatteleppa ite ihan pikkasen.
Nuori pääsee vielä töihin ja elättää itsensä ja kerää eläkettä. Niin nekin eläkeläiset ovat tehneet. Ne jotka eivät ole olleet töissä, saavat saman verran, kuin nämä nuoret työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on tosi tärkeä juttu, jotta pääsevät kuluttamaan, eivätkä lisääntymisikäiset voi kehittää elämiään tai perustaa perheitä! Excellent planning!
Se "excellent planning" olisi koulutus ja sitten työt ja perhe. Ei se, että tukia nostetaan ja perustetaan elämä niiden varaan. Wouldn"t that be a more reasonable plan, don't you think
Vierailija kirjoitti:
Kultaseni, eläkettä saadaan yleensä tehdystä työstä. Haluaisit sitä varmaan itsekin sitten vanhana ja väsyneenä, kaikkesi työlle antaneena. Aatteleppa ite ihan pikkasen.
Ajattelepa sinä ihan pikkasen sitä, että näillä näkymin pääsen eläkkeelle 72 vuotiaana. Jos pääsen.
Eri
Työttömyyskorvaus on työttömyyskorvaus ja eläke on eläke. Ne on täysin eri asioita. Työttömyyskorvaus on sillä kuuri tilapäinen jolla ollaan vain sen ajan kun haetaan työpaikkaa.