Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KAJ-yhtyeen esiintyminen uudenvuoden juhlissa herätti vihaa ja suututti yleisön

Vierailija
01.01.2026 |

Kiukkuinen juhlayleksö oli Helsingin uuden vuoden konsertissa ihmetellyt miksi sinne oli pakolla revitty Ruotsin Eurovision edustaja ja ruotsalainen yhtye KAJ esiintymään sen sijaan että suomalainen Erika Vikman olisi heidän sijaa  laulanut lateksi puvussaan Syntisten pöydän,  Ich Kommeen ja artistin muita hittejään.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b093460d-5191-424f-b66c-5c96a4…

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin paikalla ja tosiaan  tuli vähän tunne, ettei Kaj halua panostaa suomaisille yleisölle, vaan enemmän Ruotsiin. 

Oli jotenkin kiusallinen tilanne, eivätkä selvästikään tunteneet yleisöä omakseen, vaikka vetivät ohjelma tosi hienosti. 

Vierailija
22/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä noita somessa riehuvia ja kaikesta katkeria vasssareita ei suututtaisi?

Eikös se pakkoruotsi ookaan kolonialismia persujen mielestä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä biisejä Kaj. Menestyivät paremmin Euroviisuissa kuin Eerika.

Vierailija
24/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä, Vikman ja Kaj. Kuvastavat niin kutkuttavasti suomen- ja ruotsinkielisten kulttuurieroja. 

Vierailija
25/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin paikalla ja tosiaan  tuli vähän tunne, ettei Kaj halua panostaa suomaisille yleisölle, vaan enemmän Ruotsiin. 

Oli jotenkin kiusallinen tilanne, eivätkä selvästikään tunteneet yleisöä omakseen, vaikka vetivät ohjelma tosi hienosti. 

Höpö höpö. 

Vierailija
26/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kolonisoitu. Pakkosuomenruotsi on meille muistutus ruotsalaisesta sorrosta ja syrjinnästä. 

Vierailija
27/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se vähän kuin olisi ruotsalainen bändi. 

Vierailija
28/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. 

Pakkoruotsi ei ole itsenäisyyttä se on KOLONIALISMIA!

Minä haluan että Ruotsi, ruotsalaiset ja suomenruotsalaiset pyytävät meiltä anteeksi kolonialismia ja lopettavat sen. Muuten meillä ei ole itsenäisyyttä. Emme saa edes itse päättää mitä kieliä opiskelemme. Se on KOLONIALISMIA!

Koulun pakkoruotsi on kolonialismia ja kulttuuri-imperialismia. Lapset ymmärtävät tämän jo viimeistään koulussa eivätkä siksi halua opiskella pakkoruotsia.

Pakkoruotsilla on suomalaiset sorrettu, alistettu ja sillä on koulussa pilattu meidän lastemme itsetunto ja ylpeys jo vuosikymmenien ajan. Siksi niin suuri osa suomalaisista hyväksyy itseensä kohdistuvan kulttuuri-imperialismin ja kolonislismin.

Liian moni suomalainen tuntee olevansa huonompi kuin ruotsinkieliset. Se on luonnollista kolonisoiduille kansoille. Siitä on silti päästävä eroon.

Vierailija
29/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ja joillakuilla muilla on selvästikin ongelmia suhteessanne ruotsin kieleen. Yritä mahduttaa päähäsi, että sekin on kotimainen kieli ja että Suomi ei ole todellakaan ainoa maa maailmassa, jossa on useampi kuin yksi virallinen kieli. Jos tuossakin olisi ollut joku toinen yhtye ja se olisi määkinyt englanniksi, joka on vieras kieli, sinä ja moni muu olisitte varmaan olleet tyytyväisiä eikä olisi tullut tunnetta, että ohjelma on suunnattu briteille tai jenkeille.

Vierailija
30/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö/muistatko, että ruotsi on Suomen toinen virallinen kieli?? 

KAJ oli upea ja heidän musiikillinen osaaminen pikkasen eri luokkaa kuin Erika Vikmanin, joka lähinnä huutaa. Vaikka oli hänenkin shownsa silti hyvä. 

Vierailija
31/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. 

Minä haluan että Ruotsi, ruotsalaiset ja suomenruotsalaiset pyytävät meiltä anteeksi kolonialismia ja lopettavat sen. Muuten meillä ei ole itsenäisyyttä. Emme saa edes itse päättää mitä kieliä opiskelemme. Se on KOLONIALISMIA!

Koulun pakkoruotsi on kolonialismia ja kulttuuri-imperialismia. Lapset ymmärtävät tämän jo viimeistään koulussa eivätkä siksi halua opiskella pakkoruotsia.

Pakkoruotsilla on suomalaiset sorrettu, alistettu ja sillä on koulus

Vain otettu lääke auttaa.

Vierailija
32/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pösilö on vielä somessa? Saatikka välittää siitä, mitä somessa öyhötetään?

Vierailija
33/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Muutama tyyppi kirjoittanut jonnekin Jodeliin. Ei mitään väliä.

Tällaisten uutisten tekeminen pitäisi lopettaa. Järjenköyhyyttä.

Vierailija
34/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan kommentoi muita esiintyjiä? Eikö ne olleet hyviä?

Vierailija
35/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin KAJ pääesiintyjänä kuin erotiikka Erika 

Toi on bändinä AIVAN PASKA! Yhden "hitin" onnen kantamoinen...näkemiin KAJ, teitä ei jää kaipaamaan kukaan...

Vierailija
36/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. 

Pakkoruotsilla on suomalaiset sorrettu, alistettu ja sillä on koulus

ihan itse tuosta ruotsin kielen asemasta on päätetty

Vierailija
37/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja eräät läheisenikään eivät tykkää Erikan tyylistä pukeutua ja esiintyä, joten mieluummin katselimme Kaj:n poikia.

Vierailija
38/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Some on roskaväelle" -Teemu Keskisarja- 

Vierailija
39/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin TV:stä. Yleisö näytti ihan tyytyväiseltä. Joku persu varmaan änkytti vastaan. 

Vierailija
40/49 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ on suomalainen ja hauska!

Miksi pitäisi jaksaa kuunnella mukasaksaksi jotain tylsää.

Hauska? Mikä se Teeman näyttämä Pohjanmaan musikaali oli, täyttä PASKAA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme