Kylmä kausi. Onpa hyvää katsottavaa Areenassa.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Julian isä oli hirveä. Valitettavasti sellaisia on ollut ja on edelleen, mutta toisin kuin Julia, useimmat liian kunnianhimoisten vanhempien lapset treenautetaan hajalle jo kauan ennen maajoukkuetta.
Sarjassa oli mielestäni aika hyviä juttuja siinä mielessä että nämä sinänsä "hirveät" ihmiset pystyvät myös päästämään ihan todellisia totuuksia suustaan mitä huippu-urheiluun tulee, esim. Julian isän toteamus kun he kuulevat Marian loukkaantumisesta - jotenkin niin että "näetkö, kaikki voi sortua yhdellä hetkellä, täytyy pitää tilaisuudesta kiinni kun sellainen on." tai jotain sinnepäin. Jotenkin hienosti kertoi siitä Julian isän omasta traumasta kun oli jossain kohtaa omaa urheilu-uraa ymmärtänyt että uusia tilaisuuksia ei enää tule. Samoin jotkut Marian kommentit Annalle oli hyvin osuvia ja todenmukaisia vaikka ne olivat käytännössä kiusaamista.
Kyllä mua ärsyttää elää tässä ajassa jossa tämän sarjan olennaisinta sisältöä on se että onko siinä seksuaalivähemmistöjä tai ei täysin arjalaisen näköisiä urheilijoita.
Seksuaalivähemmistöjä on muutenkin urheilupiireissä valtaväestöä enemmän.
Sarja oli oikein nautinnollinen katseltava.
Ei minuakaan häirinneet seksuaalivähemmistöt tai ei-valkoinen hiihtäjä. Naisten huippu-urheilussa lesbot nyt tuskin ainakaan aliedustettuina ovat keskimääräinseen väestöön verrattuna, ja Helmin hahmo oli sinänsä uskottava maahanmuuttajataustaisena huippuhiihtäjänä, joka ei ollut varakkaasta perheestä eivätkä hänen sukulaisensa olleet (sopivasti tai riesaksi asti) harrastuksessa mukana, vaan hän joutui selviytymään kaikesta ilman omaa taustajoukkoa.
Tosin tästä syystä olisin itse laittanut kyseiselle roolihahmolle vähän vähemmän supisuomalaisen nimen, mikä olisi itsessään riittänyt selittämään, miksei suvussaan ole hiihtofanaatikkoja. Annan ja Julian kohdalla nämä omat tukijoukot olivat keskeinen draaman lähde, mutta myös tukijoukottomuudesta heidän tilanteensa vastapainona olisi voinut saada enemmän irti.
Meneekö muilla sekaisin nuo vinosilmäiset suomalaistytöt?
Vierailija kirjoitti:
Meneekö muilla sekaisin nuo vinosilmäiset suomalaistytöt?
Senkin basisti!
Täysin epäuskottava kohtaus oli sekin, jossa Anna hiippaili Marian kotiin ja jtn kaappeja tutki ja sattumalta löysi purnukat jne 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä värilliseen hiihtäjään tulee, niin olen kyllä törmännyt varsinkin junioritasolla värillisiin. Ne joiden taustan tiedän on adoptoitu Suomeen lapsena. Eli ei se nyt niin kaukaa haettu juttu ole.
Itse en ole törmännyt ensimmäiseenkään.
Ylen woke- ja inkluusioagenda on vastenmielistä katsottavaa.
Et ilmeisesti katsonut SM-hiihtoja tänä viikonloppuna? Suosittelen niin saatat törmätä useampaankin...
Kiinan olympiahiihtäjät leireilevät täällä, heitä oli mukana.