En jaksa enää. Rahat loppu, ja terapia käynneistä ei ole mitään hyötyä
En jaksa enää elää. Säästöni loppuvat tässä kuussa, terapia ei auta, ja olen kokeillut kaikkia muita hoito keinoja. Olen ollut pitkään vaikeasti masentunut ja itsetuhoinen. Hyppään huomisen terapia ajan jälkeen junan alle. Ei tarvitse enää kärsiä ja tuntea. Viimeinkin vaan lakkaan olemasta ja pääsen ikuiseen uneen.
N.25
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Ota itseäsi niskasta kiinni ap.
Tämä on ankeista ankein neuvo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko saanut lääkitystä? Millaidia mtongelmia sulla on? Mullakin on vaikeaa mt-ongelmien takia, jotka rajoittaa mun elämää ja rahat on vähissä, mutta olen päättänyt elää päivän kerrallaan.
Kolmea eri lääkitystä on kokeiltu, mutta ne vain pahensivat. Sähköhoitoa on myös, mutta meni vain muisti. On vaikea ja pitkäkestoinen masennus, itsetuhoisuus ja dissosiaa. Ulkoilen ja lenkkeilen joka päivä ja syön terveellisesti lääkärin määräyksen takia, mutta ne vaan väsyttävät entistä enemmän, enkä saa mitään energiaa ja mielihyvää yhtään mistään.
Ap.
Onhan sulla katsottu riittävästi labroja? Ferritiini, b12, d, kilpirauhanen?
Jos mikään näistä on pielessä, niin varmasti energiat loppu ja mieliala matala. Ferritiinissä hyvä arvo on yli 100.
Hulluuden merkki on se, että kaadat rahaa terapiaan vaikka siitä ei ole ollut yhtään mitään hyötyä.
Tämä aloitus on ollut täällä aiemminkin, etkä ole koskaan saanut aikaiseksi toteuttaa uhkauksiasi. Ketä luulet kiinnostavan sinun tyhjänpäi(väi)sen suunsoittosi?
Kelaterapiaan ei kai nykyään pääse jos ei ole työpaikkaa tai ainakin lähihistoriassa. Siis se on jotenkin tarkoitettu työkyvyn ylläpitoon. MUTTA on olemassa ostopalveluterapia, ainakin 5v sitten oli, johon voi päästä ja se on täysin maksutonta ja sitä saa jopa 3v. Toki pitää kyetä sitoutumaan käynteihin, mutta sinulla tämä ei ollut vissiin ongelma?
Kiitos kun jaoit elämääsi.
En tiedä millainen olosi on, enkä osaa sitä kuvitella. Tiedän vain sen, että niin kauan kuin on elämää, on toivoa. Vaikka jo pitkään olo olisi ollut toivoton, ja tuntuu siltä ettei toivoa voi enää näkyä, se toivo voi tulla näkyviin jo piankin. En höpötä turhaan, vaan tämän olen itse kokenut.
Sinulla on masennus. Sitä voidaan hoitaa. Se voidaan saada hoitotasapainoon.
Ei muuta kuin kuntosalille ja painoa pois. Alat kelvata kelle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin kuntosalille ja painoa pois. Alat kelvata kelle vaan.
Ja jos kelpaat muille, kelpaat myös itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä valehtelvat jeesustelu perseilijät vois oikiasti oppia piettämään turpansa kiinni. Niinku oisivat narkkareita jotka nauttinee liikaa jeesus mehua. Olen haudannut 3 syvästi kristittyä jotka tappoi itsensä. toissa jouluna yksi kristitty lisää tutun puolelta. tejän jeesustelu perseilylä tee yhtää vittuakaan sillon kun oikeasti joku on sairas ja vaatii apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä valehtelvat jeesustelu perseilijät vois oikiasti oppia piettämään turpansa kiinni. Niinku oisivat narkkareita jotka nauttinee liikaa jeesus mehua. Olen haudannut 3 syvästi kristittyä jotka tappoi itsensä. toissa jouluna yksi kristitty lisää tutun puolelta. tejän jeesustelu perseilylä tee yhtää vittuakaan sillon kun oikeasti joku on sairas ja vaatii apua.
Kyllä, näinkin voi käydä. Mutta Jumalalla on myös valta ja voima parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan jauhanta satuhahmo se on. Rukoukset ei tee hevon vittuakaan tässä maailmassa. Hullut tommoseen paskaan uskoo jotka ei erota todellisuutta valheista enää millään tavalla.
Mistä masennus ja itsetuhoisuus johtuu? Itse tunnen vastaavia nuoria naisia, joilla sama ongelma ja sen yksi syistä näyttää olevan some, josta on katsottu vuosikausia täydellisiä, suosittuja ja menestyviä kanssasisaria, ja kun ei itsellä ole tällaista täydellistä elämää, oma elämä alkaa näyttää epäonnistuneelta ja tarkoituksettomalta, koska vastaavaan täydellisyyteen ei tulla pääsemään, joka siis on todellisuudessa pelkkää lumetta. Katsokaa miten nämä Sara Siepit ym. itkevät vähän väliä onnettomina medioissa. Saadaan siis muokattu kuva täydellisistä ihmisistä ja elämistä sekä suosiosta täydellisten ystävien ja miesten keskuudessa, mutta se on kuin nämä kymmenet amerikkalaiset täydelliset silotellut joululeffat, pelkkää satua. Tämän takia Australian, Norjan ja Tanskan esimerkin mukaan sote tulisi kieltää nuorilta. Australia sen jo teki, Norja tekemässä saman ja Tanskassa käynnissä myös somen kielto nuorilta, jotka pilaavat oman elämänsä katsoessaan ruudulta vuosikausia kehitysiässä muokattua todellisuutta, joka vie uskon omaan tylsään ja epätäydelliseen elämään, etenkin nuorilta naisilta. Mieluummin henki pois jos ei satu olemaan 18-vuotiaaksi mennessä kaunis ja rohkea sekä menestyvä ja kadehdittu vähintään 100 000 some-seuraajalla muokatuissa kuvissa ja videoissa, joiden takana todellisuudessa yleensä myös itseensä tyytymätön nuori nainen. Lumetodellisuuden luoma tyytymättömyysepidemia joka on jopa kuolemanvaarallinen. Olisiko parempia pitää ruutu kiinni ja hankkia oma elämä, joka voisi olla mahtava ilman somen luomia mahdottomia ja todellisuudessa epätodellisia esikuvia? Itsensä saa fyysisesti parempaan kuntoon treenillä ja ravinnolla jotka lisäävät energisyyttä ja kurinalaisuutta vielä parempaan elämänhallintaan. Jos koulu ei ole mennyt hyvin, eikä ole haluttua koulutusta tai ammattia, mielekästä alaa voi alkaa opiskella vaikka etäkursseilla tai kirjaston kirjojen avulla itseopiskeluna. Tällä hetkellä työttömyystilanne on huono, mutta tuuri voi käydä, eikä tilanne varmaan ikuisesti jatku heikkona. Ystäviä voi löytyä ja mukava kumppani, vaikka juuri nyt ei siltä näyttäisi. Masennuksen hoitoo kannattaa kokeilla mielialalääkkeiden sijaan ruokavaliota, josta saa tarpeeksi mielihyvähormonitasoja nostavia ravintoaineita, jotka usein lisäävät myös energiatasoa, joka taas lisää tarvetta liikkua ja kuntoilla, jotka taas vähentävät masennusta, jonka yksi ylläpitäjä on passiivisuus. Elämä ei ole 25 vuotiaana ohi, jos siihen mennessä ei ole suurituloinen menestyjä täydellisellä kropalla ja ystävillä, mitä vain hyvää saattaa olla edessä. Älä anna periksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan jauhanta satuhahmo se on. Rukoukset ei tee hevon vittuakaan tässä maailmassa. Hullut tommoseen paskaan uskoo jotka ei erota todellisuutta valheista enää millään tavalla.
Siunausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä päätä päiviäsi! Paremmat ajat tulee varmasti! Onko sinulla lääkitys kunnossa?
Asiat ja päivät ovat menneet vaan huonommin. Haluan vain päästä ikiuneen ja tiedostottamaan tilaan.
Ap
Sitä ei tiedä tuleeko kuoleman jälkeen ikiuni ja tiedoton tila, jos kokeva tietoisuus jatkuukin pitkään tai ikuisesti jossain vielä ikävämmässä. Mikset siis koittaisi ensin tämän yhden elämän lusia yrittämällä tehdä siitä mahdollisimman siedettävää, ethän menetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko saanut lääkitystä? Millaidia mtongelmia sulla on? Mullakin on vaikeaa mt-ongelmien takia, jotka rajoittaa mun elämää ja rahat on vähissä, mutta olen päättänyt elää päivän kerrallaan.
Hieno asenne 🙂. Ja muistetaan, että nyt eletään ehkä vuoden ahdistavinta aikaa.
