Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö puolison elää elämää toisen vuorotyön mukaan?

Vierailija
01.01.2026 |

Olen itse epäsäännöllisessä vuorotyössä. Ensi viikonloppuna olen esim. lauantaina iltavuorossa ja sunnuntaina aamuvuorossa. Olen tiennyt sen jo lokakuusta asti.

Miehen kaverit haluavat nyt välttämättä tulla meille juhlistamaan "myöhäistä uutta vuotta" poikkeuksellisesti, kun itse olen lauantaina iltavuorossa ja sunnuntaina aamuvuorossa. Mieheni kaverit olivat kysyneet, onnistuisiko meillä, koska asuvat eri kaupungeissa ja meidän koti olisi ns. kaikille lähin, eikä kukaan täällä päin enää asusta, paitsi me.

Mieheni kysyi minulta, kävisikö sellainen. No, en oikein tiennyt, mitä vastata. Kodissamme on huono äänieristys ja tiedän, että pitävät mekkalaa 03:00 ainakin, vaikka yrittävät olla hiljaa. Seuraava päiväni menee tietenkin piloille, koska joudun heräämään töihin jo viideltä.

Tilanne on poikkeuksellinen ja sitä tapahtuu ehkä pari kertaa vuodessa. 

Kysymys kuuluukin, olisiko ehdottomasti miesten pitänyt mennä johonkin muualle, vaikka tilata hotelli/air bnb/ tms. Vai olenko itse vain tiukkapipo, joka ei kertaa paria vuodessa, suostu joustamaan nukkumisistaan töiden vuoksi.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu. Ukkosi on itse ehdottanut teidän kotia, mutta tuo on laitettu sanottavaksi kavereiden suuhun.

Itse opin edellisen parisuhteen myötä, että en enää toisen hyväksi uhraa yöuniani. Itse tarvitsen vähintään seitsemän ja puolen tunnin yöunet töissä jaksamiseen. En enää suostu tuosta tinkimään.

Jos ihminen väheksyy kumppaninsa unen tarvetta, niin ei häntä paljoa toisen hyvinvointi kiinnosta.

Kannattaa opetella pitämään kiinni omista rajoista. 

Vierailija
22/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mues maksaa lähimmän hotellin yön sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hotelliin tai motelliin.

Vierailija
24/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos estät miesten yhteydenpidon, olet kontrolloiva tiukkapipo, joka eristää miehesi kavereistaan. Tämä kostautuu pitkällä aikavälillä, kun miehelläsi ei ole kavereita ja muuta elämää. Sitten pidät miestäsi tylsänä ja otat eron. 

Vierailija
25/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihme teini-ikään jämähtäneitä ukkosi kaverit on, kun ihan pokalla ollaan tulossa juhlimaan toisen kotiin, vaikka hyvin on tiedossa, että sinulla ap on aamulla herätys töihin! Miehet osaa kyllä olla välillä niin itsekeskeisiä juntteja. Jos ap tuohon suostut, niin sitten on turha valittaa, jos joudut selviämään työpäivästä parin tunnin yöunilla. Ja kirsikkana kakun päällä suostut tietenkin siivoamaan heidän jälkensä työpäiväsi jälkeen? Nyt nainen selkärankaa ja omaa tahtoa kehiin.

Vierailija
26/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo sanoikin että ei tähän ole oikeaa vastausta.

Itse laittiaisin tulpat korviin ja antaisin miesten juhlia. Yhden yön huonommat unet eivät tapa ketään.

Vierailija
27/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies kysyi, sopiiko tällainen (sen sijaan, että olisi ilmoittanut porukan olevan tulossa) ja sinä et osannut vastata. Vastaa, että ei valitettavasti sovi, jos ei kerran sovi!!! Karmeaa tuollainen passiivis-aggressiivinen selän takana kihiseminen.

Vierailija
28/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se juhliminen tapahtuu kerran pari vuodessa, hyväksyisin tilanteen ja nukkuisin korvatulpat päässä. Toki sellainen seikka vielä, että asutteko kerrostalossa vai rivitalossa - otattehan juhlimisessa huomioon hiljaisuusajat?

Vierailija
29/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se juhliminen tapahtuu kerran pari vuodessa, hyväksyisin tilanteen ja nukkuisin korvatulpat päässä. Toki sellainen seikka vielä, että asutteko kerrostalossa vai rivitalossa - otattehan juhlimisessa huomioon hiljaisuusajat?

Kerrostalossakin saa juhlia satunnaisesti hiljaisuudesta välittämättä. Toki joku järki täytyy pitää.

Vierailija
30/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet huonommat yöunet on pikku juttu. Saa tulla vieraat kylään.

Vierailija
31/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne tekee.

Missä ne nukkuu.

Onko niillä miehillä naisia, puolisoita, perhettä.

Kauanko ne viipyy teillä.

Vierailija
32/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne tekee.

Missä ne nukkuu.

Onko niillä miehillä naisia, puolisoita, perhettä.

Kauanko ne viipyy teillä.

Mitä merkitystä sillä on, onko juhlavierailla perhettä tai puolisoita? :D

Vierailija
33/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt menee huvitttelun edelle. Olette oletettavasti aikuisia ihmisiä. En itse edes kehtaisi pyytää puolisolta tuollaista juustoa. Menköön jonkin toisen kotiin tai baariin. 

Vierailija
34/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kannattaa mennä hotelliin: kaksi vuorokautta putkeen omas rauhaa. Työ ja lepohotelliin. Luksusta.

Miehesi voi maksaa. Tai kerätköön vaikka kolehdin äijät. Ei tule niin kalliiksi erikseen kellekään.

Saavat rötväillä ihan rauhassa.

Win-win

Vierailija
35/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvuoro 5.30-17.30 ja yövuoro 17.30-05.30. Matkoihin menee 45min/suunta eli aamu-/yöputken aikana meillä on hiljaista klo 20-4 tai klo 6.30-14.30. Nyt teinin loman aikaan tuo yöputki oli melko raskas, kun eihän hän malttanut olla hiljaa puoli kolmeen asti. Tänään sai yllättävän hyvin nukuttua, kun muutkin olivat valvoneet pidempään ja halusivat nukkua. Oli kyllä töissä kiireisin yö pitkiin aikoihin. Huomenna alkaakin vapaat, seuraavan kerran töihin 5.1. klo 5.30.

Vierailija
36/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka jannu maksaa sulle 20-30ee että pääset viettämään hotelliyön kaikessa rauhassa ja nukkua. Tämän voisin itse hyväksyä ja ottaisin oman pakotetun kotoa poissaolemisen vain pienenä seikkailuna.

Jos oma ukkosi empii, niin laita hänet hetkeksi miettimään mikä olisi hänen ajatuksensa jos roolit olivat toisinpäin, että naisporukka tulee kotiin juhlimaan kun hänen pitäisi nousta aikaisin töihin.

Vierailija
37/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaverit siis asuvat eri kaupungissa ja tulevat teille juhlimaan aamuyöhön asti? Mihin he lähtevät aamuyöstä? Eivät varmaan koteihinsa, jos asuvat muualla.  Kenties putkaan viettämään loppyön. Joku tässä tarinassa ei nyt täsmää.

Vierailija
38/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui lähes 40v sitten. Olin silloin  töissä ravintolassa ja hyvissä ajoin oli tiedossa, että minulla on uudenvuodenaattona työvuoro 16-01 ja uudenvuodenpäivänä 11- 17.

Mieheni halusi kutsua meille  uudeksivuodeksi kaverinsa uuden tyttöystävänsä kanssa. Vastustin henkeen ja vereen. Myös 600km päässä asuva siskoni halusi ängetä meille miehensä kanssa. Ilmoitin hänellekin, että olen töissä. Hän vain totesi, että onhan siellä "Mikko" kotona. - Eli minun läsnäolollani ei ollut mitään merkitystä.

Molemmat pitivät päänsä. Mies kutsui kaverinsa ja siskoni tuli miehensä kanssa. Kaiken huipuksi minulle ilmoitettiin 31.12. työvuoron alkajaisiksi, että 1.1. vuoroni alkaakin jo klo 9.

Meillä oli bileet ja minä töissä. Menin yöllä kotiin vihaisena kuin ampiainen, jo yksistään raivostuneena siitä, että seuraavan päivän vuoroani oli aikaistettu. Kotona oli kännisiä ja tyhjiä olut -ym. pulloja pöydillä. Jatkoin siis samaa raivaamista, jota olin tehnyt illan töissä. Näytin myös raivoni vieraille. Mieheni uhkasi avioerolla käyttäytymiseni vuoksi.

No, ei erottu. Sen koommin mieheni ei enää pyytänyt vieraita silloin kun minä olin töissä eli opetus meni perille. 

Luultavasti minua ei olisi haitannut, jos vain se miehen kaveri olisi tullut mutta kun tulikin kaksi pariskuntaa.

Vierailija
39/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kertoo jotain koko suhteesta, ettei puoliso itse todennut ettei käy, koska sinulla on työaamu.

Tokihan näön vuoksi sinulta on hyvä kysyä, jos tietää sinut joustavaksi ja muut itsesi edelle asuttavaksi, eli jos jo tietää sinun myöntyvän vaikket saisi sitten nukuttua varttiakaan.

Niin voi sitten jälkikäteen aina todeta kyllästyneesti haukotellen, että "minähän kysyin! Mitä sinä nyt jälkikäteen valitat??".

Vierailija
40/62 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui lähes 40v sitten. Olin silloin  töissä ravintolassa ja hyvissä ajoin oli tiedossa, että minulla on uudenvuodenaattona työvuoro 16-01 ja uudenvuodenpäivänä 11- 17.

Mieheni halusi kutsua meille  uudeksivuodeksi kaverinsa uuden tyttöystävänsä kanssa. Vastustin henkeen ja vereen. Myös 600km päässä asuva siskoni halusi ängetä meille miehensä kanssa. Ilmoitin hänellekin, että olen töissä. Hän vain totesi, että onhan siellä "Mikko" kotona. - Eli minun läsnäolollani ei ollut mitään merkitystä.

Molemmat pitivät päänsä. Mies kutsui kaverinsa ja siskoni tuli miehensä kanssa. Kaiken huipuksi minulle ilmoitettiin 31.12. työvuoron alkajaisiksi, että 1.1. vuoroni alkaakin jo klo 9.

Meillä oli bileet ja minä töissä. Menin yöllä kotiin vihaisena kuin ampiainen, jo yksistään raivostuneena siitä, että seuraavan päivän vuoroani oli aikaistettu. Kotona oli kännisiä ja tyhjiä olut -ym. pul

No olitpa turhan tiukkapipo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi