Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää. Rahat loppu, ja terapia käynneistä ei ole mitään hyötyä

Vierailija
01.01.2026 |

En jaksa enää elää. Säästöni loppuvat tässä kuussa, terapia ei auta, ja olen kokeillut kaikkia muita hoito keinoja. Olen ollut pitkään vaikeasti masentunut ja itsetuhoinen. Hyppään huomisen terapia ajan jälkeen junan alle. Ei tarvitse enää kärsiä ja tuntea. Viimeinkin vaan lakkaan olemasta ja pääsen ikuiseen uneen. 

N.25

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompas täällä paljon ilkeitä ihmisiä. Miksi potkia jo maassa makaavaa? Säälittävää.

Mutsis pillu

Vierailija
142/147 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pliis anna itsellesi vielä aikaa! Mulla auttoi terapia vasta ihan sen jakson lopussa, eli kolmantena vuonna. Jotain tapahtuu taustalla koko ajan vaikka et sitä vielä huomaa! Olet vasta 25, ja vuosikin voi tuntua pitkältä, mutta se menee lopulta nopeasti ja jossain vaiheessa havahdut siihen että voit paremmin. 

Kolme eri lääkettä ei ole vielä paljon, mutta toki kuuntele omaa kroppaa. Aloituksessa oireet yleensä pahenee, mutta sitten alkaa helpottaa, eli älä niissäkään luovuta ennen kuin olet syönyt esim kuukauden/tai miten lääkäri sanoo. 

Itsetuhoisista ajatuksista heti tieto kaikille mahdollisille tahoille ja jankkaat sitä kunnes saat apua!

Vasta 25? Tuntuu siltä, että olisin elänyt 100 vuotta. Ja olen ollut keskustelu "avussa" 9 vuotta, ja asiat vain pahenevat. Sitä paitsi ei minulla ole rahaa elämiseen.

Ap.

Oletko päässyt varsinaiseen psykoterapiaan vielä? Tukikeskustelut poliklinikalla parin viikon välein ei vastaa psykoterapiaa. KELA-korvaa osan hinnasta ja jos saaat toimeentulotukea, niim siitä korvataan loput. Saat itse valita terapeutin, jonka kanssa tuntuu luontevalta. Aikaa sekin ottaa, mutta tiedän monia, joita auttanut paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa laukku ja mene turvakotiin. Päätä ettet palaa enää koskaan. Ota apu vastaan ja rakenna oma elämä pikkuhiljaa. Onnea matkaan. 

Eiköhän turvakoti ole ensisijaisesti niille, jotka kokevat kotonaan fyysistä väkivaltaa.

Olen samaa mieltä siitä, ettei turvakotiin turhaan tule mennä, mutta aloittajan tilanne kuulostaa sen verran pahalta, että turvakoti voisi tulla kyseeseen aluksi.

Vierailija
144/147 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vaan kerjää huomiota, niin kuin kaikki naiset.

eivät naiset kykene tekemään itsemurhaa. vähän vaan viiltelevät tai ottavat muutaman unilääkkeen, että saisivat sääliä ja huomiota. 

Vierailija
145/147 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap vaan kerjää huomiota, niin kuin kaikki naiset.

eivät naiset kykene tekemään itsemurhaa. vähän vaan viiltelevät tai ottavat muutaman unilääkkeen, että saisivat sääliä ja huomiota. 

Täällä yksi joka on haudannut naisen joka tappoi itsensä ja ei tarvitse kun tommosen idiootin niinkuin sinä käydä lukemassa  vaikka montako naista itsensä vuosittain tappaa. mutta ei taida järki tommosilla pelleillä siihen riittää.

Vierailija
146/147 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran voi ottaa turvakotiin mukaan. 

henkinen väkivalta on riittävästi. 

aika julmaa sanoa ettei sinnekään saisi mennä. 

Vierailija
147/147 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaista ees luulla että terapia ja keskustelu auttaisi jos vika on vaikkapa siinä että asut hul lujen ihmisten kanssa. Sen pitääkin masentaa. Jos ihminen ei reagoi sairaaseen ympäristöön se vasta outoa olisikin

Moni ehdotti tässä keskustelussa terapiaa ENNEN kuin Ap kertoi asuinolosuhteistaan. Mutta totta, ensin AP:n pitäisi päästä turvalliseen ympäristöön. Ja sitten terapiaan jossa terapeutti ei vaihdu vähän väliä, vaan sama terapeutti on useamman vuoden ajan.

Minähän tarkoitin AP:ta enkä niitä ehdottajia. AP itse luuli että terapia auttaa ennen kuin elämänolosuhteet on korjattu.