Omasta mielestä some on kyllä erittäin merkittävästi nostanut masennus tapauksia mutta ei kaikkien aiheuttaja myöskään. On muitakin tilanteita jotka masennusta ja muita mielenterveys häiriöitä aiheuttaa kun some. (esim lapsuuden traumat) tai jos ei ole tukiverkostoa ympärillä kunnollista jne. On paljon tekijöitä jotka siihen vaikuttaa.
tuo oman elämän hankkiminen riippuu paljolti siitä paljonko on enään voima varoja suosittelen kuiten kokeilemaan jos jaksaa/pystyy aloittaa vaikka pikku hiljaan ei pakko ole. Elämän hallinta on semmoinen homma masennuksia kun on eri asteisia vakavempia ja vähemmän vakavia. pelkästään "itseä nisakasta kiinni" ottaminen ei välttämättä aiheuta mitään, Joissain tapaukissa tulee jopa burn out kun liikaa ottaa niskan päälle. Kun normaali ihminen voi levätä he eivät ole kokoajan stressi tilassa vapaalla ollessaan. Sairas ei saa ikinä lepoa ja stressi on jatkuvaa kokoajan jopa vapaa ajalla. Aivot voi olla jopa traumasta johtuvassa selviytymis tilassa. Joka aiheuttaa mahdollisesti muista ihmisistä erakoitumista. Selviytymis mekanismi voi jopa pistää ihmisen siihen tilaan että ei voi tehdä samallalailla asioita kuin normaali ihminen "Sanoo että huono ja ei voi tehdä tai mistään ei tule mitään" sen takia ettää aivot yrittää piettää henkilön turvassa uloisilta tekijöiltä että ei sattuisi uudestaan. Nämä on erittäin vaikeita asioita normaalin ihmisen käsittää jos ei oikeasti ole niitä kokenut. Mielen terveys häiriöitä on vaikka kuinka paljon erilaisia. Suosittelen pienillä askelilla yrittämään eri asioita ja pitää välillä vaikka pienen tauon jos tuntuu että on liikaa. Tukiverkostoa jos on jolle jutella pidä yhteys psykiatreihin/terapiaan. Oikean lääkityksen löytämiseen saattaa mennä jopa vuosia. Joskus ei löydy ikinä. Tarpeeksi pahoja traumoja tai masennusta niin voi mennä pitkän aikaan että elämä alkaa helpottamaan. Ei kuitenkaan periksi kannata antaa. Muista myös että on ihmisiä jotka ymmärtää kun on oikeasti vaikeaa ja mielenterveys ongelmia niitä on vain monesti vaikea löytää.
Oletko tietoinen alkoholistien aikuisten lasten (AAL) vertaistukiryhmistä? Googlaamalla löydät lisätietoja, verkkokokouksiakin järjestetään. Oireesi vastaavat monien kokemuksia.
Parantuminen on mahdollista, mutta vanhempiesi kanssa asuessasi mikä tahansa terapia menee aivan varmasti hukkaan.
Itse tosin kävin kolmen vuoden psykoterapian ilman erityistä menestystä, kun terapeutti ei tunnistanut alkoholistiperheessä kasvamisen vaikeuksia. Osa ongelmaa on, että on erikseen kasvatettu vaikenemaan ongelmasta ja sivuuttamaan omat tunteensa ja tarpeensa. Koita siinä sitten kertoa niistä terapiassa, kun et enää itsekään tiedä mitä tunnet.
Olen pahoillani että sinulla on noin vaikeaa. Vielä enemmän pahoillani siitä, miten paljon meitä vanhempien alkoholismin vammauttamia lapsia on Suomessa.
Etkö pääse aikuissosiaalityön asiakkaaksi jos ei taloudellisesti niin muuten. Auttaisi jos saisit puoltavan lausunnon terapian tarpeesta sosiaalityöntekijältä. Kuntasi hyvinvivoontialueen puolelta siis.
Tai diakoniatyö voi kuunnella ja auttaa rahallisesti? Kai nyt joku voi auttaa?
Tämä oli myös olennaista. Kun hoito on sirpaleista ja ihmiset vaihtuvat, ei hyviä tuloksia yleensä ole tiedossa. Sinun pitää päästä kunnon jatkuvaan ja suunnitelmalliseen hoitoon! Se on kyllä mahdollista. Todellakaan sinua ei ole hoidettu parhaalla mahdollisella tavalla, kaikkea ei ole vielä kokeiltu. Ihan konkreettista toivoa on siis vielä paljonkin.