Huijaako 2v8kk, kun sanoo haluavansa takaisin paivakotiin... Ollut nyt pari kuukautta kotona, kun itse aitiyslomalla. Sita ennen kokopaivahoidossa.
Alussa, kun jäi kotiin ei halunnut mainittavankaan päiväkotia, mutta nyt on toinen ääni kellossa... Protestoiko vauvaa vai mikäköhän.... Ihan iloisesti ja reippaasti täällä kotona menee kyllä, että ei pitäisi kovin kalseat olot olla, äidillä tosin rankkaa...
Kommentit (57)
Lapsi jäi siis kotiin äitiyslomani myötä. Itse näin asian niin, että minä määrään ja halun pitää lapsen kotona. Eli asian päätäntävalta ei ollut lapsella ja hänen haluillansa. Keksittiin mukavaa tekemistä, kerhoja yms. ja saatiin aika kivasti kulumaan.
No siinäpä se onkin, kun tuntuu, että sitä toimintaa ei riitä, vaikka yrittämällä yritän, mutta väsymys vie veronsa ikävä kyllä... Aiemmin en ajatellutkaan päivähoitovaihtoehtoa just siitä syystä, kun ajattelin, että on niin paljon mieluummin kotona, mutta nyt sit oon alkanut miettimään, josko sittenkin osa-aikahoitoon... Ehkä oma hermokin lepäis ja kerkeis itse nukkumaan pienet päiväunetkin vauvan kanssa niin jaksais valvoa yöllä..
-ap
kun nyt sitten _lapsi_ on ruvennut haluamaan sinne...
ei siltä lapselta alunperinkään kysytty haluaako päiväkotiin ja haluaako jäädä sieltä pois... taitaa olla jotain omakohtaista kokemusta??
-ap
No olipa hauska juttu. Heh ja hih.
5
turhanpäiväisenä kiukutteluna ja kirjaimellisesti seinille hyppimisenä. Muuten kyllä menee ihan kivasti.
-ap
leikkiä. Hetken päästä lapsi on yleensä jo leikin touhussa.
Ihan oikeasti lapsi ei tarvitse päiväkotia vielä tuon ikäisenä mihinkään!
Noh, mutta kattellaan.. kesä tulossa niin kylhän tää kaikki muuttuu, kun pystyy lähes asumaan ulkosalla, kaikki helpottuu :)
-ap
Kerhot ja puistotädit esimerkiksi. Lapsesi varmaan kaipaa ohjattua toimintaa ja muiden lasten seuraa, jos on siihen jo päivähoidossa tottunut, mutta sitä voi järjestää muutenkin. Itse en juuri tuon ikäisen puheille hirveän paljon painoa pistä, tärkeissä asioissa. Meillä ainakaan ei vajaa kolmevuotias läheskään aina tiedä, mitä tahtoo, tai tahtoo yhtenä päivänä yhtä ja toisena toista. Ei pienen lapsen harteille voi asettaa vastuuta isoista hänen elämäänsä koskevista päätöksistä.
Saahan siinä tosiaan itselle huiliaikaa, jota varmasti pikkuvauvan kanssa tarvii. Ja isommalle touhua lapsiryhmässä.
jos saisit vaikka kerhopaikan syksystä niin saisi lapsesi sitä kautta kavereita ja mieluisaa puuhaa
Te, jotka väitätte että lapsi ei voi millään kaivata päiväkodin aktiviteetteja, niin mihinkä te sen oikein perustatte. Tottakai lapsi kaipaa touhua ja tohinaa muiden lasten seurassa, kun on kerran ehtinyt pääsemään sen makuun. Kotonaolo voi oikeasti tuntua tylsältä, jos äiti hoitaa vaan vauvaa. Toisten lasten seuraa äiti ei pysty ikinä korvaamaan. Minua huvittaa, että heti aletaan epäilemään että nyt äiti haluaa lapsen pois jaloista ;).
Varsinkaan ei ole syytä miettiä asiaa sen kummemmin jos lapsi viihtyy kotona ja kavereitakin tavataan aina välillä.