Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eutanasia pitäisi sallia Suomessa

Vierailija
01.01.2026 |

Terveyskeskuksien tilohin eutanasipisteitä ilman ajanvarausta jonottamalla. Tuhkauksen voisi robotti hoitaa vieressä olevalla krematoriossa. Tuhkat johonkin pellolle lannoteeksi.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ihmisen pitäisi saada päättää tuokin asia itse mutta sehän ei käy poliitikoille. 

Heitä huolettaa että siitä saattaisi tulla suosittua.

Vierailija
22/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ihmisen pitäisi saada päättää tuokin asia itse mutta sehän ei käy poliitikoille. 

Ei vaan niitä pelottaa että ihmiset saisi päättää itse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malttamattomia eutanasiafanittajia ei tietenkään kiinnosta sen varmistaminen, haluaako ihminen  varmasti itse nopeutettua kuolemaa vai onko esimerkiksi iäkäs pitkäaikaissairas ihminen painostettu tai manipuloitu haluamaan kuolemaan. Eutanasiafanit ovat jo mielessään päättäneet, että kaikki iäkkäät ja vaikeasti sairaat haluavat kuolla pois.

Vierailija
24/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä eutanasian vastustajia edes ihmisinä.

Eli et halua kuunnella vasta-argumentteja etkä käydä keskustelua. Olet nostanut oman kantasi ehdottomaksi totuudeksi ja kiellät toisenlaisia mielipiteitä esittävien ihmisyydenkin. Fanaatikot ovat kuitenkin harvoin oikeassa.

Vierailija
25/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi mahtavaa. Varaisit ajan terveyskeskuksen eutanasiaan. Viiden viikon päästä kun olisit saanut ajan niin pääsisit sisään. Astuisit eutanasiahuoneeseen ottaisit vaatteet pois ja kävisit makaamaan valmiiksi arkkuun. Eutanasia lääkäri tulisi ja antaisi piikin. Varmistettuaan kuoleman lääkäri kirjoittaisi otsaan kuollut. Vahtimestarit tulisi ja sulkisivat kannen sekä veisivät arkun terveyskeskuksen omaan uuniin missä otettaisiin viimeinen hyöty lämmitykseen. Tuhkat sijoitettaisiin terveyskeskuksen porkkanamaahan.

Vierailija
26/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton EI eutanasialle. Ihmisellä ei ole oikeus päättää oman tai toisen ihmisen ( mukaanlukien alkioiden/sikiöiden) elämää! 

Vierailija
27/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia on olemassa, sitä vain kutsutaan itsemurhaksi.

Otahan nyt ensin terminologiasta selvää.

Vierailija
28/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malttamattomia eutanasiafanittajia ei tietenkään kiinnosta sen varmistaminen, haluaako ihminen  varmasti itse nopeutettua kuolemaa vai onko esimerkiksi iäkäs pitkäaikaissairas ihminen painostettu tai manipuloitu haluamaan kuolemaan. Eutanasiafanit ovat jo mielessään päättäneet, että kaikki iäkkäät ja vaikeasti sairaat haluavat kuolla pois.

Ei varmaan kukaan kannattaja tarkoita, että päätettäisiin toisen puolesta, jokainen päättäisi vain omastaan jo etukäteen kun vielä pää pelaa ja jaksaa ajatella, hoitotahdon tyyppisesti.

Vierailija
29/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et halua kuunnella vasta-argumentteja etkä käydä keskustelua. Olet nostanut oman kantasi ehdottomaksi totuudeksi ja kiellät toisenlaisia mielipiteitä esittävien ihmisyydenkin. Fanaatikot ovat kuitenkin harvoin oikeassa.

Tommosta paskaa suoltaa vain ihminen, joka ei ole todistanut vakavaa ja pitkittynyttä kärsimystä. Minä olen, enkä siksi pidä ihmisen itsemääräämisoikeutta rajoittavia ihmisiä ihmisinä, koska heiltä puuttuu tyystin ihmisyys.

Vierailija
30/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi eksytyskirjaa Koraania,  että Koraani kieltää eutanasian, niin varmasti kieltääkin. Mutta samalla Koraani hyväksyy abortin, koska tuon epäjumalauskontoon kuuluva kirja ilmoittaa että sikiö saa sielun vasta muutamia kuukausia vanhana. Poikasikiö saa sielun ennen tyttösikiön ( yllätys). 

Raamattu on yksiselitteinen siinä että ihmiselämä alkaa hedelmöityshetkessä, sielu on mukana alusta asti! 

Vierailija
31/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko Ap anoa heti, kun tulee mahdolliseksi? Vai kenet haluat lopettaa?

Vierailija
32/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan niitä pelottaa että ihmiset saisi päättää itse

Tai ETTEI ihmiset saisi päättää itse.

Vierailija
33/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitää. Istuin syöpäsairaan äitini vierellä 2 kk saattohoito-osastolla, joka on palkittu ja yksi suomen muutamasta "parhaasta". Silti viimeiset ajat olivat hirveitä. Äiti ei olisi ikipäivänä halunnut sellaista kohtaloa, emmekä me läheiset tule myöskään luultavasti kokonaan toipumaan siitä koskaan.

Ymmärrän, että uskovaiset vastustavat eutanasiaa. Mutta olkoot ihan vapaasti sitten pyytämättä sitä itselleen, vaikka olisi minkälaiset tuskat, haiseva syöpähaava kuukausitolkulla auki ja vaan laajenevana, ilman ruokaa ja juomaa kun keho ei enää ota vastaan. Miten he kehtaavat katsoa oikeudekseen kieltää etanasian myös meiltä muilta?

Vierailija
34/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuohonkin tarvitaan yhteiskunnan apua? Jokainen voi tehdä sen ihan itse.

Vierailija
35/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elvytyskielto

Ei se ratkaise mitään. Voit kitua hengissä liikuntakyvyttömänä vaikka kuukausia ilman tarvetta elvytykselle, vaikka olisi minkälaiset kivut ja kaikki toivo paranemisesta mennyttä. Pahimmassa tapauksessa vuosia.

Vierailija
36/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihe on syyttä suotta tabu Suomessa. Pitäisi minunkin mielestä sallia.

Todellakin pitäisi sallia. Mutta ei sellaisena kauhukuvana mitä vastustajat kuten ap maalailevat, vaan yhtenä osana saattohoitoa niille jotka haluavat valita sen. Faktapitoinen keskustelu aiheesta ei onnistu kun aletaan väittää että tarkoitus olisi vain tappaa vanhukset ja tuottamattomat yksilöt.

Vierailija
37/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eutanasian vastustajille ei riitä se etteivät itse sitä halua (mikä on tietenkin täysin ok) , mutta he jostain todella oudosta syystä haluavat kieltää sen kaikilta. En kertakaikkiaan ymmärrä sitä.

Eri

Vierailija
38/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton EI eutanasialle. Ihmisellä ei ole oikeus päättää oman tai toisen ihmisen ( mukaanlukien alkioiden/sikiöiden) elämää! 

Mutta on oikeus parantaa syöpää yms ja pitkittää elämää kärsimykseen saakka, vaikka Jumala tai joku korkeampi voima, joka tämän oikeuden on ihmiseltä evännyt , yrittää saada ihmiseltä hengen pois.?

Miten se on mahdollista? Kyllä kai se on samalla logiikalla niin että jos ihminen saa syövän , ei siihen tule puuttua. Se on Jumalan tahto tai kohtalo tms.

Vierailija
39/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on oikeus parantaa syöpää yms ja pitkittää elämää kärsimykseen saakka, vaikka Jumala tai joku korkeampi voima, joka tämän oikeuden on ihmiseltä evännyt , yrittää saada ihmiseltä hengen pois.?

Miten se on mahdollista? Kyllä kai se on samalla logiikalla niin että jos ihminen saa syövän , ei siihen tule puuttua. Se on Jumalan tahto tai kohtalo tms.

Ei ole väärin hoitaa sairauksia. Jumalan voimalla ja tahdolla on sairaanhoito ja lääketiede kehittyneet. Ei ketään pysty parantamaan ilman Jumalan tahtoa, ja aina ei ihminen parane. Tähän maalliseen elämään kuuluu myös esim sairaudet.

Elämän päättäminen on aivan eri asia. Jumala antaa elämän ja ottaa sen pois, ihmisellä ei ole oikeutta puuttua siihen , abortti ja eutanasia ovat täysin Jumalanvastaisia asioita, syntiä. 

Toivon että ymmärrät eron. 

T. Uudestisyntynyt kristitty

Vierailija
40/55 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä eutanasiaa asian vaatimista. Käytännössä Suomessa on hyvin korkea kynnys verrattuna muihin Euroopan läntisiin maihin päästä tehohoitoon onnettomuuden jälkeen tai sairaana tai esimerkiksi kalliisiin syöpähoitoihin. Vanhoilla ja vammaisilla lopetetaan herkästi antibiootit ja nesteytys, jos sairastuvat. Joten eutanasia on oikeastaan meillä jo käytössä. Ja oikeastaan tahtoa kuolla ei edes kysytä henkilöltä itseltään tai omaisilta lääkäri päättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi